Wij roepen wederom een eind weg!
vrijdag 15 december 2017 om 20:01
Toeval bestaat niet

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 15 december 2017 om 23:47
Nee ik ben eigenlijk ook best gek hoor. 
Ik moet echt leren de poezen eten te geven als ik ook ga eten. Nu krijgen ze eten voor ik ga slapen, maar zit ik vervolgens een half uur te wachten omdat één poes heel snel is en dan het eten van de andere poezen steelt (en die laten dat gewoon toe
), en de rest is echt traaag met eten.

Ik moet echt leren de poezen eten te geven als ik ook ga eten. Nu krijgen ze eten voor ik ga slapen, maar zit ik vervolgens een half uur te wachten omdat één poes heel snel is en dan het eten van de andere poezen steelt (en die laten dat gewoon toe

zaterdag 16 december 2017 om 10:28
Het was wel een cliffhanger hoor Drackie, "ik ben gek" zo onderaan de pagina!
Je kan je berichten nog wijzigen als je ze gepost hebt, op alle nadelen van dit forum is dat een voordeel. Voor als ik een stomme dt fout maak, die ik bij alle andere posten wel zie èn nadat ik iets gepost heb, dan ben ik erg blij met die functie.
Je kan je berichten nog wijzigen als je ze gepost hebt, op alle nadelen van dit forum is dat een voordeel. Voor als ik een stomme dt fout maak, die ik bij alle andere posten wel zie èn nadat ik iets gepost heb, dan ben ik erg blij met die functie.

zaterdag 16 december 2017 om 12:22
Ja weet ik, maar man zei ‘Nee, niet aanpassen, is juist grappig!’aviv_13 schreef: ↑16-12-2017 10:28Het was wel een cliffhanger hoor Drackie, "ik ben gek" zo onderaan de pagina!

zaterdag 16 december 2017 om 13:18
Ik heb het zo koud, net de verwarming maar omhoog gezet naar 22 graden. Ik heb mijn kerstplannen klaar.
Ik blijf alleen met de kerst en ik ga lekker Chinees halen. Ik heb wel eerder alleen kerst gevierd en dat is me goed bevallen. En ik ben dol op Chinees dus alle blaadjes met lekkere recepten de deur uit gedaan.
Wat zijn jullie kerstplannen?
Ik blijf alleen met de kerst en ik ga lekker Chinees halen. Ik heb wel eerder alleen kerst gevierd en dat is me goed bevallen. En ik ben dol op Chinees dus alle blaadjes met lekkere recepten de deur uit gedaan.

zaterdag 16 december 2017 om 13:27
Ja, dat kan zomaar hè, dat je lichaam niet op wil warmen. Ik heb nu mijn nestwarmte nog, dus de verwarming staat nog uit. Ik heb het lekker zo.prada schreef: ↑16-12-2017 13:18Ik heb het zo koud, net de verwarming maar omhoog gezet naar 22 graden. Ik heb mijn kerstplannen klaar.
Ik heb nog geen kerstplannen, eerst mijn verjaardag morgen. Ik krijg koffiebezoek en dan heb ik de rest van de dag voor mezelf. Dacht wel dat mijn zoon zou komen, maar die zit sinds gister in Rome. Er is een kerstmarkt in het arboretum, misschien ga ik daar wel naartoe. Morgenavond bestel ik iets lekkers, weet nog niet wat.
Ik kook meestal uitgebreid met de kerst, maar het is wel een heel goed plan om dat eens een keertje niet te doen. Goed idee Prada.

zaterdag 16 december 2017 om 13:42
Ik deed dat ook Cateau, uitgebreid koken. Dus ik was al die blaadjes aan het doorspitten en ineens dacht ik, ik vind Chinees zo lekker dus waarom dan niet.
Leuk dat je morgen jarig bent, heb je nog iets leuks voor jezelf gekocht? Ga je naar een rond getal of nog net niet? Jammer dat zoon er niet is maar als je net als mij bent dan geniet je ook lekker in je eentje.
Leuk dat je morgen jarig bent, heb je nog iets leuks voor jezelf gekocht? Ga je naar een rond getal of nog net niet? Jammer dat zoon er niet is maar als je net als mij bent dan geniet je ook lekker in je eentje.

zaterdag 16 december 2017 om 14:07
Ik zal het morgen heerlijk naar m'n zin hebben Prada, geen beter gezelschap als mezelf, mijn beste vriendin.
Je heb gelijk hoor, je moet jezelf zoveel mogelijk verwennen, want als jij het niet doet, doet niemand het.
Ik heb een boek voor mezelf gekocht en wat ondergoed. Ik ben heel blij met het boek, het is meer dan ik had verwacht. Het is een eeuwigdurende vrouwenkalender, die gaat over alle feestdagen van alle godinnen uit heel veel culturen. Ik heb er net eens in zitten bladeren, want net bezorgd en als het goed is heb ik vanaf nu een paar keer per week een feestje.

Je heb gelijk hoor, je moet jezelf zoveel mogelijk verwennen, want als jij het niet doet, doet niemand het.
Ik heb een boek voor mezelf gekocht en wat ondergoed. Ik ben heel blij met het boek, het is meer dan ik had verwacht. Het is een eeuwigdurende vrouwenkalender, die gaat over alle feestdagen van alle godinnen uit heel veel culturen. Ik heb er net eens in zitten bladeren, want net bezorgd en als het goed is heb ik vanaf nu een paar keer per week een feestje.

zaterdag 16 december 2017 om 14:18
Dat klinkt als een interessant boek, Cateautje. En een keer NIET traditioneel koken is ook prima Prada. Ooit een keer heerlijke hutspot gemaakt en toen was ET op de tv en samen met mijn kinderen een hele fijne Kerst gehad (die waren nog klein toen en wat een zalige Kerstfilm is ET dan!!) lekker onder een dekentje op de bank.
Ik had vanochtend net ook de ramen aan de voorkant van mijn huis schoongemaakt toen het begon te regenen. Dat heb ik altijd; Ramen schoonmaken = regen. Maar ach...het is weer schoner.
Ik had vanochtend net ook de ramen aan de voorkant van mijn huis schoongemaakt toen het begon te regenen. Dat heb ik altijd; Ramen schoonmaken = regen. Maar ach...het is weer schoner.
Everything you see I owe to spaghetti!

zaterdag 16 december 2017 om 14:20
Komt goed Prada.

De haarbanden heb ik teruggestuurd, die zijn voor hele kleine hoofdjes en die van mij is echt aanwezig, haha.
Ik heb te doen met mensen die niet alleen kunnen zijn en zich al eenzaam voelen als ze een dagje geen aandacht krijgen. Lijkt me verschrikkelijk om zo tegenover jezelf te staan, als niet goed genoeg tenzij Jan en alleman je continu in het zonnetje zetten.

zaterdag 16 december 2017 om 14:25
Dat klinkt ook als een gezellige kerst Anna. Lekker knus met de kindjes film kijken en een heerlijke stamppot.
Wat balen dat het nu is gaan regenen, hopelijk valt de schade mee.
Cateau, dan heb je er inderdaad niets aan. Nu wachten op de volgende banden zeker? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die niet alleen willen/kunnen zijn maar ik ben blij dat ik dat niet heb.
Wat balen dat het nu is gaan regenen, hopelijk valt de schade mee.
Cateau, dan heb je er inderdaad niets aan. Nu wachten op de volgende banden zeker? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die niet alleen willen/kunnen zijn maar ik ben blij dat ik dat niet heb.

zaterdag 16 december 2017 om 15:35

zaterdag 16 december 2017 om 15:48
Ik heb eens een kerstdiner gemaakt, toen de kinderen nog wat jonger waren en zelden te porren voor iets speciaals: allerlei soorten kaas (waar mijn kinderen dol op zijn) , allerlei soorten brood en een fruitsalade. Iedereen blij! Kinderen vanwege hun favoriete eten, ouders omdat de kinderen blij waren.
zaterdag 16 december 2017 om 16:03
Wat een goed idee Prada. Ik ben sowieso niet echt van het uitgebreid koken. Ik vind koken wel leuk, maar het moet niet te lang duren. Ik kan niet lang staan, en dan zit ik vervolgens uitgeput aan het kerstdiner, met een ontplofte keuken en helemaal geen trek meer. Nee hoor, ik begin er niet aan.
Bij mijn schoonfamilie maakt iedereen altijd één gerecht. Wat we dit jaar maken weet ik nog niet. Naar mijn ouders gaan we bijna nooit met kerst. Het is altijd lastig te plannen met mijn zus die ook een schoonfamilie heeft waarmee ze rekening moet houden. Sinterklaas vieren we daarom altijd uitgebreid, en met kerst gaan we dan meestal niet. We zijn dus één kerstdag met z’n tweeën, en dan gaan we denk ik kaasfonduen. Ik ben daar zo gek op. En misschien besluit ik op het laatste moment alsnog naar mijn ouders te gaan, dat weet ik nog niet. Ik vind het wel sneu dat ze elk jaar met z’n tweeën zijn eigenlijk, maar ik vind kerst vieren bij mijn ouders dan ook zooo saai.
Bij mijn schoonfamilie maakt iedereen altijd één gerecht. Wat we dit jaar maken weet ik nog niet. Naar mijn ouders gaan we bijna nooit met kerst. Het is altijd lastig te plannen met mijn zus die ook een schoonfamilie heeft waarmee ze rekening moet houden. Sinterklaas vieren we daarom altijd uitgebreid, en met kerst gaan we dan meestal niet. We zijn dus één kerstdag met z’n tweeën, en dan gaan we denk ik kaasfonduen. Ik ben daar zo gek op. En misschien besluit ik op het laatste moment alsnog naar mijn ouders te gaan, dat weet ik nog niet. Ik vind het wel sneu dat ze elk jaar met z’n tweeën zijn eigenlijk, maar ik vind kerst vieren bij mijn ouders dan ook zooo saai.

zaterdag 16 december 2017 om 16:04
Dat zijn! toch de allerbeste kerstdiners? Wat nou gestoomde en daarna nog in de oven nagebakken eenden (ja, meervoud en hahah...je koopt er gewoon nog een paar bij als er nog meer gasten komen. Nog meer?? Ik heb maar 4 stoelen in huis joh!!) en allerlei soorten groenten die je anders ook nooit eet of koopt en dan maar niet te spreken van een voorgerecht wat meestal zoveel is dat veel mensen aan tafel al vol zitten en dan moeten ze nog zeker 2 rondes en dat is nog niet zo erg, maar Oom Kees zit weer zachte windjes te laten. Naast je.aviv_13 schreef: ↑16-12-2017 15:48Ik heb eens een kerstdiner gemaakt, toen de kinderen nog wat jonger waren en zelden te porren voor iets speciaals: allerlei soorten kaas (waar mijn kinderen dol op zijn) , allerlei soorten brood en een fruitsalade. Iedereen blij! Kinderen vanwege hun favoriete eten, ouders omdat de kinderen blij waren.
En die broccoli die je schoonmoeder heeft gekookt is zo gaar dat zelfs je kleinkind het zo naar binnen kan slurpen. Zonder tandjes.
Everything you see I owe to spaghetti!
zaterdag 16 december 2017 om 16:15
zaterdag 16 december 2017 om 23:06
Ik heb vandaag als een malle mijn huis gepoetst. Ik was daarna echt hélemaal kapot. Ik kan niet goed stoppen als ik eenmaal bezig ben. Dan moet echt alles, want een half schoon huis heb je ook niks aan. Daarna moest ik nog naar een oudejaarsreceptie, dus niet handig dat ik zo moe was. Die receptie was trouwens met recht de kutste receptie van de eeuw. Na drie kwartier zijn we weer weggegaan. Nu lig ik in bed en jeeemig, wat ben ik moe, dus wat zal ik lekker slapen zeg!
Trusten lieve mensen!
Trusten lieve mensen!

zondag 17 december 2017 om 10:38
Kerst is hier; Eerste Kerstdag naar schoonfamilie rijden (zo'n 150km) daar doen alsof je je welkom voelt... eten.. nog een koffie en dan zeggen ''we moeten nog een eind rijden'' en snel vertrekken. Alcohol word er niet geschonken, dat vind ik niet erg hoor, maar bij een goed diner hoort een goede wijn. Maar ach. Dan maar water erbij om het te spoelen.
Tweede Kerstdag ga ik zelf koken dit jaar, normaal doen we brunchen bij mijn ouders met alle kinderen + aanhang. Alleen komen mijn ouders aankomende zondag terug van vakantie, dus er is niks in huis. Dus ze schuiven bij mij aan. Gelukkig niet iedereen, alleen mijn ouders en twee jongste broertjes/zusjes.
Ik ga een hartige taart maken, voornamelijk omdat ik die heel lekker vind en moeders ook. Ik ga wel luxe variant maken denk ik, met geitenkaas enzo.
Voor de andere word het spareribs, sperziebonen en aardappel(kroketjes waarschijnlijk) en een gemengde sla. Toe gewoon ijs en koffie.
Van de week wel nog even lekkere wijnen halen voor tweede kerstdag. Ouders wonen op fietsafstand dus ze mogen gewoon een glas drinken als ze dat willen.
Tweede Kerstdag ga ik zelf koken dit jaar, normaal doen we brunchen bij mijn ouders met alle kinderen + aanhang. Alleen komen mijn ouders aankomende zondag terug van vakantie, dus er is niks in huis. Dus ze schuiven bij mij aan. Gelukkig niet iedereen, alleen mijn ouders en twee jongste broertjes/zusjes.
Ik ga een hartige taart maken, voornamelijk omdat ik die heel lekker vind en moeders ook. Ik ga wel luxe variant maken denk ik, met geitenkaas enzo.
Voor de andere word het spareribs, sperziebonen en aardappel(kroketjes waarschijnlijk) en een gemengde sla. Toe gewoon ijs en koffie.
Van de week wel nog even lekkere wijnen halen voor tweede kerstdag. Ouders wonen op fietsafstand dus ze mogen gewoon een glas drinken als ze dat willen.