Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
quote:_maris_ schreef op 22 maart 2011 @ 21:53:

...

Volgend jaar maart gaan jullie samen vissen, en hoef je helemaal niet na te denken over welke dag je meekan. Dan ga je namelijk zelfs 3 dagen, lachend, genietend, zonder problemen.

... Dat weet ik dus helemaal niet zo zeker. Ik denk namelijk dat ik echt in energie heb ingeleverd toen ik coeliakie erbij kreeg 2,5 jaar terug. Ik heb dat toen genegeerd en dat is één van de redenen dat ik hier nu zit. Ik begin te beseffen dat ik waarschijnlijk niet meer naar het aktieve niveau terug kom dan waar ik ooit zat. Natuurlijk wordt het wel beter dan het nu is, dat zie ik echt wel, maar ik weet dus niet waar die vooruitgang stopt en ik weet dus ook niet of er ooit weer een tijd komt dat ik energie voor alles heb zonder dat ik daar de rest van de week (zeg maar) rekening mee moet houden. Accepteren dat het nooit meer wordt als voordat ik coeliakie kreeg, dat vind ik heel moeilijk, helemaal omdat ik niet weet wat ik wel terugkrijg als de bo verleden tijd is. En daar ben ik best wel bang voor.
quote:lief_29 schreef op 23 maart 2011 @ 08:24:

[...]

Dat weet ik dus helemaal niet zo zeker. Ik denk namelijk dat ik echt in energie heb ingeleverd toen ik coeliakie erbij kreeg 2,5 jaar terug. Ik heb dat toen genegeerd en dat is één van de redenen dat ik hier nu zit. Ik begin te beseffen dat ik waarschijnlijk niet meer naar het aktieve niveau terug kom dan waar ik ooit zat. Natuurlijk wordt het wel beter dan het nu is, dat zie ik echt wel, maar ik weet dus niet waar die vooruitgang stopt en ik weet dus ook niet of er ooit weer een tijd komt dat ik energie voor alles heb zonder dat ik daar de rest van de week (zeg maar) rekening mee moet houden. Accepteren dat het nooit meer wordt als voordat ik coeliakie kreeg, dat vind ik heel moeilijk, helemaal omdat ik niet weet wat ik wel terugkrijg als de bo verleden tijd is. En daar ben ik best wel bang voor.Heel herkenbaar Lief! Toen ik de diagnose RA kreeg en ondertussen al darmklachten had ben ik ook maar doorgerend en heb ik mijn grenzen genegeerd. Ik zal vast wel vooruitgang boeken maar hoeveel? Helemaal de oude 5x5 zal ik nooit meer worden denk ik qua energie.
Zo even douchen en dan naar de psych. Vanmiddag om 16.00 mag ik beginnen met laxeren
5x5, veel sterkte! Tot wanneer moet je laxeren?

Ik heb nog steeds hoofdpijn, en ben ook best moe. Heb naailes afgezegd voor vandaag, had daar even geen puf voor. Straks alleen werken, zie er best tegenop maar ik hoef verder niks vandaag. En een beetje beweging en frisse lucht is ook wel lekker.
quote:lief_29 schreef op 23 maart 2011 @ 08:24:

[...]

Dat weet ik dus helemaal niet zo zeker. Ik denk namelijk dat ik echt in energie heb ingeleverd toen ik coeliakie erbij kreeg 2,5 jaar terug. Ik heb dat toen genegeerd en dat is één van de redenen dat ik hier nu zit. Ik begin te beseffen dat ik waarschijnlijk niet meer naar het aktieve niveau terug kom dan waar ik ooit zat. Natuurlijk wordt het wel beter dan het nu is, dat zie ik echt wel, maar ik weet dus niet waar die vooruitgang stopt en ik weet dus ook niet of er ooit weer een tijd komt dat ik energie voor alles heb zonder dat ik daar de rest van de week (zeg maar) rekening mee moet houden. Accepteren dat het nooit meer wordt als voordat ik coeliakie kreeg, dat vind ik heel moeilijk, helemaal omdat ik niet weet wat ik wel terugkrijg als de bo verleden tijd is. En daar ben ik best wel bang voor.

Vervang coeliakie door cryoglobulinemie en 2,5 jaar door 5 jaar en het kan mijn tekst zijn.

Ik weet ook niet waar ik uiteindelijk uit kom qua energie en dat vind ik moeilijk. Misschien blijft het wel zoals het nu is, misschien wordt het nog 10 stappen beter, misschien maar 1. Die onzekerheid frustreert me.

*nu eerst verder bijlezen voor ik verder reageer*
*er was niet veel meer om bij te lezen, ik was er al bijna*

Marriss, wat knap dat je jezelf gedeeltelijk uit de put hebt kunnen krijgen en dat je na zo'n dag zulke goede adviezen voor Gum(?) hebt. Hoe voel je je nu?

Lief, ik snap je helemaal. Het is gewoon onduidelijk welke deel van de vermoeidheid van de bo komt en welk deel door je lichamelijke ziektes. Dat maakt het eindpunt onbekend en daardoor de weg er naar toe onduidelijk en dus moeilijk. Hoe voel jij je nu?

Choco, jouw situatie lijkt me heel lastig. Ik zou nu echt niet in één huis kunnen leven met mensen die me niet begrijpen en me proberen te pushen naar dingen die ik nog niet kan.

Lizelotje (?). Ik heb vorig jaar juli de diagnose bo gekregen en ben in september ziekgemeld. Ik werk nu weer 22 uur (deze week is dat in ieder geval het plan). Ik werkte fulltime, maar ik wil graag naar 32 uur.

Ik ben ook moe en ben ook zat van het moe zijn. Mijn hoofd voelt ook niet helemaal lekker. Niet echt hoofdpijn, maar meer zo'n zwaar gevoel in mijn hoofd. Nou ben ik ook weer meer verkouden dan de laatste weken dus misschien heeft dat er ook mee te maken, maar lichamelijk voel ik me niet echt 100%. Ik heb het idee dat de stijgende lijn er qua lichaam een beetje uit is. En als dit is waar ik met mijn energieniveau blijf steken, dan ga ik het moeilijk krijgen om dat te accepteren.

Ik wil eigenlijk heel graag mijn boompjes in de voortuin snoeien en ik heb ook heel erg de neiging om vanmiddag even te gaan winkelen, maar ik doe dat heel verstandig niet. Consequentie daarvan is wel dat ik nog minstens twee weken moet doen met de kleren die ik nu heb. Online kan ik niks leuks vinden en komend weekend winkelen gaat ook niet lukken. Zaterdag moet ik lepels sparen voor zondag.

Heeft iemand nog tips voor leuke online shops? Ik zoek vooral broeken (spijkerbroek en een nette zwarte broek voor op mijn werk) en een leuk rokje.

Komende vrijdag heb ik een gesprek met een sollicitant, heeft iemand daar ook nog tips voor. Ik heb nog nooit een sollicitatiegesprek gevoerd. Mijn baas vindt deze kandidaat heel geschikt en mijn collega en ik mogen nu een gesprek met hem hebben en beslissen of we hem willen hebben als collega.
5x5, succes met laxeren en met je onderzoek morgen.
Wow, ik heb van de psych wel een enorme oppepper gehad vanochtend! Ze vond dat ik heel duidelijk vooruitgang had geboekt (mijn moeder viel het laatst ook al op trouwens). Ik heb meer rust in mezelf, laat de dingen op me afkomen zonder erover te piekeren of te lang na te denken en het lukt me steeds beter om te accepteren dat de situatie zo is zoals het is. Ik had het zelf ook wel door dat het beter gaat maar het is toch wel fijn om het ook van een ander te horen!
5x5, Goed zo.
Abc, ik weet wel een paar shops, je hebt wat grotere als Zalando.nl, wehkamp.nl of H&M, maar ik ben zelf fan van welikefashion.com en de webshop van menatwork. Het is ook net wat je smaak is natuurlijk! Over de sollicitant kan ik je niet adviseren, heb daar geen ervaring mee. Wat ga je zondags doen waarvoor je lepels moet sparen?

5x5, Lekker hoor dat je je écht beter voelt en dat dat nu ook opgemerkt wordt door je omgeving! Ben stiekem wel een beetje jaloers! (Of nouja....niet stiekem, iedereen hier wil dat natuurlijk )

Ik heb net gewerkt, en vond het eigenlijk wel lekker. De zon schijnt weer volop en ik had niet erg veel post. Kwam onderweg nog een oud-klasgenootje tegen die ook tijdelijk bij de post werkt nu. Even staan praten en ik kon er ook de tijd voor nemen; had niet het gevoel van: snel doorwerken want dan ben ik sneller klaar. En dat is prettig! Hoofdpijn is er nog steeds maar minder hevig dan gisteravond/vanmorgen. Vanavond zou ik naar mijn zus kunnen gaan, die is jarig. Ze heeft het al eerder gevierd, maar vandaag is ze dus echt jarig. Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik het wel zie, dat het afhangt van of ik nog hoofdpijn heb/erg moe ben. Ze reageerde normaal, niet boos ofzo, dat was wel fijn.
abc, ik vind dat ze bij wehkamp wel goede spullen hebben, en er zijn dan ook recensies, dat helpt wel vind ik. Ik heb deze laatste gekocht: http://www.wehkamp.nl/dam ... 796&F=17,19,18,20,22&SM=5

Vanochtend in de auto werd ik zo zenuwachtig en verdrietig, dat ik er even over nagedacht heb, en ik denk dat ik weet waarom het even minder gaat. Ik moet toch erg aan mijn moeder denken, vandaag wordt haar bovengebit getrokken en krijgt ze een kunstgebit en aangezien ik haar niet anders ken dan zonder bovenkiezen (ja, geen één dus), denk ik dat ze er ineens heel anders uit gaat zien en ik vind dat erg spannend.

Mijn schoonzus moet ook vandaag voor nader onderzoek en ik moet zelf naar de psychiater wat ws. de laatste keer gaat zijn.

Verder maak ik me een beetje druk odmat ik nog een kadootje moet wil kopen voor een vriendin die zaterdag haar verjaardag viert, en ik moet ècht een spijkerbroek kopen want ik heb niks meer. Die spijkerbroek wilde ik dan morgenavond kopen omdat ik (gelukkig, zou je bijna zeggen) niet hoef te sporten maar wanneer moet ik dan dat kadootje kopen want ik moet ook nog 's middags naar het ziekenhuis. Ik zou dus vrijdag voor dat kadootje kunnen gaan, maar dat voelt zo als heel laat dag. En dan wil ik eigenlijk nog langs mijn moeder dus, maar dat lukt me niet deze week denk ik. Het is gewoon te druk...
Vandaag is het ook 3x niks. Ik ben weer helemaal emotioneel. Nou ja, de zon schijnt tenminste.

Abc, je leidinggevende vindt deze kandidaat geschikt en heeft dus wrsch al getoetst of de persoon over de nodige capaciteiten beschikt. Ik denk dat het belangrijk is voor jou en je collega dat je gaat kijken of er een klik is met deze persoon. Begin het gesprek door aan de sollicitant te vragen wat over zichzelf te vertellen, vertel ook wie jullie zijn en hoe lang jullie er al werken etc. Een beetje 'over koetjes en kalfjes praten'. Het is het tweede gesprek en jullie worden (als de persoon wordt aangenomen) directe collega's, dus vind ik het belangrijk dat de kandidaat jullie ook vragen stelt over het werk dat jullie doen. Geef dus ook aan 'wat wil je van ons weten?' En toets bij de persoon hoe die dingen ziet die jullie belangrijk vinden/ of het werk hem of haar wat lijkt/ hoe hij of zij in sommige veelvoorkomende situaties zou reageren.

Ik kan je een heleboel tips geven 'hoe je een sollicitatiegesprek moet voeren', maar ik neem aan dat je baas deze technieken kent en heeft toegepast. Belangrijk is dan dat jullie een klik hebben met deze persoon en dat je deze persoon als mogelijke directe collega ziet.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Vanochtend moest ik naar het werk, ik had nog iets leuks willen doen vandaag maar nu wil ik helemaal niets meer. En ik zou de was kunnen opvouwen, maar zoals ik me nu voel kan dat morgen of overmorgen ook wel.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Lief, je hebt het duidelijk druk, logisch dus eigenlijk dat je daar moe van wordt. Heel goed dat je dat nu zelf door hebt. Die rok is leuk. Ik had van de week al bij Wehkamp zitten kijken, ik heb toen uiteindelijk alleen ondergoed besteld. Ik kon niet kiezen bij de broeken. Misschien daar toch nog maar eens kijken, ik koop daar veel en het meest bevalt goed.

Gam, dank je voor de tips. Vooral de vraag wat hij van ons wil weten vind ik een goede. Ik heb wel vertrouwen in het oordeel van mijn baas, dus op zich zal die kandidaat wel geschikt zijn.

Choco, gefeliciteerd met je zus en fijn dat moeder wat rustiger op je reageert.

We hebben zondag twee verjaardagen en gaan voor één daarvan uit eten met de hele familie (mijn moeder wordt 60). Die andere is bij vrienden en daar is het altijd heel druk met heel veel kinderen. Afgelopen zaterdag heb ik wel gemerkt dat die kinderen me nog heel veel energie kosten, dus ik wil een beetje uitgerust aan die dag beginnen.

Ik moet ook nog een cadeautje kopen voor mijn moeder. Ik heb mijn zus gevraagd of zij voor mij dat cadeautje wil kopen, maar zij heeft geen tijd zegt ze. Dus ik zal er toch zelf achteraan moeten, ik weet alleen nog niet wanneer. Het zal wel vrijdagmiddag worden na het werk, morgen moet ik werken, naar de tandarts en naar de fysio, dus dat gaat niet lukken. Ik hoop maar dat ik vrijdagmiddag in werkdorp dan kan vinden wat ik moet hebben. Anders moet ik zaterdag naar grotere stad en daar heb ik echt geen zin in. Cadeautjes voor andere verjaardag zondag heb ik online besteld en vandaag binnen gekregen. Dat is dus klaar.
Ik heb op hyves even wat frustraties geuit. Moest het even kwijt, het zit me dwars maar is iets te herkenbaar hier.

Ik ga nu even boodschappen doen, lekker op de fiets, ik heb niet veel nodig en het is lekker weer.
1e glas zit nu achter m'n kiezen, niet nadenken en opslurpen met een rietje. Appelsap ernaast, een flesje water en ik heb nu ook nog een kopje bouillonsoep voor m'n neus staan. Het eerste glas viel mee, duimen jullie dat de volgende 7 glazen ook zo makkelijk gaan? Ik gun mezelf wel iets langer de tijd. Ik zou een kwartier per glas erover moeten doen, doe er lekker 20 minuten over. Die 5 minuten extra maakt ook niet uit denk ik. Oke, nu alvast mentaal voorbereiden op het volgende glas . Moedigen jullie me maar aan als het hierna niet meer zo vlot gaat haha.
En dat was glas 2 (ging al een beetje moeilijker en m'n buik voelt een beetje vol aan bluh).
Succes ermee, 5x5. En sterkte.
5x5, moet je 7 glazen?! En elk kwartier 1 ofzo? Ik heb niet echt opgelet, maar waarvoor moet je het ook alweer? Morgen heb je een onderzoek toch? Mag je verder dan ook niks meer eten tot dat onderzoek? En kun je wel slapen als je zoveel laxeert?
Zet 'm op, 5x5, hoeveel heb je er nu op?

Ik heb net toch maar even op de fiets een kadootje gescoord, en ik ben er zeer content mee

Toch wel lekker, even naar buiten. Ik merk dat het me niet veel heeft gedaan kwa vermoeidheid, dus het zal echt een beetje in mijn hoofd zitten. Ik ga zo moed verzamelen om mijn moeder te bellen om te horen hoe het was. Ik hoop dat het meeviel. Schoonzus mag manlief vanavond doen als ik naar de psych ben.
Glas 3 is nu achter m'n kiezen en 1 x naar de wc (geen verdere details hoor ). Ik moet in totaal 2 liter (verdeeld over 8 glazen zeg maar), daarnaast nog 2 laxeerpilletjes.

Ik mocht vanaf 12 uur vanmiddag niks meer eten, alleen heldere dranken drinken. Tot 12 uur mocht ik licht verteerbaar voedsel. Morgen om 9.45 ben ik aan de beurt.

Of ik kan slapen vannacht zal ik wel zien, het zal zowiezo een latertje worden denk ik (mag vanavond pas de 2e liter nl.)
Tijd voor glas 4! Jaja, hou jullie helemaal op de hoogte (en dat leid mij een beetje af)
Ik zit op de helft! En nog een wc-gang gehad. Nu even pauze tot een uur of 20.00, maar wel genoeg blijven drinken (heerlijk, water en thee )
Mag je geen heldere bouilon? Iets zouts?
Ja dat mag ook, heb inmiddels al 3 koppen op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven