Vrijheid van meningsuiting op het forum

11-01-2010 19:17 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mede-forummers en meelezers,

Dit is de eerste keer dat ik me echt boos zit te maken om iets wat er op het forum gaande is. Alles in mij verzet zich nu hiertegen. Wat is het geval?

Het beleidstopic is gesloten en daarmee is de discussie over beleid gesnoerd. Vervolgens gebeurt er iets, wat mijns inziens niet door de beugel kan. Forummers hebben een waarschuwing gekregen voor het in twijfel trekken van de integriteit van de angels. Of het in twijfel trekken van deze integriteit terecht is, doet er mijns inziens niet toe. Feit dat kritiek op de angels an sich al waarschuwingswaardig is, in combinatie met het sluiten van het beleidstopic, doen bij mij alle waarschuwingsbellen rinkelen.

Iedereen mag zijn mening uiten (mits niet strafbaar zoals racistische opmerkingen) ook hier op het forum! Als de vrijheid van meningsuiting hier niet langer gehanteerd wordt als een groot goed wat onaantastbaar is, ben ik hier weg. Dit is dan niet mijn forum meer. Ik weiger om de mond gesnoerd te worden en op een forum te komen waar censuur heerst.

Wie is er ook van overtuigd dat de vrijheid van meningsuiting hier ingeperkt wordt en dat dit niet kan?

Zwieber
Nou dat valt allemaal reuze mee. Maar waarom is het topic over wie er geband is dan weggehaald?
Dat is er nog wel Meds maar alleen de Angels kunnen er nog posten. Hij staat met een slotje onderaan de lijst.
@ meds: daar zit nu een slotje op, zodat niemand er kan posten behalve de Angels en dus staat het automatisch onderaan ergens....
ooooow
quote:meds schreef op 11 januari 2010 @ 21:30:

Nou dat valt allemaal reuze mee. Maar waarom is het topic over wie er geband is dan weggehaald?

Het is veranderd in een ander topic: Bannen en waarschuwingen, omdat nu ook de waarschuwingen erin komen te staan. Het is alleen nog geen sticky.

Waarschuwingen en bans
Nou ik heb het even bestudeerd, niks aan het handje, het lijkt erop dat de meisjes elkaar gewoon flink in de (gewatergolfde) haren zaten
Het is inderdaad wel een heel groot pluspunt dat hier de discussie wel gewoon gevoerd kan worden. Gek toch eigenlijk terwijl het niet heel anders is dat het beleidstopic.
Misschien zijn we allemaal wat tot bezinning gekomen Zwieb, ten minste dat hoop ik dan maar.....
Trouwens ik denk dat het nu druk is in de ballenbak .
sja Zwieber,

ik vind het er hier, zonder dat ik dit met de goede bewoordingen en juist gekozen syntaxis kan onderbouwen , wel wat rustiger toegaan.

Maar goed ben dus een meelezert...
Zijn er trouwens door al dit gedoe nog forummers opgestapt? Of zijn er alleen bans uitgedeeld en ontbreken daarom een aantal mensen?

Sorry, ik ben misschien ontzettende mosterd, maar ik heb niet veel meegekregen van alles wat er de afgelopen dagen speelt.
ach nee, waar bemoei ik me ook mee
quote:Enneaaa schreef op 11 januari 2010 @ 21:40:

sja Zwieber,

ik vind het er hier, zonder dat ik dit met de goede bewoordingen en juist gekozen syntaxis kan onderbouwen , wel wat rustiger toegaan.

Maar goed ben dus een meelezert...Misschien omdat de meest fanatieke forummers wat dit onderwerp betreft terecht een afkoelperiode aan hun broek hebben gekregen?
Oooooh, ik heb het ban- en waarschuwingentopic ook nu pas gevonden. Hahaha, Ligeia, het is misschien niet gepast en sowieso onderbroekenlol, maar ik moest verschrikkelijk lachen toen ik zag staan: "Ligeia: vanwege (...) en haar 'schijtramptoeristen'." Eigenlijk toch wel jammer dat je mij daar bij nader inzien niet onder bleek te scharen; ik vind het nog steeds een leuke term voor in m'n motto.

On topic: de beste opmerking die ik hier in dit topic ben tegengekomen vond ik die over vertrouwen op Naomi vwb de integriteit van de angels & anders gewoon op een ander schip aanmonsteren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 11 januari 2010 @ 21:49:

On topic: de beste opmerking die ik hier in dit topic ben tegengekomen vond ik die over vertrouwen op Naomi vwb de integriteit van de angels & anders gewoon op een ander schip aanmonsteren.Ook eens.
quote:rider schreef op 11 januari 2010 @ 21:42:

ach nee, waar bemoei ik me ook mee ik had je wel gelezen hoor!
quote:Vl43inder schreef op 11 januari 2010 @ 21:47:

[...]

Misschien omdat de meest fanatieke forummers wat dit onderwerp betreft terecht een afkoelperiode aan hun broek hebben gekregen?Er heeft er maar 1 een afkoelperiode gekregen, zoals je op het b&w-topic kunt lezen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Enneaaa schreef op 11 januari 2010 @ 21:52:

[...]

ik had je wel gelezen hoor! Ik ook en ik vind het heel jammer dat ik nu niet meer kan reageren zeker omdat ik die laatste opmerking echt onder de gordel vond en zeker niet constructief.
quote:Vl43inder schreef op 11 januari 2010 @ 21:47:

[...]

Misschien omdat de meest fanatieke forummers wat dit onderwerp betreft terecht een afkoelperiode aan hun broek hebben gekregen?Ach sja weet ik eigenlijk niet... ieder zijn/haar manier , het is maar of je je aangesproken voelt lijkt me
Relativeren. R e l a t i v e r e n. Relativeren.
loop ik weer te quoten ...
Echt waar maak je je druk om.
@Dana:
quote:Zwieber schreef op 11 januari 2010 @ 21:53:

[...]

Ik ook en ik vind het heel jammer dat ik nu niet meer kan reageren. stoute ik
quote:Dana schreef op 11 januari 2010 @ 21:53:

[...]

Er heeft er maar 1 een afkoelperiode gekregen, zoals je op het b&w-topic kunt lezen.Sorry, omdat het steeds over gebanden ging dacht ik dat er meer zouden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven