Achterlijk: Heb geld weggegooid

08-12-2011 16:00 67 berichten
Hallo,

Ik voel me zo achterlijk en dom en zit er heel erg mee, vorige week ben ik geld gaan pinnen en ben nadat ik mijn pinpasje gepakt heb weggegaan zonder het geld te pakken.

Ik stond er totaal niet bijstil en was me suf aan het pikkeren.

Pas toen ik een uurtje later in de winkel wilde betalen merkte ik dat op.

Dat stukje pinnen en naar de winkel lopen is me totaal ontgaan, het lijkt wel en gat in mijn geheugen.

Over dat geld zit ik niet in, wel over mijn achterlijkheid.

Wat me ook dwaars zit is die meneer die achter me stond, nadat ik gepint heb ben ik naar de auto gelopen en heb daar nog een paar minuten voor de auto zitten bellen.

Hij heeft het geld gepakt en is ermee vandoor gegaan zonder mij te waarschuwen. Mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik zou zo fatsoenlijk geweest zijn om degene erop aan te spreken....

Wilde mijn verhaal alleen maar kwijt en ben benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijks meegemaakt hebben.
quote:xmortality schreef op 08 december 2011 @ 16:12:

[...]

Oh jaa, zo herkenbaar. echt een rotsysteem. omdat je je pas niet vasthoud maar erin laat zitten.

Ik werk zelf in een winkel en maak op een dag wel 15 mensen mee die bijna hun pas laten zitten.Heel irritant ja. Ik wil mijn pas gewoon vasthouden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook mijn geld eens letterlijk in de klikobak gegooid.

En het was nog veel ook. 200,- gulden.

Ik werkte destijds in een winkel en eind v.d. week kreeg ik mijn weekloon, 200,- gulden dus.

Eenmaal thuis, wat gegeten en opgeruimd e.d. en toen ik 's avonds wat geld mee wilde nemen om te stappen kon ik het nergens meer vinden. Uiteindelijk de hele kliko omgekiept en gelukkig gevonden.
Ooooooh, er zijn dus meer mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt

Het gaat om 50 euro, maar daar zit ik echt niet over in, het geld is ook echt afgeschreven van mijn bankrekening.

Het ergert me wel dat die man achter me niets zei, ik stond nog naast hem bij mijn auto te bellen terwijl hij aan het pinnen was.

Genoeg gelegenheid om er wat van te zeggen, ach heb ik iemand anders mee blij gemaakt.
Oh wat erg om al het verjaardagsgeld weg te gooien!! Het is wel een verhaal wat je jaren kan vertellen......

Ik zou toch je eigen bank even bellen en het verhaal uitleggen. Zij zullen dan een onderzoek starten. Niet geschoten is altijd mis en misschien heeft die meneer achter je het helemaal niet gezien en is het geld weer ingeslikt. Het is schijnbaar niet zo dat het geld automatisch weer op je rekening wordt gezet.

Laatst ook meegemaakt bij de AH. Gepind en boodschappen gaan doen. Bij de kasse erachter gekomen dat ik geen geld hebt... Het meisje achter de kasse zei toen dat ik het beste even contact kon opnemen met de bank. ABN gebeld en daar vertelde ze me dat ik mijn eigen bank moest bellen en dat zij dan een onderzoek starten. Binnen 2 weken had ik m'n geld terug...
Ik heb het ook wel eens gehad. Toen heeft dat ding mijn geld gewoon weer ingeslikt. (als het lang duurt voordat het geld eruit gehaald wordt gebeurd dat)

Kreeg het dus gewoon terug.
@ nina, bij mij was het ook afgeschreven, daarna er weer bij!
Wie weet hoe hard die man het nodig had....

Als het geld teruggetrokken wordt komt het in een aparte bak terecht. Het wordt dan dus van je rekening afgehaald en later weer teruggestort. Ik zou zeker de bank even bellen, je weet maar nooit. 50 euro is de moeite waard zou ik zeggen!
Dat is nog geen vrijbrief het geld dan maar mee te nemen.
quote:Artemis schreef op 08 december 2011 @ 16:21:

Ach, wie goed doet...

Haha.. Ja daar gaan we maar van uit. Geloof eigenlijk niet in Karma, maar het zou me wel goed uitkomen als daar een kern van waarheid in zit.
Ik heb het ook gehad met 50 euro. Ik was me er binnen een paar minuten bewust van, ben hooguit 20 meter verder gelopen. De enige die toen bij de automaat had gestaan, heb ik ernaar gevraagd of hij misschien...maar hij ontkende in alle toonaarden. Heb het ook niet terug gestort gehad.

Ik vind het zo aso om geld te stelen! Ik zou het geld meteen teruggeven.
Waarschijnlijk heeft de bank wel een camera en de gegevens van de persoon die na jou pinde. Dus als je wil kan je er zeker werk van maken.

Maar on-topic over het psyche onderdeel van het verhaal: Dat overkomt dus iedereen wel eens
quote:Joy4britt schreef op 08 december 2011 @ 16:41:

Wie weet hoe hard die man het nodig had....

Eh??? IK had dat geld hard nodig! Daarnaast is het ook van de pinner, niet van de toevallige passant.
quote:slowdance schreef op 08 december 2011 @ 16:53:

Maar on-topic over het psyche onderdeel van het verhaal: Dat overkomt dus iedereen wel eens Inderdaad to, maak je niet druk over jezelf. Het overkomt de besten en zegt niks over jouw psyche.
Ik heb het ook een keer gehad met 50 euro dat ik gepind had. Gelukkig was de jongen die na mij ging pinnen wél zo eerlijk om het te zeggen.
ik zou er trouwens wel even de bank over bellen. Ze kunnen na gaan wie er na jou gepind heeft en ook zit er een camera in de automaat.
Oh, balen allemaal zeg. Ik heb ook iets heel stoms meegemaakt... kreeg paar jaar geleden van mijn schoonouders een fondue setje. Ik vond het een spuuglelijk ding dus stiekem op zolder weggestopt en nooit meer overgehad.

Paar jaar later sta ik met lief op de rommelmarkt en het fonduesetje stond ook op de kraam. Op een gegeven moment had ik kopers ervoor maar die wilde even in de doos kijken of hij compleet was, maakte ze de doos open viel er een envelop uit...

Lieve Shitney, gefeliciteerd met je verjaardag bla bla bla , heel veel liefs van je schoonouders... en een briefje van ¤ 50,- erbij

Oeps... gelukkig mocht ik mijn envelop met inhoud terug hebben Maar ik check mijn kadootjes voortaan extra goed (vooral die van mijn schoonouders )
Ik heb de Rabobank gebelt en ze gaan het uitzoeken, ze zeiden dat als die menheer achter me dat geld mee heeft genomen en ik dat zeker weet ik aangifte moet doen.

Helaas mogen zij zijn gegevens niet aan mij doorgeven, vanwegen het privacy recht.

Dus kan naar dat geld wel fluiten, hij stond heel dicht achter me en liep zodra ik opzij ging naar de automaat.
Speciaal even ingelogd want deze wou ik jullie niet onthouden:D

In mijn tienerjaren,en nu soms nog, slaapwandelde ik veel. Ik werd soms wakker op de gang of in de badkamer..Niks ergs tot zover.

Ik had 20 euro zakgeld gekregen en op het nachtkastje gelegd.

De volgende ochtend ; Weg 20 euro!

Ik heb mijn hele kamer wel 3 keer doorzocht, op alle plekken gekeken... Tot ik me ineens iets vaags herinnerde over een vieze smaak ,en iets met een vage structuur in mijn mond;

Idd, ik had mijn 20 euro opgegeten.....:(

Niks meer van teruggevonden (gelukkig)
quote:Nina28 schreef op 08 december 2011 @ 17:15:

Ik heb de Rabobank gebelt en ze gaan het uitzoeken, ze zeiden dat als die menheer achter me dat geld mee heeft genomen en ik dat zeker weet ik aangifte moet doen.

Helaas mogen zij zijn gegevens niet aan mij doorgeven, vanwegen het privacy recht.

Dus kan naar dat geld wel fluiten, hij stond heel dicht achter me en liep zodra ik opzij ging naar de automaat.dat zou ik niet doen, aangifte dan, hoop rompslomp want die sukkel gaan natuurlijk ontkennen, voor je het weet zit je in een juridische molen
Ik heb het ook een keer meegemaakt, en toen stond er ook iemand achter me. Dus ik verdacht die persoon er ook al van het geld te hebben ingepikt.

Maar nee hoor, het geld was ingeslikt en ik heb het keurig teruggekregen. Eerst was het afgeschreven, later weer teruggestort. Dus er is nog hoop
Ik heb het twee keer meegemaakt in één week. Was nogal een heftige week: overlijden opa, relatie uit en lastige collega.

2x briefje van 50 gewoon niet meegenomen. De eerste keer is helemaal langs mij heengegaan. Toen ik die week voor de tweede keer ging pinnen herinnerde dat ik al eerder daar had gestaan maar briefje zat niet in mijn beurs. Pech dacht ik maar ben toen NOG een keer vergeten geld mee te nemen. Zal me nu nooit meer gebeuren ;)
Here I am - now what are your other two wishes...
Sativa, hahahahaha! Wat een lullige manier om 20 euro kwijt te raken!
Wat balen!!!! Ik ken het helaas maar al te goed. Ik ben zo weleens doorgereden bij een tankstation! Was me er totaal niet van bewust. Toen k erop werd aangesproken toen k daar weer ging tanken ( zonder schaamte want r ging nog geen lampje branden) ging k er eens goed over nadenken. Toen k alles stap voor stap doornam die avond kwam k erachter dat het idd gebeurd moet zijn. Tot de dag van vandaag kan k me niet meer herinneren dat ik ben ingestapt zonder uberhaupt naar binnen te zijn gegaan. Rare dingen!
Ik zag het een keer gebeuren bij een meneer. Ik wees hem erop, maar toen had de automaat het geld alweer ingeslikt. Bankmedewerker kwam erbij en meneer heeft zijn geld uiteindelijk toch nog gekregen.
Zo stond ik in rij voor de pin te kletsen met een vriendin. Het was tijdens een feest in de stad. Ik was aan de buurt, loop naar het apparaat met de pas in mijn hand en nog voordat ik mijn kaart erin kon doen, komt er 50 euro uit.

Gelukkig kwam er al snel een jonge vrouw met vriendin aanlopen die zich klaarblijkelijk net bewust was van een enorme blunder. Ik heb het geld aan uit de automaat gepakt en haar gegeven. Ze was erg opgelucht.

Ik had trouwens echt niet in de gaten gehad wie er voor me stond. Als de vrouw niet terug was gekomen had ik echt niet geweten aan wie ik het had moeten geven.

Als ik achter TO had gestaan was het me echt niet opgevallen hoe je eruit had gezien. Zoveel let ik niet op de mensen om mij heen. Ik had het geld echter wel in de machine laten zitten dan, in wetenschap dat de vorige pinner het geld zou terugkrijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven