Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
quote:lief_29 schreef op 10 mei 2011 @ 17:52:

[...]

En nooit meer ongesteld...

OMG! wat een genot!

En staand plassen, waar je ook bent...
quote:zonnestraaltje1 schreef op 10 mei 2011 @ 17:54:

Open net Google Chrome en daar zie ik dat wel een andere zonsondergang heb dan via Internet Explorer. Het zal wel aan mij liggen...hahhahaBen ik toch wel benieuwd welke wij dan zien.... Hij is een beetje bruinpaarsig met een zon boven het water. tenminste, bij mij dan he
Via Google zie ik een zon boven blauw water en via Explorer is het een roodbruine achtergrond met een ondergaande zon...

En ik wilde eigenlijk een hele andere foto
ik dacht ik zoek 'm ff op via google, welke zonsondergang ik zie. Maar kan 'm niet vinden....

bij mij issie roodbruin met een zon boven het water
Nu zie ik wel blauw water
Meiden nog een hele fijne avond, ik ga zo vergaderen. Heb mijn agendapunten al klaar
Ha, spitsuur hier! Of is de rust nu alweer wedergekeerd?

Lief, ik las je problemen met je laptop. Het is eigenlijk onzin wat HP zegt betreft je data. Zolang je harde schijf niet kapot is, kan je de data behouden. Je kunt je harde schijf kopiëren naar een andere (externe schijf). Je kunt het er ook uithalen voor ze hem op komen halen. Dat moet geen problemen voor de montage opleveren aangezien ze zelf harde schijven genoeg hebben die ze er in kunnen stoppen. Wees dus niet bang dat je je data kwijtraakt, dat kan alleen maar als je harde schijf stuk is en dat merk je snel genoeg.

Zon, ik zie blauw water en een gele ondergaande zon

Verder ben ik alles weer vergeten...:(

Heb vandaag gewerkt, was stinkend benauwd buiten! Hoefde maar 1 arm op te tillen en ik zweette me rot. Verder niet veel gedaan vandaag. Heb gereageerd op een kamer in toekomstige stad en kreeg direct een mailtje terug wanneer ik kan komen kijken. Ga nu donderdag kijken! Ben benieuwd, vind het erg spannend! Het is wel wat van het centrum, maar dat is eigenlijk het enige nadeel tot nu toe.
Ik zie nu ook blauw water zon! Vergaderse!

Haai Choc, spannend hoor met die kamer. Gaat het nu thuis wat beter met je ouders?
Choc, dank je! Ik zit nu op en extern beeldscherm en mijn diagnose is dat mijn scherm of videokaart stuk is. En dat het dus niet nodig is om mijn data te wissen en dat zal ik ze morgen even fijntjes duidelijk maken. Ondertussen heb ik al mijn data maar bewaard in hotmail. wist even niks anders....
Lief, je hebt ook dropbox is een online bestandenbewaarder. Google maar eens!
Zon, je vroeg of ik het nog wel leuk vind om naar m'n werk te gaan...m'n collega's houden het leuk eigenlijk. Het werk zelf kan me gestolen worden (dat is al veel langer zo, ook voor de bo) en het reizen ook. Wat dat betreft is het ook goed dat ik er wegga want het is gewoon echt tijd voor nieuwe plannen/een nieuwe start! (En ik ben er ook al vrijwel zeker uit wat die nieuwe start gaat zijn)

Leuke avatar trouwens.

Choco, spannend dat je gaat kijken naar een nieuw onderkomen, hopelijk is het wat!
Ik heb jullie wel gelezen, maar moet eerst even mijn frustraties kwijt. Ik heb hoofdpijn en ik ben moe en boos. Mijn vriend is buiten bezig en ik wil hem zo graag helpen, zo graag samen bezig zijn en samen leuke dingen doen. Samen aan die constructie voor dat net knutselen en samen het nieuwe aquarium inrichten (we willen ook graag vissen binnen, we zijn op het moment helemaal into vissen, mijn vriend wou al heel lang een aquarium, maar ik heb dat heel lang tegen gehouden omdat ik geen zin had in gedoe. Ik vind het nu geen gedoe meer, maar gewoon een leuke hobby en nu kan ik niet helpen.).

*kwartier later, toch mijn vriend nog even geholpen*

Morgen zouden we naar Marco Borsato en vrijdag naar een cabaret voorstelling. Dat gaat nu beide niet lukken en daar ben ik ook boos om. Eindelijk had ik weer wat leuke dingen gepland (en had ik daar ook echt zin in) en nu heb ik van alles al moeten afzeggen en moet ik alles afzeggen voor in ieder geval de komende week.
abc dat is gewoon even rot meid en mag je best van balen
Ooh Abc, kan me goed voorstellen dat je boos bent. Ik vond je al zó dapper steeds, lijkt me echt niet meer dan normaal dat er toch echt wel wat frustratie zit. En die mag er ook gewoon zijn, want het is ook gewoon hartstikke kl*te dit. Nog maar weer een dikke voor jou, wou dat ik iets meer voor je kon doen dan dat!
Lieve abc, ik heb niks zinnigs te melden, ik vind het gewoon hartstikke k*t voor je.
quote:abc schreef op 10 mei 2011 @ 14:47:

Ik merk wel dat mijn herstelvermogen er weer is. Als ik nu teveel doe dan ben ik heel snel echt gesloopt, maar na een uurtje rust ben ik ook wel weer terug op het energieniveau dat nu even normaal is voor mij. En dat 'normale' energieniveau is nu ook al weer veel hoger dan vorige week, dus het herstel is er echt wel.Ik snap dat de boosheid er heus niet minder om wordt, maar ik wil gewoon niet dat je dit vergeet.
Jullie zijn lief.
Dat vergeet ik ook niet hoor Maris. Ik zie en voel de vooruitgang ook wel, maar baal nu gewoon van alles wat ik niet kan. Maanden (jaren zelfs) had ik nergens zin in en wist ik niet wat ik wou en leuk vond. Nu heb ik weer zin in heel veel dingen en kan ik vanalles verzinnen wat ik leuk vind en nu kan ik niks en daar baal ik nu even heel erg van. Ook al weet ik dat het allemaal eindig is en dat de wereld er over een paar weken weer heel anders uitziet.

Ik weet het allemaal wel, maar voel nu vooral even boosheid, frustratie en verdriet. En dat stop ik deze keer niet weg zoals ik jaren wel gedaan heb.
En dat mag abc. Als je er nog tegen iemand anders over wilt praten, huilen, schelden, whatever.... Je weet me te vinden he.
Dank je Lief .

Ik heb gisteravond nog even lekker uitgehuild bij mijn vriend. Dat luchtte wel enorm op en hij snapte wel wat ik bedoelde en waar ik last van had. Hij vond het heel goed dat ik het zelf zo goed onder woorden kon brengen en niet compleet in paniek raakte zoals een paar maanden terug.
Ik zit op mijn werk, ben totaal uitgeblust...net buiten geweest hartkloppingen, mensen teveel, niet kunnen nadenken wat ik ook alweer wilde meenemen. Waas voor gezicht, ogen drukken en branden, hart klopt sneller...

Baas is net weg....angst voor die man en mijn perfectionistme speelt op: iedereen moet mij aardig vinden...krijg t niet uit mijn hoofd om niet aan andere te denken en met mijzelf bezig te zijn...

Hartekreet....
Angel, ik ken jou en je situatie niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen, maar het feit dat je op dit topic een bericht komt plaatsen suggereert wel dat je bang bent dat je een burnout hebt / krijgt, klopt dat? Misschien even een stap terug doen en langs de huisarts gaan om je klachten te bespreken? In ieder geval niet doorstomen, want daar gaat het zeker niet beter van worden.

Abc, hoe is het vandaag? Boosheid al wat gezakt? Alhoewel ik me kan voorstellen dat de boosheid vandaag juist even extra aanwezig is, omdat je eigenlijk vandaag naar het concert zou. voor jou!

Ik was vandaag weer op mn werk. Ik had mn lg nog niet weer gesproken na ons dramatische gesprek bij mij thuis, nu zo'n 6 weken geleden. Iedere keer als ik op kantoor was, liep ik wel even langs, maar hij was er steeds niet. Vandaag dus wel, dus ik liep even binnen om mn gezicht te laten zien. Hij pakte direct z'n agenda en vroeg of ik morgen langs wilde komen voor een gesprek... ik was een beetje overdonderd (ik zou het immers nu allemaal met de tc regelen, en niet meer rechtstreeks met hem...) maar goed, ik had natuurlijk weer niet het lef om daar iets over te zeggen en nu heb ik dus morgen een afspraak met mn lg. Merkte dat ik er toch wat onrustig van werd, dus heb later mn tc gevraagd of ze mee wil naar dat gesprek, dat vond ze ok. Geen idee welke kant het gesprek op gaat, maar ik vind het wel prettig dat er iemand bij is die mij wél begrijpt, en wat minder labiel is dan ik.

Hoe is het met de rest???
maris, is dat dan de derde keer dat je naar je werk gaat deze week? Dat was toch niet de afspraak? Wel heel fijn dat je tc mee gaat. Wanneer heb je trouwens weer een afspraak met bmw?

Ik heb lóeihard gewerkt vandaag. Echt heel erg druk gehad. Werk voor meer dan 6 uur gedaan... Gelukkig moet ik morgen wat later kunnen blijven dus dan begin ik ook erg laat, 11.00 denk ik. Lekker even uitslapen en rustig opstarten. En als ik een half uurtje eerder weg kan, ga ik dat doen. Heb ik al met al deze week alweer teveel gewerkt dus dat vereffent mooi.

Vanmiddag de intake gehad voor de zelfbeeldgroep. Het is raar dat ik een beetje een mineurstemming kreeg tijdens dat gesprek. Ik weet niet waar dat vandaan komt, of dat dan weggestopte gevoelens zijn, of juist een beetje irritatie, een beetje er tegenop zien. Over twee weken starten we, ik heb een heel boekwerk mee gekregen en dat ga ik maar eens lezen.
oh ja, je had de intake, helemaal vergeten Wel goed gevoel bij? Weet je al hoe het er precies (inhoudelijk) uit gaat zien?

grappig (of niet) ik word ook wel eens wat humeurig als ik met mensen praat erover. Bij psych, en soms ook bij vriend. Dan heb ik helemaal geen zin om wéér die spiegel voor te krijgen, en wéér geconfronteerd te worden met 'alles wat ik wel niet fout doe'. (gecharcheerd) Was het zoiets?

Voldaan gevoel na je drukke werkdag? Heeft het je energie opgeleverd of juist gekost? lekker dat je morgen even uit kan slapen.

Klopt Lief, deze week 3x heen. 2x 'werken' (ma+woe) en 1x gesprek met tc en nu dus ook met lg erbij (morgen) Moet morgen namelijk ook naar ba, dus zouden we dat gesprek er achteraan doen, dan kunnen we namelijk even bespreken hoe we de komende weken in gaan vullen. (Ik had anders gebeld met tc na het gesprek met ba, maar ach, ik ben dan toch een paar 100m verderop, dus kon ik net zo goed ff langswaaien)
Bmw wil pas verder met mij als ik traject bij psych heb afgerond (nog 3 gesprekken) Maar misschien wil ik ook wel liever naar een arbeidspsycholoog, heb het idee dat dat net iets diepgaander gaat dan bmw. Ga morgen even met de ba overleggen. Bmw wilde eigenlijk helemaal afsluiten, maar dat wil ik niet. Heb nog helemaal niet het gevoel dat ik klaar ben met therapie, als ik nu weer aan het werk ga weet ik zeker dat ik langzaam maar zeker weer in mn oude patronen ga vervallen, en dan kan ik dus op mn vingers natellen dat ik over een paar jaar weer met een bo thuis zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven