WTF momenten
maandag 9 december 2019 om 15:48
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

vrijdag 31 januari 2020 om 12:25
Hier deed mijn instructeur het ook. Bij een blokuur les had ik tussendoor altijd 5 minuten pauze waarin we eventueel gingen tanken of een kopje koffie halen. En dan weer door. Zeg maar het kwartiertje pauze wat je normaal na 2 uur rijden zou moeten pakken maar dan al na een uur om even bij te komen en fris weer verder te rijden.

vrijdag 31 januari 2020 om 15:45
Wat een verassing, ze was afwezig en ook haar assistente belde niet terug! Ben zo ontzettend pissig nu en hoor alleen maar hele slechte woorden in mijn hoofd!nachtvlinder1977 schreef: ↑30-01-2020 19:51Tering!!!Realiseer me net dat de arts van onze zoon niet heeft gebeld vandaag! Dat terwijl ze gisteren al zou bellen. Vanochtend de poli gebeld en ja, vandaag zou ze dan echt bellen. Wedden dat ze morgen afwezig is.
![]()

vrijdag 31 januari 2020 om 15:48
Ik ben ook weer een hartverzakking rijker vandaag. Ik was bijna thuis, wilde mijn straat inrijden en er rijdt iemand met hoge snelheid me tegemoet. Zij kwam ook uit de bocht en het is dat ik op tijd kon remmen, anders hadden we een botsing gehad. Was een hoogbejaarde vrouw die me eerst met grote ogen aan zat te kijken en daarna weer vol gas doorreed. Echt. WTF.
Sommige ouderen zijn zo levensgevaarlijk achter het stuur..
Sommige ouderen zijn zo levensgevaarlijk achter het stuur..

vrijdag 31 januari 2020 om 15:50
Ik had gisteren nog een behoorlijk WTF moment, gebeurt vaker. Ik liep op de stoep, ik wilde gewoon rechtdoor lopen. Ook als voetganger heb je dan gewoon voorrang op afslaand verkeer, maar daar dacht de automobiliste die de hoek om ging anders over (Het was spits dus retedruk) en die sneakte dus snel voor. En wat doen zulke
dan, even snel naar je excuus-zwaaien.
EN DAT VIND IK BLOEDIRRITANT.
Er zijn gewoon veel mensen die echt niet kunnen rijden.
Zo. dat is eruit.
Irritant he nachtvlinder, als mensen toezeggen terug te bellen, je gaat er op zitten wachten en dan bellen ze niet. Dan krijg je toch zin om dingen met ze te doen waar je jaren TBS voor krijgt..

Zo. dat is eruit.
Irritant he nachtvlinder, als mensen toezeggen terug te bellen, je gaat er op zitten wachten en dan bellen ze niet. Dan krijg je toch zin om dingen met ze te doen waar je jaren TBS voor krijgt..

vrijdag 31 januari 2020 om 15:56
Vooral het extreem langzaam rijden op de snelweg vind ik zoooo gevaarlijk

vrijdag 31 januari 2020 om 15:59
Excuus-zwaaien maakt het nog 10 x irritanter. Dan wil ik echt met een sloophamer hun auto bewerken.Phoebemeaculpa schreef: ↑31-01-2020 15:50En wat doen zulke![]()
![]()
![]()
dan, even snel naar je excuus-zwaaien.
Zo. dat is eruit.
Irritant he nachtvlinder, als mensen toezeggen terug te bellen, je gaat er op zitten wachten en dan bellen ze niet. Dan krijg je toch zin om dingen met ze te doen waar je jaren TBS voor krijgt..![]()

En ja, in mijn hoofd bedenk ik ondertussen plannen die ik hier niet zal noemen. Dit is dus al de derde keer in een jaar, ik sta nu echt op ontploffen!!!

vrijdag 31 januari 2020 om 16:11
Ik werk in een winkel in een dorpscentrum. Er stonden een paar tienermeisjes druk te giebelen en te gieren en te gillen tussen de schappen. Op een gegeven moment hoor ik ook een soort dreun dus ik ga polshoogte nemen. Een van de meiden heeft de slappe lach en was neergeploft op een kar met artikelen die aangevuld moesten worden.
Ik zei dat ik het leuk vond dat ze zoveel plezier hadden, maar van de kar afmoesten omdat het gevaarlijk was en om wat stiller te zijn omdat dat storend was voor de andere klanten (vonden ze ook heel grappig).
En opeens zie ik iets op de grond liggen. Een plas vloeistof. Doorzichtig. Geel. Energydrink, vraag ik me af? En dan zie ik dat de benen van een van die meiden nat zijn.
Ik vraag wat die plas is. 'Ik moest heel nodig plassen'. WTF. Die meid heeft hier op de grond zitten plassen. Juist. En die meiden maar lachen.
Nu heb ik eerder urine op de vloer gehad van een peuter die nog net niet zindelijk was, met excuses van de moeder waarbij we het samen even opruimden. Maar DIT???
Ik riep een collega om een sopje te pakken, papier, en een vuilniszak en dat meisje heeft het onder mijn toezicht op mogen ruimen.
Daarna de camerabeelden gekeken. Meisjes lachen. HET meisje kijkt om zich heen. Hurkt neer (jurkje aan) en laat het zo lopen. Toen nog meer gillen en gieren. Meisje pakt een handdoek uit het schap, haalt het DOOR DE PLAS HEEN EN LEGT HEM TERUG IN HET SCHAP. Toen plofte een vriedin op de kar en kwam ik aan.
Wij dus al die handdoeken weggooien.
Krijg ik even later een telefoontje van een boze moeder. Moeder van het meisje. Want ik heb haar zestienjarige dochter voor schut gezet omdat ze haar eigen urine van mij moest opruimen. Nog een WTF. Ik ben maar niet begonnen over de kosten van de handdoeken..
Ik zei dat ik het leuk vond dat ze zoveel plezier hadden, maar van de kar afmoesten omdat het gevaarlijk was en om wat stiller te zijn omdat dat storend was voor de andere klanten (vonden ze ook heel grappig).
En opeens zie ik iets op de grond liggen. Een plas vloeistof. Doorzichtig. Geel. Energydrink, vraag ik me af? En dan zie ik dat de benen van een van die meiden nat zijn.
Ik vraag wat die plas is. 'Ik moest heel nodig plassen'. WTF. Die meid heeft hier op de grond zitten plassen. Juist. En die meiden maar lachen.
Nu heb ik eerder urine op de vloer gehad van een peuter die nog net niet zindelijk was, met excuses van de moeder waarbij we het samen even opruimden. Maar DIT???
Ik riep een collega om een sopje te pakken, papier, en een vuilniszak en dat meisje heeft het onder mijn toezicht op mogen ruimen.
Daarna de camerabeelden gekeken. Meisjes lachen. HET meisje kijkt om zich heen. Hurkt neer (jurkje aan) en laat het zo lopen. Toen nog meer gillen en gieren. Meisje pakt een handdoek uit het schap, haalt het DOOR DE PLAS HEEN EN LEGT HEM TERUG IN HET SCHAP. Toen plofte een vriedin op de kar en kwam ik aan.
Krijg ik even later een telefoontje van een boze moeder. Moeder van het meisje. Want ik heb haar zestienjarige dochter voor schut gezet omdat ze haar eigen urine van mij moest opruimen. Nog een WTF. Ik ben maar niet begonnen over de kosten van de handdoeken..
vrijdag 31 januari 2020 om 16:14

vrijdag 31 januari 2020 om 16:26
Ja echt niet normaal hoor! Dat was wel mijn grootste WTF moment.
Maar genoeg wtf momenten in retailland, dat sowieso haha.

vrijdag 31 januari 2020 om 16:30
GreenLadyFern schreef: ↑31-01-2020 16:26Ja echt niet normaal hoor! Dat was wel mijn grootste WTF moment.
Maar genoeg wtf momenten in retailland, dat sowieso haha.
Nou snap ik.. Ik zou echt 2 keer met mn ogen knipperen of ik het wel goed zag haha.
Nou ja, je dag is nooit saai denk ik?

vrijdag 31 januari 2020 om 16:58
wat the fuck idd wat een opvoeding hebben die meiden gehad zeg? zero zelfrespect, ik had de rekening van de handdoeken naar de moeder gestuurd! dat ze haar dochter leert opvoedenGreenLadyFern schreef: ↑31-01-2020 16:11Ik werk in een winkel in een dorpscentrum. Er stonden een paar tienermeisjes druk te giebelen en te gieren en te gillen tussen de schappen. Op een gegeven moment hoor ik ook een soort dreun dus ik ga polshoogte nemen. Een van de meiden heeft de slappe lach en was neergeploft op een kar met artikelen die aangevuld moesten worden.

vrijdag 31 januari 2020 om 17:05
Ja ik was toen echt verbijsterd. Pas toen ik de camerabeelden zag werd ik echt pissig. En dan nog die moeder die laaiend aan de telefoon hangt...
Heb haar verteld dat haar dochter zichzelf voor schut heeft gezet, dat ik het niet meer dan normaal vond dat ze dat zelf opruimde. 'Nodig moeten plassen' kan, maar je kunt ook naar een toilet vragen..
En heel die houding en dat gelach maakte het niet dat ze de indruk gaf er spijt van te hebben.
Vraag me wel af wat voor verhaal ze tegen haar moeder heeft verteld....
En nee, retail is zeker niet saai, al hoeft dit niet meer te gebeuren van mij haha
Heb haar verteld dat haar dochter zichzelf voor schut heeft gezet, dat ik het niet meer dan normaal vond dat ze dat zelf opruimde. 'Nodig moeten plassen' kan, maar je kunt ook naar een toilet vragen..
En heel die houding en dat gelach maakte het niet dat ze de indruk gaf er spijt van te hebben.
Vraag me wel af wat voor verhaal ze tegen haar moeder heeft verteld....
En nee, retail is zeker niet saai, al hoeft dit niet meer te gebeuren van mij haha

vrijdag 31 januari 2020 om 18:11
Idd, dat geen voorrang verlenen was gewoon aso gedrag maar dat stomme gezwaai dat is gewoon bloedirritant.nachtvlinder1977 schreef: ↑31-01-2020 15:59Excuus-zwaaien maakt het nog 10 x irritanter. Dan wil ik echt met een sloophamer hun auto bewerken.![]()
En ja, in mijn hoofd bedenk ik ondertussen plannen die ik hier niet zal noemen. Dit is dus al de derde keer in een jaar, ik sta nu echt op ontploffen!!!![]()
Jij begrijpt mij

GreenLadyFern: Neeeeeeeeeeeeeee

Jij krijgt wat mij betreft de extra browny want dit is ongeveer de grootste WTF ever i.m.o...
vrijdag 31 januari 2020 om 19:20
Echt? Winnaar van dit topic!GreenLadyFern schreef: ↑31-01-2020 16:11Ik werk in een winkel in een dorpscentrum. Er stonden een paar tienermeisjes druk te giebelen en te gieren en te gillen tussen de schappen. Op een gegeven moment hoor ik ook een soort dreun dus ik ga polshoogte nemen. Een van de meiden heeft de slappe lach en was neergeploft op een kar met artikelen die aangevuld moesten worden.

zaterdag 1 februari 2020 om 07:51
Een weg waar je 70 mag. Ik rij achter 4 andere auto’s aan. Allemaal netjes rond de 70-75 km per uur. Komt er opeens een auto achter mij rijden. Gaat knipperen, seinen en zit paar keer bijna in m’n kofferbak.
Punt 1, ik kon niet inhalen en dat mag ook niet op desbetreffende weg en punt 2, slinger met auto’s reden de normale snelheid incl ik.
Na ongeveer 5 minuten seinen en bijna 4 keer m’n kofferbak geramd te hebben, hoor ik opeens vol gas en haalt desbetreffende auto met ongeveer 100 km per uur mij en alle auto’s voor mij in. En ramt daarbij bijna (scheelde echt een haar) een tegenligger.
Ik vraag me echt af of diegene echt haast had (denk bevallende vrouw) of dat hij na de rotonde gewoon z’n verstand had verloren. Echt WTF.
Punt 1, ik kon niet inhalen en dat mag ook niet op desbetreffende weg en punt 2, slinger met auto’s reden de normale snelheid incl ik.
Na ongeveer 5 minuten seinen en bijna 4 keer m’n kofferbak geramd te hebben, hoor ik opeens vol gas en haalt desbetreffende auto met ongeveer 100 km per uur mij en alle auto’s voor mij in. En ramt daarbij bijna (scheelde echt een haar) een tegenligger.
Ik vraag me echt af of diegene echt haast had (denk bevallende vrouw) of dat hij na de rotonde gewoon z’n verstand had verloren. Echt WTF.

zaterdag 1 februari 2020 om 08:58
Zo'n situatie heb ik wel bijna wekelijks. Een weg waar ik 80 rij, niet in mag halen. En toch heb ik altijd zo'n mafklapper achter me die inderdaad bijna in mijn kofferbak zit en zit te seinen. Dan denk ik: Je kan seinen wat je wil, ik ga voor jou niet harder rijden. Vervolgens haalt meneer of mevrouw me in, en drukt het gaspedaal ook behoorlijk in.BigBangTheory schreef: ↑01-02-2020 07:51Een weg waar je 70 mag. Ik rij achter 4 andere auto’s aan. Allemaal netjes rond de 70-75 km per uur. Komt er opeens een auto achter mij rijden. Gaat knipperen, seinen en zit paar keer bijna in m’n kofferbak.
Of wegen waar je 30 mag. Ik hou me keurig aan de snelheid, en let ook nog extra op omdat dat een weg is waar een dierenpension zit. Er lopen daar dus regelmatig baasjes met honden. Wel aangelijnd natuurlijk, maar ik ben dan alsnog extra alert. En ik word dus ook regelmatig ingehaald door iemand die geen zin heeft om 30 te rijden. Het is nog een wonder dat er geen ongelukken zijn gebeurd daar.

zaterdag 1 februari 2020 om 10:38
Ja ongelooflijk he. Ik rij elke dag over een 80 weg. Inhalen is op sommige punten wel toegestaan, maar als je in zo'n rijtje zit achter een vrachtwagen en er zijn tegenliggers kan het gewoon niet. En dan toch drukken en seinen...wat wil zo iemand dan? Dat ik door de andere auto's heen rijd?BigBangTheory schreef: ↑01-02-2020 07:51Een weg waar je 70 mag. Ik rij achter 4 andere auto’s aan. Allemaal netjes rond de 70-75 km per uur. Komt er opeens een auto achter mij rijden. Gaat knipperen, seinen en zit paar keer bijna in m’n kofferbak.