WTF momenten

09-12-2019 15:48 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.

Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.

Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Het-groepje schreef:
09-12-2019 17:38
??? Doet iedereen hier. Hoe krijg je anders je kinderen van a naar b. Beetje provinciaals dit 'dan goane toch chewoon met de oootooo of de beenewoage'
Wtf, Jacqueline, geen optie hier.
Bakfiets met babyschaal of in speciale maxicosihouder op de fiets.
Het-groepje schreef:
09-12-2019 17:38
??? Doet iedereen hier. Hoe krijg je anders je kinderen van a naar b. Beetje provinciaals dit 'dan goane toch chewoon met de oootooo of de beenewoage'
Wtf, Jacqueline, geen optie hier.
Dat maakt het niet veiliger of zo.
Alle reacties Link kopieren
charlymercury schreef:
09-12-2019 16:58
Ik zag op vakantie een keer een vrouw die haar benen ging scheren in het zwembad... ik zag toevallig vlak daarvoor er een filmpje op FB van. Toen kon ik het me al nauwelijks voorstellen totdat ik het echt zelf zag gebeuren
Dit is ook echt wel een hele grote WTF!
Sudrì schreef:
09-12-2019 17:43
Bakfiets met babyschaal of in speciale maxicosihouder op de fiets.
Nou als ik mijn kinderen had willen verwonden had ik met mijn motoriek op een bakfiets moeten gaan zitten.
En die maxicosihouder is geen optie als je er twee moet vervoeren. *Edit en ook niet erg veilig, daar heb ik juist ongelukken over gehoord*
Er zijn helemaal geen regels of veroordelingen over het vervoer van een baby in een draagzak. Als je je draagzak goed gebruikt is er niks aan de hand, er is niemand die je ervoor kan beboeten of vervolgen.
Plus dat het blijkbaar voor sommige mensen lekker is om gruwelfantasieen te delen over dit fenomeen maar gek genoeg de kranten niet volstaan met werkelijke verhalen over dit 'enorme gevaar'.
Een baby vervoeren in een drukke omgeving is nu eenmaal risicovoller, welke manier je dan ook kiest.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 09-12-2019 17:54
4.24% gewijzigd
Niet af en toe, maar meerdere keren in de week. Dan kan ik weer extra ver lopen omdat iemand zonder kaart op een invalidenplek parkeert :furious:
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
09-12-2019 17:43
Bakfiets met babyschaal of in speciale maxicosihouder op de fiets.
Zou dat werkelijk veiliger zijn??
In het verkeer zijn er veel wtf momenten .

Het gekste dat ik ooit tegen kwam is al jaren geleden.
Ik reed met de auto op een drukke weg waar ook een bocht in voorkomt .
Net toen ik die bocht nam stond er middenin de weg een man in een rolstoel !
Geen electrische , een gewone die hijzelf voortduwde via zijn wielen .
Hij stak niet over , nee , hij reed echt midden op de weg .

Ik schrok mij wezenloos !
Gelukkig kon ik hem ontwijken.

Ik vermoed dat hij op deze manier zelfmoord wou plegen .

En nog ééntje . Rijd ik op het derde rijvak op een autosnelweg , komt er op dat derde rijvak een vrouw op de fiets uit de tegenovergestelde richting aan !

Ook nog tegen gekomen dat er midden op de autosnelweg een koe stond !
Chaos alom !
Ik zag een tijd terug een moeder met een baby in de draagzak fietsen. Prima moet iedereen zelf weten, al zou ik het niet zo snel doen. Maar dat het kind met zijn buik en gezicht naar voren zat in een baby Bjorn of iets soortgelijks vond ik wel erg vreemd.. Ik weet niet of het per se gevaarlijker is dan andersom maar het zag er dood eng uit.
charlymercury schreef:
09-12-2019 16:58
Ik zag op vakantie een keer een vrouw die haar benen ging scheren in het zwembad... ik zag toevallig vlak daarvoor er een filmpje op FB van. Toen kon ik het me al nauwelijks voorstellen totdat ik het echt zelf zag gebeuren
Ik zag een keer een vrouw haar teennagels knippen bij een tramhalte.. Het was als ik het me goed herinner wel slipper weer, maar toch..

Hoe bedenken ze het.
DuchessMeganMarkle schreef:
09-12-2019 16:41
Ik las net een artikel op RTL nieuws over de pedo handboek hoe je makkelijk bij kinderen in de buurt komt. In het artikel stond letterlijk dat de pedofielen op datingsites gaan zoeken op dikke onzekere alleenstaande moeders, wtf?
Ik heb eens gehoord dat als er een ramp is in een wat armer deel van de wereld dat ook reden is tot gejuich in die kringen. Dan zijn er allemaal kinderen waar niemand naar omkijkt en kun je je makkelijk voordoen als verre oom of neef.
Ook het opzetten van een weeshuis is dan een leuke.
Daar heb ik dus wakker gelegen. Dat dat is wat mensen echt bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Dat er mensen zijn die cadeautjes brengen naar een van de rijkste kinderen van Nederland. Wat gaat er dan in je om?
parbleumondieu schreef:
09-12-2019 18:00
Dat er mensen zijn die cadeautjes brengen naar een van de rijkste kinderen van Nederland. Wat gaat er dan in je om?
Ja dat vind ik ook heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Zie hier bij school ook regelmatig ouders met kinderen op schoot in de auto weg rijden.
Of los voorin.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
DuchessMeganMarkle schreef:
09-12-2019 16:41
Ik las net een artikel op RTL nieuws over de pedo handboek hoe je makkelijk bij kinderen in de buurt komt. In het artikel stond letterlijk dat de pedofielen op datingsites gaan zoeken op dikke onzekere alleenstaande moeders, wtf?
Ik geloof het direct.

Ik ben gescheiden toen ik net 40 was (zo'n 15 jaar geleden) en ben in de tijd daarna online gaan daten, als dikke alleenstaande moeder. Dan ben je echt een magneet voor enge mannetjes die denken dat je ook onzeker en wanhopig bent! Vooral voor mannen met bepaalde seksuele wensen, maar ik heb ook een vent getroffen die al snel begon te vragen naar mijn kinderen, of ik eens een foto van mij en mijn gezinnetje wilde sturen. Ik heb hem snel geblokkeerd want ik kreeg er een heel naar gevoel bij. Ik kon niks concreet bewijzen, maar alle alarmbellen gingen af.
Helaas voor dat soort heren en gelukkig voor mijn kinderen en mijzelf ben ik wel dik en alleenstaand, maar zeker niet onzeker of wanhopig, integendeel. Maar ik heb wel geleerd dat er heel wat onguur volk rondloopt op datingsites, op zoek naar kwetsbare, onzekere vrouwen (niet alleen dikke, volgens mij). Het is één van de redenen waarom ik het hele dategebeuren al een tijd gelede heb afgesloten, want het is een riool.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurman heeft een scooter en gaat met zoontje van 7 naar zwemles op dat ding
Kind staat tussen zijn voorbenen en de scooter is ook nog opgevoerd, doodeng.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Illinois schreef:
09-12-2019 17:59
Ik zag een keer een vrouw haar teennagels knippen bij een tramhalte.. Het was als ik het me goed herinner wel slipper weer, maar toch..

Hoe bedenken ze het.
'n Man die zich elektrisch zat te scheren in de trein. En vervolgens de scheerkop uitgebreid ging schoonmaken boven het prullenbakje.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-12-2019 16:25
daar heb je speciale zitjes voor
Als oma wijs is, regelt ze het veilig.
Je hebt gelijk. Er blijken inderdaad speciale zitjes te bestaan. Als oma vaker met kleinkind op stap gaat dan is dat zeker veel beter. En veiliger.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
09-12-2019 17:52
Nou als ik mijn kinderen had willen verwonden had ik met mijn motoriek op een bakfiets moeten gaan zitten.
En die maxicosihouder is geen optie als je er twee moet vervoeren. *Edit en ook niet erg veilig, daar heb ik juist ongelukken over gehoord*
Er zijn helemaal geen regels of veroordelingen over het vervoer van een baby in een draagzak. Als je je draagzak goed gebruikt is er niks aan de hand, er is niemand die je ervoor kan beboeten of vervolgen.
Plus dat het blijkbaar voor sommige mensen lekker is om gruwelfantasieen te delen over dit fenomeen maar gek genoeg de kranten niet volstaan met werkelijke verhalen over dit 'enorme gevaar'.
Een baby vervoeren in een drukke omgeving is nu eenmaal risicovoller, welke manier je dan ook kiest.
In een bakfiets worden de kinderen beschermd door de kooiconstructie van de bak en ook nog door het zitje met gordels waar ze in zitten.

Je mag een baby niet in een draagzak op de fiets vervoeren. Dit is gewoon wettelijk zo geregeld. Je bent namelijk verplicht om je kind op een veilige manier te vervoeren, in de wet staat uitgelegd wat wordt verstaan onder een veilige manier van vervoeren en een draagzak voldoet niet aan de veiligheidseisen en is dus niet toegestaan.
Ik woon in een straatje met een parkeerpleintje. Als de pappa's thuis komen, mogen de kinderen op pappa's schoot een paar meter sturen, sommigen kunnen zelfs de auto al in het parkeervak zetten. Daar heb ik geen probleem mee.

Maar kind op schoot en dan de openbare weg op is gekkenwerk.
Kind tussen de benen op een scooter is nog gekker.
Oma in de scootmobiel met een kind op haar knie is echt bizar, die dingen zijn niet altijd even stabiel al zien ze er wel stabiel uit en er gebeuren al genoeg ongelukken met die dingen.
sugarmiss schreef:
09-12-2019 18:07
Je hebt gelijk. Er blijken inderdaad speciale zitjes te bestaan. Als oma vaker met kleinkind op stap gaat dan is dat zeker veel beter. En veiliger.
Een kind neem je niet op schoot in de scootmobiel, dat is link.

Maar even advocaat van de duivel: het kan echt maanden en zelfs langer duren als je iets wil aanpassen aan je scootmobiel, vooral als je die via de WMO krijgt. Het is al een drama om er eentje te krijgen zónder aanpassingen, ook al is de beschikking al rond (ik zit in die situatie, heb waarschijnlijk pas na de winter de scootmobiel - tenzij ik aanpassingen wil, dan kan het nog langer duren).

Ik praat het gedrag van oma niet goed. Maar even een zitje laten monteren is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Het-groepje schreef:
09-12-2019 17:38
??? Doet iedereen hier. Hoe krijg je anders je kinderen van a naar b. Beetje provinciaals dit 'dan goane toch chewoon met de oootooo of de beenewoage'
Wtf, Jacqueline, geen optie hier.
Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik dat vrij normaal vond, maar gelukkig toch een medestander. Ik zie heel veel mensen in Amsterdam met een draagzak op de fiets, vrouwen en mannen. Ik zou dat ook wel aandurven hoor, laatste keer dat ik met de fiets onderuit ben gegaan is écht heel lang geleden en dronken. Dronken met een draagzak zou ik dan wel weer te ontaard vinden.
En ik snap uberhaupt niet dat mensen schoonmaken met chloor maar je moet wel heel veel gebruiken wil dat spul gevaarlijk zijn voor een rondwandelend kind lijkt mij.
Sudrì schreef:
09-12-2019 17:43
Bakfiets met babyschaal of in speciale maxicosihouder op de fiets.
Die maxicosohouder lijkt me enger, dan heb je je baby dus op je bagagedrager? Dan echt veel liever in een draagzak tussen mijn armen.
Een van mijn grootste WTF momenten is ale en paar jaar geleden. Toen ik op een snelweg opeens midden op de derde rijbaan een koelkast zag staan. Ik kon er nog net omheen, meteen politie gebeld om baan te laten afsluiten; geen idee of er achter mij nog ongelukken zijn gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
09-12-2019 17:38
??? Doet iedereen hier. Hoe krijg je anders je kinderen van a naar b. Beetje provinciaals dit 'dan goane toch chewoon met de oootooo of de beenewoage'
Wtf, Jacqueline, geen optie hier.
Veiligheid geen optie voor jou??
Alle reacties Link kopieren
Ik snap JS wel met dat chloor. Hoe je dat met je eigen kinderen regelt is aan ieder voor zich, maar als professional zul je tijdens je werk toch echt strikte veiligheidsregels in acht moeten nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven