Wat is dat met vrouwen en roze?

04-05-2017 09:08 213 berichten
Ik ben een vrouw en ik vind roze werkelijk de lelijkste kleur die er is (op de voet gevolgd door zalmkleurig en oranje). Ik had altijd het idee dat ik hier lang niet de enige in was, maar af en toe...



Bij mijn sportschool wordt boksen voor vrouwen aangeboden. Hoe het heet? Pink boxing. Nu heb ik mijn eigen zwarte handschoenen, gelukkig, maar als je zelf (nog) geen handschoenen wilt aanschaffen mag je handschoenen van de sportschool gebruiken, die, jawel, roze zijn.

Gisteren zag ik in het plaatselijke suffertje een advertentie voor een of andere hardloopwedstrijd voor vrouwen. Jaja, Utrecht kleurt roze! Hoe het heet? Pink running (of zoiets). Nou zag ik later dat dat te maken heeft met Pink Ribbon, dus snap ik de link met roze. Maar Pink Ribbon is eigenlijk weer net zoiets: het gaat om een ziekte die vooral vrouwen treft, we maken het roze!



Wat is dat toch met vrouwen en roze? Dat veel kleine meisjes gek zijn op roze en prinsesjes en zo, nou ja oké. Maar daar groei je op een gegeven moment toch overheen? Toch is het vrijwel onmogelijk om bijvoorbeeld sportkleding en -schoenen te kopen waar geen roze (of zalm of zo) in zit. Het lijkt wel alsof zélfs als je iets 'stoers' doet je toch nog je meisjesachtigheid moet benadrukken. En zo gauw iets 'roze' of 'pink' in de naam heeft kun je er vanuit gaan dat het voor vrouwen is.



Wat ik met dit topic wil? Geen idee. Het is natuurlijk gewoon Eerste Wereld-problematiek. Maar soms raak ik er een beetje van gefrustreerd. Vind ik eindelijk een goed neutraal trainingsjack, is de rits weer roze. Grrr.
quote:Ceylon schreef op 04 mei 2017 @ 09:58:



Voor de rest heb ik soms de indruk dat het rozegedoe alleen maar te vinden is in de sportwereld. Ik zie het in elk geval nooit. Daar staat tegenover dat ik liever een roze vrouwenwedstrijd voorbij zie komen dan over een tijdje weer een land vol oranje, puur en alleen omdat er weer eens twaalf arrogante sneuzeltjes met een idioot hoog salaris achter één bal aan rennen.Haha, dat ben ik dan ook wel weer met je eens.
quote:ardni schreef op 04 mei 2017 @ 09:54:

Zo veel onzin heb ik geen tijden gezien, kan alleen maar roze sportkleding vinden.

Ik kom het zelden tegen,onbekend probleem.



Ik draag gewoon roze hoor, ik hoef niks te bewijzen.

Rozen overhemden,roze/wit gestreepte overhemden, mijn man draagt ook roze overhemden & heeft een zalmkleurige broek.

Het allerliefste draag ik donkerblauw.



Ziet er vrij fraai uit.Staat dat nou echt leuk, zo'n kleur? Zalm is lastig als het niet op je bord ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een schoenenmerk waar de hele collectie voor vrouwen wel iets met roze of bloemetjes heeft.

Vind ik ook echt storend. Maar ja het schijnt toch dat dat het beste verkoopt dus dan hebben alle tomboys onder ons pech..
Nog een voorbeeld. Bierbrouwerijen die ook vrouwen willen aanspreken. Nou, wat zullen de heren marketing hebben gekozen? Natuurlijk roze bierflesjes en dan natuurlijk zoet bier, want vrouwen kunnen bitter niet verdragen en lekker een frisje erdoor en o ja, alle dames zijn aan de lijn, dus het moet ook lage kcal hebben. Nou, hatsiekiedee. Reclamecampagne ertegenaan met een paar luchtig geklede vrouwen die ergens aan het dansen zijn op een tropisch eiland en we zijn er hoor.
Goed voorbeeld inderdaad!



Ik zou het dan geen bier meer durven te noemen, maar a la.
quote:humanista schreef op 04 mei 2017 @ 09:21:

Ik vind dat je gelijk hebt. Vrouwen zijn geen meisjes meer die met roze geassocieerd willen worden. Alsof we nog niet volwassen zijn en altijd dat schattige lieve meisje blijven.



Spreek lekker voor jezelf.

Ik ben een vrouw en ontzettend volwassen, mijn voorkeur voor roze heeft daar niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 04 mei 2017 @ 09:53:

[...]





Dit is toch helemaal niet wat ze zegt??Ze zegt letterlijk "vrouwen zijn geen meisjes meer, die met roze geassocieerd willen worden". Beetje jammer, als je gek bent op roze en vrouw, dus kennelijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 04 mei 2017 @ 10:04:

Nog een voorbeeld. Bierbrouwerijen die ook vrouwen willen aanspreken. Nou, wat zullen de heren marketing hebben gekozen? Natuurlijk roze bierflesjes en dan natuurlijk zoet bier, want vrouwen kunnen bitter niet verdragen en lekker een frisje erdoor en o ja, alle dames zijn aan de lijn, dus het moet ook lage kcal hebben. Nou, hatsiekiedee. Reclamecampagne ertegenaan met een paar luchtig geklede vrouwen die ergens aan het dansen zijn op een tropisch eiland en we zijn er hoor.Exact dit. Te belachelijk! En ja, als je dat een lekker biertje vindt, gewoon drinken. Dat is niet waarom het gaat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 04 mei 2017 @ 10:00:

[...]





Staat dat nou echt leuk, zo'n kleur? Zalm is lastig als het niet op je bord ligt.



Ja hoor, staat hem erg leuk, met een wit overhemd,een een beige colbert , cognac kleurige schoenen.

M et een grijs colbert.



Genoeg combinaties, echte lente/zomer kleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 04 mei 2017 @ 10:10:

[...]





Ze zegt letterlijk "vrouwen zijn geen meisjes meer, die met roze geassocieerd willen worden". Beetje jammer, als je gek bent op roze en vrouw, dus kennelijk.Je snapt toch wel wat ze bedoelt? Het gaat er niet om of jij een roze jurk aanhebt of vindt dat roze jou mooi staat. Niet in het persoonlijke trekken maar het hele plaatje zien. Maar goed, ik kan het beter haar zelf laten uitleggen want misschien bedoelt ze wel iets anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat een getut.



Laatst ook op FB iemand die zich woest maakte omdat bij de zwemles de meisjes roze badmutsjes kregen en de jongens blauwe.

Ze maakte zich verschrikkelijk druk om het feit dat meisjes roze kregen. Dat was toch belachelijk. Niet van deze tijd. Shocking etc etc.



Ik vond het wat dramatisch. Vooral toen ik zei dat het dan toch net zo stom was dat de jongens standaard blauw kregen. Nee, dat was anders.



Nou, daar krijg ík de kriebels van. Vooral lekker op het roze afgeven, maar standaard blauw voor jongens is geen probleem.



Kleurendiscriminatie, zeg ik je.
Alle reacties Link kopieren
Stellar leest het net zo als ik, dus misschien moet ze anders wat aan haar uitleg doen?
Later is nu
quote:Ceylon schreef op 04 mei 2017 @ 09:58:

[...]









Je hebt gelijk. Ze hadden ook voor knalgroen of geel kunnen kiezen. Dat ze geen zwart nemen snap ik dan nog wel, want voor de mannen zullen er andere maten zijn.



Voor de rest heb ik soms de indruk dat het rozegedoe alleen maar te vinden is in de sportwereld. Ik zie het in elk geval nooit. Daar staat tegenover dat ik liever een roze vrouwenwedstrijd voorbij zie komen dan over een tijdje weer een land vol oranje, puur en alleen omdat er weer eens twaalf arrogante sneuzeltjes met een idioot hoog salaris achter één bal aan rennen.Elf...
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 04 mei 2017 @ 10:04:

Nog een voorbeeld. Bierbrouwerijen die ook vrouwen willen aanspreken. Nou, wat zullen de heren marketing hebben gekozen? Natuurlijk roze bierflesjes en dan natuurlijk zoet bier, want vrouwen kunnen bitter niet verdragen en lekker een frisje erdoor en o ja, alle dames zijn aan de lijn, dus het moet ook lage kcal hebben. Nou, hatsiekiedee. Reclamecampagne ertegenaan met een paar luchtig geklede vrouwen die ergens aan het dansen zijn op een tropisch eiland en we zijn er hoor.



Kun je van alles zeggen, maar het werkt wel!



Je slaat ook een beetje door:

De rose biertjes roze, wat niet zo vreemd is

De radlers, met citroen geel

De groene thee , je raadt het niet, groen.



Ik ben zwanger en ik vind het heerlijke variatie die 0,0%.

Echt gek op frisdrank ben ik niet, dit vind ik dan wel weer lekker.



Maar normaal gesproken ben ik van de hertog jan,de IPA en de bokbiertjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind roze een mooie kleur. Oranje weer niet.

Ik draag trouwens vaak zwart
Het Viva forum is papaja.
quote:ardni schreef op 04 mei 2017 @ 10:10:

[...]





Ja hoor, staat hem erg leuk, met een wit overhemd,een een beige colbert , cognac kleurige schoenen.

M et een grijs colbert.



Genoeg combinaties, echte lente/zomer kleur.Mijn opa, Indisch, droeg ook al vaak roze overhemden. Stond hem supergoed. En mijn zoon staat het ook heel goed. Al dat gemiep over kleuren die per se bij een geslacht zouden moeten horen... Lekker dragen wat je dragen wil.
quote:Nouschi schreef op 04 mei 2017 @ 10:10:

[...]





Exact dit. Te belachelijk! En ja, als je dat een lekker biertje vindt, gewoon drinken. Dat is niet waarom het gaat.Nu betrap ik mezelf. Want ik noem dat Frutesse spul ook 'wijvenbier'. Foei.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 04 mei 2017 @ 10:14:

Wat een getut.



Laatst ook op FB iemand die zich woest maakte omdat bij de zwemles de meisjes roze badmutsjes kregen en de jongens blauwe.

Ze maakte zich verschrikkelijk druk om het feit dat meisjes roze kregen. Dat was toch belachelijk. Niet van deze tijd. Shocking etc etc.



Ik vond het wat dramatisch. Vooral toen ik zei dat het dan toch net zo stom was dat de jongens standaard blauw kregen. Nee, dat was anders.



Nou, daar krijg ík de kriebels van. Vooral lekker op het roze afgeven, maar standaard blauw voor jongens is geen probleem.



Kleurendiscriminatie, zeg ik je.



Nou Ik begrijp dat wel, de hele discussie over de kinderkamer, of we het blauw of roze maken.

Nou eigenlijk geen van beiden, de babykleertjes zijn neutraal.



Daarnaast zit ik ook niet op de beschuit met muisjes te wachten.



Oma's die vinden dat we meer van een bepaalde kleur moeten voor de baby en dat dan maar gaan kopen omdat wij het niet doen.

Ik herken het wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 04 mei 2017 @ 10:04:

Nog een voorbeeld. Bierbrouwerijen die ook vrouwen willen aanspreken. Nou, wat zullen de heren marketing hebben gekozen? Natuurlijk roze bierflesjes en dan natuurlijk zoet bier, want vrouwen kunnen bitter niet verdragen en lekker een frisje erdoor en o ja, alle dames zijn aan de lijn, dus het moet ook lage kcal hebben. Nou, hatsiekiedee. Reclamecampagne ertegenaan met een paar luchtig geklede vrouwen die ergens aan het dansen zijn op een tropisch eiland en we zijn er hoor.Ja, maar ja, de echte bierdrinkende dames zitten allang aan de Skuumkoppe of Jopen bok ofzo. Het zijn juist die tutvrouwen die van roze en lijnen houden die over de streep getrokken moeten worden ook eens een biertje te pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 04 mei 2017 @ 10:20:

[...]





Ja, maar ja, de echte bierdrinkende dames zitten allang aan de Skuumkoppe of Jopen bok ofzo. Het zijn juist die tutvrouwen die van roze en lijnen houden die over de streep getrokken moeten worden ook eens een biertje te pakken.Wat een bullshit zet je hier neer zeg, mijn god he.
Mijn dochter werd tot haar haren wat langer gingen groeien, meestal als jongetje gezien. Alleen als ik haar wel een keer in het roze aankleedde, snapten mensen dat het een meisje was. Maar alle andere kleuren zijn kennelijk gereserveerd voor jongens. Alle tinten blauw, groen, grijzig, beige, zelfs wanneer ze wit droeg, of bruingele tinten werd ze aangesproken als jongetje. Ik vind dat zo gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 04 mei 2017 @ 10:19:

[...]





Nou Ik begrijp dat wel, de hele discussie over de kinderkamer, of we het blauw of roze maken.

Nou eigenlijk geen van beiden, de babykleertjes zijn neutraal.



Daarnaast zit ik ook niet op de beschuit met muisjes te wachten.



Oma's die vinden dat we meer van een bepaalde kleur moeten voor de baby en dat dan maar gaan kopen omdat wij het niet doen.

Ik herken het wel een beetje.Maar je doet toch gewoon je eigen ding? Mensen met ongevraagde (slechte) adviezen negeer ik ook. Dus de mening van mensen met een voorkeur voor een kleur omdát het een jongen of juist een meisje is kan ik ook prima naast me neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 04 mei 2017 @ 09:58:

[...]









Je hebt gelijk. Ze hadden ook voor knalgroen of geel kunnen kiezen. Dat ze geen zwart nemen snap ik dan nog wel, want voor de mannen zullen er andere maten zijn.



Voor de rest heb ik soms de indruk dat het rozegedoe alleen maar te vinden is in de sportwereld. Ik zie het in elk geval nooit. Daar staat tegenover dat ik liever een roze vrouwenwedstrijd voorbij zie komen dan over een tijdje weer een land vol oranje, puur en alleen omdat er weer eens twaalf arrogante sneuzeltjes met een idioot hoog salaris achter één bal aan rennen.



Sorry voor de offtopic... maar twaalf?

23 toch?
Nou ben ik dol op roze én bier maar die radler troep mag je houden en ik doe ook al niet aan lijnen en ben alles behalve truttig
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 04 mei 2017 @ 10:24:

[...]





Maar je doet toch gewoon je eigen ding? Mensen met ongevraagde (slechte) adviezen negeer ik ook. Dus de mening van mensen met een voorkeur voor een kleur omdát het een jongen of juist een meisje is kan ik ook prima naast me neerleggen.



Nee eens dat doen we ook , het is ook gewoon een generatiekloof.



Als ik om ons heen kijk zie ik sowieso heel veel neutrale kleuren, voor babies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven