Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

woensdag 8 januari 2020 om 15:00
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!

maandag 27 april 2020 om 12:00
Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.
Mijn schild ende betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer,
op U zo wil ik bouwen,
Verlaat mij nimmermeer.
Dat ik doch vroom mag blijven,
uw dienaar t'aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.
Echt hè, ik ga toch niet het Wilhelmus zingen in de tuin. Ik ben republikein. Woningsdag. Stelletje koekwauzen.
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.
Mijn schild ende betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer,
op U zo wil ik bouwen,
Verlaat mij nimmermeer.
Dat ik doch vroom mag blijven,
uw dienaar t'aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.
Echt hè, ik ga toch niet het Wilhelmus zingen in de tuin. Ik ben republikein. Woningsdag. Stelletje koekwauzen.

maandag 27 april 2020 om 12:04
Het topic heet niet voor niets "Wat je niet hardop wil zeggen" hè. Wat je niet hardop wil zeggen schrijf je hier. Dus wat denk je zelf?BeaTea schreef: ↑27-04-2020 09:56Ik krijg jeuk van je bericht en ik hoop dat je dit niet tegen de verse ouders zegt. Je hebt ondanks de bloedband geen recht op foto’s, filmpjes of kaartjes. Je hebt maar af te wachten tot het stel waarvan de wereld nu 100% anders is geworden jou wat geeft. Je hebt het niet verdient door zenuwachtig te zijn, lief voor de ouders te zijn of hun te steunen. Jij hebt geen 3 kilo vlees uit je lichaam geperst of laten snijden en jij hebt die 3 kilo nu niet angstmatig in leven te houden. Jij bent geen prioriteit of iets wat daar maar in de buurt komt.
Zo’n tante zoals jij was de reden dat wij de bevalling meerdere dagen geheim hebben gehouden. Anders zat die hijgerig in onze cocon aandacht te eisen. Dat babykaartje kwam ook pas laat want anders zat Jan en alleman ook te hijgen om aandacht.
maandag 27 april 2020 om 12:06
Daar gaat het niet om! Je roept mensen op om naar je huis te komen, dat is verboden en met een hele goede reden. Of er nu 2 of 20 mensen op af komen maakt niet uit, je moet gewoon thuisblijven. Snap je het nou echt niet?

maandag 27 april 2020 om 12:12
nee, want je hoeft niet thuis te blijven, je mag gewoon een rondje lopen, en als je dan een kraampje tegen komt, dan zou je daar prima wat kunnen kopen. Tenzij er 20 man staan, dan moet je doorlopen. Je mag ook naar de winkel...

maandag 27 april 2020 om 12:24
friezinnetje2014 schreef: ↑27-04-2020 12:12nee, want je hoeft niet thuis te blijven, je mag gewoon een rondje lopen, en als je dan een kraampje tegen komt, dan zou je daar prima wat kunnen kopen. Tenzij er 20 man staan, dan moet je doorlopen. Je mag ook naar de winkel...
Precies! Gewoon een beetje met gezond verstand. Ik wandel zo naar het strand en daar kan ik als ik wil ook gewoon wat te drinken kopen bij een kraampje naast de strandtent. Eten ook. Iedereen houdt meer dan voldoende afstand en zoveel mensen zijn er niet.
Vraag me altijd af hoe het voelt als jij gelooft dat je binnen moet blijven en je ziet een ander lekker buiten zitten. Dan is jou quarantaine als nog voor niks met een beetje pech, links om of rechts om.
Hoor vanmorgen nog iemand op radio 1 zeggen dat een wandeling in de buurt goed kan en gezond is. In de Telegraaf staat een interview met een viroloog die zegt dat kinderen wel degelijk besmettelijk zijn. Niemand weet het kennelijk. Dus ik doe eigenlijk wat ik zelf denk dat verantwoord is.
Dat wil niet zeggen dat ik de richtlijnen negeer.
anoniem_396344 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 12:28
0.09% gewijzigd

maandag 27 april 2020 om 12:24
Snap ik ook wel hoor. Het was uiteraard ook met een flinke glimlach bedoelt, ik ben gewoon een ongeduldige, super enthousiaste tante die haar neefje graag wat meer wil zien.Marquise schreef: ↑27-04-2020 10:50@Madrid: Ik denk dat ze momenteel echt even wat anders aan hun hoofd hebben en waarschijnlijk uitgeput zijn. Als het je geruststelt: toen ik tante werd twintig jaar geleden, was er de eerste paar dagen/week ook veel stilte want de kersverse ouders moesten zelf nog enorm wennen en waren bekaf. En dat waren nog de normale omstandigheden en het kind in kwestie was nog een redelijk gemakkelijke baby.
Dit topic is toch ook voor irrationele dingen die je niet hardop wil zeggen? En voor de boze mensen: uiteraard heb ik het niet tegen ze gezegd en zal ik dat nooit doen.
Ik laat ze al dagen gewoon braaf met rust zoals beloofd. We nemen geen contact op, we zeuren nergens om. We wachten gewoon af. Maar ik hou niet van wachten.

Ik had de knipoog smiley bij mijn bericht moeten zetten duidelijk want ik word weer eens verkeerd begrepen.
Ik baal gewoon even van die klote corona.
Ik snap ook wel dat ze het heel druk hebben en wel wat anders aan hun hoofd.

Oh en als er nou iemand niet hysterisch maar altijd relaxt is ben ik het wel. Ik heb de hele zwangerschap helemaal niet in haar nek staan hijgen en zal dat ook niet doen ook.
Mijn familie is juist super makkelijk, niets hoeft en alles mag. Ik was zelfs degene die voor corona al zei tegen schoonzus dat ik het prima vond als we pas na een paar dagen bij de kleine konden kijken. Ik hoefde er niet zo nodig bij te zijn in het ziekenhuis.
Dus die aannames zijn niet echt correct.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 12:31
17.32% gewijzigd

maandag 27 april 2020 om 12:50

maandag 27 april 2020 om 12:50
@Madrid, er zijn dus mensen die dat oprecht niet (meer) begrijpen. In het geval van aanverwante familie waren er dus daadwerkelijk kwaaie koppen die pas na uitleg doorhadden (of weer wisten) dat die eerste dagen met baby best wel zwaar zijn en foto's met je vermoeide hoofd en baby niet echt bovenaan het prioriteitenlijstje stonden.

maandag 27 april 2020 om 13:01
Kan me wel voorstellen dat wanneer dit je eigen ervaring is, dat je dan jouw ervaring op het bericht van Madrid projecteert en uit je slof schiet. Maar dergelijke projecties zijn nooit terecht en je reactie daarom ook onnodig fel.

maandag 27 april 2020 om 13:06
Mwoa.. ook al zegt Madrid het dan niet hardop. Ze heeft wel héél héél veel over die baby gepost. Komt toch wel een tikkie obsessief over hoor.
En misschien is dat wel helemaal niet zo maar het wekt in ieder geval de indruk.

maandag 27 april 2020 om 13:06
Dat lijkt me ook verschrikkelijk, zulke opdringerige mensen. Broer zei eergisteren nog dat hij zo blij was dat we zo makkelijk zijn ( moeder en ik) en dat ze het zo fijn vinden dat we ze alle tijd geven.Marquise schreef: ↑27-04-2020 12:50@Madrid, er zijn dus mensen die dat oprecht niet (meer) begrijpen. In het geval van aanverwante familie waren er dus daadwerkelijk kwaaie koppen die pas na uitleg doorhadden (of weer wisten) dat die eerste dagen met baby best wel zwaar zijn en foto's met je vermoeide hoofd en baby niet echt bovenaan het prioriteitenlijstje stonden.![]()
Maar goed, wachten is gewoon niet mijn sterkste kant haha. Filmpjes van die kleine zijn echt mijn lichtpuntje in deze tijden.

Hij is echt te schattig.

maandag 27 april 2020 om 13:09
Dat is dan jouw indruk. De mijne is anders.
Ik lees gewoon berichten van een enthousiaste en een bij de ouders betrokken en meelevende tante.
Dat ze het in dit topic post zegt wel genoeg. Dit topic is namelijk bedacht voor berichtjes die je niet hardop zal zeggen.
Tussen hopen op nieuwe foto's en filmpjes en de ouders lastigvallen zit nog een heel ruim gebied.

maandag 27 april 2020 om 13:09
Snap dat het zo overkomt. Ik kom net uit een flinke depressie. Mede dankzij wat eigen inzichten maar ook dankzij het vooruitzicht om tante te worden, het hield me overeind.
En ja baan kwijt en dus veel tijd over waardoor ik nogal veel met de baby bezig geweest ben. Dus snap dat het obsessief lijkt, ik ben ook snel obsessief met dingen.
Ik zal in elk geval weer kappen met de baby praat hier.

maandag 27 april 2020 om 13:12
Dank je, lief. Zo zag ik het ook maar goed, ik ben soms nogal slecht met uitleggen wat ik nou precies bedoel en dan word iets al snel verkeerd begrepen.*Pauze* schreef: ↑27-04-2020 13:09Dat is dan jouw indruk. De mijne is anders.
Ik lees gewoon berichten van een enthousiaste en een bij de ouders betrokken en meelevende tante.
Dat ze het in dit topic post zegt wel genoeg. Dit topic is namelijk bedacht voor berichtjes die je niet hardop zal zeggen.
Tussen hopen op nieuwe foto's en filmpjes en de ouders lastigvallen zit nog een heel ruim gebied.
Ik ben inderdaad gewoon over enthousiast en super ongeduldig.

maandag 27 april 2020 om 13:14
*Pauze* schreef: ↑27-04-2020 13:09Dat is dan jouw indruk. De mijne is anders.
Lees nou nog eens wat ik schreef.

maandag 27 april 2020 om 13:17
Ik vind het juist wel lief overkomen omdat het ongeduld eraf spatte. Vind zoiets niet obsessief, maar vooral erg enthousiast.
Ik wist niet van de depressie, baanverlies. Begrijpelijk dat je je dan richt op een lichtpuntje. Lijkt alleen wel of sommigen hier komen om hun eigen frustratie af te reageren. Lekker laten gaan.
Ik wist niet van de depressie, baanverlies. Begrijpelijk dat je je dan richt op een lichtpuntje. Lijkt alleen wel of sommigen hier komen om hun eigen frustratie af te reageren. Lekker laten gaan.

maandag 27 april 2020 om 13:23
Dank je wel.RocketScienceFiction schreef: ↑27-04-2020 13:17Ik vind het juist wel lief overkomen omdat het ongeduld eraf spatte. Vind zoiets niet obsessief, maar vooral erg enthousiast.

Maar ik ben weer weg hier, ik heb mezelf voorgenomen om me alleen nog maar te richten op positieve dingen op het forum. Ik heb geen zin meer in gedoe.
Ontopic: ik wil ook een vaatwasser. Ik mag vanaf 1 mei gaan zoeken naar een nieuwe woning met urgentie en een vaatwasser erin is mijn absolute ideaal. Op de hand afwassen vind ik echt rot werk.

maandag 27 april 2020 om 13:24
Madrid87 schreef: ↑27-04-2020 13:09Snap dat het zo overkomt. Ik kom net uit een flinke depressie. Mede dankzij wat eigen inzichten maar ook dankzij het vooruitzicht om tante te worden, het hield me overeind.
En ja baan kwijt en dus veel tijd over waardoor ik nogal veel met de baby bezig geweest ben. Dus snap dat het obsessief lijkt, ik ben ook snel obsessief met dingen.
Ik zal in elk geval weer kappen met de baby praat hier.![]()
Ik had en heb geen oordeel hoor. Lekker van je neefje genieten daar waar het kan.
Ik snapte alleen waar de felle reacties vandaan kwamen hier vandaag. Maar ook die uitleg wordt weer verkeerd uitgelegd.
Daar hoef je niet -zoals iemand van de hrs hier oordeelde- zelf een opdringerige tante voor gehad te hebben.