Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perel schreef op 18 januari 2009 @ 22:32:

Maar de tweede is opgeknapt, en ik zit nog steeds zonder symptomen op de bank. Zou ik de dans ontsprongen zijn?

Perel.Ik hoop het van harte voor je perel. Zelf dacht ik er ook al mee weg te zijn gekomen. Man en zoon zijn twee weken geleden al ziek geweest, maar toen had ik nergens last van.
The time is now
Neee! Ik kijk net even op tzeletzekst (netz5) en het komt niet meer! Wordt vervangen door een dubbele aflevering coldcase. Is dat een waardiger vervangertz?

Ring, dan ga ik zéker niet terugbladeren!

Perel, is je magentron inmiddels onthoningt?
Leef met jullie mee, ben sinds dinsdag thuis. Maandagochtend begon het met dat ik mijn stem kwijt was. Ben toen nog naar het werk gegaan, maar begon me steeds beroerder te voelen. Nu niet meer beroerd maar het hoesten houdt me 's nachts uit mijn slaap en maakt me 's morgens te vroeg wakker. Mijn keel doet nog steeds zeer dus codeine klinkt bijna als chocola ...

Eleonora: mijn sluitspieren werken niet meer bij de mitrailleur hoest, die is te sterk. Dus draag ik maandverband, anders moet ik me een paar keer per dag verschonen... erg he? Ik vond dat Depend of zo, altijd voor oudere vrouwen... hoewel ik dus zelf niet meer de jongste ben (vijftigplus net). Maar ik zal nu eens kijken of ik die genegeerde advertenties van gratis via je verzekering, weer kan vinden..

Zit te denken hoe en of ik morgen weer ga werken, omdat mijn stem belangrijk is voor mijn werk en ik nog maar een halve stem terug heb. Bovendien wekt het praten het hoesten juist op (herkennen jullie dat?) en dan komt er zo'n lawine, die bijna eindigt in kokhalzen en dan moet ik een bekertje hebben.. onsmakelijk allemaal, zeker om dat op je werk te doen. En dan moet ik naar de wc...

Lekker, zo'n griepzeurtopic!
quote:eleonora schreef op 18 januari 2009 @ 22:37:

[...]

Kindje uitbesteden, 2 nachtjes?

Dat jij even kunt zieken?Dat is zeker wel het overwegen waard. Ik zal eerst even afwachten hoe heftig de griep gaat uitpakken.
The time is now
Ann-Liv, die soda met water aan de kook brengen-tip, die heb ik uitgevoerd, en daarna kon ik nog veel aanslag wegvegen.

Daarna ben ik begonnen met de oven steeds even voor te verwarmen op een telkens iets hogere temperatuur.

Het stinkt nog wel een beetje schroeierig, maar er is niet meer zo'n enorme rookontwikkeling. Zie af en toe nog wel een vezeltje door verbranding oplichten, wat dan als as naar beneden komt.

Morgenochtend ga ik de afbakbroodjes eerst eens proberen, gaat dat goed, dan doe ik met een gerust hart wel weer de appeltaart.

Ik denk dat ik geluk gehad heb. Het was een duur apparaat en ik heb hem nog niet lang.
Hahaha Eleonora, leuk geschreven . En helaas herkenbaar. Ik heb er ook nog diarree bij en verstopping, om en om dus. En ik ben ongesteld geworden. En ik moest uit met de honden. En het was spiegelglad op de weg, dus ik schuifelde als een oude vrouw.

Ik kwam er trouwens net op tijd achter dat het glad was omdat de honden enthousiast de deur uitvlogen en allebei over de straat schoven zonder te kunnen stoppen. Dat was dan wel weer leuk om te zien .

Ik heb laatst trouwens ook een potje dampoo gevonden, 25 jaar geleden gekocht. Zou je dat nog kunnen gebruiken? Het ruikt nog steeds goed.

Sterkte en een knuffel.
quote:bitterandsweet schreef op 18 januari 2009 @ 22:40:

Eleonora: mijn sluitspieren werken niet meer bij de mitrailleur hoest, die is te sterk. Dus draag ik maandverband, anders moet ik me een paar keer per dag verschonen... erg he? Ik vond dat Depend of zo, altijd voor oudere vrouwen... hoewel ik dus zelf niet meer de jongste ben (vijftigplus net). Maar ik zal nu eens kijken of ik die genegeerde advertenties van gratis via je verzekering, weer kan vinden..

Zit te denken hoe en of ik morgen weer ga werken, omdat mijn stem belangrijk is voor mijn werk en ik nog maar een halve stem terug heb. Bovendien wekt het praten het hoesten juist op (herkennen jullie dat?) en dan komt er zo'n lawine, die bijna eindigt in kokhalzen en dan moet ik een bekertje hebben.. onsmakelijk allemaal, zeker om dat op je werk te doen. En dan moet ik naar de wc...

Lekker, zo'n griepzeurtopic!

Fijn dat er meer sluitspieren niet bestand zijn tegen dat geblaf. Ik voelde me enorm middelbaar op de een of andere manier.

Ik moet ook maandverband indoen maar vooral omdat ik óók nog eens ongesteld werd vandaag!

Ja, dat hoesten tot je er zowat dood bij neervalt en dat je moet zitten als het gebeurt want staand val je geheid om.

Bij mij komt er juist niks, het is zo'n droge hoest waar geen eind aan komt en die je ribbenkast bijna doet opensplijten.

Heerlijk he, lekker zeuren er over, zalig!

In mijn omgeving weet iedereen nu wel dat ik griep heb, daar hoef ik net meer aan te komen met mijn kwalen. Ik zou vandaag vergaderen, dat heb ik ook gedaan, maar dan telefonisch en dan hingen ze af en toe op, als ik een hoestbui kreeg. En als ik dan terugbelde moesten ze heel erg lachen. Ik ook natuurlijk, ik laat me niet kennen.....
quote:Ann Liv schreef op 18 januari 2009 @ 22:39:

Neee! Ik kijk net even op tzeletzekst (netz5) en het komt niet meer! Wordt vervangen door een dubbele aflevering coldcase. Is dat een waardiger vervangertz?

Dee (verstopte neus) vindz ik dietz.....

Kouwe Zaak is lang niet zo leuk als SVU. Hopelijk zijn ze er komende week wel weer gewoon op dinsdag en donderdag.
quote:lapin schreef op 18 januari 2009 @ 23:00:

Hahaha Eleonora, leuk geschreven . En helaas herkenbaar. Ik heb er ook nog diarree bij en verstopping, om en om dus. En ik ben ongesteld geworden. En ik moest uit met de honden. En het was spiegelglad op de weg, dus ik schuifelde als een oude vrouw.

Ik kwam er trouwens net op tijd achter dat het glad was omdat de honden enthousiast de deur uitvlogen en allebei over de straat schoven zonder te kunnen stoppen. Dat was dan wel weer leuk om te zien .

Ik heb laatst trouwens ook een potje dampoo gevonden, 25 jaar geleden gekocht. Zou je dat nog kunnen gebruiken? Het ruikt nog steeds goed.

Sterkte en een knuffel.

*kermt*

Diarree én verstopping er ook nog bij? Wat vreselijk, en dan de honden uit moeten laten met die gladheid, kind, wat een ellende!

Jij mag best heel vaak zeuren hier hoor, jij bent wel het zieligst in dit topic tot nu toe vind ik.....
O en gewoon opsmeren die Dampoo. Is gewoon schapenvet met menthol, dat gaat 100 jaar mee.
Dit is het leukste topic wat ik de hele dag gevonden heb.

Ik blijf hier lekker even hangen. Ik heb toch geen slaap meer, want de halve middag al geslapen.

Zien jullie er trouwens ook zo oud uit? Met grote wallen onder je ogen en zo'n glazige blik. En van dat hangende slappe haar, met ook nog eens een uitgroei van 10 cm. Dat komt dan wel niet door de griep, maar het valt nu zo erg op.

Dat mijn man nog niet gillend is weggelopen.........
Een opkikkertje voor de ziekenboeg!

quote:lapin schreef op 18 januari 2009 @ 23:13:

Dit is het leukste topic wat ik de hele dag gevonden heb.

Ik blijf hier lekker even hangen. Ik heb toch geen slaap meer, want de halve middag al geslapen.

Zien jullie er trouwens ook zo oud uit? Met grote wallen onder je ogen en zo'n glazige blik. En van dat hangende slappe haar, met ook nog eens een uitgroei van 10 cm. Dat komt dan wel niet door de griep, maar het valt nu zo erg op.

Dat mijn man nog niet gillend is weggelopen.........

Aaaaaaaaaaaah Lapin, en dat ik dan toch in slap gevallen ben he, tijdens Cold Case. Terwijl jij wilde blijven hangen. Maar ja, dat heb je met griep, daar wordt je onberekenbaar van.

Ik ben bloedchagrijnig en slaap op de bank omdat ik zo hard moest hoesten dat ik het hele huis anders wakker maakte. Het weerhield mijn dochter er niet van om daarnet al naast mijn hoofd te staan en me wakker te maken en verhaal te komen halen; waarom ik op de bank lag....

Ik had (heel gek) geen enkele behoefte om tekst en uitleg te gaan geven want ik wilde doorslapen. Te laaaaaaaatttttt.

Dus nu zit zij kwaad op haar kamer en ik achter de laptop.

Ik zie er ook oud uit. Ik zou zo door kunnen gaan voor een lid van Omroep Max en meedoen aan het geheugenspel, al zou ik daar nu niks van bakken, want ik kan nauwelijks mijn eigen naam typen. Wallen en rimpels, vouwen en kreukels en opvliegers en zweet ook gewoon. Ik guts uit al mijn gaten zeg maar.

O wacht, nu krijg ik het gezellig ijskoud weer.....

Ik kruip maar weer onder de klamme (letterlijk) lappen.
quote:Omen schreef op 18 januari 2009 @ 23:32:

Een opkikkertje voor de ziekenboeg!

[afbeelding]Heee, wat lief Omen!
Ooh, wat een zielige verhalen allemaal! Vallen mijn klachten zo bij in het niet.

Heb je nog een beetje kunnen slapen op de bank Eleonora?

Hier valt het tot nu toe mee. Ik heb er naast mijn dikke klier en schuurpapierkeel van gisteren een kloppend en pijnlijk oor bij gekregen, maar de algehele malaise heeft (nog) niet zijn intrede gedaan.

Wel opvallend slap en hangend haar, maar dat kan ook komen door de ongesteldheid die ik er ook nog bij heb.

*Vindt zichzelf bij nader inzien toch ook best wel zieilig*
The time is now
Ik heb sinds gisteravond de griep te pakken. Dus deze week doe ik het lekker rustig en werk dus ook niet.
Hoera, dit is nu net wat ik nodig heb, een topic waar ik ongegeneerd lamlendig mag zijn!

Voel me al twee dagen grieperig, en heb vandaag besloten om maar niet stoer te zijn en te gaan werken, maar om gewoon in bed te blijven. Het idee dat ik straks naar de apotheek moet strompelen (en die zit vlakbij) voor aspirine en aanverwante zaken is al bijna een onoverkomelijke opgave.
quote:eleonora schreef op 18 januari 2009 @ 21:46:

Hoelang duurt 'ie, deze? Een week? Nee he? Ik moet donderdag theorie examen doen. Ging vorige keer niet door omdat mijn dochter ziek was....

Nah ja, ik ga er gewoon zitten hoor, met piepende borsten en al!

Bij mij duurde het 3 weken. Alles erop en eraan, voorhoofdsholteontsteking, 2 x een blaasontsteking, zere, dichte oren, hoesten, proesten, neus dicht etc. etc.

Ik hoop voor jou natuurlijk dat het wat minder lang duurt en dat je gewoon je theorie examen kunt gaan doen.

Beterschap!
Banba, doe jij wel neussprayen?

Moet je doen hoor, tegen de oorpijn, zo hou ik de oorontsteking bij me vandaan.

Ik heb eerst op de bank geslapen, zoals beschreven en daarna in bed, tot 10.45 uur. Ik voel me wel iets beter nu. Alles is er nog maar het voelt iets minder erg dan gisteren.

Cilka, leef je uit en klaag, klaag, klaag. We weten allemaal dat dit niet het einde van de wereld is en dat er op de schaal van de wereldproblematiek wel ergere dingen spelen dan een beetje griep hebben maar nou en? Dan voel je je nog wel rot en als het helpt om dat te delen vind ik dat persoonlijk heerlijk.

Nah Jessy, ik hoop ook dat ik niet 3 weken onder de pannen ben, ik heb het razend druk namelijk en ik werk freelance, dus ik kan helemaal niet ziek zijn!

Fijn dat jij weer opgeknapt bent en dank je wel voor je beterschapswens (f)
He Eleonora, ik ben toch ook maar naar bed gegaan hoor. Ik heb nog wel een hot coldrex ingenomen eerst. Daar slaap je zo lekker van.

Maar wat een raar tijdstip om wakker gemaakt te worden. 5 uur s'morgens? Je was dochter zeker wel heel erg dankbaar?

Ik werd vanmorgen om 08.00 wakker van een partij ijs die van mijn dak afschoof. Het was een oorverdovend lawaai, maar honden sliepen gewoon door, vreemd.

Het gaat hier iets beter alleen er komt een partij snot los , niet normaal meer. Waar komt dat in hemelsnaam allemaal vandaan?
Mag ik ook even zeuren? Ik heb (nog) geen griep maar wel twee enorm ontstoken ogen. Het ziet er niet uit. Het lijkt alsof ik drie weken nonstop heb lopen huilen zo rood en dik. Gisteren ben ik bij de huisartsenpost geweest en nu heb ik oogzalf. Vanavond heb ik een cursus en moet ik voor die groep een praatje houden. Nou dat zal er leuk uit zien. Waarom heb ik dit nu? Kon dit niet een week later? Of helemaal wegblijven?

Verder iedereen beterschap gewenst. Ik hoop dat jullie snel weer kiplekker zijn.
Er schijnt er nog eentje aan te komen.

niet om jullie te ontmoedigen overigens!!

Sterkte allemaal, verwen jezelf .
Ohh wat lekker dat ik hier mag zeuren.

Ik ben al vanaf de kerst ziek

Snotter nog steeds..heb het koud....slaap slecht terwijl slapen mn hobby is....rillerig....moe...hoesten...gewoon lamlendig....

gatverderrie wat een #$%^griep/virus gebeuren...

Heb maagkrampen.....diaree...buikpijn....bahhhh

Ik ben wel bij dat ik de enige niet ben
Ben al van voor de kerst aan het kwakkelen. Een paar dagen echt ziek en nu steeds met tussenpozen klachten. Dan weer een paar dagen keelpijn, dan weer hoofdpijn, dan weer een kriebelhoest.

Het nieuwste; een dichte neus en vastzittende hoest. Blegh. Het lijkt nu iets beter te worden gelukkig. Ga straks wel naar de sportschool, bewegen moet!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ja! Hier nog 1!

Snotneus, stem kwijt, neuspijn, oorpijn, keelpijn, holte-pijn, spierpijn, klierpijn kortom: alles-pijn. Voel me alsof ik ben overreden door een vrachtwagen

*kijkt heel zielig*

En voor degenen die commentaar hebben zoals "als je griep hebt kun je niet forummen" ----> Ik lig heuuuul sielg in bed met m'n laptop, een thermoskan thee en een magazijnvoorraad zakdoekjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven