En wat nu (baby)?

10-08-2016 07:43 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor alle berichten en adviezen. Man is inmiddels onder behandeling en heb er volop vertrouwen in dat alles goedkomt. Nogmaals bedankt!
quote:Timetraveler schreef op 11 augustus 2016 @ 10:09:

[...]

Wat wel voorgesteld wordt is dat man, tot hij adequate hulp heeft gekregen en ook zelf de ernst van zijn problematiek inziet, elders verblijft.Elders verblijven? Waar baseer je dát op? Alleen zijn met de baby lijkt me niet goed nu, maar om dan maar meteen te moeten vertrekken? Poeh zeg.
quote:satire schreef op 11 augustus 2016 @ 10:17:

[...]

Elders verblijven? Waar baseer je dát op? Alleen zijn met de baby lijkt me niet goed nu, maar om dan maar meteen te moeten vertrekken? Poeh zeg.

Meteen ? Na twee opvoedkundige tikkies en een keertje corrigeren door bij de keel vastgrijpen ?

Sja,.....da's ook wel heel overtrokken natuurlijk. Het kind is tenslotte al zes hele maanden oud. Beetje te fijngevoelig zijn ze hier. Alsof zo'n kind niks kan hebben. Worden ze hard van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Pantax schreef op 11 augustus 2016 @ 10:14:

[...]

Wat is daar het nut van, als baby en vader al niet meer samen alleen zijn?Wat als moeder even naar de wc moet? Even met het andere kind boven is? Even aan het douchen is? Zou jij het risico willen lopen dat het voor een 4e keer gebeurt? Want dat is het, vader liet het niet 1x, maar wel 3x 'zomaar' gebeuren. Als je je op dit moment goed voelt is het erg makkelijk zeggen dat 'het niet meer zal gebeuren'. Maar als het al 3x achter elkaar gebeurd is zou ik daar niet meer op durven vertrouwen. Als dat vertrouwen beschaamd wordt is er maar één de dupe; de baby. Dan liever vader maar boos, verontwaardigd en mopperend ergens in een hotelkamer of bij een vriend op de bank.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2016 @ 10:26:

[...]

Meteen ? Na twee opvoedkundige tikkies en een keertje corrigeren door bij de keel vastgrijpen ?

Sja,.....da's ook wel heel overtrokken natuurlijk. Het kind is tenslotte al zes hele maanden oud. Beetje te fijngevoelig zijn ze hier. Alsof zo'n kind niks kan hebben. Worden ze hard van.Ik bagetelliseer de situatie op geen enkele manier, zoals jij hier lijkt te suggereren. De ernst van de situatie lijkt me overduidelijk en hier moet zeker wat gebeuren. Maar wat me wel tegenstaat is dat een paar 'gedragswetenschappers van de koude grond' hier komen vertellen hoe TO moet handelen. Alsof zij de waarheid in pacht hebben. TO heeft professionele hulp gezocht. Die kunnen dat beter beoordelen dan een paar meelezers op het forum. Waarvan een deel ook nog beledigd lijkt te zijn als TO hun dwingende raad niet opvolgt.
quote:Pantax schreef op 11 augustus 2016 @ 10:14:

[...]

Wat is daar het nut van, als baby en vader al niet meer samen alleen zijn?

Als ik me in to probeer te verplaatsen (wat ik lastig kan) zou ik man ook elders willen hebben. Maar: Mijn man zou ook al elders zijn uit zichzelf.

Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat je je eigen grens (man) zo slecht meer in de gaten kunt houden dat je je baby bijna wat aan doet.

Ik zou dat heel eng vinden.

Maar ik ben to niet.
quote:satire schreef op 11 augustus 2016 @ 10:50:

[...]

Ik bagetelliseer de situatie op geen enkele manier, zoals jij hier lijkt te suggereren. De ernst van de situatie lijkt me overduidelijk en hier moet zeker wat gebeuren. Maar wat me wel tegenstaat is dat een paar 'gedragswetenschappers van de koude grond' hier komen vertellen hoe TO moet handelen. Alsof zij de waarheid in pacht hebben. TO heeft professionele hulp gezocht. Die kunnen dat beter beoordelen dan een paar meelezers op het forum. Waarvan een deel ook nog beledigd lijkt te zijn als TO hun dwingende raad niet opvolgt.

Ik denk dat mensen, waaronder ik, zich (terecht) zorgen maken om de baby. En ja, dan zijn de reacties soms heftig. En als iedereen nou het idee had dat TO er echt alles aan doet om de baby te beschermen dan waren de reacties waarschijnlijk milder geweest.

En idd, wij kunnen het niet goed beoordelen vanaf hier. Maar het gaat ook om de indruk die we van TO krijgen om erop te reageren hoe nu door een aantal gedaan wordt.

[...]

Ik bagetelliseer de situatie op geen enkele manier, zoals jij hier lijkt te suggereren. De ernst van de situatie lijkt me overduidelijk en hier moet zeker wat gebeuren. Maar wat me wel tegenstaat is dat een paar 'gedragswetenschappers van de koude grond' hier komen vertellen hoe TO moet handelen. Alsof zij de waarheid in pacht hebben. TO heeft professionele hulp gezocht. Die kunnen dat beter beoordelen dan een paar meelezers op het forum. Waarvan een deel ook nog beledigd lijkt te zijn als TO hun dwingende raad niet opvolgt.Je hoeft geen proffesional te zijn om te weten dat dit geen gezonde situatie is voor een weerloze baby. Als veiligthuis dat niet inziet zou ik een klacht indienen.

[...]

Ik bagetelliseer de situatie op geen enkele manier, zoals jij hier lijkt te suggereren. De ernst van de situatie lijkt me overduidelijk en hier moet zeker wat gebeuren. Maar wat me wel tegenstaat is dat een paar 'gedragswetenschappers van de koude grond' hier komen vertellen hoe TO moet handelen. Alsof zij de waarheid in pacht hebben. TO heeft professionele hulp gezocht. Die kunnen dat beter beoordelen dan een paar meelezers op het forum. Waarvan een deel ook nog beledigd lijkt te zijn als TO hun dwingende raad niet opvolgt.+1
quote:Bblientje schreef op 11 augustus 2016 @ 11:05:

[...]

Je hoeft geen proffesional te zijn om te weten dat dit geen gezonde situatie is voor een weerloze baby. Als veiligthuis dat niet inziet zou ik een klacht indienen.

Dat het geen gezonde situatie is, zal iedereen beamen. Dat trek ik ook niet in twijfel. Sommige dwingende adviezen hier wel.

@Duende, dat snap ik ook. De antwoorden zijn wat onbevredigend. Maar wellicht is TO met haar thuissituatie bezig en heeft ze geen tijd om uitgebreid te reageren. En dat rechtvaardigt m.i. niet het dwingende "advies" van sommigen hier.
quote:Pantax schreef op 11 augustus 2016 @ 09:47:

Ja, het is niet de oppas hè, het is de vader. En als ze bij hem weggaat moet ze de baby de halve week zonder enige vorm van toezicht bij hem achterlaten, wat de kans op ellende met een reeds depressieve vader alleen maar groter maakt. Ze heeft niet de luxe bij hem weg te gaan. Het is makkelijk roepen vanaf de wal, maar in deze maatschappelijke realiteit heeft ze maar één optie die de veiligheid van haar kind zo goed mogelijk waarborgt: opvang als hij thuis is en hulp voor de vader. Meer smaken zijn er gewoon niet. En dat doet ze nu.Dat is onzin. Voor jonge baby's wordt in de regel sowieso geen co-ouderschap toegewezen, want absoluut niet in het belang van een baby. Bovendien, als de reden van de scheiding mishandeling van diezelfde baby is, kan vader het sowieso wel op zijn buik schrijven om omgang zonder toezicht met die baby te krijgen.
Am Yisrael Chai!
quote:Horseay schreef op 11 augustus 2016 @ 08:13:

[...]

Bedankt voor je bericht! Ik heb inderdaad van Veilig Thuis kunnen vertellen. Ik zal inderdaad extra alert ook zijn op mijn eigen gesteldheid, dankje.

Wat goed dat je daar ook over hebt verteld. En dat hij daarop niet uit zijn vel is gesprongen. Wil je vertellen wat hij er van vond?

Ik vind dat je het goed doet en ik hoop dat je man snel voldoende herstelt om weer echt inzicht te hebben en mee te doen.
Het is zoals het is
quote:satire schreef op 11 augustus 2016 @ 11:11:

[...]

Dat het geen gezonde situatie is, zal iedereen beamen. Dat trek ik ook niet in twijfel. Sommige dwingende adviezen hier wel.

@Duende, dat snap ik ook. De antwoorden zijn wat onbevredigend. Maar wellicht is TO met haar thuissituatie bezig en heeft ze geen tijd om uitgebreid te reageren. En dat rechtvaardigt m.i. niet het dwingende "advies" van sommigen hier.

Dat hoop ik ten zeerste!

Iedereen reageert nou eenmaal anders en ik kan me de reacties wel voorstellen. Ongeacht of het juist is of niet. Mijn eerste post was ook puur vanuit mijn emotie. Ik heb die ook laten staan.
Horseay,

Ik had je nog gevraagd wat je nu, los van alle reacties hier en alles wat je aan het regelen bent, zelf van je man en zijn gedrag vindt.
Am Yisrael Chai!
quote:satire schreef op 11 augustus 2016 @ 11:11:

[...]

@Duende, dat snap ik ook. De antwoorden zijn wat onbevredigend. Maar wellicht is TO met haar thuissituatie bezig en heeft ze geen tijd om uitgebreid te reageren. En dat rechtvaardigt m.i. niet het dwingende "advies" van sommigen hier.Het gaat hier om een weerloze baby als ik to aan de haren daar weg kon slepen had ik het gedaan. Veiligheid van de koters staat bij mij voorop.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2016 @ 10:26:

[...]

Na twee opvoedkundige tikkies en een keertje corrigeren door bij de keel vastgrijpen

@TO : lees de adviezen en handel z.s.m..
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

[...]

Ik bagetelliseer de situatie op geen enkele manier, zoals jij hier lijkt te suggereren. De ernst van de situatie lijkt me overduidelijk en hier moet zeker wat gebeuren. Maar wat me wel tegenstaat is dat een paar 'gedragswetenschappers van de koude grond' hier komen vertellen hoe TO moet handelen. Alsof zij de waarheid in pacht hebben. TO heeft professionele hulp gezocht. Die kunnen dat beter beoordelen dan een paar meelezers op het forum. Waarvan een deel ook nog beledigd lijkt te zijn als TO hun dwingende raad niet opvolgt.Nou niet doen alsof het nooit mis gaat als professionele hulpverleners meekijken. En die kijken niet eens mee, die moeten het doen met wat TO anoniem los laat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2016 @ 11:43:

[...]

Nou niet doen alsof het nooit mis gaat als professionele hulpverleners meekijken. En die kijken niet eens mee, die moeten het doen met wat TO anoniem los laat.Zou dat echt anoniem zijn? Die kunnen toch gewoon makkelijk een telefoonnummer natrekken?
Ik geloof niet dat als je uit frustratie slaat het maar een zacht tikje is geweest. Een zacht tikje kan alleen maar als je jezelf helemaal onder controle hebt. Slaan uit onmacht is impulsief en vaak veel harder dan bedoelt is. Hij heeft erover gezwegen en hij wil het nog voor iedereen verzwijgen. Volgens mij is er veel meer gebeurt en zou ik absoluut je baby na laten kijken door een arts op (wellicht al genezen) letsel.

Echt TO, ik vind het gedrag van je man en zijn uitleg serieus onbetrouwbaar en gevaarlijk. Tel de druk die nu ontstaan is er bij op en je hebt het perfecte recept voor een eventueel drama. Jij alleen kan het tij keren door dit gebeuren als potentieel levensgevaarlijk te beschouwen voor je kind en ernaar te handelen. Je kunt het jezelf niet veroorloven om erop te gokken, met het leven van je kindje als inzet, dat man het nu niet meer zal doen al heeft hij het beloofd.

Het is de belofte van een depressieve gefrustreerde man zonder zelfinzicht en zelfbeheersing. Grote kans dat hij zich niet aan die belofte KAN houden bij frustrerende situaties. Het lijkt of jouw stoplicht nog op oranje staat terwijl het voor de meesten hier op knalrood zou staan. Ik snap dat alles je overspoelt op dit moment maar laat de hoogste prioriteit de veiligheid van de kinderen blijven.

[...]

Ik bagetelliseer de situatie op geen enkele manier, zoals jij hier lijkt te suggereren. De ernst van de situatie lijkt me overduidelijk en hier moet zeker wat gebeuren. Maar wat me wel tegenstaat is dat een paar 'gedragswetenschappers van de koude grond' hier komen vertellen hoe TO moet handelen. Alsof zij de waarheid in pacht hebben. TO heeft professionele hulp gezocht. Die kunnen dat beter beoordelen dan een paar meelezers op het forum. Waarvan een deel ook nog beledigd lijkt te zijn als TO hun dwingende raad niet opvolgt.

Ik ben als GZ-psycholoog helaas dagelijks bezig met dit soort dingen. Dus nee, niet van de koude grond. Zoals ik ook al zei, gezin van TO, keuze van TO. Wel weten we uit onderzoek en uit feitelijke ervaringen dat de situatie waarin dit gezin nu zit (afgaand op het verhaal van to), extra stresserend kan werken voor alle betrokkenen, extra spanning kan geven en dus ook kan zorgen voor meer ruzie. Voor vader die al slecht in zijn vel zit, moeite heeft met emotieregulatie en nu dus een extra paar ogen in zijn rug heeft en op zijn tenen moet lopen, TO die heel veel van zichzelf vraagt op deze manier (want inderdaad, ze zal ook moeten douchen en poepen en zit nu als ze thuis is volledig aan baby vast + de boosheid die ze echt wel zal voelen naar haar man (zou in ieder geval gezond zijn) en de baby die spanning voelt. Een time out van vader naar bijvoorbeeld een vriend of familie is in de meeste gevallen stressverminderend. Voor een ieder.

Dus nee, niet vader weg omdat het een slechte man is of omdat ik denk dat hij het kind meteen weer mishandelt, maar omdat de kans nu groter is dat er meer spanningen ontstaan die voor het kindje ook niet goed zijn.

En nogmaals, ik adviseer dit puur op basis van het verhaal van TO. Wie weet wat er allemaal nog meer speelt of anders is dan hier neergezet.
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 23:01:

Bedankt dat jullie de moeite nemen om (weer) te reageren. Ik ben blij met de uitkomst van het gesprek van man, maar verander mijn mening/houding/aanpak/oid niet. Het is wel een ministap in de goede richting denk ik, al zijn er nog heel veel stappen te gaan.

Voor nu welterusten allemaal. Mocht ik concrete updates hebben, zal ik jullie wel op de hoogte houden. Nogmaals bedankt!

doe jij nog wel een oog dicht dan met zo een tikkende tijdbom naast je

hopen dat hij niet wakker wordt als baby midden in de nacht begint te huilen of ben je van plan 24/7 wakker te blijven

echt wat ben jij onverantwoordelijk bezig,lijkt wel alsof je die man niet los kan laten zelfs niet omwille van je koters
quote:fashionvictim schreef op 11 augustus 2016 @ 11:12:

[...]

Dat is onzin. Voor jonge baby's wordt in de regel sowieso geen co-ouderschap toegewezen, want absoluut niet in het belang van een baby. Bovendien, als de reden van de scheiding mishandeling van diezelfde baby is, kan vader het sowieso wel op zijn buik schrijven om omgang zonder toezicht met die baby te krijgen.Nee hoor, zelfs als de reden van de scheiding mishandeling van het kind is, is het nog een hele lange weg om omgang onder toezicht te krijgen en voordat die lange weg bewandeld is, zal vader het kind gewoon in zijn eentje mogen zien. En iedere stap die TO onderweg zal ondernemen om de omgang tussen vader en kind te hinderen zal in haar nadeel spreken, níet in haar voordeel. Met scheiden verliest ze alle controle over de omgang tussen vader en kind en wordt ze afhankelijk van de interpretatie van anderen van de situatie. En als anderen de situatie interpreteren als liegende rancuneuze ex of als het valt wel mee, heeft de baby gewoon pech. Scheiden is de enige optie waarmee ze geen enkele invloed op de situatie meer heeft.
Moeders kunnen anders heel goed omgangsregelingen dwarsbomen.
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 23:01:

Bedankt dat jullie de moeite nemen om (weer) te reageren. Ik ben blij met de uitkomst van het gesprek van man, maar verander mijn mening/houding/aanpak/oid niet.

Je vraagt om tips en advies, maar weerlegt vervolgens alles.

Wat kom je hier dan in vredesnaam doen dan?

Het halve forum zit met een knoop in zijn maag dit verhaal te lezen en jij gaat gewoon verder met je kop in het zand steken.
Maar dat is toch niet wat ze schrijft? Ze zegt toch juist dat ondanks dat ze het gesprek met man positief vond ze wel bij haar eerdere plan blijft wat betreft kdv regelen, man niet met baby alleen laten, hulp zoek, contact met veilig thuis onderhouden en hun tips opvolgen. Dat lijkt mij allemaal positief.

Het enige wat ze niet doet is man vragen tijdelijk ergens anders te gaan wonen.
Het is zoals het is
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven