Zou jij tegen je eigen broer getuigen?
dinsdag 15 januari 2019 om 17:15
Ja, als hij iets gedaan heeft dat het licht niet kan verdragen wel ja. Ik ben niet roomser dan de paus maar familie banden zijn me ook niet heilig.
Zeker in het geval van Holleeder (er vanuit gaande dat alles waar is). Hij heeft meerdere mensen gedood. Hij is van mening dat hij heerser is en jaagt mensen de stuipen op het lijf.
Zeker in het geval van Holleeder (er vanuit gaande dat alles waar is). Hij heeft meerdere mensen gedood. Hij is van mening dat hij heerser is en jaagt mensen de stuipen op het lijf.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 15 januari 2019 om 17:16
dinsdag 15 januari 2019 om 17:21
Dit gaat niet over de zussen Holleeder, maar is gewoon een vraag wat men zou doen.
Het is niet mijn bedoeling om hier een Holleeder-topic van te maken.
Of familie heilig is. Of dat men het wel vindt kunnen.
dinsdag 15 januari 2019 om 17:21
Ik heb geen broer/zus, maar ik zou mijn ouders nooit aangeven. Dus stel dat ik een heel goede band zou hebben met 'n sibling of mijn relatie met mijn ouders op het spel zou zetten door een aangifte van die sibling, zou het dus aan de omstandigheden liggen. Als het een irritante kutbroer/zus is die ik liever kwijt dan rijk ben en waar m'n ouders ook overlast door ondervinden, zou ik niet aarzelen.
dinsdag 15 januari 2019 om 17:27
Of je het wel of niet doet is van zoveel factoren afhankelijk, dat kan je pas zeggen als je daadwerkelijk in zo'n situatie zit.
dinsdag 15 januari 2019 om 17:30
Ligt aan de omstandigheden.
Twee uitersten, als ik wist dat mijn zus een winkeldiefstal had gepleegd zou ik haar daar niet voor verraden en/of tegen haar getuigen. Ik zou haar wel flink de waarheid vertellen maar dat is wat anders.
Als ik zou weten dat ze iemand vermoord heeft of bijvoorbeeld een kind mishandeld heeft dat sta ik echt niet aan haar kant en zou ik haar persoonlijk aan gaan geven bij de politie.
Beide situaties gelukkig niet aan de orde want voor zover ik weet is ze de braafheid zelve. Wel een kreng, maar dat is iets voor een ander topic
Mocht Holleeder mijn broer zijn dan had ik het zeker ook gedaan. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik zo'n broer zo lang in mijn leven gehouden zou hebben. Ik zou desnoods naar de andere kant van de wereld verhuist zijn.
Twee uitersten, als ik wist dat mijn zus een winkeldiefstal had gepleegd zou ik haar daar niet voor verraden en/of tegen haar getuigen. Ik zou haar wel flink de waarheid vertellen maar dat is wat anders.
Als ik zou weten dat ze iemand vermoord heeft of bijvoorbeeld een kind mishandeld heeft dat sta ik echt niet aan haar kant en zou ik haar persoonlijk aan gaan geven bij de politie.
Beide situaties gelukkig niet aan de orde want voor zover ik weet is ze de braafheid zelve. Wel een kreng, maar dat is iets voor een ander topic
Mocht Holleeder mijn broer zijn dan had ik het zeker ook gedaan. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik zo'n broer zo lang in mijn leven gehouden zou hebben. Ik zou desnoods naar de andere kant van de wereld verhuist zijn.
Pivot! PIVOT!!!
dinsdag 15 januari 2019 om 17:33
Ligt aan de situatie, hij zou iets crimineels doen, maar naar mij is hij altijd nog leuk en onze band is goed dan zou ik niet getuigen tegen hem. Hetzelfde geldt bij vrienden.
Als een broer ervoor zorgt dat ik in een niet-fijne situatie komt en is kwaadaardig naar mij toe dan maakt maakt die bloedband mij niet uit.
Als een broer ervoor zorgt dat ik in een niet-fijne situatie komt en is kwaadaardig naar mij toe dan maakt maakt die bloedband mij niet uit.
dinsdag 15 januari 2019 om 17:38
dinsdag 15 januari 2019 om 17:39
Ik heb gestemd voor 'Ja', maar uiteindelijk ligt het inderdaad wel aan de omstandigheden, wat hij gedaan zou hebben. Ik denk dat ik zelfs mijn zoon aan zou geven, als ik wist dat hij een moord gepleegd had. Dat druist namelijk zó tegen alles in, wat ik hem geleerd heb.
Maar ja, dan maakt het ook weer uit, hoe die moord gepleegd is. Was het zelfverdediging of opkomen voor iemand of in koele bloede.
Maar ja, dan maakt het ook weer uit, hoe die moord gepleegd is. Was het zelfverdediging of opkomen voor iemand of in koele bloede.
Later is nu
dinsdag 15 januari 2019 om 17:47
Hangt ervan af wat ie heeft uitgespookt en nog uitspookt.
En hoe het zit met schuld-inzicht.
Iemand die mij aanrandt zou toch de verkeerde aan mij hebben gehad én bovendien zou ik bang zijn dat ie dat niet alleen mij flikt, maar ook anderen.
Misschien dat ik in eerte instantie niet dadelijk klacht zou indienen, maar als er meerdere gevallen opduiken of hij ook andere criminele zaken uitvreet ...
En hoe het zit met schuld-inzicht.
Iemand die mij aanrandt zou toch de verkeerde aan mij hebben gehad én bovendien zou ik bang zijn dat ie dat niet alleen mij flikt, maar ook anderen.
Misschien dat ik in eerte instantie niet dadelijk klacht zou indienen, maar als er meerdere gevallen opduiken of hij ook andere criminele zaken uitvreet ...
dinsdag 15 januari 2019 om 17:56
stel een pedo heeft mijn broer zijn kinderen betast of erger en hij zoekt diegene op om hem tot moes te slaan geef ik niets aan.
Als een vrouw mishandeld wordt en uiteindelijk met zelfverdediging de ander ombrengt ga ik ook niet getuigen.
Gaat het om drugs of geld of moord/mishandeling van onschuldige mensen dan geef ik hem zeker aan.
Als een vrouw mishandeld wordt en uiteindelijk met zelfverdediging de ander ombrengt ga ik ook niet getuigen.
Gaat het om drugs of geld of moord/mishandeling van onschuldige mensen dan geef ik hem zeker aan.
dinsdag 15 januari 2019 om 18:34
Dat weet je niet.
Misschien denken eventuele andere slachtoffers er net zo over als jij en dan komt hij mooi overal mee weg.
Vind het bijna een misdaad om dergelijke misdaden niet op te geven. Draagt niet echt bij aan een veilige samenleving als we massaal aanrandingen door de vingers gaan zien.
Snap niet waarom je zo iemand de hand boven het hoofd zou willen houden.
dinsdag 15 januari 2019 om 18:41
Mag ze dat even lekker zelf weten?!Soulsista schreef: ↑15-01-2019 18:34Dat weet je niet.
Misschien denken eventuele andere slachtoffers er net zo over als jij en dan komt hij mooi overal mee weg.
Vind het bijna een misdaad om dergelijke misdaden niet op te geven. Draagt niet echt bij aan een veilige samenleving als we massaal aanrandingen door de vingers gaan zien.
Snap niet waarom je zo iemand de hand boven het hoofd zou willen houden.
Moet niet gekker gaan worden als slachtoffers ook nog eens de verantwoordelijkheid voor recidive in de schoenen worden geschoven!
dinsdag 15 januari 2019 om 18:51
Ik zou het laten afhangen van de omstandigheden. Overigens is er een verschil tussen getuigen en iemand aangeven. Ik zou bijvoorbeeld niet mijn broer aangeven voor het feit dat hij iemand in elkaar heeft geslagen omdat diegene zijn kinderen heeft aangerand. Ik zou echter als ik opgeroepen zou worden als getuige in de zaak (die door iemand anders aangifte gestart is) niet gaan liegen over wat hij gedaan heeft. Wellicht zou ik wel weigeren om als getuigen te komen (tenzij ik denk dat het mijn broer kan helpen om de waarheid te vertellen).
anoniem_187496 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 18:54
15.34% gewijzigd