Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:09
Staffen mag natuurlijk altijd, of we er in meegaan, is een tweede. In het geval waar jij nu op doelt, ben ik nog steeds van mening dat enige bescherming van TO op zijn plaats was en is. Dat betekent niet dat je altijd een TO naar de mond moet praten, zeker niet. Ieder topic zal op zich beoordeeld worden.
Maar zijn de mods daar voor aanwezig? Om te beoordelen dat een to beschermd moet worden? Of voor handhaving van de regels?
Maud*de*Braose schreef:
27-05-2020 21:08
Dat lijkt mij helemaal niets. Het is geen populariteitswedstrijdje.
+1 :)
fashionvictim schreef:
27-05-2020 21:11
Hoe bepalen jullie dat iemand een troll is?
Ja dit vraag ik me al tijden af! En hoe verandert een gewone forummer ineens in een troll? In welke mate moet je trollen?

Ik ben bang dat ik zelf ineens wakker word als troll, dit geeft een onveilig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 21:10
Maar dat heeft toch geen enkele volwassen meerwaarde?
ik heb er al eerder voor gepleit in het modtopic (maar in plaats van + of - dan met duimpjes) maar de meerwaarde die dat heeft is dat het het zelfregulerend vermogen versterkt. Althans, dat doet het op sommige andere fora waar ik weleens kom.
Am Yisrael Chai!
Misschien kunnen we het beperken tot een aantal vragen per uur. Wij zijn nu met z'n hoevelen? En de mod moet in haar eentje antwoorden. En voor je het weet voelt iemand zich gepasseerd.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:13
Ja dit vraag ik me al tijden af! En hoe verandert een gewone forummer ineens in een troll? In welke mate moet je trollen?

Ik ben bang dat ik zelf ineens wakker word als troll, dit geeft een onveilig gevoel.
Net als rokkut
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:11
Je mag nog steeds 1 of meer zinnen uit een OP quoten, niet de hele OP.
Bij welk percentage ligt de grens? Mag het als je 1 zin weglaat?
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 21:10
Maar dat heeft toch geen enkele volwassen meerwaarde?

Ik denk van wel. Het geeft namelijk waarde aan een reactie. Soms lees ik een post die ik zelf exact zo zou schrijven, maar omdat ik dan niet hetzelfde wil schrijven of +1 wil typen reageer ik niet. En als iedereen dat denkt, terwijl mensen die er anders over denken wel reageren, dan ligt de balans anders. Want dan kan dat de indruk wekken dat iedereen het eens is met punt X terwijl dat niet zo is. En als je kunt zien dat de poster die punt Y postte 26 punten heeft en de andere posts maar 2 bijvoorbeeld, dan geeft dat een betere verhouding aan. (Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
27-05-2020 21:06
Weet je wat mij leuk lijkt? Dat je elke post een plus of min kunt geven, een score dus.
Geen idee of het technisch gezien überhaupt mogelijk is en of het wel een verstandig idee is.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Is eigenlijk meer een technisch vraagje, maar het zou fijn zijn als posts met een foto gequote worden, dat de gequote foto's dan kleiner zijn. Ik zie dat ook weleens op andere fora. Nu is het hier zo dat sommige op zich leuke topics minder prettig lezen door al die gequote foto's.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
27-05-2020 21:07
Want als 1 iemand iets roept wordt dat meteen overlegd? Nou wat vinden jullie van poep als lunch :lol: :proud:
Ik geef de voorkeur aan een broodje kaas. ;)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
27-05-2020 20:58
Willen jullie misschien overwegen om het anonieme staffen af te schaffen?

Het wordt steeds lastiger om een discussie te voeren op vooral de Actueelpijler, omdat er de laatste maanden heel veel gestaft en ook gewist wordt.
Ik neem het mee naar het modoverleg. Dat is niet iets wat ik nu ja of nee op kan zeggen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
chocolol schreef:
27-05-2020 21:14
Ik denk van wel. Het geeft namelijk waarde aan een reactie. Soms lees ik een post die ik zelf exact zo zou schrijven, maar omdat ik dan niet hetzelfde wil schrijven of +1 wil typen reageer ik niet. En als iedereen dat denkt, terwijl mensen die er anders over denken wel reageren, dan ligt de balans anders. Want dan kan dat de indruk wekken dat iedereen het eens is met punt X terwijl dat niet zo is. En als je kunt zien dat de poster die punt Y postte 26 punten heeft en de andere posts maar 2 bijvoorbeeld, dan geeft dat een betere verhouding aan. (Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd)
Hier heb ik geen zin, dan ga ik weg. Dat is dan de meerwaarde.
En hoe weten jullie wat een troll is? Is het dan ongeloofwaardig? Of onaardig? Of is daar een ander criterium voor?

En hoe kan het dat sommige permabannelingen alweer maanden rondlopen, steeds gemeld worden en er niets gebeurd, maar dan opeens zijn ze geband wegens terugkeren onder een perma. Hoe werkt dat?

En kunnen mensen die 100 jaar geleden een perma hebben gehad voor iets onzinnigs niet gewoon terugkomen? Afgezien van de gevaarlijke gekkies?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:02
Er is op dit moment voor gekozen om dat niet te doen, om een TO de kans te geven om dingen te wijzigen. Het zou op zich wel een goed idee zijn, maar of het technisch ook snel te realiseren is, weet ik niet.
Snap dat het fijn is om eens wat te veranderen. Alleen een openings post verwijderen is echt vervelend
..........
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:01
Ik niet, mijn collega's wellicht wel. :)
Ik ben nog aan het oefenen!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cookielover schreef:
27-05-2020 21:14
Net als rokkut
Ik dacht meer aan Oob.

Anoniem staffen mag van mij ook weg, het geeft denk ik meer voldoening als ze weten dat ik het ben
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 21:17
Ik dacht meer aan Oob.

Anoniem staffen mag van mij ook weg, het geeft denk ik meer voldoening als ze weten dat ik het ben
Aaahhh orphie :heart:
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:16
Ik ben nog aan het oefenen!
Kunnen jullie op een blokfluit spelen?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:09
Staffen mag natuurlijk altijd, of we er in meegaan, is een tweede. In het geval waar jij nu op doelt, ben ik nog steeds van mening dat enige bescherming van TO op zijn plaats was en is. Dat betekent niet dat je altijd een TO naar de mond moet praten, zeker niet. Ieder topic zal op zich beoordeeld worden.
Ik heb daar vanmiddag ook al vragen over gesteld die je niet beantwoord hebt.

1. Waarom bepalen mods ineens wat een forummer wel of niet aankan om te lezen?
2. Op basis waarvan bepalen jullie dat?
3. In het geval waar het hier om gaat werd in de gewiste posts voor zover ik die nog heb kunnen zien niets onfatsoenlijks en niets opruiends geschreven, er werd slechts geschreven dat het niet allemaal zo rooskleurig was als de andere mensen in dat topic schetsten. Waarom vonden jullie dat dusdanig ernstig dat de TO er tegen beschermd moest worden? Dat advies was namelijk gewoon feitelijk juist.
4. Als iemand zo kwetsbaar is dat feiten al teveel zijn en diegene tegen zichzelf beschermd moet worden, waarom mag zo iemand hier dan überhaupt forummen?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-05-2020 21:03
Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering en er zijn zeker dingen die beter kunnen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het censuurbeleid vind ik echt heel erg onethisch en onverantwoord. Dat er extreme grenzen worden aangehouden is natuurlijk logisch maar dat het censuurbeleid is afgestemd op wat een mod (van de dag) wel of niet passend vind om bespreekbaar te maken vind ik echt heel erg kwalijk.

Of je gaat mee forummen als forummer of je bent beheerder en dan stel je je terughoudend op ten aanzien van de inhoud. Maar je positie als beheerder gebruiken om de inhoud van de topics naar je eigen inzicht te vormen is echt ethisch erg kwalijk.

Daarom ben ik blij met topic waarin de censuur op het beleid doorbroken is. Maar er is nog best een weg te gaan.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:19
2.13% gewijzigd
Cookielover schreef:
27-05-2020 21:17
Aaahhh orphie :heart:
Ja mogen we Orph terug? Wat had die eigenlijk misdaan?
Wat ik prettig zou vinden is als er iig meerdere mensen weer op 1 post kunnen staffen.
Liever nog dat hele stafje overboord maar als dat niet kan dan kun je in ieder geval zien of er meerderen en probleem met die post hebben en voorkom je een klein gedeelte van het ban aan naaien.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:19
0.71% gewijzigd
kopjekoffie70 schreef:
27-05-2020 21:15
Is eigenlijk meer een technisch vraagje, maar het zou fijn zijn als posts met een foto gequote worden, dat de gequote foto's dan kleiner zijn. Ik zie dat ook weleens op andere fora. Nu is het hier zo dat sommige op zich leuke topics minder prettig lezen door al die gequote foto's.
Zo nou! Ik scroll me een ongeluk in die entertainmenttopics over bijvoorbeeld celebrities.
Of 10 jurkjes die iemand post als tip en dan komen die 10 jurkjes nog 10 keer voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven