Wat doe jij vandaag? ☀️
donderdag 1 mei 2025 om 09:41
Ik ben vrij, prachtig weer, maar ik kom niet echt tot een planning. Het liefst zou ik naar het strand gaan, maar geen zin in mega-drukte vandaag. Straks een stukje skeeleren door het park en verder weet ik het niet. Wie is vandaag ook vrij? En wie heeft zich vandaag ziek gemeld op het werk?
Lees graag wat jullie allemaal gaan doen vandaag.
Mooie dag gewenst aan een ieder..
Mooie dag gewenst aan een ieder..

zondag 4 mei 2025 om 17:01
MadameBijoux schreef: ↑04-05-2025 11:57Het weer moet je maar gewoon nemen zoals het is,ook als het tegen valt. Daar heb je geen invloed op. Je kunt alleen maar maatregelen nemen om het voor jezelf zo prettig mogelijk te maken.
Zo is het. Maar toch word ik ene beetje depri van slecht weer. Met mooi weer zit ik een in bepaalde mood, altijd een beetje een vakantiestemming ofzo.
Als het dan tegenvalt, dan voel ik me zo down.
zondag 4 mei 2025 om 17:04
Haha, jij denkt dat zonnehaters het nu koud hebben? Ik vind het juist heerlijk weer nu

Pluviofiel
zondag 4 mei 2025 om 17:06
zondag 4 mei 2025 om 17:35
zondag 4 mei 2025 om 17:37
Snap ik. Zelf neem ik dan vaak een boek of zit achter de computer,luister muziek en maak het binnen gezellig. Vandaag was het droog,wel stukken frisser dan afgelopen dagen. Maar ben ff met MonsieurBijoux 2 uur wezen wandelen in de natuur.
Je pense donc je suis

dinsdag 6 mei 2025 om 12:03
MadameBijoux schreef: ↑04-05-2025 17:37Snap ik. Zelf neem ik dan vaak een boek of zit achter de computer,luister muziek en maak het binnen gezellig. Vandaag was het droog,wel stukken frisser dan afgelopen dagen. Maar ben ff met MonsieurBijoux 2 uur wezen wandelen in de natuur.
Oh ja, ik maak het ook gezellig in huis.
Maar na een periode van zonnig weer, waarin ik in een jurkje naar buiten ga, de hele dag buiten in de tuin (bezig) ben, de kinderen in de buurt spelen met buurtkinderen met mooi weer, en het wordt daarna regenachtig of koeler, dan kan ik daar echt down van worden.
Maar gelukkig is de zomer nog niet begonnen, dus we krijgen nog genoeg mooie dagen.

dinsdag 6 mei 2025 om 14:41
dinsdag 6 mei 2025 om 14:42
Waarom? Zo zonde van je energie.Judith86 schreef: ↑04-05-2025 17:01Zo is het. Maar toch word ik ene beetje depri van slecht weer. Met mooi weer zit ik een in bepaalde mood, altijd een beetje een vakantiestemming ofzo.
Als het dan tegenvalt, dan voel ik me zo down.
Ook een Pluviofiel
dinsdag 6 mei 2025 om 16:00
dinsdag 6 mei 2025 om 17:08
Zeker weten!Judith86 schreef: ↑06-05-2025 12:03Oh ja, ik maak het ook gezellig in huis.
Maar na een periode van zonnig weer, waarin ik in een jurkje naar buiten ga, de hele dag buiten in de tuin (bezig) ben, de kinderen in de buurt spelen met buurtkinderen met mooi weer, en het wordt daarna regenachtig of koeler, dan kan ik daar echt down van worden.
Maar gelukkig is de zomer nog niet begonnen, dus we krijgen nog genoeg mooie dagen.![]()
Je pense donc je suis
vrijdag 9 mei 2025 om 12:09
Zelf vind ik het heerlijk wat er voor dit weekend 'op de planning staat.' Ik ben een zomerliefhebber en me zeker bewust van negatieve effecten van de droogte etc, maar flink wat zon in de lente en zomer is voor mij wel een voorwaarde me lekker te voelen. Dan kom ik ook de winter beter door en kwakkel ik wat minder met mijn gezondheid (en ik vind het prima als het dan koud en droog is).
Overigens lees ik al jaren mee op het zomerhatersforum, omdat ik het heel boeiend vind te lezen hoezeer het weer ons kan beïnvloeden. En omdat ik de perceptie boeiend vind: de zomerliefhebbers (ikzelf incluis) hebben slechte jaren ervaren, veel kou en regen in de lente/zomer. De winterliefhebbers hebben juist geleden onder de warmte (en het licht, want dat is vaak het issue) in de lente/zomer. Wat ik alleen niet snap is dat velen daar de ervaring hebben dat anderen hen voor gek verklaren met betrekking tot hun voorkeur. Er is helemaal niets geks aan welke voorkeur dan ook. Misschien reageren mensen wat kort door de bocht als ze zelf blij zijn met mooi weer en een ander zegt liever herfstachtig weer te hebben. Desondanks zullen de meesten toch wel begrijpen dat het niet fijn is als je het snel te warm hebt?
Overigens lees ik al jaren mee op het zomerhatersforum, omdat ik het heel boeiend vind te lezen hoezeer het weer ons kan beïnvloeden. En omdat ik de perceptie boeiend vind: de zomerliefhebbers (ikzelf incluis) hebben slechte jaren ervaren, veel kou en regen in de lente/zomer. De winterliefhebbers hebben juist geleden onder de warmte (en het licht, want dat is vaak het issue) in de lente/zomer. Wat ik alleen niet snap is dat velen daar de ervaring hebben dat anderen hen voor gek verklaren met betrekking tot hun voorkeur. Er is helemaal niets geks aan welke voorkeur dan ook. Misschien reageren mensen wat kort door de bocht als ze zelf blij zijn met mooi weer en een ander zegt liever herfstachtig weer te hebben. Desondanks zullen de meesten toch wel begrijpen dat het niet fijn is als je het snel te warm hebt?

vrijdag 9 mei 2025 om 14:07
Ik ben op vrijdag eigenlijk altijd vrij en ga normaal sporten. Voel me niet helemaal 100% dus sla vandaag over en ik moest wat thuiswerken ivm wat tijdelijke extra taken.
Vanmorgen eerst boodschappen gedaan, toen die taken. Toen kwam mijn vader even op de koffie en toen een schilder nav een langdurige lekkage en gevolgschade. Daarna weer beetje verder gewerkt en nu net lunch op.
Tussendoor het beddengoed in de was gedaan.
Ga dadelijk even wandelen Ipv sport dus en daarna kippensoep koken voor vanavond.
Moet de badkamer nog beetje poetsen na dat geklus.. Straks /vanavond nog douchen want dan kunnen we fris in het schone bed.
Vanmorgen eerst boodschappen gedaan, toen die taken. Toen kwam mijn vader even op de koffie en toen een schilder nav een langdurige lekkage en gevolgschade. Daarna weer beetje verder gewerkt en nu net lunch op.
Tussendoor het beddengoed in de was gedaan.
Ga dadelijk even wandelen Ipv sport dus en daarna kippensoep koken voor vanavond.
Moet de badkamer nog beetje poetsen na dat geklus.. Straks /vanavond nog douchen want dan kunnen we fris in het schone bed.
maandag 12 mei 2025 om 10:22
maandag 12 mei 2025 om 17:49
Vandaag de restanten van moederdag opgeruimd en wat wasjes gedraaid. Vandaag kwam ook een monteur om iets te maken waar ik niet zonder kan maar helaas is het hulpmiddel overleden. Maar weer zoeken naar een oplossing. Koken hoeft niet want er is nog zat over van gisteren. Vanavond moet ook de wekelijkse medicatie gezet worden dus de komende dagen ben ik weer de bekende vaatdoek op de bank of op bed! Maar deze dag was best fijn!
maandag 12 mei 2025 om 21:01
maandag 12 mei 2025 om 21:35
Ik moest vanmorgen werken en vanavond. Tussen thuis buiten gezeten en zitten lezen en ook nog wat voor het werk gedaan.
Ik hoef morgen pas om 9:30 te beginnen maar als ik weer zo idioot vroeg wakker ben ( zaterdag 6:00 uur, gisteren 7:30 en vanmorgen weer 6:15) ga ik voor het werk maar wandelen of zo.
Ik hoef morgen pas om 9:30 te beginnen maar als ik weer zo idioot vroeg wakker ben ( zaterdag 6:00 uur, gisteren 7:30 en vanmorgen weer 6:15) ga ik voor het werk maar wandelen of zo.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in