Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

08-01-2020 15:00 3085 berichten
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3

En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!

Daar gaan we weer!
Het-groepje schreef:
31-03-2020 19:11
Precies. Ik wordt een beetje moe van die mensen die al schuimbekkend (ook niet hygiënisch) maar lopen te mekkeren over anderen.
Ik ging vandaag ook bijna schuimbekken over echt asogedrag van anderen. Maar daar had ik wel zelf nogal last van. En het vriendelijke personeel van de kruidvat.

Maar je kan je ook echt te druk maken. Zeker als je niet weet of het geen huisgenoten zijn.
Mea culpa dames (en/of heren): ik zal jullie opmerkingen ter harte nemen.

En dat bedoel ik serieus.
Alle reacties Link kopieren
Denk je echt dat het een goed idee is om koffie te gaan drinken op je werk, waar mensen nu extra lange diensten draaien, mentaal en fysiek zwaar overbelast zijn, elke dag bang zijn dat ze dat klotevirus mee naar huis hebben genomen en amper tijd hebben om te lunchen? Je vindt het spannend, zeg je, maar het is goed voor je burn out om contact te houden met collega's. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.
Ik vind hier dingen van.
:
Sabeltandcavia schreef:
31-03-2020 21:22
Denk je echt dat het een goed idee is om koffie te gaan drinken op je werk, waar mensen nu extra lange diensten draaien, mentaal en fysiek zwaar overbelast zijn, elke dag bang zijn dat ze dat klotevirus mee naar huis hebben genomen en amper tijd hebben om te lunchen? Je vindt het spannend, zeg je, maar het is goed voor je burn out om contact te houden met collega's. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.
:-o
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, die zomertijd. Ben nog steeds klaarwakker.

Ik weet dat ik best wel last kan hebben van een jetlag, maar dit gaat maar om 1 uur :confused:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Mens, breng die jong bij hun vader of voed ze GVD eens op. Moet ik dit echt nog tijd eind april blijven aanhoren. Hou ze toch eens stil met hun geruzie/gegil/gestamp. En ja jij moet ook eens leren niet zo te gillen, zo goed je die jong niet op (6)
Ik heb de video conferentie overleefd :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel erg goed dat de geplande zorg niet doorgaat. Echt ik snap het heel erg goed. Toch baal ik heel erg van de consequenties die het heeft. Belangrijke afspraken van mijn man die gecanceld zijn en ook vanwege de kinderwens.

We hebben het lang niet geweten of we wilden en het kon eerder ook niet. Nu we het wel weten, ook na genetische overwegingen, gingen we ervoor. Naar de gynaecoloog om mijn spiraal te laten verwijderen. Niet gelukt, volgende week nieuwe afspraak voor verwijderen met scopie. Die is er nooit van gekomen. Nu is het wachten tot niemand weet wanneer.

Nee het is geen spoed van mijn man en van mij niet. Ik weet en snap heel goed waarom het niet kan. Toch baal ik stiekem wel en kan ik dat met niemand delen qua kinderwens. Lang leve Viva om je hart te luchten
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
Dus je kunt niet met mij afspreken vanwege de meivakantie die ook nog 2 weken duurt?
Vreemd. Lekker professioneel ook.

Stomme Albert Heyn kan al weken niet online bestellen
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
31-03-2020 23:17
:

:-o
:woa:
Dus het ligt niet aan mij dat ik hier dingen van vind?
Dit werd mede gedeeld in een app-groep, waarin reacties kwamen in de geest van "Goed zo meid, dit kun jij!" Kusje spierbal hartje.
En ik ben nog steeds te verbijsterd om te reageren.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
01-04-2020 10:10
Dus het ligt niet aan mij dat ik hier dingen van vind?
Dit werd mede gedeeld in een app-groep, waarin reacties kwamen in de geest van "Goed zo meid, dit kun jij!" Kusje spierbal hartje.
En ik ben nog steeds te verbijsterd om te reageren.

Ze hebben wel wat anders te doen dan gezellig koffie te leuten. Die koffiemomenten zijn er ook om met elkaar te ventileren. Geen gezellige onderwerpen lijkt me zo. Denk dat je hoofd niet staat naar keuvelen hoe het met burn-out persoon gaat (niet gemeen bedoeld). Daar heb je als burn-out persoon ook niks aan. Het is geen positieve omgeving waar je binnen wandelt. Maar zo denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
01-04-2020 10:10
Dus het ligt niet aan mij dat ik hier dingen van vind?
Dit werd mede gedeeld in een app-groep, waarin reacties kwamen in de geest van "Goed zo meid, dit kun jij!" Kusje spierbal hartje.
En ik ben nog steeds te verbijsterd om te reageren.
Als ik een collega zou zijn, zou ik echt vragen wat iemand in godsnaam komt doen!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Geraldine schreef:
27-03-2020 21:52
Hoi Madrid87,ik vind je helemaal niet egoistisch. Schrijf maar gewoon van je af! Ik kan me heel goed voorstellen dat het pijn doet als jij je neefje niet kunt zien en ik had het je van harte gegund om naar hem toe te kunnen gaan. Je hebt het vollste recht je gevoelens te uiten want dat je daar verdrietig om bent snap ik volkomen. Ook balen dat jij je baan kwijt bent! Dat is echt niet leuk. Als het straks weer normale tijden zijn dan kunnen we weer gaan en staan waar we willen. Maar we moeten gewoon geduld hebben.

Ik tel ook mijn zegeningen en geniet van ieder moment. Samen met mijn vriend maak ik er het beste van. Maar ook ik baal af en toe en moet het dan kwijt. Zo ligt mijn sociale leven ook behoorlijk plat en ben ik de hele dag thuis behalve als ik ga wandelen of boodschappen doen. Maar
sporten doe ik thuis. Ik heb een plan opgesteld voor het sporten,een groepsapp opgericht waarmee ik met mijn vriendinnen kan chatten en bel regelmatig met mijn vrijwilligerswerk.

Wat het Coronacircus betrefft zo is het bij mij heel wisselend hoe ik me voel. De ene keer denk ik dat ik het niet krijg omdat ik gezond en
sportief ben en blijf ik ook positiv en weet dat er ooit weer betere tijden komen. Maar als ik teveel negatieve berichten heb gelezen of complottheorieën (doe ik nu niet meer) dan gaat mijn trauma weer opspelen wat ik normaliter altijd onder controle heb. Mijn broer liep namelijk op 6jarige leeftijd door een zwaar ongeluk een longbeschadiging op. Het laatste jaar van zijn leven ging hij hard achteruit en overleed op 31-jarige leeftijd aan een longontsteking. Na al dit slechte nieuws ben ik dan overprikkeld en bang dat me dat dan ook gaat overkomen en dat is heel onprettig. Dan wordt het tijd om bepaalde berichten te laten voor wat ze zijn en afstand te nemen.
Hoi Geraldine, sorry voor de late reactie, ik had het helemaal niet gezien. Ik vermijd dit forum nog steeds zoveel mogelijk, vandaar. Bedankt voor je lieve berichtje. De baby is nog niet geboren ( staat begin april op de planning ) dus we wachten rustig af. Ik heb het eindelijk geaccepteerd dat het gewoon zo is en het los kunnen laten. Ik probeer het maar zo te zien dat de eerste keer dat we hem nu mogen vasthouden door al dit gedoe wel extra speciaal gaat zijn. Ik hoop dat hij over drie dagen komt, dan was mijn favoriete oma ( nu overleden ) jarig en dat is altijd een speciale dag voor me.
Dat ik mijn baan kwijt ben zat eraan te komen, ze moesten me een vast contract geven en dat kunnen ze nu uiteraard niet. Dus ik had het wel verwacht en zoveel werk hadden ze toch niet de laatste tijd. Over een half jaar kan ik terugkomen ( al het uitzendbureau dan zelf nog niet failliet is ), maar ik denk niet dat ik dat wil.
Mijn ASS coach blijft me stimuleren om me nu echt op mijn schrijven te richten en dat boek gewoon te schrijven. Makkelijker gezegd dan gedaan haha. :P

Verder ben ik vrij rustig omtrent het Coronavirus, ik ben niet zo in paniek meer als in het begin. Ik volg af en toe wat nieuws, blijf veel binnen en vermaak me verder prima. Mijn huis is lekker opgeruimd, de kasten zijn schoon, ik rommel wat aan en sport af en toe thuis. Ook zie ik mijn moeder veel maar verder niemand. Dat is niet anders dan normaal dus ik trek het nog goed.

Wat heftig van je broer zeg. Jeetje. Kan me voorstellen dat je daar een trauma aan overgehouden hebt en dat dit allemaal erg spannend voor je is, zeker gezien de longproblemen van de patienten op de IC. :hug:
Hou je het nog een beetje vol? Ik hoop het.

@Skittelkat, ook jij bedankt voor je lieve woorden. Heb je je neefje inmiddels al kunnen vasthouden? Heftig ook voor de opa's en oma's, dat ze hem niet konden zien. Hier is neefje ook het eerste kleinkind van beide oma's. De opa's zijn helaas niet meer in leven.
Ik hoop dat je hem nu al vast gehad hebt. :redrose: :there:
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
01-04-2020 10:10
Dus het ligt niet aan mij dat ik hier dingen van vind?
Dit werd mede gedeeld in een app-groep, waarin reacties kwamen in de geest van "Goed zo meid, dit kun jij!" Kusje spierbal hartje.
En ik ben nog steeds te verbijsterd om te reageren.
Nee. Ik vind het ook nogal apart, en dan heb ik het nog heel positief bekeken. Als mensen ergens tot aan hun oogballen stijf staan van de stress en werkdruk in een speciale tijd zoals deze dan ook nog de pauze ‘bezetten’ en aandacht vragen. Die mensen moeten continue ‘aan’ staan nu. Laat ze toch lekker die boterham knagen, even vloeken op alles, enz. En sluit gewoon bij een Google meet/Microsoft Team op vrijdagmiddag aan als je een beetje feeling wil houden met collega’s.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Deze dame leeft momenteel in haar eigen werkelijkheid. Burnoutklachten door privéomstandigheden, en heel begrijpelijk dat het emmertje is overgelopen. Maar toen brak de pandemie uit en veranderde de wereld. Huilbericht in de app. Ze maakte zich zorgen om haar collega's want die hadden het zo druk en dat was slecht voor haar burnout. Ze kon niets doen. Het voorstel om op een andere manier te helpen door bijvoorbeeld een hond van een collega mee te nemen als ze haar eigen hond ging uitlaten werd niet goed ontvangen, want dan voelde ze druk.

Over corona mogen we het niet hebben want daar wordt ze somber van. Dus houd ik mijn eigen angsten en zorgen voor me (zit in risicogroep) en zie elke dag berichten voorbij komen over lange wandelingen waarbij veelvuldig het woord 'genieten' wordt gebruikt. Er gaat iemand heel hard op aarde landen ben ik bang.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
01-04-2020 10:51
Deze dame leeft momenteel in haar eigen werkelijkheid. Burnoutklachten door privéomstandigheden, en heel begrijpelijk dat het emmertje is overgelopen. Maar toen brak de pandemie uit en veranderde de wereld. Huilbericht in de app. Ze maakte zich zorgen om haar collega's want die hadden het zo druk en dat was slecht voor haar burnout. Ze kon niets doen. Het voorstel om op een andere manier te helpen door bijvoorbeeld een hond van een collega mee te nemen als ze haar eigen hond ging uitlaten werd niet goed ontvangen, want dan voelde ze druk.

Over corona mogen we het niet hebben want daar wordt ze somber van. Dus houd ik mijn eigen angsten en zorgen voor me (zit in risicogroep) en zie elke dag berichten voorbij komen over lange wandelingen waarbij veelvuldig het woord 'genieten' wordt gebruikt. Er gaat iemand heel hard op aarde landen ben ik bang.
Aparte groep zonder haar aanmaken? Uit de groep mikken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
01-04-2020 09:00
Ik heb de video conferentie overleefd :proud:

Ik ook :high5:

Vond het wel grappig om te zien dat een collega die altijd heel druk is in zijn beweging dat ook is tijdens een videoconferentie. Dan zag je ineens weer een hand vol in beeld. Of zijn oor ;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
De AAA batterijen van de afstandsbediening zijn op en heb ze ook niet meer in huissss. :'(
Een lade vol AAtjes, dat wel, maar daar heb ik niks an. :'(
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, kom maar op met nog meer klusjes op mijn rug. Nee, natuurlijk dat jij dat niet kan. Nee, proberen? Poeh nee, Spannuuund! Doe jij dat lieve Doreia* alsjeblieft?
Ach ja, ik heb namelijk toch niets te doen he? Wat fijn dat de hele wereld op zijn gat zit en de korrels spachtelputz telt op de muren, maar IK moet mijn uren gewoon draaien hoor, en een kind aan het huiswerk krijgen en een peuter en een man aandacht geven. En zorgen dat ik psychisch niet volledig doordraai vanwege het altijd 'aan' staan hier in huis en alle klussen die in elkaar over vloeien zonder onderbreking. Dus nee, je krijgt maar gewoon het heen en weer! En de rest van de wereld erbij.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
01-04-2020 10:51
Deze dame leeft momenteel in haar eigen werkelijkheid. Burnoutklachten door privéomstandigheden, en heel begrijpelijk dat het emmertje is overgelopen. Maar toen brak de pandemie uit en veranderde de wereld. Huilbericht in de app. Ze maakte zich zorgen om haar collega's want die hadden het zo druk en dat was slecht voor haar burnout. Ze kon niets doen. Het voorstel om op een andere manier te helpen door bijvoorbeeld een hond van een collega mee te nemen als ze haar eigen hond ging uitlaten werd niet goed ontvangen, want dan voelde ze druk.

Over corona mogen we het niet hebben want daar wordt ze somber van. Dus houd ik mijn eigen angsten en zorgen voor me (zit in risicogroep) en zie elke dag berichten voorbij komen over lange wandelingen waarbij veelvuldig het woord 'genieten' wordt gebruikt. Er gaat iemand heel hard op aarde landen ben ik bang.
Ik zou gewoon in de app schrijven dat het dan wellicht geen goed idee is om in de werkgroep te zitten. Zij wil niets horen over Corona, jullie werken met man en macht en het laatste wat helpt is wel steeds berichten van iemand die lange wandelingen maakt en bezig is met ‘genieten’. Hoe jammer ook, dan kan ze beter een kletsgroepje met collega’s aanmaken.
Jullie zijn uiteindelijk niet verantwoordelijk of een gebruiksmiddel voor haar gevoel of herstel.

Maar goed, ik ben dan schijnbaar ook een keiharde bitch. Voor forumnormen. Irl ben ik best een aardige collega.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Cateautje schreef:
01-04-2020 14:10
De AAA batterijen van de afstandsbediening zijn op en heb ze ook niet meer in huissss. :'(
Een lade vol AAtjes, dat wel, maar daar heb ik niks an. :'(

Tip: oplaadbare batterijen + oplader. :idee:
malibu82 schreef:
01-04-2020 11:53
Ik ook :high5:

Vond het wel grappig om te zien dat een collega die altijd heel druk is in zijn beweging dat ook is tijdens een videoconferentie. Dan zag je ineens weer een hand vol in beeld. Of zijn oor ;-D
Yesssss :high5:
Pffff, wil je nou eens ophouden met je gejank over het thuis schoolwerk geven aan je kinderen?!
Ja, normaal kun je inderdaad (op die paar uur werken per week) lekker je eigen gang gaan: afspreken met vriendinnen, lunchen buiten de deur, leuke kleren kopen... enz., en nee nu kan dat dus even niet.
Ik vraag me echt af waarom je ooit aan kinderen bent begonnen als je dit al zwaar vindt.
RikM schreef:
01-04-2020 15:00
Tip: oplaadbare batterijen + oplader. :idee:
Is op zich een goede tip als er veel batterijen doorheen gaan, maar ik doe een paar jaar met 1 setje en heb ze verder nergens voor nodig.
Echt hou je bek ouwe rimpeltrol als je zo bang bent voor corona ga dan niet in het centrum lopen shoppen. Je joeg mijn kleuter echt tot huilens toe schrik aan door uit het niets tegen ons te gaan lopen krijsen dat we uit moesten kijken. Kijk zelf uit. Ik kwam met mijn kinderwagen van rechts en jij sneed ons ineens de pas af om vervolgens los te gaan. Gestoord mormel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven