Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

woensdag 8 januari 2020 om 15:00
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!

woensdag 1 april 2020 om 15:24
Als je dat werkelijk serieus meent, heb ik daar respect voor.
Misschien dat het plaatje op Nu.nl je kan helpen daarbij. Daar zie je dat bij sommige dingen gewoon een vinkje staat.
https://www.nu.nl/coronavirus/6041698/d ... virus.html

woensdag 1 april 2020 om 15:57
woensdag 1 april 2020 om 16:00
Nou we zijn geen schooljuffrouw he?! Ik heb ook wel wat beters te doen dan naast mijn zoon zitten omdat hij het anders vertikt om te doen.Theamuts schreef: ↑01-04-2020 15:07Pffff, wil je nou eens ophouden met je gejank over het thuis schoolwerk geven aan je kinderen?!
Ja, normaal kun je inderdaad (op die paar uur werken per week) lekker je eigen gang gaan: afspreken met vriendinnen, lunchen buiten de deur, leuke kleren kopen... enz., en nee nu kan dat dus even niet.
Ik vraag me echt af waarom je ooit aan kinderen bent begonnen als je dit al zwaar vindt.

woensdag 1 april 2020 om 16:08
Cateautje schreef: ↑01-04-2020 15:57Zo, even het drollarium gepoetst. Nu moet ik de straat op om batterijen te bemachtigen, maar heb dus echt helemaal geen zin om voor een kleinigheidje de deur uit te gaan, maar het is of dat of geen televisie. Bah, daar moet ik me helemaal voor aankleden naar de laatste trend, haar doen. Gedoe!!![]()
Laatste trend is ongewassen en ongekamd. Kleding doet er niet toe.

woensdag 1 april 2020 om 16:09
*Pauze* schreef: ↑01-04-2020 15:24Als je dat werkelijk serieus meent, heb ik daar respect voor.
Misschien dat het plaatje op Nu.nl je kan helpen daarbij. Daar zie je dat bij sommige dingen gewoon een vinkje staat.
https://www.nu.nl/coronavirus/6041698/d ... virus.html
Waarom mag je als je geïnfecteerd bent eigenlijk niet een frisse neus halen? Zo lang je met niemand in contact komt maakt dat toch geen hol uit? Of kunnen de bomen ook al corona krijgen?

woensdag 1 april 2020 om 16:10
RocketScienceFiction schreef: ↑01-04-2020 16:08Laatste trend is ongewassen en ongekamd. Kleding doet er niet toe.
Zeker als je naar de Aldi gaat.

woensdag 1 april 2020 om 16:14
Geen idee.
Misschien omdat het lastig is om vooraf aan te geven hoe rustig het ergens moet zijn om daar naar buiten te mogen. Dan is NIET makkelijker te begrijpen.
woensdag 1 april 2020 om 16:17
woensdag 1 april 2020 om 16:23
Nou je bent wel de ouder van je zoon. Die hem opvoedt en daarbij hoort ook dat je hem leert dat het 'vertikken' van wat hij moet doen niet getolereerd wordt. Dat is nooit de taak van school en zeker nu niet. Wees blij dat al die leraars zich een slag in de rondte werken om jouw prinsje ook in deze moeilijke omstandigheden te onderwijzen.
En denk je dat die onderwijzers zelf allemaal geen kinderen hebben die nu ook thuis zijn. Zij werken ook terwijl ze ook hun kinderen begeleiden.
oudblond wijzigde dit bericht op 01-04-2020 16:24
11.66% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 1 april 2020 om 16:24
Coronakleuters? Ik schrik inderdaad van het gedrag van sommige mensen.lemoos2 schreef: ↑31-03-2020 17:51En wat had die vrouw dan moeten doen?! Een vierjarige alleen thuis laten?! Gegarandeerd dat jij met je zure slootbek als eerste VT had gebeld. Zo’n NSB-type ben je wel. Dat kind rende trouwens weg met een meltdown omdat die moeder continue dat jochie bij zijn kladden vast had omdat jij de godganse tijd in die rij afkeurend zat te snuiven en ‘betekenisvol’ zat te loeren naar haar bij iedere beweging van dat kind. En zogenaamd hardop jezelf moest afvragen waarom mensen kinderen meenamen. Dat je niet dood wilde gaan door ‘coronakleuters’.
Jammer dat ik niet al een tas vol conservenblikken had die ik casual heel lomp over mijn schouder kon gooien. En dat het hengsel dan afbrak, heel spontaan. Of een man met een zak potgrond die heel dringend langs moest. Zo, helemaal oepserdepoeps langs die zure bek van je. Echt jammer.
En dat jij jezelf nog moest afvragen waarom iedereen jou aankeek. Ik kan je verzekeren dat we allemaal dachten: “Domme kut, krijg de tyfus, tering èn Corona, aan jou gaat niets verloren”. Helaas kwam ik tandenknarsend niet verder dan “Ja wij verbazen ons er een beetje over hoe onbeschoft iemand kan zijn, zo open en bloot in een winkel”.

woensdag 1 april 2020 om 16:28
Precies, de OUDER. Niet de juf om hem thuis onderwijs te geven. Ik heb ook 'een prinsje' thuis zitten. Een zesjarig, heel verdrietig, met zichzelf aan zittend, prinsje. Die zijn vriendjes mist, zijn zwemles, zijn buurjongen en zijn juf. Thuis is voor ontspanning. Voor spelen. Voor even-geen-school. Zeker voor de basisschool kinderen geldt dat. En dan opeens van je moeder aan het huiswerk moeten. Dat is echt een opgave hoor. Ik heb mijn kind hier naast mij op kantoor. Dat betekent voor mij dus: ik kan niet meer dan het aller simpelste hersenloze werk doen omdat hij constant aandacht vraagt. En nee, de keukentafel en zijn slaapkamer werken niet wegens te veel afleiding. En zijn vader neemt de peuter voor zijn rekening.Oudblond schreef: ↑01-04-2020 16:23Nou je bent wel de ouder van je zoon. Die hem opvoedt en daarbij hoort ook dat je hem leert dat het 'vertikken' van wat hij moet doen niet getolereerd wordt. Dat is nooit de taak van school en zeker nu niet. Wees blij dat al die leraars zich een slag in de rondte werken om jouw prinsje ook in deze moeilijke omstandigheden te onderwijzen.
Een beetje meer waardering voor de ouders die instant-onderwijzer(es) zijn geworden naast (vaak) hun baan, is hier echt wel op zijn plek.

woensdag 1 april 2020 om 16:48
Hoi Madrid,leuk om van je te lezen! Geeft niets dat je laat reageert. Ik reageer ook niet altijd meteen en soms lees ik ook alleen mee. Je moetMadrid87 schreef: ↑01-04-2020 10:33Hoi Geraldine, sorry voor de late reactie, ik had het helemaal niet gezien. Ik vermijd dit forum nog steeds zoveel mogelijk, vandaar. Bedankt voor je lieve berichtje. De baby is nog niet geboren ( staat begin april op de planning ) dus we wachten rustig af. Ik heb het eindelijk geaccepteerd dat het gewoon zo is en het los kunnen laten. Ik probeer het maar zo te zien dat de eerste keer dat we hem nu mogen vasthouden door al dit gedoe wel extra speciaal gaat zijn. Ik hoop dat hij over drie dagen komt, dan was mijn favoriete oma ( nu overleden ) jarig en dat is altijd een speciale dag voor me.
Dat ik mijn baan kwijt ben zat eraan te komen, ze moesten me een vast contract geven en dat kunnen ze nu uiteraard niet. Dus ik had het wel verwacht en zoveel werk hadden ze toch niet de laatste tijd. Over een half jaar kan ik terugkomen ( al het uitzendbureau dan zelf nog niet failliet is ), maar ik denk niet dat ik dat wil.
Mijn ASS coach blijft me stimuleren om me nu echt op mijn schrijven te richten en dat boek gewoon te schrijven. Makkelijker gezegd dan gedaan haha.![]()
Verder ben ik vrij rustig omtrent het Coronavirus, ik ben niet zo in paniek meer als in het begin. Ik volg af en toe wat nieuws, blijf veel binnen en vermaak me verder prima. Mijn huis is lekker opgeruimd, de kasten zijn schoon, ik rommel wat aan en sport af en toe thuis. Ook zie ik mijn moeder veel maar verder niemand. Dat is niet anders dan normaal dus ik trek het nog goed.
Wat heftig van je broer zeg. Jeetje. Kan me voorstellen dat je daar een trauma aan overgehouden hebt en dat dit allemaal erg spannend voor je is, zeker gezien de longproblemen van de patienten op de IC.![]()
Hou je het nog een beetje vol? Ik hoop het.
@Skittelkat, ook jij bedankt voor je lieve woorden. Heb je je neefje inmiddels al kunnen vasthouden? Heftig ook voor de opa's en oma's, dat ze hem niet konden zien. Hier is neefje ook het eerste kleinkind van beide oma's. De opa's zijn helaas niet meer in leven.
Ik hoop dat je hem nu al vast gehad hebt.![]()
![]()
doen wat je zelf het fijnste vind. Op de Covid-pijler reageer en lees ik ook alleen hetgeen wat ik interessant vind en lang niet alles anders
wordt het 24/7 alleen maar Corona en dat heb ik al zo vaak gehad. Ik ben nu ook minder angstig betreffende het Coronavirus maar heb zo nu en dan nog wat angstmomenten en praat er dan over. Dat helpt. Belangrijk is dat ik geen fakenieuws lees en vooral nu op 1 april want dat vind ik beslist niet grappig. Mijn broer was tot zijn 6e gezond en de longbeschadiging liep hij op door zijn ongeval. Als hij nog had geleefd dan was hij risicopatiënt geweest. Hij had het misschien kunnen overleven maar was er zeker behoorlijk ziek van geworden en dat is ook erg heftig. Toen ik dat schreef over mijn broer had ik net teveel televisiebeelden van Noord Italië gezien,hoorde het geluid van de beademingsmachines,hoorde zelf de beademingsmachine in mijn hoofd toen mijn broer na zijn ongeval op de IC lag en toen had ik ff last van mijn trauma. Mijn trauma is nu rustig. Ik kan er meestal goed mee omgaan. Bedankt voor je lieve post! Je doet het goed.
Begin april wordt je neef geboren begreep ik? Ik zal voor jullie duimen dat het allemaal goed mag gaan en hoop voor je dat jij hem zo snel mogelijk mag zien. Zelf heb ik 6 neefjes en nichtjes. Mijn vriend en ik zijn trotse oom en tante en dat is een fijn gevoel. Ik snap de situatie van
het uitzendbureau inderdaad wel. Is ook een moeilijke situatie. Ben je op dit moment gestoppt met solliciteren? Het zal op dit moment ook moeilijk zijn om werk te vinden. Wat is ASS eigenlijk? En gezien je nick,ben je Spaanse? Ik ben van Duits-Deense afkomst.
Net zoals jij volg ik af en toe het nieuws en vind het belangrijk om geïnformeerd te zijn over de maatregelen en andere belangrijke dingen.
Ik heb een sportschema gemaakt met cardio en krachttraining en sport minimaal 1,5 uur per dag. Ben ook zoveel mogelijk thuis en ga alleen maar het huis uit om te wandelen en boodschappen te halen. Boodschappen doe ik heel snel en hou 1,5 m afstand of meer. Ben altijd blij als ik weer thuis ben. In Curacao moet je trouwens zelf 3 m afstand houden. Ik hou contact met mijn vrienden,familie en sommige collega's d.m.v. whatsapp,bel 2 keer per week met mijn vrijwilligerswerk en lees veel. Ooit komen er weer betere tijden. Nu is het ff doorbijten en geduld hebben.

woensdag 1 april 2020 om 17:04
Ik snap echt niet waarom er mensen zijn die iemand zomaar uit gaan schelden. Dat is toch nergens voor nodig. En rot voor je kleuter! Is hij inmiddels van de schrik bekomen?Eggo schreef: ↑01-04-2020 15:19Echt hou je bek ouwe rimpeltrol als je zo bang bent voor corona ga dan niet in het centrum lopen shoppen. Je joeg mijn kleuter echt tot huilens toe schrik aan door uit het niets tegen ons te gaan lopen krijsen dat we uit moesten kijken. Kijk zelf uit. Ik kwam met mijn kinderwagen van rechts en jij sneed ons ineens de pas af om vervolgens los te gaan. Gestoord mormel.

woensdag 1 april 2020 om 17:35
Nah, ik heb me toch maar opgetut, alles uit de kast gehaald, dus nu zit ik met een grote bende...RocketScienceFiction schreef: ↑01-04-2020 16:08Laatste trend is ongewassen en ongekamd. Kleding doet er niet toe.

Nou ja, ik heb batterijen, dus ik kan weer naar dat oeverloos geouwehoer over corona kijken en luisteren
woensdag 1 april 2020 om 17:37

woensdag 1 april 2020 om 17:38
Omdat die takketrol ineens opdook zat er schijnbaar minder dan 1.5 meter tussen ons. Ze had ook even zelf haar pas in kunnen houden maar dat was teveel gevraagd kennelijk. Ik probeer er echt wel op te letten maar soms is dat verrekte lastig zoals in een supermarkt. Wij liepen gewoon rechtdoor op de stoep in een rechte lijn en zij kwam uit de linker zijstraat en begon echt te krijsen en te schelden alsof ik haar midden op straat ter plekke met aids cholera corona en tyfus had besmet. Mijn dochter zat in haar wagen trok wit weg en begon ineens loeihard te huilen. Geen trauma for life maar het is al allemaal raar nu en dit komt er dan zo lekker bij. Dit soort opgefokt volk moet of zelf beter opletten of fijn binnen blijven.

woensdag 1 april 2020 om 19:38
Sorry hoor maar waarom zou ‘men’ een beetje meer waardering moeten opbrengen voor het feit dat jij zelf ‘instant-onderwijzer’ bent van je bloedeigen kind?Doreia* schreef: ↑01-04-2020 16:28Precies, de OUDER. Niet de juf om hem thuis onderwijs te geven. Ik heb ook 'een prinsje' thuis zitten. Een zesjarig, heel verdrietig, met zichzelf aan zittend, prinsje. Die zijn vriendjes mist, zijn zwemles, zijn buurjongen en zijn juf. Thuis is voor ontspanning. Voor spelen. Voor even-geen-school. Zeker voor de basisschool kinderen geldt dat. En dan opeens van je moeder aan het huiswerk moeten. Dat is echt een opgave hoor. Ik heb mijn kind hier naast mij op kantoor. Dat betekent voor mij dus: ik kan niet meer dan het aller simpelste hersenloze werk doen omdat hij constant aandacht vraagt. En nee, de keukentafel en zijn slaapkamer werken niet wegens te veel afleiding. En zijn vader neemt de peuter voor zijn rekening.
Een beetje meer waardering voor de ouders die instant-onderwijzer(es) zijn geworden naast (vaak) hun baan, is hier echt wel op zijn plek.
Mijn zoon leert van mij niet zoveel als van zijn juf maar een life lesson als ‘omdat ik je moeder ben, daarom’, ‘wie niet horen wil moet maar voelen’ en ‘niet alles hoeft leuk te zijn sommige dingen moeten gewoon gebeuren’ kan ik er tussen de bedrijven door nog wel uitpersen. Net zoals simpelweg de wificode veranderen omdat ik geen zin heb om al zijn devices bijeen te gaan zoeken als hij niet online Roblox mag spelen met zijn ‘matties’ zolang zijn schoolwerk niet is gedaan.

woensdag 1 april 2020 om 19:49
Het trieste is dat mijn kinderen ineens met sprongen vooruit gaan.lemoos2 schreef: ↑01-04-2020 19:38Sorry hoor maar waarom zou ‘men’ een beetje meer waardering moeten opbrengen voor het feit dat jij zelf ‘instant-onderwijzer’ bent van je bloedeigen kind?
Mijn zoon leert van mij niet zoveel als van zijn juf maar een life lesson als ‘omdat ik je moeder ben, daarom’, ‘wie niet horen wil moet maar voelen’ en ‘niet alles hoeft leuk te zijn sommige dingen moeten gewoon gebeuren’ kan ik er tussen de bedrijven door nog wel uitpersen. Net zoals simpelweg de wificode veranderen omdat ik geen zin heb om al zijn devices bijeen te gaan zoeken als hij niet online Roblox mag spelen met zijn ‘matties’ zolang zijn schoolwerk niet is gedaan.
Lezen gaat lekker want elke dag privé voorleesmoeder. Werk af want geen afleiding van vriendinnetjes.
Rekenenlaat ik ze vaak herhalen en op maat extra opdrachten. Ik maak geen vrienden met mijn map met oude opdrachten en werkjes maar het automatiseren gaat lekker.
Met als de handschriften, ze moeten van mij ook veel schrijven.
Die werkjes op de computer hebben ze in een uurtje af. Daarnaast vind ik die computer dingen veel bewerkelijker voor mij want de hele tijd gedoe met inloggen.
Plus dat ik zo niet kan controleren of ze het wel snappen want de resultaten gaan naar de juf meestal.
Maargoed, ik ben dan in de gelukkige positie dat ik 3 dagen er bovenop kan zitten.

woensdag 1 april 2020 om 19:59
Ik geef zelf les online in verschillende vakken dus ik kan gelijk aanschouwelijk maken ‘waarom moet dat’. Je moet kunnen lezen om überhaupt vak A en B te kunnen volgen. Om vak C te kunnen volgen moet je breuken kunnen omrekenen. En die vakken moet je doen om aan een diploma te komen. Wat je weer nodig hebt om een baan te krijgen zoals pa en ma waarbij je van de baas een iMac krijgt. Geen diploma= geen baan= geen iMac en al helemaal never nooit legaal niet een Tesla.Het-groepje schreef: ↑01-04-2020 19:49Het trieste is dat mijn kinderen ineens met sprongen vooruit gaan.
Lezen gaat lekker want elke dag privé voorleesmoeder. Werk af want geen afleiding van vriendinnetjes.
Rekenenlaat ik ze vaak herhalen en op maat extra opdrachten. Ik maak geen vrienden met mijn map met oude opdrachten en werkjes maar het automatiseren gaat lekker.
Met als de handschriften, ze moeten van mij ook veel schrijven.
Die werkjes op de computer hebben ze in een uurtje af. Daarnaast vind ik die computer dingen veel bewerkelijker voor mij want de hele tijd gedoe met inloggen.
Plus dat ik zo niet kan controleren of ze het wel snappen want de resultaten gaan naar de juf meestal.
Maargoed, ik ben dan in de gelukkige positie dat ik 3 dagen er bovenop kan zitten.
Daar is hij dan weer best gevoelig voor.