Achterlijk: Heb geld weggegooid
donderdag 8 december 2011 om 16:00
Hallo,
Ik voel me zo achterlijk en dom en zit er heel erg mee, vorige week ben ik geld gaan pinnen en ben nadat ik mijn pinpasje gepakt heb weggegaan zonder het geld te pakken.
Ik stond er totaal niet bijstil en was me suf aan het pikkeren.
Pas toen ik een uurtje later in de winkel wilde betalen merkte ik dat op.
Dat stukje pinnen en naar de winkel lopen is me totaal ontgaan, het lijkt wel en gat in mijn geheugen.
Over dat geld zit ik niet in, wel over mijn achterlijkheid.
Wat me ook dwaars zit is die meneer die achter me stond, nadat ik gepint heb ben ik naar de auto gelopen en heb daar nog een paar minuten voor de auto zitten bellen.
Hij heeft het geld gepakt en is ermee vandoor gegaan zonder mij te waarschuwen. Mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik zou zo fatsoenlijk geweest zijn om degene erop aan te spreken....
Wilde mijn verhaal alleen maar kwijt en ben benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijks meegemaakt hebben.
Ik voel me zo achterlijk en dom en zit er heel erg mee, vorige week ben ik geld gaan pinnen en ben nadat ik mijn pinpasje gepakt heb weggegaan zonder het geld te pakken.
Ik stond er totaal niet bijstil en was me suf aan het pikkeren.
Pas toen ik een uurtje later in de winkel wilde betalen merkte ik dat op.
Dat stukje pinnen en naar de winkel lopen is me totaal ontgaan, het lijkt wel en gat in mijn geheugen.
Over dat geld zit ik niet in, wel over mijn achterlijkheid.
Wat me ook dwaars zit is die meneer die achter me stond, nadat ik gepint heb ben ik naar de auto gelopen en heb daar nog een paar minuten voor de auto zitten bellen.
Hij heeft het geld gepakt en is ermee vandoor gegaan zonder mij te waarschuwen. Mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik zou zo fatsoenlijk geweest zijn om degene erop aan te spreken....
Wilde mijn verhaal alleen maar kwijt en ben benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijks meegemaakt hebben.
donderdag 8 december 2011 om 16:04
Heb het ook een keer gehad, gewoon geld vergeten te pakken. Heb toen de bank gebeld, en uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Ik weet niet of het geld door iemand anders gepakt is of dat de automaat het weer terug genomen heeft. In ieder geval, het ging om 100 euro en die heb ik van de ING terug gestort gekregen. Ik zou je willen aanraden je bank te bellen en te vragen of ze iets voor je kunnen doen. En ja, het is kneuzig, maar kan de beste overkomen
donderdag 8 december 2011 om 16:04
donderdag 8 december 2011 om 16:06
Oh, ik heb eens een keer in de gulden tijd, dat ik rekeningen bij de bank in de bus gooide 25 gulden mee in de bus gedaan, 'smaandags stond ik bij de bank, en vroeg zo aan de bankmedewerkster;"goh, hebben jullie geen 25 gulden tussen de rekeningen in gevonden tijdens het legen van de acceptgiro's vanochtend?"
Gelukkig kreeg ik het meteen al lachend terug.
Gelukkig kreeg ik het meteen al lachend terug.
donderdag 8 december 2011 om 16:06
Ik heb het ook wel eens gehad.
Met 20 euro weliswaar, maar ik vond het ook behoorlijk stom van mezelf.
Echt heel vervelend zijn dit soort dingen, maar dit hoort wel een beetje bij me dus ik probeer ook zo goed mogelijk mn hoofd erbij te houden als ik aan het pinnen ben.
Maar als je met je hoofd ergens anders zit, dan is het begrijpelijk.
Vind het trouwens wel aso van die man, dat ie niet eens iets heeft gezegd. Maarja zo zijn de meeste mensen helaas, er zijn gewoon heel veel egoïstische mensen.
Met 20 euro weliswaar, maar ik vond het ook behoorlijk stom van mezelf.
Echt heel vervelend zijn dit soort dingen, maar dit hoort wel een beetje bij me dus ik probeer ook zo goed mogelijk mn hoofd erbij te houden als ik aan het pinnen ben.
Maar als je met je hoofd ergens anders zit, dan is het begrijpelijk.
Vind het trouwens wel aso van die man, dat ie niet eens iets heeft gezegd. Maarja zo zijn de meeste mensen helaas, er zijn gewoon heel veel egoïstische mensen.
donderdag 8 december 2011 om 16:07
donderdag 8 december 2011 om 16:08
Ik heb het ook een keer gehad, gepind bij de automaat in AH en zo in gedachten verzonken dat ik het geld heb laten zitten. Bij de kassa kwam ik erachter. Toen ik de ING belde (daarvan was die pinautomaat) werd me verteld dat ik contact op moest nemen met mijn eigen bank. Ik moest de gegevens van de transactie meenemen en de medewerkster van de bank heeft toen een formulier ingevuld.Na een paar weken kreeg ik het geld teruggestort.
Normaliter is het zo dat het geld weer ingeslikt wordt door de automaat als het niet binnen zoveel seconden uit het geldvak wordt gehaald.
Normaliter is het zo dat het geld weer ingeslikt wordt door de automaat als het niet binnen zoveel seconden uit het geldvak wordt gehaald.
donderdag 8 december 2011 om 16:09
Nee nog nooit meegemaakt. Wel omgekeerd. Bos sleutels bij de pin gevonden end. Maar gewoon bij de politie afgeleverd.
Van de week voor het eerst te maken gehad met het rottige nieuwe pinsysteem bij de supermarkten aan de bovenkant.
Normaal haalde je je pas er doorheen en stopte ik terug en dan pincode intoetsen. Nu moet je hem erin laten zitten, ondertussen boodschappen inpakken, dan je pincode, verder met inpakken. En er zat een vervelende cassiere waardoor ik dacht, even snel inpakken en wegwezen. Eindelijk zei ze dat het goed was en toen sjeesde ik weg. Er was een vriendelijke man achter mij die mij achterna kwam dat mijn pasje nog in het apparaat zat. Heel erg aardig.
Van de week voor het eerst te maken gehad met het rottige nieuwe pinsysteem bij de supermarkten aan de bovenkant.
Normaal haalde je je pas er doorheen en stopte ik terug en dan pincode intoetsen. Nu moet je hem erin laten zitten, ondertussen boodschappen inpakken, dan je pincode, verder met inpakken. En er zat een vervelende cassiere waardoor ik dacht, even snel inpakken en wegwezen. Eindelijk zei ze dat het goed was en toen sjeesde ik weg. Er was een vriendelijke man achter mij die mij achterna kwam dat mijn pasje nog in het apparaat zat. Heel erg aardig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 8 december 2011 om 16:11
Heb ik ook eens gehad. Je moet de bank even bellen van wie de automaat is. Het kan zijn dat hij het weer heeft ingeslikt. ALs het namelijk te lng duurt voordat het geld eruit gepakt wordt "slikt"de automaat het weer in. Maar ja bij mij was het ook gepakt door de man achter mij was te zien op de beveiligingsbeelden. Nooit meer terug gehad.
donderdag 8 december 2011 om 16:12
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 december 2011 @ 16:09:
Nee nog nooit meegemaakt. Wel omgekeerd. Bos sleutels bij de pin gevonden end. Maar gewoon bij de politie afgeleverd.
Oh jaa, zo herkenbaar. echt een rotsysteem. omdat je je pas niet vasthoud maar erin laat zitten.
Ik werk zelf in een winkel en maak op een dag wel 15 mensen mee die bijna hun pas laten zitten.
Oh jaa, zo herkenbaar. echt een rotsysteem. omdat je je pas niet vasthoud maar erin laat zitten.
Ik werk zelf in een winkel en maak op een dag wel 15 mensen mee die bijna hun pas laten zitten.
donderdag 8 december 2011 om 16:13
Ik heb het als puber een keer meegemaakt. Ik had 10 e gepind en vergeten mee te nemen. Degene achter me was zo eerlijk om me te achtervolgen en het terug te geven .
Andersom nog nooit meegemaakt, maar ik zou de persoon achterna lopen voor zover mogelijk .
Andersom nog nooit meegemaakt, maar ik zou de persoon achterna lopen voor zover mogelijk .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 8 december 2011 om 16:18
Ben ooit drie straten achter een fietser aan gerend met 300 gulden in m'n hand. En de longen uit m'n lijf aan het schreeuwen. In een stille straat hoort ze me eindelijk, pakt het geld aan: ja, ik ben een beetje verstrooit vandaag (echt waar joh, was me nog niet opgevallen). Geen bedankje niks niet. Toen dacht ik ook even dat ik het de volgende keer gewoon in m'n zak zou stoppen. Maar daar ben ik uiteindelijk veel te eerlijk voor natuurlijk.
Heb al drie keer m'n pinpas achtergelaten in een dat stomme nieuwe systeem, gelukkig zijn die cassieres alert.
Heb al drie keer m'n pinpas achtergelaten in een dat stomme nieuwe systeem, gelukkig zijn die cassieres alert.
donderdag 8 december 2011 om 16:22
donderdag 8 december 2011 om 16:26
donderdag 8 december 2011 om 16:27
Kan het zijn dat de man die na je aan de beurt was, niet gezien heeft dat je bij de auto was? (zelf zie ik ook niet waar mijn voorganger naar toe loopt)
Ik pin wel eens extra bij oa. het tankstation.
Had eens dat ik echt niet wist waaraan ik zo'n 25 euro die middag had uitgegeven. Tot ik bedacht dat ik ze niet had gekregen bij het tankstation. De volgende dag kwam ik daar toch weer langs en kreeg die 25 euro alsnog
Ik pin wel eens extra bij oa. het tankstation.
Had eens dat ik echt niet wist waaraan ik zo'n 25 euro die middag had uitgegeven. Tot ik bedacht dat ik ze niet had gekregen bij het tankstation. De volgende dag kwam ik daar toch weer langs en kreeg die 25 euro alsnog