Autisme wie ook? Deel 4

01-08-2018 08:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 3
psyche/autisme-wie-ook-deel-3/list_messages/396434

Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 4. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
World of Warcraft: Legion
Solomio schreef:
07-08-2018 09:20
Ik vermoedde al dat het heus wel wat genuanceerder lag.
Maar je schreef wel dat je nu een eenpersoonskamer kon eisen.
Terwijl ook jij weet dat je niks te eisen hebt.
Volgens mij heb ik nergens iets over eisen geschreven. Ik wist dat ze het mogelijke zouden doen om mij een 1pk te geven, maar dat er altijd overmacht kon zijn. Maar als ik de mogelijkheid niet had gehad om met 'n gegronde reden een 1pk verzoek te kunnen indienen had ik de operatie waarschijnlijk niet laten doen.
Coconuts12 schreef:
07-08-2018 10:28
Ik denk niet dat ze dat vergeten is. Ik denk dat ze zoekende is naar ruimte mogen innemen, zichzelf mogen zijn. En dat ze daarin doorschiet is logisch. Geef het de tijd om daarin een weg te zoeken die voor iedereen een beetje passend is.

RB shoot me if i am wrong.
Precies dit ja!

En ik trek me juist meer terug zodat ik geen last van anderen heb en anderen zich niet aan mij hoeven aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-08-2018 08:32
Ik hou niet van 't uitwisselen van lichaamssappen. Dat is wat mij tegen staat in seks. (Lang leve de vibrator!) Een hand geven, iemand die 'n hand op m'n schouder legt of een knuffel met mensen waar ik 'n klik mee heb, daar heb ik allemaal geen probleem mee.
Een vibrator voldoet helemaal niet aan mijn behoefte. Daar heb ik toch echt een mens voor nodig. Het klaarkomen an sich is voor mij dan ook helemaal geen prioriteit of levensbehoefte (maar op zich óók prettig natuurlijk :) )
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me trouwens toch een uurtje bezig gehouden met het zoeken naar info over drugs en autisme. Mijn (gegeneraliseerde conclusie op basis van wetenschappelijk te weinig ervaringen) is: paddo's kunnen zeker wel werken maar veel autisten vinden de werking niet prettig. Blowen wordt veel gebruikt als zelfmedicatie, als ehbo in geval van overprikkeling, maar is geen structurele oplossing en op den duur raak je er verder van van huis. Dat herken ik.
Veel ass-ers zeggen blijvende, of in elk geval beklijvende, positieve veranderingen te ervaren, na het gebruik van xtc. Dat herken ik ook.
Nog effectiever lijkt het gebruik van lsd te zijn, en tot mijn verbazing bleek dat de drug waar ass-ers het meest aan zeggen te hebben. Maar daar zitten wel meer risico's aan. Ik zou het wel eens willen proberen, in een kleine dosis. Maar ja, hoe kom je aan lsd? De laatste tijd is er ook veel aandacht voor 'microdoseringen', dat volg ik allemaal ook met veel interesse.

Terzijde: ass-ers schijnen ook een bovengemiddelde belangstelling te hebben voor drugs, ze willen er meer van weten en zullen het eerder gebruiken dan anderen. Dat herken ik ook ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
biobitch1984 schreef:
06-08-2018 21:50
De laatste keer dat ik in een pretpark was heb ik gewoon een fast lane ticket gekocht.. zelfde idee, maar dan kost het geld. ;-D

Ik zei niet dat anderen moeilijk 'moeten' doen speciaal voor principes/eigenaardigheden/whatever, maar ja vragen staat vrij, nee heb.. ja kun je krijgen.. dat werk.

Misschien lees ik je bericht wel veel aanvallender dan bedoeld hoor, maar goed, rekening met elkaar houden in general bedoelde ik dus.. dat heeft dan weer niks te maken met autisme-vriendelijk, maar iedereen-vriendelijk.

autism friendly = everybody friendly
https://www.youtube.com/watch?v=e-R7tOd7Lyg
Het was niet aanvallend bedoeld, maar ik schijf vaak jij als ik bedoel: mensen in het algemeen. Dan denk ik dat mensen wel snappen dat ik het algemeen bedoel. Maar daardoor worden mijn posts vaak persoonlijker en aanvallender opgevat dan ze bedoeld zijn, denk ik. Ik zou ermee op kunnen houden, maar het is zoveel korter. 'Men' is zo formeel. En 'naar mijn idee' 'in mijn opinie' en 'm.i.' nemen ook al zoveel plek in en lees- en schrijfplezier weg.

Geld betalen voor de fast lane, tja dat hele pretpark is een commerciële instelling dus dat begrijp ik. Dat je gebruik maakt van een (buiten)kans die je geboden wordt, en dus liever een gratis autipas gebruikt, dat begrijp ik ook nog wel. Ik vind alleen dat die pas die mogelijkheid niet zou moeten bieden.

Rekening houden met elkaar is op zich natuurlijk nastrevenswaardig, maar je moet het ook weer niet overdrijven en te vaak/te veel gaan verwáchten dat andere mensen rekening met je houden en pissig worden als ze dat niet doen.
.
redbulletje schreef:
07-08-2018 10:49
Precies dit ja!

En ik trek me juist meer terug zodat ik geen last van anderen heb en anderen zich niet aan mij hoeven aanpassen.
Anderen mogen zich soms ook aan jou aanpassen of begrip tonen.

Ik trek het bijvoorbeeld niet om een hele dag bij mijn schoonfamilie te zijn. Zij waarderen het niet als ik eerder wegga dus bleef ik over mijn grenzen heen gaan. Nu doe ik dat niet meer. Zij moeten accepteren dat ik zeker wel kom, maar naar huis ga als ik het niet meer trek. Ik hoef me niet volledig aan hen aan te passen. Ik verwacht andersom ook wat begrip van hun kant.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-08-2018 10:48
Volgens mij heb ik nergens iets over eisen geschreven. Ik wist dat ze het mogelijke zouden doen om mij een 1pk te geven, maar dat er altijd overmacht kon zijn. Maar als ik de mogelijkheid niet had gehad om met 'n gegronde reden een 1pk verzoek te kunnen indienen had ik de operatie waarschijnlijk niet laten doen.
Ik weet vrij zeker dat je ergens geschreven hebt dat je nu je baarmoeder liet verwijderen omdat je vanwege je ASS-diagnose nu een eenpersoonskamer kon eisen.
Geen zin om terug te zoeken, maar mijn geheugen is meestal vrij accuraat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
07-08-2018 20:28
Ik weet vrij zeker dat je ergens geschreven hebt dat je nu je baarmoeder liet verwijderen omdat je vanwege je ASS-diagnose nu een eenpersoonskamer kon eisen.
Geen zin om terug te zoeken, maar mijn geheugen is meestal vrij accuraat.
Dat ik vanwege mijn diagnose zonder schroom een 1pk kon vragen zeker, maar dat dit niet 100% gegarandeerd kon worden heb ik er zeker wel bij vermeld. En dat ik mij bewust was van 't risico dat eenmaal ingepland er altijd door overmacht niet aan mijn wens voldaan zou kunnen worden ook. Maar zonder diagnose had ik mijzelf een zeur gevonden door om 'n 1pk te vragen terwijl 99% van patienten ook vast liever alleen zou liggen dan met anderen. Dankzij de diagnose vond ik echter dat ik het volste recht had mijn verzoek te doen. En ik had er ook alle vertrouwen in dat ze vanwege mijn diagnose mijn verzoek niet af zouden doen als gezeur en daadwerkelijk hun best zouden doen. En dat was gelukkig ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
07-08-2018 19:37
Anderen mogen zich soms ook aan jou aanpassen of begrip tonen.

Ik trek het bijvoorbeeld niet om een hele dag bij mijn schoonfamilie te zijn. Zij waarderen het niet als ik eerder wegga dus bleef ik over mijn grenzen heen gaan. Nu doe ik dat niet meer. Zij moeten accepteren dat ik zeker wel kom, maar naar huis ga als ik het niet meer trek. Ik hoef me niet volledig aan hen aan te passen. Ik verwacht andersom ook wat begrip van hun kant.
Dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal, dat je zelf bepaalt hoe lang je op verjaardagsbezoek wil komen. En dat een ander, je schoonfamilie in dit geval, dat gewoon accepteert. En het op prijs stelt dat je komt om ze te feliciteren.
.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
07-08-2018 20:28
Ik weet vrij zeker dat je ergens geschreven hebt dat je nu je baarmoeder liet verwijderen omdat je vanwege je ASS-diagnose nu een eenpersoonskamer kon eisen.
Geen zin om terug te zoeken, maar mijn geheugen is meestal vrij accuraat.
Als je zo'n zware operatie heel lang niet laat doen, terwijl je veel klachten hebt, alleen omdat je het niet trekt om een kamer te delen, dan is dat toch een handicap? Fijn dat het nu wel geregeld kon worden.
Eisen lijkt mij niet het juiste woord.
.
impala schreef:
07-08-2018 20:55
Dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal, dat je zelf bepaalt hoe lang je op verjaardagsbezoek wil komen. En dat een ander, je schoonfamilie in dit geval, dat gewoon accepteert. En het op prijs stelt dat je komt om ze te feliciteren.
Maar dat doen ze dus niet. Maar daar ben ik nu wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
07-08-2018 21:29
Maar dat doen ze dus niet. Maar daar ben ik nu wel klaar mee.
En terecht. Dat is hun probleem. Niet het jouwe.
.
Coconuts12 schreef:
07-08-2018 21:29
Maar dat doen ze dus niet. Maar daar ben ik nu wel klaar mee.
Snap ik :hug: Ik heb geen schoonfamilie maar ik merk het soms ook wel met mijn familie. Dat ze dan zeggen: Ga je nu al? Eh ja, voor mij is het lang genoeg geweest. Sommige familieleden kunnen echt claimen, vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit, lang geleden ook zulke schoonfamilie gehad. Vreselijk. Uiteindelijk kwam ik er helemaal niet meer. Verder gelukkig nooit meer dit soort lui in mijn directe omgeving gehad. Maar ik weet van mensen in mijn psycho-edu groepje dat het echt veel schade kan aanrichten, als het je eigen ouders zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-08-2018 21:00
Als je zo'n zware operatie heel lang niet laat doen, terwijl je veel klachten hebt, alleen omdat je het niet trekt om een kamer te delen, dan is dat toch een handicap? Fijn dat het nu wel geregeld kon worden.
Eisen lijkt mij niet het juiste woord.
Precies wat ik zeg dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
@solomio, misschien kun je het beter loslaten. Volgens mij heeft Redbulletje nu al meerdere malen toegelicht hoe ze het bedoelt heeft en het heeft geen zin om te blijven struikelen over het woordje eisen.
Alle reacties Link kopieren
multomap schreef:
08-08-2018 05:56
@solomio, misschien kun je het beter loslaten. Volgens mij heeft Redbulletje nu al meerdere malen toegelicht hoe ze het bedoelt heeft en het heeft geen zin om te blijven struikelen over het woordje eisen.
Volgens mij noemde nu Impala dat woord.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Speciaal voor Solomio
Mijn exacte quotes uit deel 2 en 3, het woord 'eisen' heb ik nergens gebruikt:
redbulletje schreef:
18-11-2017 17:19
Dan zou je mij juist helemaal over de kling jagen. Ik heb voor 'n operatie die ik binnenkort moet ondergaan al 'n eenpersoonskamer bedongen wegens m'n autisme.
redbulletje schreef:
18-11-2017 17:25
Gruwelijk! Ik deel al geen slaapkamer met 'n vriendin terwijl ik lekker in mijn vel zit. Laat staan als ik daar ziek zwak en misselijk lig te zijn.
Gelukkig is iedereen in het ziekenhuis so far juist heel begripvol en mijn bijdrage is dat ik heb toegezegd wel rond de feestdagen onder 't mes te willen omdat er dan veel minder routineoperaties zullen plaatsvinden.
redbulletje
maandag 4 december 2017 21:57
biobitch1984 schreef: ↑04-12-2017 21:50
Hooo rewind wat?! Why?! Is het vanwege dat je kanker hebt/had? U okay?
Je hoeft niet te antwoorden natuurlijk...

Baarmoeder omdat ik dat ding allang haat maar ik tegen ziekenhuisopname aanhikte, maar nu met autisme diagnose kan ik n eenpersoonskamer bedingen dus heb t in gang gezet. Op advies van de oncoloog worden ook mn eierstokken weggehaald. Dat idd wegens risico op terugkeer kanker. Omdat ik nu toch vol in overgang zit zullen ze toch niet veel meer voor me betekenen, dus ze mogen van mij ook weg, want toch in één moeite.
Bedongen dus, niet geeist en zelfs voorgesteld me rond de feestdagen te willen laten opereren omdat er dan minder routineklussen ingepland worden en wellicht meer kamers vrij.

redbulletje
maandag 15 januari 2018 08:12
Net ingecheckt in t ziekenhuis en ik heb n geweldige eenpersoonskamer met ensuite en een afgesloten voorportaal met kitchenette. Eind van de gang ook nog! Wat n rust! En ondertussen hoor ik via mn noisecanceller de kabbelende zee. Had thuis al wat oxazepam op en hier ligt nog een heerlijke dormicum op me te wachten.
redbulletje
dinsdag 16 januari 2018 01:10
SadSloth schreef: ↑15-01-2018 13:47
Dat is fijn in ieder geval. Tot de verdoving uitwerkt :P

Ook met uitgewerkte verdoving niet pijnlijk als ik stil lig. Heb zelfs al even gestaan. Ik had mn bed ondergebloed. Wel licht in hoofd dus ben blij met katheter zodat ik lekker kan blijven liggen. Roomservice is ook prima wat betreft t bijvullen van mn flesje water. En heerlijk stil hier.
redbulletje
woensdag 17 januari 2018 09:56
Gisteren een flink hangover gevoel gehad maar nu gaat t top. Al gedoucht en zelf naar de apotheek gelopen, strakjes naar huis. Superblij met mn fijne eenpersoonskamer! Kon ik gister ook lekker in t donker liggen.
redbulletje
zaterdag 20 januari 2018 08:17
Hihi, t klinkt luguberer dan t was. Mn inwendige rol verband was verzadigd en dus kwam t bloed er door.
Ik was wel behoorlijk relaxt omdat ik de voor mij meest ideale kamer gekregen had. Het was de isoleer waar normaal mensen met bijv ziekenhuisbacterie gelegd worden. De deur bij de gang gaat al automatisch dicht als de deur naar de kamer opengaat. Bij de meeste normale kamers staat de gangdeur de hele dag open buiten dat ze ook nog met 2 of 3 liggen. En dan kan er ook nog bezoek komen. Ik had daar geen behoefte aan.
Autistvriendelijkheid van mijn accommodatie 5* dus!
Herstel gaat overigens heel goed. Gisteren en eergisteren al 2km gewandeld en gisteren voor t eerst weer auto gereden en ff naar de appie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zo.
Klaar nu, hoop ik.
En solo, jij beschuldigt mij ook geregeld van dingen die ik niet zo gezegd heb, maar die jij zo opgevat hebt. Het zou fijn zijn als je dit als leermomentje kan zien. Scheelt een hoop frustratie.

Wel in lijn van het onderwerp van dit moment : zoek het wat vaker bij jezelf als de communicatie niet lekker loopt. Ik weet niet of het iemand opvalt, maar ik heb wat dat betreft veel geleerd van dit forum :proud: En nog steeds in proces.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een afspraak bij het uwv. Ben ik wel blij mee, want ik zit er echt mee in mijn maag dat het solliciteren maar niet lukt. Vandaag een afspraak met mijn spv'er, twee weken terug op mijn verzoek gemaakt omdat ik een stok achter de deur wilde hebben. Ik wilde mezelf zo dwingen om te gaan solliciteren en had afgesproken dat ik dat voor vandaag zou doen. Niet gelukt. Gelukkig wordt het nu wat koeler, dat helpt hopelijk om me wat beter te kunnen focussen.

Minder forummen zou ook een goed plan zijn, dan ga ik me vanzelf wel vervelen ;-) Daar ga ik ook maar weer eens aan werken. Maar de laatste keer verving ik dat door candy crushen, dat was ook geen vooruitgang. Zijn jullie ook zo gevoelig voor dat soort spelletjes? Ik ben ook een hele tijd verslaafd geweest aan online escape games op de computer. Lekker speuren..
.
Ik heb ook een verslaving aan een soortgelijk spelletje als candy crush. Het brengt mijn brein tot rust in de pauzes en na werk en na opstaan. Kost wel veel tijd
Ik had tot dit jaar ook spelletjes nodig om mijn brein tot rust te brengen: candy crush, sudoko, majong etc. Maar sinds er niet meer aan mij getrokken wordt is die behoefte geheel vervallen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-08-2018 13:03
Ik had tot dit jaar ook spelletjes nodig om mijn brein tot rust te brengen: candy crush, sudoko, majong etc. Maar sinds er niet meer aan mij getrokken wordt is die behoefte geheel vervallen.
Maar nu zit je weer op het forum :)
Gezellig hoor, daar niet van. :-D
.
Dat had ik vroeger met the Sims. Kon dat echt uren achter elkaar spelen haha. Vond het heerlijk, lekker in mijn eigen wereldje (letterlijk en figuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Van moderne games heb ik geen kaas gegeten. Vroeger wel verslaafd aan Pac-man, Jazz Jackrabbit. Dat was nog DOS-games. En Snake II op mijn toenmalige Nokia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven