Bestaat zo een mediation?

05-09-2019 10:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Met mijn ex heb ik al drie mislukte mediations binnen de reguliere hulpverlening gehad. M.i. is de mislukking door de uitgangspunt en de benadering. Ze bestempelen mijn relatie als een vechtscheiding en de mediation is gericht op het herstel van onze relatie als ouders.

Het gaat hier echter niet om een vechtscheiding, dat geven mensen toe als ze zich meer met de zaak bemoeien. Mijn ex heeft een grote behoefte aan controle en ik ben geen gelijkwaardige gesprekpartner voor hem.

Toch zou ik iemand tussen ons willen hebben die me een beetje rust kan geven en misschien dingen voor elkaar kan krijgen.

Een voorbeeld van waar het over gaat. Mijn dochter wil haar grootouders in Spanje bezoeken. Ik wilde voor de Kerst daarnaartoe gaan. Ik vroeg hem of we voor de kerst twee weken kunnen gaan en dan kan hij mijn dochter in de meivakantie twee weken hebben. Of misschien heeft hij een ander voorstel. Zijn antwoord was een reeks aan beschuldigingen en scheldkanonnades. Ik reageerde er niet op, maar ik boekte een reis voor de dagen dat zij bij mij is: één week in plaats van twee.

Ik stuurde dan het toestemmingformulier van het ministerie (nodig om met het vliegtuig te reizen met een minderjarige). Hij was razend omdat ik hem niet om toestemming had gevraagd alvorens te boeken. Maar als teken van zijn goede wil ondanks mijn piraterij en egoïsme, zou hij ondertekenen. De formulieren waren echter niet correct ingevuld, zei hij en ik moest een document ondertekenen waar ik toegeef dat ik over een aantal zaken lieg en dat ik hem benadeel. Uiteraard ben ik er niet eens op ingegaan.

Ik heb hem dan nog een keer de formulieren verstuurd, met een advocaat in de cc. Hij ondertekende het niet omdat ik per post en niet via de mail moest sturen. Ik stuurde het via de post en krijg het terug omdat ze niet juist zijn ingevuld. De gegevens van zijn paspoort ontbreken. Ik ben verantwoordelijk voor een correcte invulling van het formulier en niet hij (zijn woorden). Ik vraag hem deze gegevens, maar hij geeft ze niet omdat ik ze zou hebben. Het is gewoon een bewijs van mijn onwil :blabla:

Naast deze gegevens, wil hij bovendien een kopie van mijn paspoort en een handtekening. Volgens hem dit maakt deel uit van het formulier en als ik dat niet doe, ben ik gebreke en kan hij dan niet ondertekenen. Omdat hij zijn goede wil heeft laten zien :cencored: , wil hij een teken van mijn dankbaarheid zin: hij wil volgend jaar naar eigen inzicht mijn dochter op elke willekeurige moment komen ophalen, buiten de afgesproken omgangsregeling en zonder overleg vooraf. Op dit punt heb ik mijn advocaat gevraagd wat de volgende stap is. Zijn antwoord was: hij maakt er een potje van.

Deze mailwisseling ging gepaard met grote tirades, beschuldigingen, scheldpartijen en bedreigingen. Mijn reacties zijn kort een zakelijk, ik ga NIET op de beschuldigen in en laat de mails door andere mensen eerst lezen zodat er geen enkele woord van mijn kant buiten de toon valt.



Kortom, dit gaat elke keer zo, en het verstoort behoorlijk mijn rust. Hij is maanden stil, en ineens vindt hij een onderwerp om erover te discussiëren.

Iemand heeft me voorgesteld om mediations te zoeken, maar niet zo eentje als wat ik gehad heb. Ze doelt op iemand die echt gericht op het oplossen van de zaken gaat, en niet op het herstellen van de relatie. Bestaat zoiets? Ken iemand die in de buurt van Utrecht of Amsterdam of online mij zou kunnen helpen?

P.s. Mijn dochter is bijna 16 maar ze durft niet tegen haar vader in te gaan.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
En voor de vakantie zou ik vervangende toestemming bij de rechter regelen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-09-2019 11:01
mediation heeft geen zin, dat werkt alleen als beide partijen elkaar wat gunnen en er samen uit willen komen. Nog twee jaar dan ben je er van af
Precies
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
TO ik lees je al jaren hier over je ex. Geen tips maar wel :hug: Ook al heb je er weinig aan. Echt ik leef zo met je mee.
Alle reacties Link kopieren
Mediation is altijd gericht op het middelen, er samen uit komen waarbij van beide partijen enige mate van redelijkheid verwacht wordt. .. het behalen van gezamenlijke doelen waar een afspraak over gemaakt moet worden. Overigens mislukt mediation best vaak. Ik denk dat deze vragen niet bij een mediator op zn plaats zijn.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Vraag inderdaad vervangende toestemming aan bij de rechter. Ook een volgende keer eerst 2 x zelf proberen en dan naar de rechter.

Geef hem geen enkele controle meer over jou, je mail, je huis, je bankrekening etc etc. Ga nergens op in als hij om bewijs etc vraagt. Nooit meer toegeven.

Hoort hij van de kinderen dat jij bv je huis gaat schilderen? Je kan de kinderen niet verbieden om iets te vertellen je kan wel je reactie aanpassen. Of eigenlijk, geef geen enkele reactie, ga er met geen woord op in.

Bewaar wel al zijn mails. Ik weet niet of je bij vervangende toestemming bewijs moet overleggen dat je hebt geprobeerd om zelf het te proberen, maar die mails van hem zeggen de rechter alles over je ex.
Alle reacties Link kopieren
Je staat nog onder zijn controle. Daar moet je voor jezelf aan werken, leer sterk te staan en sterk te zijn met hulp van een professional. Waarschijnlijk helpt je dat niet alleen in je houding naar hem toe maar in alle facetten van je leven.
Alle reacties Link kopieren
caramba2 schreef:
05-09-2019 11:02
Was dat misschien in een tijd dat zij die controle door hem nog toeliet? En nu ze dat echt niet meer kan, vindt zij hem akelig en hij is boos omdat hij die controle kwijt is. Dan gaan ze dat gevoel van toen niet meer herkennen.
Tijdens ons huwelijk, probeerde ik eerst met hem te praten. Toen, na een lang gesprek met hem, zei ik dat ik geen kinderen wilde die van de vader zouden leren me als vuil te behandelen. Ik zag toen nog niet dat wat hij deed mishandeling is en ik had de hoop dat het beter zou worden. Hij ging in therapie om te verbeteren. Na een jaar was alles inderdaad beter. Ik had geen excuus meer om kinderen uit te stellen. Ik gaf toe. Kinderen. Ik was 12 weken zwanger toen hij me van de keel greep omdat ik zijn eten niet op de juiste manier had opgewarmd.

Eerst zei hij dat ik overdreef. Dat het niet zo veel stelt. Ik ben te verwend en weet niet wat het echte leven is. Hij had het moeilijk met mijn zwangerschap en zijn werk. Ik moest begrip voor hem hebben. Ik liet het gaan. Ik kon tenslotte niets bewijzen. En ik was te geschrokken. Ik had echt weken de tijd nodig om te beseffen wat er gebeurd was. En toen... Dat was nooit gebeurd. Ik vergis me. Hij was boos, maar hij greep me niet van mijn keel. Dat was vast de hormonen. Hij zou nooit zoiets kunnen doen. De verwarring bij mij werd nog groter. Misschien heeft hij gelijk. Het gebeurde vaker dat ik dingen zag die hij ontkende. Hij kon soms bewijzen dat ik het verkeerd had begrepen.

Na de geboorte ging het nog erger. Er kwam geen fysiek geweld meer. Althans, niet fysiek in de zien van me aanvallen. Toen kwam ,mijn dochter en het werd nog erger. Ik was met de kinderen volledig geïsoleerd in een vreemd land. Ik was doodongelukkig. De vernederingen, de controle waren in mijn beleving normaal geworden. Ik mocht nog werken, maar ik moest wel ervoor zorgen dat hij geen last van mijn werk had. Het huis moest picobello zijn, de kinderen moesten volledig door mij verzorgd worden. Hij was in de tussentijd het contact met mijn familie ook te verstoren. Hij liet geen kans liggen om me te laten zien dat mijn ouders niet van mij houden, dat mijn zussen alleen van mij willen profiteren. Hij stuurde ze een mail namens mij dat ik geen contact meer met ze wilde.

Mijn wereld was de kinderen en hij. Mijn dag begon om 5.30 tot 24, uur: werken, kinderen verzorgen, huishouden en hem bedienen. Want hij had te veel dingen aan zijn hoofd en had geen tijd voor mijn vrouwen gelul of vrouwen dingen zoals het huishouden. Iedereen kan een huishouden doen, en als ik dat niet kan, het bewijst alleen hoe dom ik ben. Zonder hem zou ik al lang in de goot beland zijn.

Hij manipuleerde me op zo een manier dat ik ervan overtuigd raakte dat ik laag begaafd ben. Ik ging zelf naar MEE om begeleiding te krijgen. Natuurlijk kreeg ik dat niet.

Hij ging altijd mee naar de psycholoog. Dat deed hij voor mijn bestwil, omdat hij betere inzicht had dan ik en haar jon precies vertellen waar ik tegen aan liep. Op een dag, kon hij niet mee. Toen heeft ze me op het hart gedrukt om een gesprek met iemand aan te gaan. Ze gaf me een telefoonnummer en ik belde.

Dat was het begin van het einde. Het was geen gezonde relatie. Ik was niet gek. En alles had een naam: gasligthing en geestelijk mishandeling.

Ik was heel erg afhankelijk van hem. Ik moest zien los van hem te komen. Alle eerdere pogingen waren mislukt omdat ik op het laatst alles afblies. Dat moest niet meer gebeuren. Ik moest ervoor zorgen dat hij me niet meer wilden. Ik ging vreemd. Hij had spyware op mijn computer en had mijn paswoorden. Hij kwam er snel achter. Toen begon het fysiek geweld en de controle werd extremer. Ik moest mijn bankpas aan hem geven. Mijn mobiel werd zo en dan in beslag genomen om te controleren met wie ik contact had. Ik moest mijn facebook afsluiten en mijn viva account ook afsluiten. Ik mocht geen contact meer met iemand hebben zonder zijn directe toezicht.

Ik heb toen op mijn werk naar een advocaat gegoogled, vooral omdat hij wilde scheiden op voorwaarden die meer van slavernij te maken hadden. Hij zei ook dat hij bewijzen had dat ik mijn kinderen seksueel misbruik had. Dat is niet gebeurd, maar ik was bang dat hij bijvoorbeeld foto's van de kinderen op een of andere site met mijn account had verstuurd of zo.

Toen ik terug was de dag dat ik gegoogeld had, brak het hel los. Hij had ook op de laptop van mijn werkgever spyware. Hij sleurde me naar boven en sloeg me. Ik mocht geen contact met een advocaat nemen. Als ik dat zou doen, zou me op straat zetten en meteen aangifte voor seksueel misbruik tegen mij doen en tegen mijn ouders. Volgens hem had hij bewijs dat mijn ouders wilde seksfeestjes met mijn zus organiseerden waar mogelijk kinderen betrokken waren. Dat is natuurlijk niet waar. Maar hij is een hacker. Wat had hij gedaan? Wat voor bewijs had hij gemaakt om ook mijn ouders te beschuldigen?

Ik kon hem ervan overtuigen dat we een mediator voor de financiele afwikkeling nodig hadden. Dankzij deze man, waren de meest extreme dingen uit het convenant. Wel heb ik afstand van al het geld, alimentatie en andere zaken genomen. Ik heb hem al het geld laten meenemen en ik heb zo een 15.000 euro aan schulden meegenomen. De kinderen bleven bij mij wonen, maar hij was bezig om dat na de scheiding recht te zetten.

Hij bleek al met iemand samen te wonen en hij had al scholen ver weg van mijn woonplaats voor de kinderen gevonden. Toen heeft zijn vriendin hem op straat gezet. Dat is de enige reden dat de kinderen bij mij zijn blijven wonen.

Na de scheiding, bleef hij me stalken. Midden nacht bellen en appen, vrienden lastig vallen, de kinderen tegen mij opzetten. Hij bleek weer spyware in mijn computer te hebben gezet en hij had met mijn credit card mijn mobiel overgenomen (in ieder geval hij kon zien met wie ik contact, had, gesprekken luisteren, whatsapp die verwijderd waren lezen, enz). Hij kwam geregeld onverwacht voor de deur. Hij heeft zelfs een keer fysiek aangevallen. Maar als de politie kwam, werd hij ineens een ander persoon. Rustig, begripvol. Hij kwam alleen snoepjes voor de kinderen brengen, maar ik ben labiel en heb veel psychische problemen. Hij werd geloofd. Ik was gek en hij was de slachtoffer van mijn psychiatrische toestand.

En in de tussentijd ging de stalking verder. Ik ging ermee naar de politie, maar ze konden niks doen. Hij bleef net binnen de grenzen. Dat hij mij bedreigde om gevoelige foto's naar mijn ouders te sturen is niet strafbaar, werd mij verteld. Dat ik een blauwe plek door een klap had, het was mijn woord tegen zijn woord (ik ben gek en heb mijzelf dat gedaan om hem te beschuldigen). Spyware in mijn computer is niet strafbaar, want hij had het gedaan toen we nog officieel getrouwd waren en dan is het strikt genomen ook zijn computer en hij mag alles installeren wat hij wil.

Net voor de officiele scheiding is hij in mijn huis ingebroken. Ik werd door de politie zef gebeld. Ze hadden vernomen dat hij onderweg naar mijn huis was en ze veerden voor mijn veiligheid. Als hij voor de deur zou komen, zou ik moeten bellen. Hij kwam inderdaad. Ik belde, maar voordat ze aankwamen, had hij de deur met een klap open gekregen. Toen de politie aankwam, had hij mijn dochter in zijn armen die aan het huilen was. Hij was heel rustig en hij zei dat hij alleen zijn dochter aan troosten was omdat ik een psychotische aanval had gehad en zij bang van mij was geworden. Ik mocht mijn huis niet meer in. Ik moest buiten wachten. De kinderbescherming kwam en ik ben gesommeerd om te vertrekken en geen contact met de kinderen te zoeken. En ik was dus op straat, zonder kleding, zonder geld, zonder een dak. Ik had alleen een auto met amper benzine.

Gelukkig heeft iemand me in huis genomen. Na één week kon ik weer terug naar huis. In die tijd bleek de beschikking van de rechter ontvangen te zijn, maar hij heeft me nooit geïnformeerd. Het was via een andere weg dat ik vernam dat ik officieel gescheiden was en dat de reden was dat hij uit mijn huis vrijwillig vertrokken was. En niet uit goede wil.

Ik heb jaren lang de tijd nodig gehad om los te komen van zijn controle (en zoals jullie hebben eerder opgemerkt, ben ik nog niet volledig los). Het heeft me jaren lang gekost om geen nachtmerries meer te hebben, slapen lukt nog niet. En ik weet niet hoe ik normaal met deze persoon kan praten. Waarschijnlijk is het niet mogelijk en zal dat moeten accepteren. Advocaat inschakelen als ik op vakantie wil, in de rest negeren.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
05-09-2019 11:40
Je staat nog onder zijn controle. Daar moet je voor jezelf aan werken, leer sterk te staan en sterk te zijn met hulp van een professional. Waarschijnlijk helpt je dat niet alleen in je houding naar hem toe maar in alle facetten van je leven.
Daar krijg ik nu hulp voor. Ik heb een reeks aan hulpverleners gehad, en na vijf jaar heb ik iemand gevonden die me de juiste middelen geeft om los te komen. Het was zei dit voorgesteld heeft mediation te zoeken die gericht is op het oplossen van zaken.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Heksie schreef:
05-09-2019 11:57
Daar krijg ik nu hulp voor. Ik heb een reeks aan hulpverleners gehad, en na vijf jaar heb ik iemand gevonden die me de juiste middelen geeft om los te komen. Het was zei dit voorgesteld heeft mediation te zoeken die gericht is op het oplossen van zaken.

Wat wil je oplossen dan?
Alle reacties Link kopieren
Heksie, wat een vreselijk naar bericht. Goed van je dat je van hem bent gescheiden.

Ik denk alleen na het lezen van je post nog meer dat het volstrekt geen zin heeft om weer mediation te doen. Wat denk jij concreet te gaan bereiken bij hem?

Stop de energie van een hulpverlener liever in jezelf om nog verder los van hem te kunnen komen. Je hebt voor de scheiding waarschijnlijk ook al je energie gestoken in hem ten positieve proberen te veranderen (of jezelf ten negatieve door jezelf weg te cijferen) of iig in het laten slagen van je huwelijk. Maar dat lukte toen ook niet. En het is daarna alleen maar erger geworden. Dus waarom zou dat nu wel lukken?
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
05-09-2019 11:57
Daar krijg ik nu hulp voor. Ik heb een reeks aan hulpverleners gehad, en na vijf jaar heb ik iemand gevonden die me de juiste middelen geeft om los te komen. Het was zei dit voorgesteld heeft mediation te zoeken die gericht is op het oplossen van zaken.
Goed dat je al hulp helt, maar als zij dit voorstelt, had ze zelf geen tips dan?
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
05-09-2019 11:25
Vraag inderdaad vervangende toestemming aan bij de rechter. Ook een volgende keer eerst 2 x zelf proberen en dan naar de rechter.

Geef hem geen enkele controle meer over jou, je mail, je huis, je bankrekening etc etc. Ga nergens op in als hij om bewijs etc vraagt. Nooit meer toegeven.

Hoort hij van de kinderen dat jij bv je huis gaat schilderen? Je kan de kinderen niet verbieden om iets te vertellen je kan wel je reactie aanpassen. Of eigenlijk, geef geen enkele reactie, ga er met geen woord op in.

Bewaar wel al zijn mails. Ik weet niet of je bij vervangende toestemming bewijs moet overleggen dat je hebt geprobeerd om zelf het te proberen, maar die mails van hem zeggen de rechter alles over je ex.
Dat vervangende toestemming is bij mij een bekende ritueel. We zijn vijf jaar gescheiden en heeft nooit toestemming gegeven zonder tussenkomst van een advocaat. In het begin was het voor mij te doen, omdat ik weinig verdiende. na de scheiding heb ik mijn best gedaan om meer te werken en te groeien, met goede resultaat. Dat betekent nu dat vervangende toestemming meer kost dan de vakantie zelf. Tot januari heb ik nog toevoeging, en het kost dan niet meer dan 530 euro. Volgend jaar heb ik geen toevoeging meer, wat betekent dat ik de volledige kosten van een advocaat moet betalen. Dan is op vakantie gaan gewoon niet betaalbaar.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-09-2019 12:03
Wat wil je oplossen dan?
Toestemming voor vakantie bijvoorbeeld zonder advocaat.
Hij wil alimentatie van mij ontvangen. Ik ga niet in discussie met hem, maar hij blijft me met mails bestoken en hij valt ook mijn zoon lastig. Hij manipuleert hem om achter mijn gegevens te komen.
Als mijn dochter medische zorg nodig heeft, heb ik zijn toestemming nodig. Vorig jaar bijvoorbeeld werd ze naar de GGZ doorverwezen. Hij ondertekende de toestemming niet. Pas met tussenkomst van zijn mentor gaf hij toestemming. Hij zei dat hij het vergeten was, maar dat is niet waar, omdat ik hem vaker daarover had gemaild.

Dit soort praktische zaken.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
05-09-2019 12:05
Goed dat je al hulp helt, maar als zij dit voorstelt, had ze zelf geen tips dan?
Het is een online psycholoog. Haar netwerk is te ver van mij.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
05-09-2019 12:09
Toestemming voor vakantie bijvoorbeeld zonder advocaat.
Hij wil alimentatie van mij ontvangen. Ik ga niet in discussie met hem, maar hij blijft me met mails bestoken en hij valt ook mijn zoon lastig. Hij manipuleert hem om achter mijn gegevens te komen.
Als mijn dochter medische zorg nodig heeft, heb ik zijn toestemming nodig. Vorig jaar bijvoorbeeld werd ze naar de GGZ doorverwezen. Hij ondertekende de toestemming niet. Pas met tussenkomst van zijn mentor gaf hij toestemming. Hij zei dat hij het vergeten was, maar dat is niet waar, omdat ik hem vaker daarover had gemaild.

Dit soort praktische zaken.
Is zijn mentor verder geen ingang? Niet qua mediation, maar hoe kwam zijn mentor er nu bij betrokken?
Heksie schreef:
05-09-2019 12:09
Toestemming voor vakantie bijvoorbeeld zonder advocaat.
Hij wil alimentatie van mij ontvangen. Ik ga niet in discussie met hem, maar hij blijft me met mails bestoken en hij valt ook mijn zoon lastig. Hij manipuleert hem om achter mijn gegevens te komen.
Als mijn dochter medische zorg nodig heeft, heb ik zijn toestemming nodig. Vorig jaar bijvoorbeeld werd ze naar de GGZ doorverwezen. Hij ondertekende de toestemming niet. Pas met tussenkomst van zijn mentor gaf hij toestemming. Hij zei dat hij het vergeten was, maar dat is niet waar, omdat ik hem vaker daarover had gemaild.

Dit soort praktische zaken.

Dit speelt toch echt al jaren inmiddels? Ik denk dat je dit niet opgelost gaat krijgen met deze man.
Alle reacties Link kopieren
Heksie,
Na 20 jaar zou je deze man nu moeten kennen.
En zijn onmogelijkheden moeten kennen.

Hij is niet geïnteresseerd in jou. Hij is alleen maar geïnteresseerd in de macht die hij over jou heeft. Dat gaat hij NOOIT opgeven. Dus heeft mediation geen zin. Daarvoor moet er iets van liefde en respect voor de ander zijn en dát is al 19 jaar het raam uit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend nare situatie. Ik geloof dat ik in dit geval voor mezelf zou kiezen waar ik mijn energie in zou stoppen. Dus de energie uiteraard wel steken in echt belangrijke situaties die bijvoorbeeld gaan om medische zorg, maar dan maar op vakantie in eigen land en mijn ouders zou uitnodigen om naar NL te komen in plaats van andersom. Verder zoveel mogelijk negeren waar mogelijk. Vreselijk wanneer het zo ver moet komen, maar zo te lezen gaat dit niet meer opgelost worden. Over een tijdje kun je helemaal het contact loslaten, wat zal dat fijn zijn.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
05-09-2019 12:13
Is zijn mentor verder geen ingang? Niet qua mediation, maar hoe kwam zijn mentor er nu bij betrokken?
Ik belde hem. Dat ze naar de GGZ doorverwezen werd, was op zijn advies. Na een aantal pogingen heb ik hem gebeld of hij kon bemiddelen. Mijn ex heeft weer het verhaal van "mijn psychiatrische" problemen gehangen en hij was het even vergeten. Ik ben er verder niet meer op ingegaan. Ik had de toestemming en dat was voor mij voldoende. Ik denk niet dat de rol van een mentor is om tussen ons te bemiddelen.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-09-2019 12:14
Dit speelt toch echt al jaren inmiddels? Ik denk dat je dit niet opgelost gaat krijgen met deze man.
Inderdaad. Financiën voor de kinderen en vakanties is de enige waar hij nog controle over mijn leven heeft. Dan zet hij alles hierop in.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
05-09-2019 12:27
Wat een ontzettend nare situatie. Ik geloof dat ik in dit geval voor mezelf zou kiezen waar ik mijn energie in zou stoppen. Dus de energie uiteraard wel steken in echt belangrijke situaties die bijvoorbeeld gaan om medische zorg, maar dan maar op vakantie in eigen land en mijn ouders zou uitnodigen om naar NL te komen in plaats van andersom. Verder zoveel mogelijk negeren waar mogelijk. Vreselijk wanneer het zo ver moet komen, maar zo te lezen gaat dit niet meer opgelost worden. Over een tijdje kun je helemaal het contact loslaten, wat zal dat fijn zijn.
Mijn ouders te laten komen is niet haalbaar in verband met hun gezondheid. Maar het is inderdaad zo dat ik 2 jaar lang niet op vakantie ben geweest en overweeg volgend jaar ook niet te gaan.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Heksie, wat een waardeloos stuk mens is dat :(

Ik mag hopen dat je hem nergens ook maar 1 vinger voor geeft? Zoals wachtwoorden of bankafschriften?
Hij heeft daar geen recht op.

Ik snap dat een advocaat duur is, maar in dit geval is het wel het geld waard toch?
Want alle stress hiervan, daar kan toch geen geld tegenop?
Alle reacties Link kopieren
Pff, dat je uberhaupt nog je best doet om te communiceren met hem.
Als ik jou vraag om bankafschriften geef je die toch ook niet? Waarom hem dan wel? Hij is niks van je, alleen een man waar je ooit een relatie mee had.
Alle reacties Link kopieren
Je zoekt (nog steeds) naar een oplossing waarbij hij ook iets moet. Je draait, springt en loopt nog steeds om hem heen in de hoop dat hij iets anders gaat doen. Dit is compleet verspilde moeite, hij geniet hiervan.

Ik zou eerder denken aan een pas op de plaats maken, de situatie overzien en accepteren dat dit je niet gaat lukken. Praat je met je hulpverlener over acceptatie en dergelijke? Daarna kan je een realistische oplossing zoeken voor de komende 2 jaar.
Daarvoor moeten jullie misschien iets opgeven zoals vakanties maar kan je ook sparen voor bijvoorbeeld een hele mooie reis over 2 jaar.
Misschien ben je ook gebaat bij andere of meer hulp dan alleen online. In dit geval snap ik voorstel om weer mediation te proberen niet goed en zeker niet als de hulpverlener geen netwerk in je regio heeft.
Het is niet jouw schuld dat hij zo is maar de oplossing ligt wel bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
05-09-2019 12:52
Jeetje Heksie, wat een waardeloos stuk mens is dat :(

Ik mag hopen dat je hem nergens ook maar 1 vinger voor geeft? Zoals wachtwoorden of bankafschriften?
Hij heeft daar geen recht op.

Ik snap dat een advocaat duur is, maar in dit geval is het wel het geld waard toch?
Want alle stress hiervan, daar kan toch geen geld tegenop?
De eerste wat ik deed toe ik hoorde dat de scheiding officieel was, was mijn laptop formateren, mijn mobiel laten nakijken en een nieuwe simkaart kopen. Toen ik weer geld had, heb ik sloten vervangen. Toen ik merkte dat hij de sleutels van de kinderen gebruikte om in mijn huis te komen, heb ik extra sloten gedaan en de kinderen de sleutel niet gegeven.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven