Wat is jou levensstijl?

14-09-2010 12:54 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens. Vrouwen en mannen hebben hun eigen levensopvatting waarin zij of hij zich het beste bij voelt.

Een van de belangrijke punten om goed met elkaar om te gaan is elkaar te begrijpen en daarvoor respect te tonen.

Ik persoonlijk ambieer naar een vrij en duurzame levensstijl in onze maatschappelijke cultuur.

Graag wil ik via dit onderwerp met jullie en onder elkaar over discusiëren.

Hoe is jou levensstijl? En hoe ga je er mee om?
Ik heb geen levensstijl, ik doe maar wat. Ik let wel op mijn spelling.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Echt hoor, ik vind het helemaal top als iemand duurzaam en biologisch en vrij wil leven.

En als je er over wil praten of een discussie over wil houden, ook helemaal prima.

MAAR ZEG DAN WAT!

En niet dat ellenlange vage geneuzel waarin alleen maar open retorische vragen worden neergezet en dan onder het motto dat je er zelf over nadenkt.

Man, vertel dat je zonnepanelen hebt, zelf kippen houdt, je eigen brood bakt en aardappels rooit en hoe dat werkt en hoe dat bevalt.

Hang ik aan je lippen.....

Maar dit geneuzel.....
ik persoonlijk krijg kriebels bij jouw postings..
quote:hiltje schreef op 14 september 2010 @ 13:18:

Echt hoor, ik vind het helemaal top als iemand duurzaam en biologisch en vrij wil leven.

En als je er over wil praten of een discussie over wil houden, ook helemaal prima.

MAAR ZEG DAN WAT!

En niet dat ellenlange vage geneuzel waarin alleen maar open retorische vragen worden neergezet en dan onder het motto dat je er zelf over nadenkt.

Man, vertel dat je zonnepanelen hebt, zelf kippen houdt, je eigen brood bakt en aardappels rooit en hoe dat werkt en hoe dat bevalt.

Hang ik aan je lippen.....

Maar dit geneuzel.....dit dus.. ik vermoed een andere bedoeling achter dit topic
Met Hiltje eens!
quote:viva_heertje schreef op 14 september 2010 @ 13:16:

Het duurzame produkt gaat lang mee

Het duurzame product gaat lang mee waardoor er niet steeds een nieuw product voor hoeft te worden gemaakt en er dus ook geen beroep hoeft te worden gedaan op grondstoffen die uit de natuur komen en beperkt voorradig zijn.

Het duurzame produkt is mensvriendelijk gemaakt

Het product is op menswaardige manier gemaakt. Zodat de mensen die een duurzaam product gemaakt hebben ook lang leven zonder te behoeven betalen met hun gezondheid of zelfs hun leven. Uiteraard worden deze produkten niet door kinderen gemaakt!

Het duurzame produkt is niet giftig

Het duurzame product bevat geen gif zodat de mensen en andere levende wezens zoals dieren en planten die het product gebruiken, binnen krijgen of ermee in aanraking komen, lang leven en niet ziek worden of zelfs doodgaan door het produkt.

Inmiddels zijn er zeer veel initiatieven te vinden die zeggen dat ze duurzaam bezig zijn. Wij vinden een produkt of dienst pas echt duurzaam als het aan de drie bovenstaande voorwaardes voldoet. In een later artikel zullen we ingaan op hoe je daadwerkelijk duurzame initiatieven kan scheiden van "greenwashing" (initiatieven die ineens groen zien terwijl er niets verandert is).Ben jij mijn buurman? Die neuzelt ook zo over duurzaam, maar verbouwt iedere week zijn huis.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Wartaal.
Nee ik verwacht niks! Ik vraag alleen een mening, hoe deze ook is. Ook de menning van tegenovergestelde denkende mensen zijn welkom! Graag zelfs.quote:elninjoo schreef op 14 september 2010 @ 13:16:

[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Je koopt geen voorgesneden groente, maar haalt (of kweekt?) alles biologisch?

Je eet weinig of geen vlees/vis?

Je zit liever met je geitenwollen sokken en dikke trui op de bank dan dat je de verwarming aangenaam hoog zet?

Je pakt eerder de fiets dan de auto?

Je pakt niet 't vliegtuig naar verre exotische bestemmingen maar gaat op n boerderij in Europa kamperen?

Enlighten us!
quote:viva_heertje schreef op 14 september 2010 @ 13:20:

Nee ik verwacht niks! Ik vraag alleen een mening, hoe deze ook is. Ook de menning van tegenovergestelde denkende mensen zijn welkom! Graag zelfs.

[...]

Waarom geef je dan geen antwoord op mijn vragen over jouw levenswijze?

Heb zomaar de indruk dat ik wel redelijk 't tegenoverstelde leef: lekker consumeren, genieten, eten, drinken, reizen, shoppen...
Het maakt mij niet uit wat de website die je noemt bedoelt met 'duurzaamheid'. Het ligt aan de contekst van het woord hoe het uitgelegd kan worden, net als bij zoveel woorden.

Ik wordt op mijn werk helemaal doodgegooid met het begrip "duurzaamheid" overigens, in heel veel verschillende contexten: milieu, persoonlijke groei, contacten tussen personen/bedrijven, etc.
quote:viva_heertje schreef op 14 september 2010 @ 13:20:

Nee ik verwacht niks! Ik vraag alleen een mening, hoe deze ook is. Ook de menning van tegenovergestelde denkende mensen zijn welkom! Graag zelfs.

[...]

Je vraagt een mening?

Ehmmmm: zo van ik vind duurzame producten helemaal niets. Ik ben het er niet mee eens, ofzo.

Kijk, ik snap misschien wel een klein beetje de achtergrond van dat artikel dat je aanhaalde. Dat het de vraag is wat nu duurzaam is. Want de commercie gaat ermee aan de haal. Die gebruiken het als marketing truc waardoor we nu allemaal producten van Unilever kopen die fair trade (want de boeren hebben een dubbeltje opslag gehad) vanuit een ver land worden ingevlogen, in plaats van zoveel mogelijk lokaal geproduceerd seizoensproducten in te slaan.

En weetje wat pas duurzaam is? Een bontjas. Van echte nerts of vos. Gaat namelijk wel 3 generaties mee. Niet kapot te krijgen in tegenstelling tot dat goedkope konijnenbont of dat vieze synthetische chemische nepspul.

Maar iets zegt me dat die bontjas niet als duurzaam en politiek verantwoord wordt gezien.

En nu ga ik geloof ik hier weg, mag TO het weer zelf opknappen.
Het milieu wordt momenteel veel besproken: tv reportages, documentaires, films, krantenartikelen en menig bedrijf dat al dan niet helemaal eerlijk een graantje mee wil pikken van de 'milieuhype'. Biologisch voedsel staat dan ook meer dan ooit in de belangstelling en er komen steeds meer 'fair trade' gemeentes bij. Het is dan ook hoognodig! Dit zijn de problemen die momenteel spelen rondom het milieu:

- de fossiele brandstoffen raken op,

- de temperatuur verandert,

- minder ijs, hogere zeespiegel,

- leefgebied van dieren verplaatst zich,

- wereldvoedselverdeling-problematiek

Goedkoop alternatief voor wasmiddel

Alle onderwerpen op deze site zijn verwant aan het onderwerp milieu. In het linkermenu staan deze onderwerpen genoemd, onder dit thema zul je alleen artikelen vinden die niet passen onder een ander onderwerp. Het eerste artikel hier zal gaan over de wasmagneten die wij sinds de zomer van 2008 gebruiken: nooit meer waspoeder nodig en toch alles schoon!
Nou goed dan.

Ik eet geen biologische groenten.

Ik heb geen groententuin.

Ik heb geen geitenwollen sokken met sandalen.

Ik heb een auto.

Ik zet de verwarming aan als ik het koud heb.

Ik pak het vliegtuig om op vakantie te gaan.

Erg he?
Ook producten natuurlijk, al leveren wij diensten, die moeten tegenwoordig ook groen zijn. En de diensten die aan ons bedrijf worden geleverd moeten groen zijn.....
"deze site"? welke site?!
Je komt hier dus alleen om je eigen site en je eigen evangelie te promoten en gaat niet eens in op dingen die je gevraagd worden. Lekker dan...
Heee Heertje, oude spammert. Je loopt nu wel je eigen evangelie te verkondigen dmv te copy pasten van een of andere site.

Maar het is dom gerakel en geen touw aan vast te knopen.

Jammer dat je zo slecht communiceert want het is op zich een leuk onderwerp waar je zo een topic mee vol kunt krijgen.

Doei!
Je komt hier kijken of je nog 'n paar viva-vrouwen kunt bekeren? Wel, ik zal je in elk geval moeten teleurstellen, ik leef en consumeer er lekker op los en ben niet van plan dat te veranderen.
quote:viva_heertje schreef op 14 september 2010 @ 13:26:

Het milieu wordt momenteel veel besproken: tv reportages, documentaires, films, krantenartikelen en menig bedrijf dat al dan niet helemaal eerlijk een graantje mee wil pikken van de 'milieuhype'. Biologisch voedsel staat dan ook meer dan ooit in de belangstelling en er komen steeds meer 'fair trade' gemeentes bij. Het is dan ook hoognodig! Dit zijn de problemen die momenteel spelen rondom het milieu:

- de fossiele brandstoffen raken op,

- de temperatuur verandert,

- minder ijs, hogere zeespiegel,

- leefgebied van dieren verplaatst zich,

- wereldvoedselverdeling-problematiek

Goedkoop alternatief voor wasmiddel

Alle onderwerpen op deze site zijn verwant aan het onderwerp milieu. In het linkermenu staan deze onderwerpen genoemd, onder dit thema zul je alleen artikelen vinden die niet passen onder een ander onderwerp. Het eerste artikel hier zal gaan over de wasmagneten die wij sinds de zomer van 2008 gebruiken: nooit meer waspoeder nodig en toch alles schoon!Tssss. Doe s ergens anders deze onzin neerzetten. Het heeft nu lang genoeg geduurd
't Onderwerp is idd leuk, maar TO is niet echt 'n goede discussiepartner.
quote:elninjoo schreef op 14 september 2010 @ 13:28:

Je komt hier dus alleen om je eigen site en je eigen evangelie te promoten en gaat niet eens in op dingen die je gevraagd worden. Lekker dan...

Ha Nien,

Wij zagen er allebei een evangelie in.

Lekkere hedonistische heks van me
quote:viva_heertje schreef op 14 september 2010 @ 13:16:

Het duurzame produkt gaat lang mee

Het duurzame product gaat lang mee waardoor er niet steeds een nieuw product voor hoeft te worden gemaakt en er dus ook geen beroep hoeft te worden gedaan op grondstoffen die uit de natuur komen en beperkt voorradig zijn.

Het duurzame produkt is mensvriendelijk gemaakt

Het product is op menswaardige manier gemaakt. Zodat de mensen die een duurzaam product gemaakt hebben ook lang leven zonder te behoeven betalen met hun gezondheid of zelfs hun leven. Uiteraard worden deze produkten niet door kinderen gemaakt!

Het duurzame produkt is niet giftig

Het duurzame product bevat geen gif zodat de mensen en andere levende wezens zoals dieren en planten die het product gebruiken, binnen krijgen of ermee in aanraking komen, lang leven en niet ziek worden of zelfs doodgaan door het produkt.Eigenlijk ben ik best een aardig duurzaam product!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij levensstijl is het niet wenselijk om fora vol te spammen en mensen lastig te vallen met mijn site.
Ouwe zemelaar.
@Viva_heertje:

Je verhaal is vaag. Niemand kan er wat mee.

Wil je een discussie of hou je een verkooppraatje?

Wil je het eerste, kom dan met een eigen mening. Tot nu toe brabbel je vaag over wat waar aan de orde is, maar we weten niets over jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven