depressie, weg ermee!

12-12-2010 17:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen!

Ik open dit topic omdat ik bij mezelf het een en ander merk.

De laatste tijd ben ik weer erg down, en herken deze gevoelens.

Ik heb vaak last van angst gevoelens. Eigenlijk ging het het afgelopen jaar redelijk goed, hoewel de laatste tijd weer wat minder dus.

Nu merk ik wel dat ik klaar ben met die gevoelens. Er komt een soort survivordrang naar boven. Ondanks dat ik deze gevoelens heb, heb ik er ook een gevoel naast dat ik er klaar mee ben.

Klaar met de depressieve gevoelens.

Nu wil het niet zeggen dat het lukt om mijn gevoelens zo hupsakee aan de kant te schuiven, want de gevoelens geven natuurlijk ook een signaal af en ze zijn er niet voor niets. ben ook bereid er naar te luisteren en mezelf tijd te geven.

Ik probeer het los te zien. Voorheen kon het mij wanhopig maken. Nu probeer ik er anders naar te kijken en zie ik het echt als een uitdaging om er bovenop te komen.

Juist de dagelijkse dingen blijven doen. Proberen te genieten van de momenten als ze er zijn. En mezelf een schop onder de kont te geven als het nodig is.

Herkent iemand het? Natuurlijk wil niemand zich somber voelen, maar ik dacht, misschien is het wel fijn elkaar soms even op te vrolijken en met elkaar te delen wanneer het juist wel goed gaat.

Ik weet dat er andere topics over depressie zijn, maar ik wil niet met een bepaald statement iemands topic binnen vallen.

Vandaar dat ik er een topic over begin.

Voor iedereen die zich geroepen voelt om mee te schrijven : Je bent welkom. :-)
Ja violetje, daar hou ik mij aan vast, dat heb beter is gegaan en dat het dus weer beter kan worden. De laatste tijd gaat het echt wel beter. Het engiste waar ik nog last van heb is heel weinig eetlust en vaak een afwezig gevoel door stress.

Maar ben volop op zoek naar een nieuwe job en dat doet wel goed!

Bij mij komt het inderdaad ook heel fel door de hormomen, heb mijn depressie gekregen toen ik stopte met borstvoeding en dat staat daar wel voor gekend. Veel slapeloze nachten, jezelf weer zoeken in het nieuwe ritme en wennen aan een nieuwe leven heeft er ook veel mee te maken!

En ook voor een groot stuk de sleur in het leven en schrik dat het niet gaat veranderen. Maar ik zou daar heel graag de komende maanden verandering in brengen.

O ja, ik ga ook beginnen met kine om al mijn spieren weer aan te sterken, voor ik weer begin te sporten!
Fijn dat het redelijk goed gaat Somehow en wat leuk van het sporten. Lekker is dat hè? Lijkt me moeilijk dat je parter zolang weg is inderdaad. Hoe lang is ze nog weg?

Ja hormonen kunnen ook zoveel invloed hebben.. Goed dat je ook het sporten weer op gaat pakken. Wat ga je doen? Je hebt dus wel weer allemaal plannen, leuk hoor.

Hier gaat het ook goed, nog even en dan heb ik vakantie, heb een heerlijke wellness week geboekt! Ook nog met het vriendje een lang weekend weg. En daarna dus een nieuwe job, heb er zin in!
Wat heerlijk violetje !

Een welness WEEK ?? WOW en dan straks nog een weekend weg, vanuit daar met je nieuwe baan beginnen lijkt mij heerlijk ! Het is je gegunt!

Mijn lief is nog twee en halve maand weg en dan komt ze terug... Voor mij is het nu eindelijk aftellen... heb der al zo lang niet vast kunnen houden... dat geeft ook veel onrust. ik heb wel gemerkt dat iemand echt missenveel energie kost!
Ja dat kost veel energie inderdaad.

Ik heb nu een weekendrelatie, ook best lastig soms maar het is even niet anders!

Verder gaat het nog steeds wel goed hier; ik doe leuke dingen met vrienden en dus een heerlijke vakantie in het vooruitzicht. Ik moet alleen oppassen dat ik wel m'n yoga- en meditatieoefeningen blijf doen omdat ik gewoon weet dat het helpt!
Hey allemaal, heb even niet meegeschreven want heb het momenteel erg druk met van alles.

Opzich is dat wel fijn, alleen wordt ik er altijd lichtelijk chaotisch van als ik niet lekker in mijn vel zit. Herkennen jullie dat ook? Zelfs boodschappen doen MET lijstje resulteert dan in een bak chaos waarbij ik meerdere keren de hele winkel weer door moet omdat ik van alles vergeet. En dan de volgende dag weer terug naar de suup omdat ik een aantal dingen alsnog niet meegenomen heb, echt heel vermoeiend.

Verder gaat het wel goed eigenlijk. Ik ben nu door de eerste zitting (4 sessies) Cognitieve Gedrag Therapie, en ga aankomende week beginnen met de 2e.

Er komen hele nuttige dingen voorbij, maar ik heb vaak wel het gevoel dat ik niet weet of ik er ook echt wat aan heb. De laatste zitting herkende ik wel enorm, vooral in het boek wat we gebruiken.

Nou ja, nu gaat het veranderen van je gedachtepatronen niet snel natuurlijk, het is geen knop die je om kan zetten, dus ga ik gewoon door.

Wel rommelt het een beetje in mijn relatie (ik woon samen) Mijn partner is al een maand werkloos, en doet er niet zoveel aan als ik graag zou zien om weer een baan te vinden, terwijl hij de hoofdkostwinner was. Ook in het huishouden was hij niet vooruit te branden en was alleen maar aan het gamen, terwijl ik het zelf juist enorm druk heb op mijn werk momenteel. Dus daar ben ik heel boos over geworden (dat kon ik eerst nooit) en het lijkt tot hem door gedrongen te zijn nu.

Ik lees dat het met de meeste van jullie ook allemaal wel lekker gaat, fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven