ADD / ADHD.....

08-05-2007 09:16 2745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit de goede pijler is....

Maar wie heeft er ADD of ADHD of denkt dat hij / zij het heeft? Hoe ga je ermee om, wat is de reden om je wel of niet te laten diagnosticeren, weet jouw omgeving het en en en en.....

Ik denk zelf ADD te hebben, maar weet nog niet of en hoe ik dit wil laten onderzoeken. Sinds de puberteit ben ik ermee gaan worstelen en ik krijg er steeds meer last van, tegen dingen aanlopen en niet weten hoe je het moet aanpakken....

Dus.... laat weten of je mensen kent die dit ook hebben of dat jij zelf er last van hebt en hoe je ermee om kan gaan!

Alvast bedankt forummers!
je eigen aantekeningen, of die van de psych?!
Ja, die van de psych dus.... Ik baal er behoorlijk van, want ik was enorm openhartig in het intakegesprek. In principe is er dus gisteren een tweede intakegesprek geweest. Maar dat was minder bevredigend.....
He bah. Het leek me al zo onwaarschijnlijk dat je zelf een versnipperaar had... maar dat de psych dat zou laten gebeuren leek me dan ook weer zo onprofessioneel! Dus toch.

Is dit je diagnostisch onderzoek? Krijg je nog meer van deze gesprekken?
Ja, over twee weken ga ik er weer heen. In de tussentijd heb ik een soort 'leesopdracht' gekregen over uitstelgedrag. En misschien blijk ik ook helemaal geen ADD te hebben, hoor. We zien het vanzelf, als ik maar handvatten krijg om mijn chaos te lijf te gaan!
oh interessant! Wat stond er in de leesopdracht? Nog nuttige tips over hoe NIET alles uit te stellen of waar het vandaan komt enzo? Wordt wel eens moedeloos van het idee dat je zoveel dingen op een dag tegenkomt die je kunt uitstellen en waarover je dan in jezelf gaat discussieren dat het beter is niet uit te stellen enzo. (van snippertje op de grond laten liggen tot kamer verven). Herkenbaar?
Hoi dames, ik ben hier een tijd geleden ook geweest. Daarna iets te druk met mezelf om t forum bij te houden Misschien herkenbaar :-) Een hoop PsyQ klanten zie ik, ik hoor dr ook bij, afd Den Haag. Heb tot nu intro en vaardigheidstraining gedaan. Binnenkort ga ik de G-training doen. Zijn er meer meiden die dat al gedaan hebben of binnenkort gaan doen?

Ik had Concerta, ben vanaf nov. paar mnd gestopt en sindskort weer begonnen met opbouwen. Ik had wel last van bijwerkingen dus het is nu goed opletten.

Ik ben momenteel al een paar mnd thuis, t was een beetje op.

Aangezien de meeste mensen overdag werken zit ik teveel (alleen) thuis, dus een oproepje voor de meiden uit Den Haag: ben je ook veel thuis en wil je er ook af en toe uit, bv hardlopen (omdat je daar net als ik in je eentje geen discipline voor hebt), stuur me dan ff een (prive) berichtje :-)

PS het boek 'Opgeruimd leven met ADHD' vond ik zelf erg herkenbaar, grappig en handig.
If you don\'t believe in yourself, no one else will
Hoi Casablanca!

Ik hoor over een paar weken welke trainingen ik aangeboden krijg. Wat is een G-training?
Ha ladies, op 1 april is er een congres in Ede over ADHD met name bij volwassenen. Ik heb me aangemeld. Misschien ook iets voor mensen hier? En zo ja, kunnen we afspreken!

xx lisa.
ah Lisa, ik ga eens kijken of het iets is waar ik heen wil!

Ik loop vreselijk vast. Ik moet maandag - vrijdag weg naar het buitenland. En ik kijk er zó tegenop, heb er zó geen zin in! Ben net helemaal overstuur geweest. Ik wíl gewoon niet!

Ik wil ook niet iets moeten, ik wil ook niet verwachtingen scheppen, ik wil niet, niet niet! NIets!

Wat is er toch aan de hand :'(
Laatst was ik er op maandag er van overtuigd dat ik op dinsdag moet werken. Toen kwam ik er op maandagavond achter dat ik dinsdags vrij was (ik had verkeerd op mijn rooster gekeken) Je zou denken; Leuk, dat scheelt.

Nou ik niet. Ik vond het heerlijk om vrij te zijn, maar werd errug chagrijnig omdat het niet allemaal zo ging zoals ik in mn hoofd had. Ik werk zelf met kinderen met ADHD, PDD-nos en aan autisme verwante stoornissen, maar verdenk mezelf erg vaak van een informatieverswerkingsstoornis als een ADHD. Ik kan ook totaal niet stil zitten.

Mijn vriend heeft de diagnose ADHD, en heeft al meerdere malen tegen mij gezegd dat ik het wel eens zal kunnen hebben, herkent heel veel in mij.

Mijn vriend gebruikt trouwens geen medicijnen, maar gebruikt ezelsbruggetjes in zijn hoofd. Ben trots op m.
Als je het wilt weten, moet je je laten testen. Niet stil kunnen zitten wil niet zeggen dat je adhd hebt, maar dat weet je zelf ook wel.

En ben je nu trots op je vriend dat ie geen pillen slikt?!
Pippin, ow! Ik lees je bericht nu pas. Hoop dat je je zondag voor vertrek uiteindelijk nog een beetje goed bent doorgekomen, weer wat relaxter ertegenaan kon kijken. Hoe is/was het (afhankelijk van wanneer je dit berichtje leest)?
Ik heb het boek idd gereserveerd bij de bibliotheek, dus ben benieuwd of ik er iets aan heb...

Lisa, ik ga niet naar het congres, ik kan dan niet.

Pippin, hoop voor je dat de reis heel erg meevalt

Loontjee, als je erachter wil komen of je ADHD hebt, zul je je idd moeten laten testen, net wat fleurtje zegt. En of iemand nou hulp zoekt bij medicijnen of ezelsbruggetjes, dat maakt toch niet zoveel uit? Als je er maar baat bij hebt... Voor mij zijn (op dit moment) medicijnen voor ADD ook nog niet zo aantrekkelijk, maar als ik hier lees hoeveel baat fleurtje en vele andere medeschrijfsters erbij hebben, is het misschien niet eens zo'n gek plan, al moet ik daarvoor uiteraard eerst wel een diagnose krijgen...

Hier is het op het moment rustig....ik hoop heel erg dat ik nu wordt aangemeld bij ADD/ADHD centrum en dan merk ik wel weer verder. Ga van de week wel vragen of ik idd ben aangemeld, want ik wil liever niet langer wachten dan nodig is..., maar omdat het de vorige keer ook allemaal snel ging, ga ik er wel vanuit dat dat goed zit. wel ben ik weer erg goed in het uitstellen van dingen: zowel de strijk als een hoop huiswerk dat ik heb liggen.....
Lisa, die conferentie lijkt me interessant maar kan dan jammer genoeg niet; ben op vakantie
Loontjee, wat voor ezelsbruggetjes gebruikt hij dan/waarbij?

Ik gebruik een aantal tel-trucs bij sportoefeningen waarbij ik anders de draad kwijtraak en dat werkt erg goed; maar verder kan ik me bij ezelsbruggetjes nog niet zoveel voorstellen dus ben wel erg nieuwsgierig!
Hoi Damens

-Phien,ik loop inderdaad sinds kort bij PsyQ en die groepen verlopen in een standaart volgorde(je moet de eerste aantal bijeenkomsten bijwonen om met de vervolg groep mee tedoen enz.Het zijn 3 groepen;1=introductie groep duurt 4 wkn,2=?naam vergeten duurt 8 weken/bijeenkomsten en 3 = de Doelen groep en is voor onbepaalde tijd.De groep waar Casablanca het over had nml. de G-training heb ik nog nooit over gehoord,weet dus ook niet wat dat inhoudt.

Maar ik heb hiernaast ook nog individuele gesprekken ivm. psycho-trauma(heb dus een dubbele indicatie)Als je alleen voor ADHD komt heb je naast die ADHD groep ook eens per week contact met je choach(begeleider van ADHD-ers) zover ik weet maar misschien verschilt de frequentie van het contact per persoon dat zal natuurlijk best kunnen,het wordt nml. allemaal individueel bekeken-maar dat weet je waarschijnlijk wel-Sterkte nog met je studie!

even off-topic=ik heb nu een andere achtergrond gekregen op mijn start pagina(weet niet precies meer hoe dat heet en hoe ik het voor elkaar gekregen heb) maar het is gelukt;en nog een mooie ook(hij was tegroot voor mijn avatar dan zag je helemaal nix meer v.h plaatje)Ben best tevreden met mijn avatar nu maar mocht ik een andre vinden laat ik het je wel even weten oke?(bij deze heeft mijn thuiszorg geholpen,gelukkig heeft hij iets verstand van computers want hij heeft ook weer een nieuw anti-virus geinstalleerd)

Groetjes Spongebabe

Misschien ga ik ook eens bij de bib kijken voor dat boek wnt wat me tot nu toe opgevallen is(ben pas net weer lid sinds heel wat jaren geleden dus weet niet meer hoe alles precies werkt) dat de meeste(zeg maar rustig alle boeken over ADHD over kinderen gaan en niet over volwassenen.Maar ik zal het wel vragen aan een medewerker hoe ik dat het best kan vinden of bestellen(weet ze wel tevinden maar in de computer stonden veel meer boeken titels dan in het rek stonden-misschien verkeerd gekeken?-

Want ik was juist lid geworden zodat ik niet al die boeken zelf hoef aan teschaffen,maar dan moeten ze wel over ADHD bij volwassenen gaan.Want ik ben geen leerkracht of ouder waar deze boeken voor geschreven zijn.

Ik denk dat ik nu gelijk maar eens even naar de bib ga,kijken of iemand mij kan helpen daar.Oh er komt iets tussen SB komt zo en we moeten een rekening betalen(overmaken) bij de postbank/ING anders krijg ik een (weer onnodige) verhoging dus dat heeft even prioriteit,vandaag is nml. de laatste mogelijkheid vandaar.
Ik weet bijna wel zeker dat ze je bij de bibliotheek verder kunnen helpen. In mijn bibliotheek hadden ze nog behoorlijk wat informatie over volwassenen en adhd. Kijk anders ook eens naar aangeraden boeken op de site van impuls. Dan kan je daarvan de titels en schrijvers opschrijven en daar naar vragen in de bibliotheek.

Het kan zijn dat boeken, die wel in de computer staat, door anderen zijn geleend, waardoor ze dus niet in het rek staan, vaak kan je ze dan reserveren en krijg je bericht wanneer het voor je klaar staat. Ook kunnen bibliotheken vaak boeken die zj zelf niet hebben, weer lenen van andere bibliotheken...Succes met je zoektocht
@Maasje: ik heb het boek Doe het vandaag van Tanja van Essen als leesopdracht gekregen.
Vind je het wat?

Ik heb hem jaren geleden eens gelezen maar herinner me niet zo goed of ik er wat aan had, toen. Ik weet alleen nog dat ik het woord 'procrastinatie' (=sjiek woord voor uitstellen) eruit geleerd heb...
heb je er al wat uit gelezen?

Mmm, procrastinatie vind ik prachtig klinken. Weloverwogen besluit tot procrastinatie.... :-)
ik heb hem destijds (4 jaar terug ofzo) deels (zoals alle boeken die ik leen/koop/krijg) gelezen. Ik herinner me er eigenlijk niet zoveel van behalve dan dat woord en vraag me nu af of het zin heeft om hem nog eens te lezen. Of dat ik dat beter kan procrastineren, dus
oh je vroeg het natuurlijk aan Guinnevere, Maasje
ja, maar dat maakt niet uit. Wie weet is zij wel aan het procrastineren te antwoorden.
Hoi allemaal,

Ik heb gister een deel psychodiachnostisch onderzoek gehad. Nu ben ik daar best wel zenuwachtig over (bang voor autisme diagnose) en ik ben er vreselijk moe van.

Iemand een idee om die vermoeidheid ff te verlichten? Kan pas vanaaf om 9 uur naar mijn bedje.
herkenbaar herkenbaar! Al was/ben ik niet bang voor autisme, maar voor borderline, angststoornis, bipolair etc.

Misschien sporten? Of zit je op je werk? Half uurtje extra pauze vragen en dan wandeling maken in straf tempo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven