Add en depressie

25-02-2019 01:59 52 berichten
I
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 04:13
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vragen over medicatie moet je toch echt aan artsen stellen. Een psycholoog is trouwens geen arts en mag dus geen medicatie voorschrijven
duizel schreef:
25-02-2019 02:27
Vragen over medicatie moet je toch echt aan artsen stellen. Een psycholoog is trouwens geen arts en mag dus geen medicatie voorschrijven
Hij komt met de suggestie indd en vraagt dan toestemming aan de huisarts. Ik weet het, ik zal mijn klachten aan hem moeten vertellen. Niet aan jullie, maar nu weet ik wel dat ik gewoon eerlijk moet zijn.

Ven mijn vermoeidheid ook zat. Heb niet eerlijk gezegd mijn hele verhaal ook bij hem gedaan. Mijn zus had voor me gebeld en afspraak geregeld. We hebben wat testjes gedaan wat gesproken en thats iT. Maar nu denk ik, mijn overmatige vermoeidheid moet afgelopen zijn. Heb daar al zo vaak voor bloed geprikt. Ik zit er nu zelfs aan te denken om illegaal een oppepmiddel te halen zoals modafinil. Ik heb namelijk geen zin in die eeuwenlange procedure bij de huisarts waar je iedere keer wekenlang maanden moet wachten voor een verwijzing en onderzoeken dat ook weer eeuwen gaat duren.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 21:59
Reden: vragen om medicatie
5.49% gewijzigd
Ik zou die vraag maar even weg halen. Daar krijg je anders een ban voor. Dit is niet om op illegale manier aan medicatie te komen.
Ik begrijp dat je dit vraagt omdat je wanhopig bent. Je hele verhaal vertellen is sowieso een goed idee. Hoe kunnen ze je anders helpen. Kun je geen doorverwijzing vragen naar een psychiater als je zoveel vragen hebt idee medicatie op dit gebied.
Ik vind het trouwens erg bijzonder als je het advies krijgt om medicatie te slikken zonder therapie. Ik ben geen expert maar dat heb ik niet eerder gehoord.
Ik vind het verhaal op zich wel wat vreemd. Is die psycholoog de poh ggz? En is dat dan een gz-psycholoog?
duizel schreef:
25-02-2019 03:18
Ik zou die vraag maar even weg halen. Daar krijg je anders een ban voor. Dit is niet om op illegale manier aan medicatie te komen.
Ik begrijp dat je dit vraagt omdat je wanhopig bent. Je hele verhaal vertellen is sowieso een goed idee. Hoe kunnen ze je anders helpen. Kun je geen doorverwijzing vragen naar een psychiater als je zoveel vragen hebt idee medicatie op dit gebied.

Misschien is dat wel een idee. Hij vond het alleen te lang duren. Wachtrijen enz. Daar ben ik het met hem eens. Ik was ook eens met zijn besluit. Maar achteraf ben ik helemaal niet tevreden doordat ik erg sceptisch ben over het type medicijn. Ik heb ook geen zin om
Weken lang mijn tijd bij hem te verspillen en laagdrempelig alle medicijnen te gaan uit proberen terwijl ik nog niet eens goed uitgehoord ben.
Ik vertel ook niet makkelijk uit mezelf alles. Ik heb me te snel laten aanpraten dat ik add en depressie heb, wat ook wel kan kloppen. Maar dat verklaar mijn overmatige vermoeidheid toch denk ik niet .. Misschien is het indd wel handiger voor doorverwijzing. Dat zal ik ook vragen. Denk dat ik ook wellicht een notitie ga maken met alles wat ik wil bespreken zodat ik echt alles kan vertellen en niet steeds maar 10% van mijn problemen aanpak.
duizel schreef:
25-02-2019 03:25
Ik vind het trouwens erg bijzonder als je het advies krijgt om medicatie te slikken zonder therapie. Ik ben geen expert maar dat heb ik niet eerder gehoord.
Ik vind het verhaal op zich wel wat vreemd. Is die psycholoog de poh ggz? En is dat dan een gz-psycholoog?

Hij zei dat ik daar nog niet aan toe ben. Ik heb eerlijk gezegd niet een idee. Een van die twee in ieder geval. Ik heb volgende week belafspraak doordat hij zo vol zit en dan pas 20 maart weer een afspraak. Ik heb hier al geen zin meer in doordat het allemaal zo lang gaat duren.
Heb je lotgenoten om te sparren over dit onderwerp? Zo te lezen zit je namelijk vol met vragen en verhalen!

Succes met je zoektocht
Als ik je OP lees en je tweede reactie denk ik: dat laatste stukje had in je OP moeten staan; dáár draait het om.
Je hebt geen zin in dokters, wachttijden en gaat daarom zelf dokteren.
Niet doen!!

Kan levensgevaarlijk zijn en al zouden mensen hier vertellen dat ze helemaal ok waren na een kuur met brandnetelthee hoeft dat voor jou niet te gelden..
Geduld, geef eerst die psycholoog via je huisarts een kans; er kan van alles spelen.
Ook lichamelijke oorzaken, daarom moet je een goede diagnose krijgen en de juiste behandeling.

Als het zo makkelijk zou zijn, pilletje erin en je voelt je fantastisch zouden er maar weinig mensen rondlopen met klachten.
Laat je behandelen door mensen die daarvoor hebben geleerd, het is trouwens niet altijd zo dat een depressie eerst verergert voor de medicatie aanslaat: sommige mensen hebben bijna nergens last van of voelen zich al snel beter.

Bespreek dat soort zaken met je dokter, je hebt het recht om hem te vertellen wat je hier nu ook schrijft. Wie weet komt hij met een ander behandelplan: je mag nee tegen medicatie zeggen natuurlijk. Maar leg uit waarom je het eigenlijk helemaal niet ziet zitten en wat je een beter plan lijkt: laat hem dit topic lezen, klaar.
Echt, eerlijk zijn en NIET zelf gaan dokteren; het is geen snoepgoed.

Sommige dingen hebben nou eenmaal tijd nodig, het is helaas niet anders...
Sterkte, ik hoop dat je snel krijgt wat je nodig hebt.
Je hebt gelijk. Ik denk dat het ligt doordat ik nooit helemaal eerlijk durf te zijn. Ik ben zo in de knoop met mezelf dat ik ook soms mezelf aanpraat dat het gwn goed gaat en dan het weer niet weet. Dus ik weet het ook niet.

Enigszins voel ik aan dat dit een lange traject gaat worden waarbij ik twijfel of het me goed zal doen.
Maar in Mn eentje kom ik er ook niet uit en ook niet met de wisselende adviezen van mijn omgeving die een ieder een ander kijk op het leven heeft.

Soms ben ik bang om te falen en in diepe gat te vallen waarbij ik niet meer te redden ben. Maar dat lijkt me fijn, want dan kan ik even gewoon het gevoel hebben niet te leven. Het is niet zo dat ik dood wil. Maar ik wil gewoon weg van iedereen en een jaar tot bezinning komen.
Probeer het uit. Je zegt: 'Maar ik wil gewoon weg van iedereen en een jaar tot bezinning komen'.
Zeg dat tegen je huisarts, er zijn wellicht mogelijkheden om inderdaad een tijdje tot rust te komen op een andere plek.
Soms denk je misschien bij voorbaat al: doen ze toch niet.. maar wat als ze je wél serieus nemen, met je meedenken hoe je afstand kan nemen voor een poosje... die kans mis je als je daarover niks zegt.
Je zit in de knoop. Weet je wat er gebeurt met een knoop waar je heel hard aan trekt, gaat die eerder los?

Je hebt geduld nodig en volharding. Als je je been breekt, is er ook geen pil waardoor het morgen weer over is.
Ik vind het vreemd dat je zelf al hebt bepaald welke medicatie je zou willen en dat je tegelijkertijd geen therapie of behandeling wilt. In feite ga je op de stoel van de deskundige zitten en denk je dat je het allemaal beter weet. Met die instelling gaat er weinig veranderen.

Er is je medicatie voorgeschreven. Ik krijg de indruk dat je dit nog maar nauwelijks of nog niet gebruikt hebt. Ga dat eerst eens doen. Pas na een aantal weken / maanden kun je zien of het het gewenste effect heeft.

Tegelijkertijd zou ik maar wél op de wachtlijst gaan staan voor therapie bij een psycholoog (en waarbij een psychiater de coördinerende behandelaar is). Dan kun je aan diverse problemen gaan werken. Therapie in combinatie met medicatie kan heel effectief zijn wanneer je bereid om zelf heel hard aan de slag te gaan met je problemen.
Ik stuur je even een privé bericht.
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
allemachtig:
Jij bent niet eerlijk, je psycholoog basseert daar zijn conclusie op (akelig snel ook nog: add&depressie)
Jullie maken er samen wel een zooitje van zeg.
Jij moet eerlijk naar jezelf en je psycholoog worden, en opzoek gaan naar een betere. Eentje die in een normaal tempo nadenkt over wat voor jou het beste is.
Wat mij het beste helpt. helpt niet per definitie ook jou het beste. Dus ervaringen van anderen zeggen niets over je eigen ervaringen.

Verder hebben dit soort medicijnen bijna altijd een behoorlijke gewenningsperiode nodig voordat ze optimaal werken, denk rustig aan een week of 6.
Wanneer jij het geduld niet hebt om dit af te wachten hebben er maar erg weinig medicijnen in deze categorie baat voor jou.
Niet geschoten is altijd mis
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 21:59
Reden: Niet toegestaan - illegaal verkregen medicatie
98.08% gewijzigd
Je kunt niet goed testen of Ritalin wel of niet het juiste medicijn voor jou is door het even een of een paar dagen uit te proberen. Daar gaat een langere periode over heen met een psychiater die met je mee kijkt qua dosering, hoeveel tijd je tussen de verschillende doseringen laat en wat voor effect het op jou heeft. Ik vind het zeer onverstandig hoe je het nu aan pakt.
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
randomgirl schreef:
25-02-2019 19:37
[...]
Hoe gestoord ben je dan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2019 09:18
Reden: Niet toegestaan - illegale manier om aan medicatie te komen
49.51% gewijzigd
Ik weet het. Ben roekeloos bezig. En onverantwoordelijk. Ik denk altijd het beste te weten wat of hoe. Maar de medicijn is ook te duur om te lang onderhouden.

Ik slik wel al dat wellbutrin dat is voorgeschreven wordt er alleen rustig van. Ik heb juist een oppepper nodig.

Eerlijk gezegd snap ik mezelf niet. Ik stond op. Ben gaan rijden en ergens een uur lang gaan zitten. Toen ben ik een boek gaan halen the secret. Ben begonnen met het lezen dacht dit is de oplossing. Daarna dacht ik ineens nee heb ritalin nodig. Toen was ik ineens op weg. Ik denk dat ik gemaakt ben zo. Om juist altijd tegen de menigte in te gaan.

Ik wil gewoon mijn studie niet verliezen. Straks ben ik alles kwijt en ben ik een klap een mislukkeling. Ik moet mijn cijfers omhoog halen en kan niet anders. Ik kan geen vertraging lopen en in alle tijd mezelf oppakken. Tijd tikt door. Ik ben het zat om maar altijd in bed te liggen en niks voor elkaar te kunnen krijgen.
Leuk, misschien krijg je wel een hersenbloeding van de Wellbutrin en ritalin samen. Hopen dan dat het snel voorbij is.
Moire schreef:
25-02-2019 20:41
Hoe gestoord ben je dan.
Ik werd vroeger altijd al voor gek verklaard doordat ik altijd opviel met ongewone gedrag, uitlating enz.

Heb mezelf jaren lang onderdrukt. Maar denk dat als je eenmaal gestoord ben, dat het in je genen blijft. Je moet er alleen tegen vechten.
randomgirl schreef:
25-02-2019 20:50
Ik werd vroeger altijd al voor gek verklaard doordat ik altijd opviel met ongewone gedrag, uitlating enz.

Heb mezelf jaren lang onderdrukt. Maar denk dat als je eenmaal gestoord ben, dat het in je genen blijft. Je moet er alleen tegen vechten.
Ga alsjeblieft in therapie en probeer nog iets van je leven te maken
Je hebt duidelijk hulp nodig
Of misschien wel een psychose en ga je voor een trein liggen.
Of misschien wel een coma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven