Dromen...
zondag 22 mei 2011 om 14:52
Ik was nog aan het twijfelen tussen psyche en overig, maar het is toch maar psyche geworden.
Ik droom zoveel. Dat doe ik al heel lang, zeker als ik het druk heb, of gestresst ben of veel emotionele dingen mee maak.
Maar ik ben NU NOG chagerijnig over wat ik vannacht gedroomd heb! Het waren twee dromen, een over werk en dat ik iets alleen moest doen waar ik hulp bij nodig had. En een over vrienden waarin de relaties onderling niet meer duidelijk waren.
Dat is toch niet normaal? Hoe kom ik er vanaf? Ik kan toch niet overdag zitten mokken omdat mijn onderbewuste er 's nachts een zooitje van maakt!
Ik droom zoveel. Dat doe ik al heel lang, zeker als ik het druk heb, of gestresst ben of veel emotionele dingen mee maak.
Maar ik ben NU NOG chagerijnig over wat ik vannacht gedroomd heb! Het waren twee dromen, een over werk en dat ik iets alleen moest doen waar ik hulp bij nodig had. En een over vrienden waarin de relaties onderling niet meer duidelijk waren.
Dat is toch niet normaal? Hoe kom ik er vanaf? Ik kan toch niet overdag zitten mokken omdat mijn onderbewuste er 's nachts een zooitje van maakt!
zondag 22 mei 2011 om 15:07
Ik dacht er vanochtend nog aan toen ik wakker werd: wie bedenkt eigenlijk mijn dromen? Ik heb vannacht ook weer zo vaag gedroomd, over een supermarkt en een heuvel, en brand.
Ik droom heel vaak dat ik niks zie, dat ik mijn ogen niet open kan krijgen, dat ik er constant in aan het wrijven ben, maar dus steeds niks zie.
Maar wie bedenkt onze dromen?!
Ik droom heel vaak dat ik niks zie, dat ik mijn ogen niet open kan krijgen, dat ik er constant in aan het wrijven ben, maar dus steeds niks zie.
Maar wie bedenkt onze dromen?!
zondag 22 mei 2011 om 15:09
Als je het leuk vind om eens te kijken wat je dromen nou eigenlijk betekenen, kan een dromenboek handig zijn! Ik had er vroeger 1, dromen waarvan je denkt dat ze nergens op slaan, hebben vaak toch een betekenis. Alleen speelt die betekenis zich af in je onderbewustzijn, en je brein vertaalt dit naar dromen.
Vond het altijd erg leuk er leerzaam, en als je weet waarom je droomt wat je droomt, kun je misschien kijken of je er iets aan kan doen.
Dromen doe je idd altijd, maar soms heb je zelf invloed op de heftigheid er van.
Vond het altijd erg leuk er leerzaam, en als je weet waarom je droomt wat je droomt, kun je misschien kijken of je er iets aan kan doen.
Dromen doe je idd altijd, maar soms heb je zelf invloed op de heftigheid er van.
zondag 22 mei 2011 om 15:10
Ik herinner me mijn dromen ook altijd vrij duidelijk. En een enkele keer heb ik er ook nog wel langer last van dan een paar minuten na de tijd. Het is zelden dat het langer duurt dan een uurtje, als ik aan het werk ben, is het afgelopen. Maar laatst (in een vrij rustige periode op het werk en thuis verloopt ook alles goed) toch een paar dagen last van gehad. Nu al weer een tijd geen last. Zolang het me niet te lang duurt, laat ik het maar zo. Soms zijn mijn dromen fijn en begin ik de dag vrolijker dan anders. Soms zijn ze minder prettig, tot nachtmerrie achtig, en dan moet ik daar even door heen.
Ik neem aan dat je vandaag niet hoeft te werken. Ga lekker een rondje lopen in het bos/park oid, daar waar je alleen kan zijn. Stap lekker door en als je thuis bent is het over!
Ik neem aan dat je vandaag niet hoeft te werken. Ga lekker een rondje lopen in het bos/park oid, daar waar je alleen kan zijn. Stap lekker door en als je thuis bent is het over!
zondag 22 mei 2011 om 15:18
quote:blond schreef op 22 mei 2011 @ 15:14:
Hoezo is dat niet normaal?
Ik word geregeld huilend wakker, te wijten aan nare dromen en kan daar een hele dag door van slag zijn..
Dat iedereen droomt lijkt mij heel normaal!Niet normaal is een groot woord, maar als ik de hele dag van slag zou zijn door een droom zou mij er wel wat aan gelegen zijn om te kijken waarom ik zo droom.
Hoezo is dat niet normaal?
Ik word geregeld huilend wakker, te wijten aan nare dromen en kan daar een hele dag door van slag zijn..
Dat iedereen droomt lijkt mij heel normaal!Niet normaal is een groot woord, maar als ik de hele dag van slag zou zijn door een droom zou mij er wel wat aan gelegen zijn om te kijken waarom ik zo droom.
zondag 22 mei 2011 om 15:18
zondag 22 mei 2011 om 16:00
ik weet heel zeker dat mijn dromen inderdaad gaan over het dagelijks leven.
bij mij is het onzekerheid die ik in het dagelijks leven niet toelaat.
mijn dromen gaat altijd over dat mensen (die dicht bij mij staan) iets beloven en later in die droom het niet na komen.
ik word er ziek van en nog onzekerder.
dus het kan dat dromen je leven kan verzieken.
bij mij is het onzekerheid die ik in het dagelijks leven niet toelaat.
mijn dromen gaat altijd over dat mensen (die dicht bij mij staan) iets beloven en later in die droom het niet na komen.
ik word er ziek van en nog onzekerder.
dus het kan dat dromen je leven kan verzieken.
zondag 22 mei 2011 om 17:14
dinsdag 24 mei 2011 om 12:45
quote:SeptemberGirl schreef op 22 mei 2011 @ 15:07:
Ik dacht er vanochtend nog aan toen ik wakker werd: wie bedenkt eigenlijk mijn dromen? Ik heb vannacht ook weer zo vaag gedroomd, over een supermarkt en een heuvel, en brand.
Maar wie bedenkt onze dromen?!hmm denk dat we ze zelf maken in onze hersenen
Maar wie bedenkt onze dromen?!hmm denk dat we ze zelf maken in onze hersenen