Angst om partner

29-02-2020 09:38 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner is wegens een (geplande) operatie het ziekenhuis ingegaan en is daar nu al bijna twee maanden omdat het herstel langer duurde dan verwacht. Sinds afgelopen week heeft hij een zware longontsteking, hij kon nauwelijks ademen en ze hebben hem naar de IC gebracht.

Ik dacht altijd dat ik onder zulke omstandigheden heel nuchter zou blijven, maar het tegendeel blijkt het geval. Ik ben weliswaar al bijna veertig maar ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat iemand die me zo dierbaar is zo ziek was. En ik krijg er paniek van. Vorige week werd hij zelfs boos omdat ik hem volgens hem aan zat te kijken "alsof hij al dood was". Ik snap heus dat hij meer heeft aan iemand die hem positieve energie geeft. Dit heb ik de afgelopen maand ook echt volop gedaan, maar sinds die longontsteking ben ik alleen nog maar bang dat hij doodgaat en ik weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen. Ik probeer mijn zinnen te verzetten maar zelfs als ik een tijdschrift lees merk ik dat de tekst niet tot me doordringt. Vanmiddag ga ik met mijn dochter en vriendinnen een uitstapje maken, maar het liefst zou ik thuis op een berichtje van hem blijven wachten. Ik kan wel op bezoek op de IC maar dat is met kind erbij niet handig dus daar voel ik me ook kut over, dan moet ik mijn dochter in de wachtkamer laten zitten.

Misschien heeft er iemand een paar opbeurende woorden of een schop onder mijn kont ofzo. Alhoewel ik mezelf al zoveel schoppen probeer te geven, ik word er niet goed van.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Godskolere :hug: :hug: :hug: :redrose:
God bulbul. Eerlijk gezegd huil ik een beetje met je mee. Wat is dit anders gelopen dan dat de voorspelling eerverleden week was. Weet even niet wat ik kan schrijven. Zoveel sterkte gewenst. Zoveel armen om jou heen.
:hug: :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Bulbul :hug: :redrose:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ach lieve Bul wat is dit een vreselijke situatie :hug:
Wat verschrikkelijk! :hug:

is er iemand waar je mee kunt praten, of gewoon tegenaan kunt brullen of iets anders doen waar je ook maar behoefte aan hebt?
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel. Ik heb vanochtend al mijn zus gebeld, die zegt heel lieve dingen maar zit natuurlijk ook maar mee te huilen. Wat moet je ook zeggen? Ik heb veel vriendinnen om me heen die altijd voor me klaarstaan, dat merk ik nu nog sterker, maar dit is niet iets wat iemand anders voor me op kan lossen. En de enige arm die ik echt om me heel wil is zijn arm.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het gewoon niet bevatten. Het kan toch gewoon niet waar zijn? Ik wist niet hoe het voelt om iemand te verliezen van wie je houdt. Hoe hebben andere mensen dat overleefd?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
hijdie schreef:
15-03-2020 09:11
God bulbul. Eerlijk gezegd huil ik een beetje met je mee. Wat is dit anders gelopen dan dat de voorspelling eerverleden week was. Weet even niet wat ik kan schrijven. Zoveel sterkte gewenst. Zoveel armen om jou heen.
:hug: :hug: :hug: :hug:
Hier sluit ik me bij aan, vind het zo erg voor je
Bulbul, wat ongelooflijk verdrietig dit. Ik heb er geen woorden voor. :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
15-03-2020 09:27
Ik kan het gewoon niet bevatten. Het kan toch gewoon niet waar zijn? Ik wist niet hoe het voelt om iemand te verliezen van wie je houdt. Hoe hebben andere mensen dat overleefd?
Dag voor dag. Bij mij was het mn moeder, geen partner. Eerst deed het zo veel pijn dat ik amper kon functioneren en me niet kon voorstellen dat het uiteindelijk weer beter zou worden. Maar dat is wel gebeurd. Er was heel veel tijd voor nodig, met veel huilen, en op sommige momenten (het is nu vijf jaar later) kan ik nog steeds intens verdrietig zijn. Maar tegen mn eigen verwachting in, zijn de scherpe randjes er toch ietsje afgesleten. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, spuit_111. Zo moet het wel gaan, anders zou niemand er ooit meer bovenop komen. Mijn moeder zei dat ik een wandeling moest gaan maken, misschien probeer ik dat straks.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Een tegeltjes wijsheid; denk wat hij zou willen dat je doet. Dat is waarschijnlijk goed voor jezelf (laten) zorgen. Wandelen, film kijken met een vriendin, in de tuin rommelen, enz.

En voor de rest is het stapje voor stapje. Vandaag opstaan en jezelf verzorgen is stap 1. Wandelen is de volgende stap.

Mocht hij het inderdaad niet overleven, dan is dat ook hoe je verder gaat. Eerst dit uur, deze 5 minuten doorstaan, dan de volgende.

En vooral; veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, Bulbul!
Geen idee hoe je dat doet, stapje voor stapje denk ik en vooral heel lief voor jezelf zijn :hug:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Sterkte Bulbul :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Ach Bulbul, wat verschrikkelijk. Ik denk aan je. Heel veel sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte.....
Alle reacties Link kopieren
Niet te doen dit. Sterkte!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, Bulbul.

Ik heb jaren geleden mijn eerste partner verloren. Tja, wat kan ik zeggen tegen je? Een paar dingen.

Leef nu, als je kunt, bij de minuut. Probeer dat te blijven doen, welke kant het kwartje ook op valt. Elke minuut heeft voorlopig genoeg aan zichzelf.

Accepteer, als je kunt, dat er geen manier is waarop je dit aan zou moeten kunnen. Dit is een tijd van verschrikking. Doorademen is al heel wat.

Regelmatig iets eten, wat drinken en een uurtje slapen is je hoofdtaak nu, meer hoeft niet te passen.

Schrik niet van wat er met je gebeurt. Elke reactie is normaal, niets hiervan impliceert dat je je verstand zult verliezen of dat je eraan onderdoor zult gaan.

De rest is voor later. Het is genoeg te weten dat je dit gaat overleven, hoe dan ook.

:rose:
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal. En aan jou, Griebus, voor je persoonlijke ervaring. Wat vreselijk voor je. Ik moet wel door, want ik heb een kind.
bulbul wijzigde dit bericht op 15-03-2020 10:47
Reden: tikfout
0.39% gewijzigd
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Oh Bulbul, wat vreselijk. Heel veel sterkte :hug:
Bulbul... Bizar wat voor wending de situatie heeft genomen.
Jullie komen regelmatig in mijn hoofd voorbij en blijf hoop voor jullie samen houden.
Heel veel sterkte :hug: :redrose:
Ach, lieve Bulbul.
Ach Bulbul, wat een afschuwelijke situatie. :redrose:
Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven