WTF momenten
maandag 9 december 2019 om 15:48
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
dinsdag 31 december 2019 om 20:53
Haha ik zit ook te kijkenSabeltandcavia schreef: ↑31-12-2019 20:50Wat is de oudejaarsconference van Martijn Koning slecht zeg. Past helemaal in dit topic.
dinsdag 31 december 2019 om 22:16
Een WTF moment van een aantal jaren terug.
We reden op motorvakantie in zuid Frankrijk op een bergweggetje. Na een bocht komen we achter vrachtwagen te rijden die metalen buizen vervoert. Die liggen in hun grotere buizen heen en weer te rollen en bij elke bocht rollen ze wat verder naar buiten.
We weten gelukkig die vrachtwagen in te halen en een kwartiertje later, nog steeds op diezelfde weg komen ons 2 politiewagens met loeiende sirenes tegemoet rijden. Hoorden we later op de camping dat de buizen boven op een auto gevallen zijn!
Dat hadden wij dus kunnen zijn en op de motor ben je er dan wel geweest.
We reden op motorvakantie in zuid Frankrijk op een bergweggetje. Na een bocht komen we achter vrachtwagen te rijden die metalen buizen vervoert. Die liggen in hun grotere buizen heen en weer te rollen en bij elke bocht rollen ze wat verder naar buiten.
We weten gelukkig die vrachtwagen in te halen en een kwartiertje later, nog steeds op diezelfde weg komen ons 2 politiewagens met loeiende sirenes tegemoet rijden. Hoorden we later op de camping dat de buizen boven op een auto gevallen zijn!
Dat hadden wij dus kunnen zijn en op de motor ben je er dan wel geweest.
dinsdag 14 januari 2020 om 11:23
Vanmorgen een fietser van links die dus gewoon voor onze auto langs fietst en dan ook nog de hand opsteekt als bedankje
Het is dat we op tijd konden remmen anders had ze op de motorkap gelegen
Even later een auto vanaf een parkeerplaats zo de weg op voor onze auto langs, totaal niet uit kijken
Het is dat we op tijd konden remmen anders had ze op de motorkap gelegen
Even later een auto vanaf een parkeerplaats zo de weg op voor onze auto langs, totaal niet uit kijken

Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

dinsdag 14 januari 2020 om 12:08
Ik zag gisteren een man van rond de 30 jaar fietsen met achterop een kind van een jaar of vier in een stoeltje, voorop een kind van een jaar of twee in een stoeltje en in zijn linkerarm klemde hij een dreumes. Hij reed dus op een herenfiets met stang en dat alles met drie kinderen en één arm om te sturen, remmen en dergelijk. Debiel.
dinsdag 14 januari 2020 om 17:14
dinsdag 14 januari 2020 om 17:39
JonathanStrange schreef: ↑14-01-2020 12:08Ik zag gisteren een man van rond de 30 jaar fietsen met achterop een kind van een jaar of vier in een stoeltje, voorop een kind van een jaar of twee in een stoeltje en in zijn linkerarm klemde hij een dreumes. Hij reed dus op een herenfiets met stang en dat alles met drie kinderen en één arm om te sturen, remmen en dergelijk. Debiel.

dinsdag 14 januari 2020 om 17:52
Zonet een vrouw in een klein autootje met het licht uit. Achterstevoren achter het stuur met een flesje en een knuffeltje een peuter van het nodige voorzien. Op de verkeerde weghelft. Op een autoweg.
Heet een gevaarlijke weg, ik denk dan ligt eraan of je auto rijdt of dat je alles behalve dat doet terwijl de bestuurder bent.
Heet een gevaarlijke weg, ik denk dan ligt eraan of je auto rijdt of dat je alles behalve dat doet terwijl de bestuurder bent.

dinsdag 14 januari 2020 om 17:53
En toen heb je de politie maar gebeld?petra123456 schreef: ↑14-01-2020 17:52Zonet een vrouw in een klein autootje met het licht uit. Achterstevoren achter het stuur met een flesje en een knuffeltje een peuter van het nodige voorzien. Op de verkeerde weghelft. Op een autoweg.
dinsdag 14 januari 2020 om 18:08
dinsdag 14 januari 2020 om 18:15
Ik had op de een of andere manier een dag vol WTF momenten.
De eerste schrok ik een beetje van mezelf, ik loop langs een AH in een niet al te beste wijk van Amsterdam, buiten op de stoep staat een man een pakje sigaretten te openen en laat het plastic en papier gewoon op de stoep vallen. Voordat ik me bedenk zeg ik 'Hey! vind je dat normaal? Daar staat een prullenbak!'. De man kijkt me een beetje bedremmeld aan en bukt, pakt het afval op en gooit het in de prullenbak. Op zich heel prima dus...Ware het niet dat de man er eigenlijk echt heel eng, groot en gevaarlijk uit zag. Met kleding, tatoeages en grote kettingen om waarbij ik de associatie krijg dat het geen fijn persoon is. Een vooroordeel van mij, dat weet ik! Maar hij had heel anders op mijn opmerking kunnen reageren. Dus ik dacht wel even WTF Bladora, volgende keer even beter nadenken voordat je wat zegt.
Vervolgens loop ik langs een McDonalds en staat een jochie McFlurry bekertjes uit een vuilnisbak te vissen om deze vervolgens zo de McDonalds in te gooien, het ijs droop van de jassen van de mensen die daar stonden te wachten af. Toen dacht ik nog eens WTF! Ik wilde het jochie aanspreken, maar heb dit niet gedaan, er waren toch geen ouders in de buurt en hij sjeesde ook al joelend weg.
Nou en dan de laatste, ik moet medicijnen halen bij de apotheek, trek netjes m'n nummer en ga zitten wachten. Ik had 76. 75 wordt omgeroepen, maar niemand staat op, dus toen was ik aan de beurt. Komt ineens de vrouw die ik buiten had zien staan roken naar mij toe, aan de balie, en begint te schreeuwen dat ik voor mijn beurt was gegaan. Ze schopte echt stennis en eiste van de apotheker dat zij eerst geholpen werd. Deze zei dat ze weer een nummer moest trekken. Woest was ze!
Ik snap soms echt niks van sommige mensen en hun acties.
De eerste schrok ik een beetje van mezelf, ik loop langs een AH in een niet al te beste wijk van Amsterdam, buiten op de stoep staat een man een pakje sigaretten te openen en laat het plastic en papier gewoon op de stoep vallen. Voordat ik me bedenk zeg ik 'Hey! vind je dat normaal? Daar staat een prullenbak!'. De man kijkt me een beetje bedremmeld aan en bukt, pakt het afval op en gooit het in de prullenbak. Op zich heel prima dus...Ware het niet dat de man er eigenlijk echt heel eng, groot en gevaarlijk uit zag. Met kleding, tatoeages en grote kettingen om waarbij ik de associatie krijg dat het geen fijn persoon is. Een vooroordeel van mij, dat weet ik! Maar hij had heel anders op mijn opmerking kunnen reageren. Dus ik dacht wel even WTF Bladora, volgende keer even beter nadenken voordat je wat zegt.
Vervolgens loop ik langs een McDonalds en staat een jochie McFlurry bekertjes uit een vuilnisbak te vissen om deze vervolgens zo de McDonalds in te gooien, het ijs droop van de jassen van de mensen die daar stonden te wachten af. Toen dacht ik nog eens WTF! Ik wilde het jochie aanspreken, maar heb dit niet gedaan, er waren toch geen ouders in de buurt en hij sjeesde ook al joelend weg.
Nou en dan de laatste, ik moet medicijnen halen bij de apotheek, trek netjes m'n nummer en ga zitten wachten. Ik had 76. 75 wordt omgeroepen, maar niemand staat op, dus toen was ik aan de beurt. Komt ineens de vrouw die ik buiten had zien staan roken naar mij toe, aan de balie, en begint te schreeuwen dat ik voor mijn beurt was gegaan. Ze schopte echt stennis en eiste van de apotheker dat zij eerst geholpen werd. Deze zei dat ze weer een nummer moest trekken. Woest was ze!
Ik snap soms echt niks van sommige mensen en hun acties.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 14 januari 2020 om 18:35
dinsdag 14 januari 2020 om 21:30
Dan schrik je van jezelf he? Ik had dit deze zomer in een bioscoop. Sta netjes in de rij, bijna aan de beurt, komen er ineens een paar Tokkies voor me staan. Ik kijk nog vertwijfeld achterom. De vrouwen achter me keken ook wat verbaasd van "Wat doen zij nu?". Nou ja, bestellen dus. Trok ik tot mijn eigen schrik mijn scheur open: "Eh sorry maar hier staat een rij, hoor!" en gaf vervolgens mijn bestelling door.-Bladora- schreef: ↑14-01-2020 18:15Ik had op de een of andere manier een dag vol WTF momenten.
...
Begonnen ze te sputteren dat zij toch vooraan stonden en ik niet en dat de "vergissing" daardoor kwam. Ik legde uit dat het principe van een rij andersom werkte, namelijk dat je niet voor de voorste ging staan in de rij maar achteraan, anders kwamen de eerste mensen nooit aan de beurt. Pas toen ik wegliep (en weer langs ze moest) merkte ik hoe groot die gasten eigenlijk waren. Zij ook bestellen na mij, wéér voor de rest van de rij dus en daarin durfde verder niemand er iets van te zeggen.
Uiteraard bleken ze ook nog eens bij dezelfde (slechte) film te zitten en stonden ze in de parkeergarage vlakbij mijn auto, echt heel fijn 's avonds laat. Ze hielden het bij net te hard dingen zeggen over mij maar ik zweette echt peentjes...

donderdag 16 januari 2020 om 20:24

donderdag 16 januari 2020 om 20:26
Kwebbeltje91 schreef: ↑16-01-2020 20:24Ik schrik me rot net. Ik speel een woordspelletje op mijn telefoon en 1 van mijn tegenstanders heeft zijn profielfoto gewijzigd in een foto van zichzelf met een bont en blauw gezicht. Ik schrok er echt van, maar snap niet waarom je een foto in zo'n toestand neerzet als je profielfoto.
Was het yasmijn?

donderdag 16 januari 2020 om 22:19
Ik had vorige week op mijn werk een WTF Moment. Ik kwam bij een cliënt binnen. Was nog niet eerder bij deze man geweest. Collega,s hadden wel gezegd dat hij soms iets bozig kan reageren als je vreemd bent. Maar dat hij mij met de burostoel kon bekogelen, dat was mij niet verteld!
Ik zou mij netjes voorstellen en loop rustig naar hem toe. Ik kreeg te horen dat ik op moest rotten en blijkbaar vertrok ik niet snel genoeg want hij pakte de burostoel op en smeet deze in mijn richting. Heb nog nooit zo hard gelopen. Scheelde een haartje, ben mij doodgeschrokken! Heb echt ff staan te trillen...WTF.
Ik zou mij netjes voorstellen en loop rustig naar hem toe. Ik kreeg te horen dat ik op moest rotten en blijkbaar vertrok ik niet snel genoeg want hij pakte de burostoel op en smeet deze in mijn richting. Heb nog nooit zo hard gelopen. Scheelde een haartje, ben mij doodgeschrokken! Heb echt ff staan te trillen...WTF.

donderdag 16 januari 2020 om 22:45
Dwarrel jemig wat een verhaal. Krijg je hier op je werk nog een gesprek over oid?.
Hier ben ik net behandeld alsof ik de leefregels van de Jehova getuigen wilde opleggen aan een groep hells angels.
Ik vond er namelijk iets van dat een begeleider van een studietrip in het buitenland, samen met een minderjarige die onder zijn hoede valt, een tattoo ging zetten.
Heel gek van mij dat ik dat geen goed idee vind, de moeder van de jongere vond het heel leuk en het was toch niet mijn lichaam.
Ik zat uiteindelijk alleen maar te giebelen: dus dat heb je GEVRAAGD?
Mijn gesprekspartner vond het heel gek dat ik me daarmee bemoeide allemaal.
Ik denk nog steeds: wtf!
Hier ben ik net behandeld alsof ik de leefregels van de Jehova getuigen wilde opleggen aan een groep hells angels.
Ik vond er namelijk iets van dat een begeleider van een studietrip in het buitenland, samen met een minderjarige die onder zijn hoede valt, een tattoo ging zetten.
Heel gek van mij dat ik dat geen goed idee vind, de moeder van de jongere vond het heel leuk en het was toch niet mijn lichaam.

donderdag 16 januari 2020 om 22:46
Dwarrel jemig wat een verhaal. Krijg je hier op je werk nog een gesprek over oid?.
donderdag 16 januari 2020 om 23:04
Ik heb het er met mijn collega,s over gepraat nog even naderhand. Deze man blijkt vaker zo boos te zijn maar ook ligt dementerend dus ja waar ligt het hem dan aan? Ik moet zeggen dat ik het op het moment redelijk naast mij neer kan leggen. Moet ook zeggen dat ik nog niet weer bij die cliënt ben geweest na dit gebeuren.Het-groepje schreef: ↑16-01-2020 22:46Dwarrel jemig wat een verhaal. Krijg je hier op je werk nog een gesprek over oid?.