Achterlijk: Heb geld weggegooid

08-12-2011 16:00 67 berichten
Hallo,

Ik voel me zo achterlijk en dom en zit er heel erg mee, vorige week ben ik geld gaan pinnen en ben nadat ik mijn pinpasje gepakt heb weggegaan zonder het geld te pakken.

Ik stond er totaal niet bijstil en was me suf aan het pikkeren.

Pas toen ik een uurtje later in de winkel wilde betalen merkte ik dat op.

Dat stukje pinnen en naar de winkel lopen is me totaal ontgaan, het lijkt wel en gat in mijn geheugen.

Over dat geld zit ik niet in, wel over mijn achterlijkheid.

Wat me ook dwaars zit is die meneer die achter me stond, nadat ik gepint heb ben ik naar de auto gelopen en heb daar nog een paar minuten voor de auto zitten bellen.

Hij heeft het geld gepakt en is ermee vandoor gegaan zonder mij te waarschuwen. Mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik zou zo fatsoenlijk geweest zijn om degene erop aan te spreken....

Wilde mijn verhaal alleen maar kwijt en ben benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijks meegemaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
In mijn studententijd zat ik een keer errug krap bij kas en voor me had een man 50 euro gepind. Hij was het geld vergeten, ik heb 1 miliseconde getwijfeld en het daarna meteen aan hem gegeven. Kon het gewoon weg niet ondanks dat ik t zelf goed kon gebruiken.

Gister nog een vrouw zien lopen met een Etos medewerkster schreeuwend achter haar aan dat ze haar pinpas was vergeten haha.
quote:sativa schreef op 08 december 2011 @ 17:50:

Speciaal even ingelogd want deze wou ik jullie niet onthouden:D

In mijn tienerjaren,en nu soms nog, slaapwandelde ik veel. Ik werd soms wakker op de gang of in de badkamer..Niks ergs tot zover.

Ik had 20 euro zakgeld gekregen en op het nachtkastje gelegd.

De volgende ochtend ; Weg 20 euro!

Ik heb mijn hele kamer wel 3 keer doorzocht, op alle plekken gekeken... Tot ik me ineens iets vaags herinnerde over een vieze smaak ,en iets met een vage structuur in mijn mond;

Idd, ik had mijn 20 euro opgegeten.....:(

Niks meer van teruggevonden (gelukkig)

Haha wat erg!!

Ik heb ook een keer een man voor me gehad die erg veel geld gepind had en zo weg liep. Ik riep hem terug, en zei 'U vergeet uw geld!' Hij zei 'O' pakte het en liep zonder iets te zeggen weer weg.
het is hier binnen beter dan buiten
Het is mij gelukkig nog niet overkomen.

Maar maandag was ik bij AH en daar lag een gouden zegelring op de grond bij de winkelwagentjes. Ik ga ermee naar balie waar je rookwaar enzo koopt,maar de cassiere was net met iemand bezig. Staat er nog een mevr, te wachten en ziet dat ik die ring aan het bekijken ben. Zeg ik tegen haar dat ik die net gevonden had bij de winkelwagentjes. Zegt ze,die ga je hier toch niet afgeven,die breng je toch naar een juwelier,want dat brengt geld op.

Nou ja zeg,het is misschien wel een erfstuk en heeft die persoon veel verdriet dat hij de ring verloren is.

Maakte haar niet uit zei ze.

Ik stond echt perplex.
ik heb het ook een keer gehad. toen kwam er iemand achter me aan rennen met mijn geld. gelukkig zijn er ook dit soort mensen op de wereld.

en ach....verstrooid zijn we allemaal wel eens
quote:sativa schreef op 08 december 2011 @ 17:50:

Speciaal even ingelogd want deze wou ik jullie niet onthouden:D

In mijn tienerjaren,en nu soms nog, slaapwandelde ik veel. Ik werd soms wakker op de gang of in de badkamer..Niks ergs tot zover.

Ik had 20 euro zakgeld gekregen en op het nachtkastje gelegd.

De volgende ochtend ; Weg 20 euro!

Ik heb mijn hele kamer wel 3 keer doorzocht, op alle plekken gekeken... Tot ik me ineens iets vaags herinnerde over een vieze smaak ,en iets met een vage structuur in mijn mond;

Idd, ik had mijn 20 euro opgegeten.....:(

Niks meer van teruggevonden (gelukkig) haha, dat is een leuke.
Nina, ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt. 100 euro gepind bij een pinautomaat buiten bij de bank. Toen ik wegliep viel me wel op dat de jongen achter me me vreemd aankeek maar verder niets. Ik zit in de auto en valt het kwartje dat ik het geld niet heb meegenomen. Dacht meteen, dat heeft die jongen gepakt, hij heeft gezien dat ik het vergeten ben. Snel terug naar de bank. Een medewerkster heeft gekeken maar het is afgeschreven en dus niet ingeslikt. Ze zei dat ik evt de camerabeelden kan opvragen maar ze zei ook dat het niet veel zin heeft. Ik moet aangifte doen, uit de beelden moet blijken wat er gebeurd is, de man achter me moet zelf gepind hebben wat niet zeker is aangezien hij mijn geld al had, dan moet het een klant van mijn bank zijn zodat ze hem kunnen traceren en dan aanschrijven of hij mijn geld heeft. Dat is voor 100 euro een vrij zinloze weg. Dus nu heeft die man een leuk weekend met mijn geld. Balen!
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand voor mij het geld vergat. Ik heb het toen wel netjes afgegeven. Zelf heb ik het gelukkig nooit gehad.
quote:Djuuls04 schreef op 09 december 2011 @ 21:12:maar het is afgeschreven en dus niet ingeslikt

Dat is dus niet waar. Althans, die conclusie kun je nu nog niet trekken. Zie mijn bovenstaande bericht.

Eerst afgeschreven, toch ingeslikt, toen teruggekregen.
Ze hebben het bij de bank gecontroleerd en het was niet ingeslikt.Ik benhet geld kwijt zeiden ze. Maar als het toch terug gestort mocht worden ben ik natuurlijk alleen maar blij.
Ik liep een keer langs een betaalautomaat, het apparaat piepte, ik keek en zag het geld hangen. Heb het gepakt (100 euro) niemand te bekenen, vriendin gebeld die bij een bank gewerkt heeft, zei zij dat als ik het naar de bank zou brengen, het in een pot gaat, en daar gaan ze 1x per jaar voor uit eten, ze kunnen het volgens haar niet achterhalen van wie het geld was.

Ik ben er zelf voor gaan uiteten
Ik schrik wel van het gemak waarmee die andere man wordt beticht het geld mee te hebben genomen. Dat geld blijft er niet uren uitwapperen, dat wordt gewoon weer ingeslikt. Het is gewoon een aanname dat hij het heeft meegenomen. Nergens op gebaseerd.
astrape, TO zegt dat hij vlak na haar kwam...Het is goed mogelijk dat het geld er nog lag, zo snel wordt dat toch niet ingeslikt?

Zoiets nooit meegemaakt, wel dat ik mijn pas was vergeten uit te halen (in de bank). Die werd dan ingeslikt. Een andere keer waarschuwden de mensen die achter me stonden dat ik mn pas vergeten was.

In België zijn we het gewoon, zo'n systeem waar je je pas in moet laten en dan je pincode intoetsen (in de supermarkten, winkels). Dan vergeet ik ze nooit... Kwestie van gewoonte denk ik; als jullie altijd een ander soort automaten hadden, is het logisch dat jullie je pas eerder vergeten.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 december 2011 @ 16:09:

Van de week voor het eerst te maken gehad met het rottige nieuwe pinsysteem bij de supermarkten aan de bovenkant.

Normaal haalde je je pas er doorheen en stopte ik terug en dan pincode intoetsen. Nu moet je hem erin laten zitten, ondertussen boodschappen inpakken, dan je pincode, verder met inpakken. En er zat een vervelende cassiere waardoor ik dacht, even snel inpakken en wegwezen. Eindelijk zei ze dat het goed was en toen sjeesde ik weg. Er was een vriendelijke man achter mij die mij achterna kwam dat mijn pasje nog in het apparaat zat. Heel erg aardig.

Hierbij laat ik me dus niet meer afleiden. Ik zet de spullen op de band, als de cassiere het aanslaat pak ik een gedeelte in, als ze het totaalbedrag noemt doe ik de pas in de gleuf, toets mn pincode in en haal mn pas er weer uit voordat ik verder ga met inpakken. Maar ik hou met het pinnen mn handen en gedachten bij het pinnen en ga geen gesprekken voeren of verder met inpakken.

Als cassiere vroeg ik in het begin aan klanten of ik hun artikelen in moest pakken terwijl ze aan het pinnen waren. Dat leidde de klanten toch wel af merkte ik. Nu vraag ik het voordat ze gaan pinnen of nadat ze hebben gepind zodat ik ze niet afleid. Ik vind het wel werken.
quote:Djuuls04 schreef op 09 december 2011 @ 21:12:

Nina, ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt. 100 euro gepind bij een pinautomaat buiten bij de bank. Toen ik wegliep viel me wel op dat de jongen achter me me vreemd aankeek maar verder niets. Ik zit in de auto en valt het kwartje dat ik het geld niet heb meegenomen. Dacht meteen, dat heeft die jongen gepakt, hij heeft gezien dat ik het vergeten ben. Snel terug naar de bank. Een medewerkster heeft gekeken maar het is afgeschreven en dus niet ingeslikt. Ze zei dat ik evt de camerabeelden kan opvragen maar ze zei ook dat het niet veel zin heeft. Ik moet aangifte doen, uit de beelden moet blijken wat er gebeurd is, de man achter me moet zelf gepind hebben wat niet zeker is aangezien hij mijn geld al had, dan moet het een klant van mijn bank zijn zodat ze hem kunnen traceren en dan aanschrijven of hij mijn geld heeft. Dat is voor 100 euro een vrij zinloze weg. Dus nu heeft die man een leuk weekend met mijn geld. Balen!

Oh, dat is erg zuur.

Bah, sommige mensen.... Ik ben ook niet van plan om aangifte te doen, het is wel een leermoment voor mij geweest.
quote:slowdance schreef op 08 december 2011 @ 16:18:

Heb al drie keer m'n pinpas achtergelaten in een dat stomme nieuwe systeem, gelukkig zijn die cassieres alert.

Dat heeft niet met alerte cassiëres te maken, maar met het systeem dat ontzettend irritant gaat piepen als die pas er nog in zit werk zelf in een winkel en je hoort het meteen als die pas er nog in zit hoor.

Hier heeft manlief ooit 2 kaartjes voor een show van Guido Weijers weggegooid :P heel toevallig moest ik iets hebben uit de papiercontainer en heb ondersteboven in dat ding gehangen. Helemaal onderop lag die envelop en ik had die helemaal niet nodig, maar onbewust toch gepakt. Voelde wel heel dik aan haha! Was ook echt de dag voordat de container opgehaald werd. Jemig, wat was ik blij dat ik datgene moest zoeken in die bak en zo dus die kaartjes vond.
lullig is dat ja ,ik heb een keer gehad dat er een oudere man voor mij aan het pinnen was ,en hij draai zich om en loop ook weg zonder zijn geld ,ik ben achter hem aan gelopen het was maar 50 euro maar in deze tijd is dat toch veel geld .
Ik moet wel zeggen dat ik ooit eens euro 50 heb gevonden. Ben naar medewerkers in de kroeg gelopen en heb aangegeven dat ik geld gevonden had. Ze vroegen hoeveel: ik gaf aan dat de persoon die het verloren had wel zou weten hoeveel het was. Ben tot half 6 gebleven die nacht en het is nooit opgehaald. Ik had het toen zelf niet breed dus het was erg welkom.

Tot ik de volgende avond naar De Stoel keek van Rik Felderhof over de stichting vrienden van de yayasan (of zoiets) toen heb ik het naar hen overgemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven