Depressietopic - praat mee!

24-02-2019 22:33 3009 berichten
Nogal wat mensen op het forum (en daarbuiten natuurlijk) kampen met depressie.
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
Hectische nacht gehad. Laten we houden op avonturen. Toch op bank in slaap gevallen.

Overzichtelijker nu. Overzichtelijk genoeg om oxazepam te nemen om rustiger te worden.
Ga naar mijn ouders vandaag.

Vannacht wazige mail naar psychiater gestuurd, schaam mij.

Het is nog niet echt mis. Zoals vorige zomer, maar wel randje.

Ik vertrouw mijn psychiater. Dat is als zuurdesem in brood.
En als ik haar vertrouw zij is ook onderdeel van het systeem. De antidode.

Straks gaat oxazepam werken voel angst in mijn buik. Dus oxazepam is fijn.

Van belang is dat de dingen met mijn casemanager worden uitgepraat. Behalve als hij slecht is dan is alles erger.

Bedankt voor de berichtjes!
Alle reacties Link kopieren
choc: heb je vandaag contact met iemand? had je iets op de planning staan om te doen zodat je niet alleen bent?
Choco, Goed dat je hulptroepen inschakelt, zowel de oxa als je ouders. Vooral niet schamen voor de mail, je vertrouwt je psychiater! Heel veel sterkte, lijkt me waanzinnig kut om in zo'n situatie te zitten. :hug:
Choco,
Hoe gaat het nu? Heb je hulp?
Hou vol!
ik lees net dat je naar je ouders gaat, super. werkt de oxazepam inmiddels?
Choco, wat heftig en eng lijkt me dat. Ik ken ook wel onrustige nachten. Maar dat uit zich dan vooral in piekeren en rammelende honger. Die honger is soms heel moeilijk te stillen als ik dan iets eet.
herkenbaar Hondenmens, maar er zit bij mij ook nog een eetstoornis te schreeuwen dus eten lukt me dan niet.

Voel me kut, te druk, te veel, te veel herrie.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Nu met thee en koekjes op de bank. Bleh. Ik wil m'n katje, die zal me vast wel een beetje rustig krijgen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku
Wanneer komt je katje? Het beestje zal zeker weten voor afleiding zorgen en af en toe een glimlach.
Hier ook een kitten. Zo leuk!
Choco, hoe was je dag? Heb je wat afleiding gehad bij je ouders?
Vandaag redelijk.
Oxazepam.
Wel heel veel angst. Maar afleiding hielp.
Nu echt heel bang. Maar al oxazepam genomen voor in alleen. Kwam.

Waarom heb ik zo weinig controle?
:hug: ,Choco! You can do it!
Hopelijk kun je slapen Choco. Laat je morgen weer even van je horen? Dit gaat voorbij, dat weet je wel toch?
Sterkte choco, 1 slechte dag is weer een stapje bij een goede. Die komen ook weer.
Schrijf vooral van je af als dat helpt.

Verder heb ik sinds vandaag een logee mijn neefje is er! Nou is dat inmiddels meer een neef met zijn 1.92 en schoenmaat 48 maar goed ik ben altijd blij als hij er is.
Vandaag naar nijmegen gegaan met hem voor de vierdaagsefeesten, zijn naar een speciale vaart op de pannenkoekenboot geweest waar we het vuurwerk hebben gezien. Op zich was het erg fijn alleen kreeg ik op de boot eerst een astma aanval en natuurlijk was ik weer zo dom geweest om mijn astma medicatie niet mee te nemen.
Goed ik een pannenkoek gegeten en kort daarna kreeg ik weer zo'n pijnaanval. Ben van tafel weggegaan en ben buiten op het dek gaan zitten nadat ik mijn medicatie ingenomen had die ik gelukkig wel mee had genomen. Trok redelijk snel weg dat scheelde wel wat.

Nu ben ik moe. Sowieso van de dag zelf maar zowel een astma aanval als zo'n pijnaanval kosten gewoon heel veel energie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb twaalf gesprek met mijn casemanager. Ben zo in de stress..
Wat als.ik.me.vrijwillig.kapot laat maken. Ik heb het gevoel dat ik beter kan vluchten naar plaats.x waar hun gedachtenkracjt mijn hersengolven niet bereiken. Ik ben overstuur.

Maar ik ga toch omdat mijn wil.id.overgenoemn.

Maar ik. durf niet. Mijn handen .trillen mijn mond is droog.

Ik ga.mAr.anders.ga.ik nooit meer.

En heel misschien werken de dingen
Een mens kan ongelijk ben geen quantum computer. Toeval.rn universum....
Goed dat je gaat choco! Heel goed. :hug:
Choco, hoe was het gesprek met de casemanager? Hebben jullie concrete afspraken gemaakt?
Ik maak me zorgen om je. Is het een optie om je een tijdje op te laten nemen?
Ze hebben me veel heel veel kalmering gegeven en ophoging haldol. Suf nu.

Gesprek was goed minder achterdocht.

Morgen woonbegeleider.

Opname was optie. Maar denk dat ik door gesprek rustiger word.

Had checkpoints die zijn gehaald.

Was nog vatbaar voor geruststellen.
Ik voel me down, al mijn bumble matches negeren me. Gevoel van afwijzing is groot... :uh?:
Sugar and spice, and everything nice.
Hier wordt ik een beetje gek van mezelf en mijn neurotische gedachten gericht op de man in mijn leven.

Hij leest sinds zondag wel de appjes maar reageert niet. Ik ga me van alles in mijn hoofd halen.

Terwijl hij misschien wel gewoon druk is of iets.

Ik heb mezelf maar even een appverbod opgelegd
@Meiroosje, heftig! Heb je het gesprek wel snel of moet je tot einde van de week wachten?
Ik hoop dat wij je 'alleen' gevoel een beetje mogen weghalen :hug:

@choco, ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen behalve een hele dikke knuffel!

@kandijsuiker, kan je je niet beter focussen op 1 ding? Je hebt je werkt waar je je druk om maakt, en over je onderzoek en dan ook nog op zoek naar een vriend.. is dat niet té veel op je nemen?

Sterkte allemaal
-
Heuy. Hier gesprek met psychiater gehad, AD opgehoogd en wilde me weer antipsychotica geven. Ben er ff pissig om geworden want dat ging begin dit jaar heel slecht, toen ik moest afbouwen dus snap niet dat hij het voorstel.

Oude spver zat er ineens bij waar ik erg onrustig van werd.

Verder nog lage stemming, psychiater kon goed zien dat ik erg was afgevallen.
Ja ik weet het , maar heb het gevoel dat mannen voor iedereen in de rij staan behalve mij... dat iedereen vast contract heeft behalve ik...
Sugar and spice, and everything nice.
Ben overstuur, wil mijn woonbegeleider niet zien.

Doe het wel maar sla op hol of het wel te vertrouwen is.

Ben super duf van alle medicatie. Heb niet vaak zoveel kalmering voorgeschreven gehad. Gedachten gaan ook minder snel doordat ik suf ben. Niet fijn. Denk ook suf van meer haldol.

Zie echt op tegen woonbegeleider. Maar moet ook. Heb afspraken dan hoef ik geen opname.

Reageer later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven