Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Ha, er komen er steeds meer bij. Mooi zo .

Ondanks dat ik dus ziek ben moet ik nu boodschappen gaan halen. Er is helemaal niets meer in huis en de honden en de kat willen ook eten, de zeikerds .

Ik kleed me dus nu heel goed aan als een michelinmannetje en ik stap in de auto. Tot straks.
Boooooowdschappennnnnddd....moek niet aan denken du.

Zeggen jullie ook steeds de B en de D terwijl je het niet wilt?

Als in boodschappen doend <---- dat je dan die D er achter zet omdat je neus dichtzit.

Ik zat me net op te winden over een levering van de badkamerboer (wij zijn een nieuw huis aan het bouwen moeten jullie weten en dan heb je met hééél veel levenranciers te maken, die héééél veel steken en steekjes laten vallen) en ik hoorde mezelf praten:

Dou jaaa zeg....dou is die badkaberkraand der diet eens! Krijg je een tzelefoondje, dat de order combleedz is, is 'ie helebaal diet combleedz! Ik ga ze bellen!

Ik klínk niet eens als mezelf in mijn hoofd. Maar mijn man zegt dat ik gewoon als mezelf klink maar dan met veel B-en en D-en er bij.....
Alle reacties Link kopieren
hey meiden!

Wat een leuk topic! Ff lekker allemaal zaniken en zielig zijn, moet kunnen! :D

Ik loop al sinds de kerst te rommelen met niet lekker zijn. 1 week op mn bed gelegen, echt zo ziek was ik. En ik heb een zoontje van 4 maanden dus ik MOEST mn bed uit om hem te verzorgen... brrr. Sindsdien blijf ik bij vlagen verkouden, hoesten en moe zijn, echt heel moe. Hoorde er meer daarover.

Vorige pagina ging t even op de kringspieren die met hoesten niet meer zo goed werken. Als je daar regelmatig last van hebt, kan je via je huisarts een machtiging aanvragen en zo kan je incontinentiemateriaal vergoed krijgen. Klinkt erger dan dat t is, je hebt ook hele dunnetjes. Zit beter dan gewoon maandverband en kan ook wat meer opnemen.

Whaha Eleonora ik moest zo lachen om je laatste post!

Hoe is het afgelopen met de badkamerboer?
quote:eleonora schreef op 19 januari 2009 @ 14:57:

Zeggen jullie ook steeds de B en de D terwijl je het niet wilt?

Als in boodschappen doend <---- dat je dan die D er achter zet omdat je neus dichtzit.

Dou jaaa zeg....dou is die badkaberkraand der diet eens! Krijg je een tzelefoondje, dat de order combleedz is, is 'ie helebaal diet combleedz! Ik ga ze bellen! Idem Dito (en moet tussen het snotteren door, ernstig om je lachen, thanks! )
Hier ook sinds vrijdag snotverschijnselen, hoofdpijn (géén strategische) en een stijve... nek! En ik weet ook perfect hoe ik eraan kom: bij +2 en de volgende dag bij +1 in je blote kont 's nachts rondlopen moet je niet doehoen! En dan helpt een antigriepspuit blijkbaar niehiet! Dat zal me leheren!

Gisteren feestje en toen voelde ik me plotsklaps heel wat beter, maar net erna ging het weer steil bergaf. Nog een paar dagen zielig suffen op k'ntoor en dan komt het misschien ooit wel weer goed.
Waar komt al dat snot vandaan? Mijn hoofd is echt niet groot genoeg om dat allemaal te herbergen hoor.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Misschien zat je er niet op te wachten, maar ik heb nu gewoon te veel tijd geloof ik

Vraag

Waar komt snot vandaan?

Antwoord

Snot ziet er misschien wel heel vies uit, maar het is wel belangrijk! Snot zorgt er namelijk voor dat bacteriën en stof niet in je longen kunnen komen.

Snot wordt gemaakt in de slijmklieren in je slijmvlies. Je slijmvlies is een dun laagje cellen dat overal langs je luchtwegen zit. In je slijmvlies zitten ook kleine trilhaartjes. Die gaan op-en-neer en zorgen er zo voor dat het slijm langzaam naar de neus-keelholte wordt getransporteerd.

Je kunt snot het beste doorslikken, want van snuiten kan je neusvlies beschadigd raken.
Haha Eleonora, . Ik lach me ziek om je.

Ik heb de rit naar de supermarkt overleeft en meteen een voorraad van van alles en nog wat ingeslagen. Het gaat eigenlijk best wel weer redelijk. Zal ik jullie dan maar allemaal een beetje komen verzorgen?

Inderdaad HPL, waar komt al dat snot vandaan? Ik vroeg het me ook al af. Ik heb vanmorgen eens goed naar de inhoud van mijn tissue gekeken na 4 x snuiten. Echt niet normaal meer. Een beetje taai en gelig en veeeeeel!

Wat heeft het bij jullie voor kleur?
quote:geve schreef op 19 januari 2009 @ 15:29:

Hier ook sinds vrijdag snotverschijnselen, hoofdpijn (géén strategische) en een stijve... nek! En ik weet ook perfect hoe ik eraan kom: bij +2 en de volgende dag bij +1 in je blote kont 's nachts rondlopen moet je niet doehoen! En dan helpt een antigriepspuit blijkbaar niehiet! Dat zal me leheren!

Gisteren feestje en toen voelde ik me plotsklaps heel wat beter, maar net erna ging het weer steil bergaf. Nog een paar dagen zielig suffen op k'ntoor en dan komt het misschien ooit wel weer goed. Van kou word je niet ziehiek. Je wordt ziek van een vihiruuuus of een bacteherieieieie
blauw

i.h.k.v. smurfensnot
Bij mij was het helder, maar wel met frutjes erin
quote:eleonora schreef op 19 januari 2009 @ 14:57:

Boooooowdschappennnnnddd....moek niet aan denken du.

Riep u mij? Veel sterks en beterschap aan Lé en alle andere grieplijers!

*maakt zich snel uit de voeten voor ze aangestoken wordt*
Ga in therapie!
jaaahhh ziek!
Ik ben naar verwachting een half jaar griep-ziek, en daar zijn nog 1,5 maand van om. Nu ook snot, kapotte keel, zere longen, hoesten. En al weken koorts, gek word je er van.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 19 januari 2009 @ 15:34:

Waar komt al dat snot vandaan? Mijn hoofd is echt niet groot genoeg om dat allemaal te herbergen hoor.

Dat komt toch uit je longen? Snot?

Dacht ik?

Heb ik goed opgelet bij bio op de HAVO?
Een half jaar??? Hoe kan dat dan?

(Of vraag ik nou teveel?)

(f)
quote:Smurfin23 schreef op 19 januari 2009 @ 15:41:

Misschien zat je er niet op te wachten, maar ik heb nu gewoon te veel tijd geloof ik

Vraag

Waar komt snot vandaan?

Antwoord

Snot ziet er misschien wel heel vies uit, maar het is wel belangrijk! Snot zorgt er namelijk voor dat bacteriën en stof niet in je longen kunnen komen.

Snot wordt gemaakt in de slijmklieren in je slijmvlies. Je slijmvlies is een dun laagje cellen dat overal langs je luchtwegen zit. In je slijmvlies zitten ook kleine trilhaartjes. Die gaan op-en-neer en zorgen er zo voor dat het slijm langzaam naar de neus-keelholte wordt getransporteerd.

Je kunt snot het beste doorslikken, want van snuiten kan je neusvlies beschadigd raken.

Vraag:

Heeft Leo goed opgelet op de HAVO?

Antwoord:

Nee
quote:eleonora schreef op 19 januari 2009 @ 16:17:

[...]

Dat komt toch uit je longen? Snot?

Dacht ik?

Heb ik goed opgelet bij bio op de HAVO?Zie mijn eerdere posting
Smurfin, het is een bijwerking van medicijnen. Het zou na een half jaar minder moet worden, maar geen garanties.
Dat komt natuuuuuuurlijk door de griep ;)
quote:jessy schreef op 19 januari 2009 @ 15:57:

Van kou word je niet ziehiek. Je wordt ziek van een vihiruuuus of een bacteherieieieie

Jaha, dat weeheet ik! Maar je weeheerstand wordt wel aangetahast door kouhou lijden, tohoch?

Hoe dan ook, met een verstopte neus wil ik niet beheffen, dat is vragen om moeilijkheden. Ik weet het, een heel ander dilemma dan boodschapjes doen maar iedereen schiet er een beetje bij in als er iemand ziekjes is.
quote:geve schreef op 19 januari 2009 @ 15:29:

Gisteren feestje en toen voelde ik me plotsklaps heel wat beter, maar net erna ging het weer steil bergaf. Nog een paar dagen zielig suffen op k'ntoor en dan komt het misschien ooit wel weer goed.

Maar dat van die blote bast buiten dat is toch achterhaald? Het is toch een virus, griep? Dat krijg je van hoest en proestdruppeltjes van anderen en van deurkrukken en zo en dat zit in de lucht.

Maar goed, zojuist bleek al dat ik niet goed had opgelet op de HAVO dus ook dit zal ik allemaal niet al te stellig beweren. Misschien even googelen. Maar daar heb ik nou de kracht niet voor hoor!
quote:Livre schreef op 19 januari 2009 @ 16:20:

Smurfin, het is een bijwerking van medicijnen. Het zou na een half jaar minder moet worden, maar geen garanties.Jeetje wat vervelend! Hoop en duim voor je dat het inderdaad zo kort mogelijk voor je mag duren. En: sterkte! (F)
Smurfin, dank je wel. Jij ook beterschap.
quote:dubiootje schreef op 19 januari 2009 @ 16:02:

[...]

Riep u mij? Veel sterks en beterschap aan Lé en alle andere grieplijers!

*maakt zich snel uit de voeten voor ze aangestoken wordt*

Dú, hierblijven jij.....

Jij boet voor de obkikkerende woorden zorgen hiero, daar bend je goedz ind.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven