Angst om partner

29-02-2020 09:38 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner is wegens een (geplande) operatie het ziekenhuis ingegaan en is daar nu al bijna twee maanden omdat het herstel langer duurde dan verwacht. Sinds afgelopen week heeft hij een zware longontsteking, hij kon nauwelijks ademen en ze hebben hem naar de IC gebracht.

Ik dacht altijd dat ik onder zulke omstandigheden heel nuchter zou blijven, maar het tegendeel blijkt het geval. Ik ben weliswaar al bijna veertig maar ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat iemand die me zo dierbaar is zo ziek was. En ik krijg er paniek van. Vorige week werd hij zelfs boos omdat ik hem volgens hem aan zat te kijken "alsof hij al dood was". Ik snap heus dat hij meer heeft aan iemand die hem positieve energie geeft. Dit heb ik de afgelopen maand ook echt volop gedaan, maar sinds die longontsteking ben ik alleen nog maar bang dat hij doodgaat en ik weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen. Ik probeer mijn zinnen te verzetten maar zelfs als ik een tijdschrift lees merk ik dat de tekst niet tot me doordringt. Vanmiddag ga ik met mijn dochter en vriendinnen een uitstapje maken, maar het liefst zou ik thuis op een berichtje van hem blijven wachten. Ik kan wel op bezoek op de IC maar dat is met kind erbij niet handig dus daar voel ik me ook kut over, dan moet ik mijn dochter in de wachtkamer laten zitten.

Misschien heeft er iemand een paar opbeurende woorden of een schop onder mijn kont ofzo. Alhoewel ik mezelf al zoveel schoppen probeer te geven, ik word er niet goed van.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk. Geen woorden voor behalve heel veel sterkte :hug:
I like being a mess. It's who I am.
Veel sterkte, Bulbul!
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij.
:hug:
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
sterkte Bulbul, dit is zo verdrietig
:hug:
not all who wander are lost
:hug:
Bulbul schreef:
15-03-2020 09:27
Ik kan het gewoon niet bevatten. Het kan toch gewoon niet waar zijn? Ik wist niet hoe het voelt om iemand te verliezen van wie je houdt. Hoe hebben andere mensen dat overleefd?
Blijven ademen.
Blijven huilen.
De dag doorkomen.
Hopen dat de pijn een beetje slijt.
Accepteren dat het het vreselijkste is wat je kunt meemaken en dat het heel erg pijn doet.
:hug:

Ik vind het vreselijk voor je.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Sinds vanavond is mijn dochter weer voor een paar dagen bij mij, dat is heel fijn want dan moet ik me wel sterk houden. Bovendien is het een goede afleiding. Nog geen definitieve bevestiging van het slechte nieuws maar de dokter lijkt ons er langzaam op voor te bereiden (hoorde ik vandaag van zijn familielid). Voor dinsdag staat een gesprek met de arts gepland. Misschien de laatste keer in het ziekenhuis. Vreselijk om over na te denken, maar ik verlang ook naar duidelijkheid. Ik voel me wat stabieler dan vanochtend, ik denk dat het gewoon bij vlagen komt en zal blijven komen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Wat rot zeg :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte :hug:
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk. En was de geplande operatie een soort 'routineklus' en is hij totaal onverwacht zo ziek geworden? Dan is het helemaal niet te bevatten voor je, zo onvoorbereid. Ik hoop zo dat hij er bovenop komt. Ik ben ook vrij nuchter maar zou ook totaal ontredderd zijn als mijn man dit zou overkomen en niet te weten hoe hier mee om te gaan.

Ik hoop op beter nieuws voor je vandaag.... :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug: :hug: :hug:
Heel veel sterkte vandaag, hoop dat je steun hebt aan je dochter. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bul! Ik denk aan je!!! :redrose:
...
Alle reacties Link kopieren
:hug: :hug: :rose:
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie. Het gesprek met de artsen is verplaatst naar morgen. Vandaag lekker schooltje spelen met dochter.

salinarosseno, vanwege herkenbaarheid (ben sowieso al vreselijk herkenbaar nu) wil ik er niet te diep op ingaan, maar de operatie was gepland, had niets met zijn longen of hart te maken en er is van tevoren onderzocht of hij er fit genoeg voor was. Hij zou na ca. twee weken weer naar huis mogen, maar het duurde wat langer. Nog steeds geen reden tot paniek, tot hij vervolgens die longontsteking kreeg.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak net een vriend van hem, die ver weg zit. Hij zegt dat mijn partner aan het vechten is en dat we hoop moeten houden. Gisteren iemand aan de telefoon gehad die maar liefst drie familieleden had die er na ernstige hersenschade weer bovenop waren gekomen. Wat moet ik nou met zulke informatie? Ik kan al die tegenstrijdige gedachten toch helemaal niet verwerken. Ik wou dat ik mijn hoofd kon uitzetten, ik denk de raarste dingen, ongepaste gedachten, woede, teleurstelling, alles.
Aanwezigheid van dochter leidt wel af hoor, het zijn eerder vlagen, of dus gesprekken met mensen die geloven dat er nog hoop is.

Die vriend vertelde wat over hoe corona wordt beleefd in zijn land en ik zei dat ik nog niet echt gelegenheid had gehad om me veel met corona bezig te houden. Wees daar maar blij om, zei hij. Ik weet dat hij het goed bedoelde, maar het kwam toch even binnen. Wat was ik blij geweest als mijn grootste zorg corona was geweest.

Sorry hoor, ik schrijf het allemaal gewoon even op. Alle mensen om me heen zijn superlief maar ik kan ook niet de hele dag huilend aan de telefoon gaan hangen met ze.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Och wat een nare berichten en wat een verdriet.
Weet je mensen zeggen van alles om je beter te laten voelen of om gewoon iets te zeggen. Bij mijn man werd zelfs gezegd dat een helderziende had gezien dat hij helemaal niet zo ziek was. Dieten, buitenland alles werd gezegd.
Lief bedoeld, kan er niks mee.
Probeer het los te laten mensen weten ook niet wat te zeggen of te doen en proberen je hoop te geven.
Die opmerking over corona is meer dan bot maar waarschijnlijk goed bedoeld. Dat is het lastige met dit soort dingen.
Kost het je meer energie dan het oplevert? Beperk dan de contacten jij bent niet verplicht om contacten te onderhouden.

Lieve Bulbul, ik hoop met heel mijn hart dat jouw partner alsnog overleeft en relatief gezond zijn leven kan gaan leiden. Zo te lezen ben je wel reëel en weet je dat het ook anders kan lopen, het is mooi als je met beide opties rekening houdt.
Ik wens je enorm veel sterkte en weet dat er mensen zijn hier die meelezen en meeleven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat een verschrikkelijke situatie. Heel veel sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat erg! Wens je heel erg veel sterkte!
Mensen troosten op heel rare manieren, omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen. Ene oor in, andere oor uit. Heb je zelf iemand bij wie je je verhaal kwijt kan?
Alle reacties Link kopieren
En je mag nu ook écht zeggen: "weet je, hier heb ik geen zin in, het zal bést goed bedoeld zijn maar ik hang nu op". Wat moet je met al die goedbedoelde onzin. Ik ben het eens met de boodschap dat je je contacten mag beperken, neem desnoods niet op en bel enkel zelf met mensen die jou wél fijn kunnen steunen.
...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doe ik ook wel hoor. Vooral als mijn ex iets goedbedoelds zegt. Zelfs die leeft mee.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven