Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:18
Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering en er zijn zeker dingen die beter kunnen.
Dat is twee keer hetzelfde?
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:18
Ja mogen we Orph terug? Wat had die eigenlijk misdaan?
Die is al zo vaak gepermaad. Die mag wegblijven. Engnek
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-05-2020 21:11
Waarom mogen sommige forummers met verschillende nicks in dezelfde topics / pijler posten?

Ooit was de regel dat je alleen een tweede nick mocht hebben als het duidelijk een puppet was of als het om gevoelige zaken ging. Bijvoorbeeld 1 gewone nick om te forummen, en 1 extra nick om over je SM - voorkeur, je drankverslaving of je incestverleden te praten.

Waarom mag het tegenwoordig wel om met meerdere personages tegelijk te forummen?
Je mag zoveel nicks hebben als je wilt zolang je er maar niet mee in hetzelfde topic schrijft.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:18
Ja mogen we Orph terug? Wat had die eigenlijk misdaan?
Een topic over jou openen
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:18
Kunnen jullie op een blokfluit spelen?

Hou eens even op joh.
Als je dit topic bij voorbaat al om zeep wilt helpen moet je dit vooral doen.
-Shifty- schreef:
27-05-2020 21:18
Het censuurbeleid vind ik echt heel erg onethisch en onverantwoord. Dat er extreme grenzen worden aangehouden is natuurlijk logisch maar dat het censuurbeleid is afgestemd op wat een mod (van de dag) wel of niet passend vind om bespreekbaar te maken vind ik echt heel erg kwalijk.

Of je gaat mee forummen als forummer of je bent beheerder en dan stel je je terughoudend op ten aanzien van de inhoud. Maar je positie als beheerder gebruiken om de inhoud van de topics naar je eigen inzicht te vormen is echt ethisch erg kwalijk.

Daarom ben ik blij met topic waarin de censuur op het beleid doorbroken is. Maar er is nog best een weg te gaan.
Als ik op een plusje zou kunnen klikken zou ik het nu doen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
27-05-2020 21:14
Ik denk van wel. Het geeft namelijk waarde aan een reactie. Soms lees ik een post die ik zelf exact zo zou schrijven, maar omdat ik dan niet hetzelfde wil schrijven of +1 wil typen reageer ik niet. En als iedereen dat denkt, terwijl mensen die er anders over denken wel reageren, dan ligt de balans anders. Want dan kan dat de indruk wekken dat iedereen het eens is met punt X terwijl dat niet zo is. En als je kunt zien dat de poster die punt Y postte 26 punten heeft en de andere posts maar 2 bijvoorbeeld, dan geeft dat een betere verhouding aan. (Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd)
ja, ik ken dit systeem op een aantal andere fora en daar werkt het vooral in dit soort situaties die jij schetst heel goed. Bijvoorbeeld op de Actueelpijler zou het best een positieve invloed kunnen hebben, denk ik.
Am Yisrael Chai!
Cookielover schreef:
27-05-2020 21:19
Een topic over jou openen
Oooooh is dat echt strafbaar!? Dat heeft er nog dagen gestaan. Maar op het eind werd íe ook wel echt onhebbelijk toen hij napraat ontdekte ja. Ik vind het wel leuk als er een paar gekkies rondlopen
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:18
Dat is twee keer hetzelfde?

Ik vind het een beetje flauw dat je zo hiermee om gaat.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:02
Er is op dit moment voor gekozen om dat niet te doen, om een TO de kans te geven om dingen te wijzigen. Het zou op zich wel een goed idee zijn, maar of het technisch ook snel te realiseren is, weet ik niet.
Is het dan een idee om te kijken of het mogelijk is dat je maar maximaal een bepaald percentage kan wijzigen in de OP ipv het hele bericht?
maartje2016 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:23
1.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
27-05-2020 21:15
Is eigenlijk meer een technisch vraagje, maar het zou fijn zijn als posts met een foto gequote worden, dat de gequote foto's dan kleiner zijn. Ik zie dat ook weleens op andere fora. Nu is het hier zo dat sommige op zich leuke topics minder prettig lezen door al die gequote foto's.
Ik ga het voor je navragen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
27-05-2020 21:15
Is eigenlijk meer een technisch vraagje, maar het zou fijn zijn als posts met een foto gequote worden, dat de gequote foto's dan kleiner zijn. Ik zie dat ook weleens op andere fora. Nu is het hier zo dat sommige op zich leuke topics minder prettig lezen door al die gequote foto's.

JA! Of, nog beter (vind ik) dat er de URL staat ipv de foto.
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:21
Oooooh is dat echt strafbaar!? Dat heeft er nog dagen gestaan. Maar op het eind werd íe ook wel echt onhebbelijk toen hij napraat ontdekte ja. Ik vind het wel leuk als er een paar gekkies rondlopen
Jij bent er. We zijn voorzien

Een heel forum vol dialoog tussen jou en die mafkees is een beetje te much
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:14
Bij welk percentage ligt de grens? Mag het als je 1 zin weglaat?
Nou ja, als er 2 zinnen staan natuurlijk wel, hoewel je je dan kunt afvragen of quoten überhaupt zin heeft.
In principe reageer je natuurlijk altijd op een OP, maar soms kan het deel waar je specifiek op reageert door een quote net wat duidelijker worden. Daarom mag dat wel.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
-Shifty- schreef:
27-05-2020 21:22
Ik vind het een beetje flauw dat je zo hiermee om gaat.
Nou dan stop ik daarmee!
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:19
Je mag zoveel nicks hebben als je wilt zolang je er maar niet mee in hetzelfde topic schrijft.
Maar wat er nu gebeurt is dat enkele forummers met verschillende nicks hetzelfde negatieve forumgedrag laten zien en daar bovenop ook nog eens heel fanatiek met hun andere nicks staffen. Zo hebben al verschillende mensen meerdere bans opgelopen, terwijl diegene de dans ontspringt door gewoon een andere nick te gaan gebruiken.

Daar heb ik nog een vraag over: ik heb ook ooit datzelfde trucje willen toepassen en heb dus een nieuwe nick genomen. Ik werd echter vrijwel direct gestaft en kreeg toen direct een hele lange ban omdat bans persoonsgebonden en niet nick-gebonden zouden zijn. Ik heb dat echter zowel voor mij als na mij nooit meer bij iemand anders zien gebeuren. Hoe kan dat?
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:23
Nou ja, als er 2 zinnen staan natuurlijk wel, hoewel je je dan kunt afvragen of quoten überhaupt zin heeft.
In principe reageer je natuurlijk altijd op een OP, maar soms kan het deel waar je specifiek op reageert door een quote net wat duidelijker worden. Daarom mag dat wel.

De OP niet kunnen quoten, net als de OP na (enige tijd na) plaatsing niet meer weg kunnen halen is toch gewoon een technisch instelling. Waarom zou je hier beleid op moeten maken als dit technisch ingesteld kan worden?
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:24
Nou dan stop ik daarmee!
:bigkiss:
-Shifty- schreef:
27-05-2020 21:18
Het censuurbeleid vind ik echt heel erg onethisch en onverantwoord. Dat er extreme grenzen worden aangehouden is natuurlijk logisch maar dat het censuurbeleid is afgestemd op wat een mod (van de dag) wel of niet passend vind om bespreekbaar te maken vind ik echt heel erg kwalijk.

Of je gaat mee forummen als forummer of je bent beheerder en dan stel je je terughoudend op ten aanzien van de inhoud. Maar je positie als beheerder gebruiken om de inhoud van de topics naar je eigen inzicht te vormen is echt ethisch erg kwalijk.

Daarom ben ik blij met topic waarin de censuur op het beleid doorbroken is. Maar er is nog best een weg te gaan.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:18
Dat is twee keer hetzelfde?
Je bent nu echt wel heel irritant aan het doen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zo-ik schreef:
27-05-2020 21:16
Snap dat het fijn is om eens wat te veranderen. Alleen een openings post verwijderen is echt vervelend
Vinden wij ook. Het niet mogelijk maken van wissen heeft alleen ook een andere kant dat je dan als to ook geen aanpassingen kunt doen. Belangrijke updates die in het topic wegvallen bijvoorbeeld.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik probeer het toch maar.

Als ik een topic open met meer dan 6 pagina’s, staat er 1 2 3 4...28
Is er een mogelijkheid om meteen vanaf de eerste pagina 1 2 3 ... 25 26 27 28 te zien?

Want vaak wil ik de laatste paar pagina’s lezen en dan moet ik nu eerst op 28 klikken en dan terug naar een paar pagina’s ervoor.

Ik hoop dat ik jet zo duidelijk uitleg
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:18
Kunnen jullie op een blokfluit spelen?
Ik niet, één van mijn collega's een beetje, de rest ga ik even voor je navragen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
27-05-2020 21:25


Daar heb ik nog een vraag over: ik heb ook ooit datzelfde trucje willen toepassen en heb dus een nieuwe nick genomen. Ik werd echter vrijwel direct gestaft en kreeg toen direct een hele lange ban omdat bans persoonsgebonden en niet nick-gebonden zouden zijn. Ik heb dat echter zowel voor mij als na mij nooit meer bij iemand anders zien gebeuren. Hoe kan dat?
Als je ene nick een ban van 48 uur krijgt dan hoort je andere nick ook een ban van 48 uur te krijgen.
Alleen is het dan wel onhandig als ze dat gaan melden in het bantopic als je met die ene nick juist alleen maar in bepaalde topics post die bijvoorbeeld alleen maar gaan over het ontrouw aan je man zijn.
FoxtrotAlpha schreef:
27-05-2020 21:27
Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik probeer het toch maar.

Als ik een topic open met meer dan 6 pagina’s, staat er 1 2 3 4...28
Is er een mogelijkheid om meteen vanaf de eerste pagina 1 2 3 ... 25 26 27 28 te zien?

Want vaak wil ik de laatste paar pagina’s lezen en dan moet ik nu eerst op 28 klikken en dan terug naar een paar pagina’s ervoor.

Ik hoop dat ik jet zo duidelijk uitleg
Ja dit wil ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven