En wat nu (baby)?

10-08-2016 07:43 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor alle berichten en adviezen. Man is inmiddels onder behandeling en heb er volop vertrouwen in dat alles goedkomt. Nogmaals bedankt!
quote:viva-amber schreef op 11 augustus 2016 @ 20:46:

Het lijkt erop dat jullie geen netwerk hebben van familie en vrienden waar je terecht kunt en die ook kunnen oppassen.

Klopt dat?

Hoe komt het dat er geen of een klein netwerk is?Redelijk klein ja, bewuste keuze en bevalt over het algemeen goed trouwens.
quote:Youk79 schreef op 11 augustus 2016 @ 20:35:

Ideetje om het plan van je man uit te breiden: als hij de spanning op voelt lopen afstand nemen en meteen aflossing zoeken in zorg voor de baby.

Hij kan juist door op zo'n moment jouw hulp te zoeken ook vertrouwen op bouwen bij jou dat hij inzicht heeft in zichzelf.Ja, dat heb ik ook al aangegeven en bedacht inderdaad, maar goed dat je het aanhaalt!
quote:pokkewijf schreef op 11 augustus 2016 @ 20:54:

[...]

Waarom had hij dat gevoel niet na de éérste keer? of de tweede of de derde?

Misschien omdat hij het toen niet naar buiten heeft gebracht? Misschien heeft mijn woorden hem aan het denken gezet?

Of hij zegt het alleen maar, dat zou kunnen (al schat ik het oprecht in). Psych mag daar verder over oordelen.
quote:Lovely1987 schreef op 11 augustus 2016 @ 21:16:

Ik heb niet alles gelezen.

Maar dat je man dit al 3 keer heeft gedaan zegt wel genoeg en ik denk ook dat hij dit wel vaker heeft gedaan. Ben trouwens wel benieuwd hoe je erachter bent gekomen. Maar goed, hij schrikt er niet van en zoekt er smoesjes voor dus dat geeft al aan dat hij dit normaal vind.

En weet je...ik kan ook echt niet tegen baby gejank. En ik heb zelf een baby...die ook nog eens uren en urenlang ligt te janken zoals vanavond. Ik ben nu echt zwaar gefrustreerd en zou het liefste zijn mond dichtplakken maar weet je? Ik doe het niet...ik leg hem veilig in zijn bedje neer en loop weg en ga in de tuin staan roken en ik ben serieus weer begonnen met roken alleen maar omdat hij zoveel huilt. Het is echt niet erg dat je man er niet tegen kan maar wat vreselijk is is dat hij een baby heeft mishandeld. Want dat is het gewoon pure mishandeling!

En als ik jou was zou ik geen enkele instantie erbij halen want dan ben jij straks ook nog eens je kinderen kwijt maar zou je man buiten de deur zetten voor altijd. Jij hoort je kinderen te beschermen en dat ga je niet redden met een Kdv. Neem aan dat als je gaat poepen dat je dan je baby niet op schoot hebt en wat als jij op de wc zit en je kind gaat janken? Dan gaat je man weer slaan. Of als je onder de douche staat, je man de kinderen van het Kdv moet halen omdat jij in de file staat, of wanneer jij onverhoopt in het ziekenhuis terecht komt en ga zo maar door. Je moet je kinderen laten waar het veilig is en je man is gewoon een baby mishandelaar en hoort in de bak thuis.

Besef je eigenlijk wel dat je kind 6 maanden oud is? En dat 1 klap al fataal kan zijn? Dat baby's enorm kwetsbaar zijn? Besef je wel dat er een mogelijkheid inzit dat jij ooit je kind dood in zijn bedje vind? En hoelang is dit al aan de gang? Misschien was het al wel bezig toen hij een week oud was, zolang je er niet zelf 24:7 bovenop zit kan je nergens zekerheid over hebben.

En nu ga ik weer naar mijn huilende baby toe met frisse moed om hem te troosten.

Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp maar al te goed de kwetsbaarheid van zo'n klein wezentje. Daar zit mijn zorgen ook.

Succes met je babytje, hopelijk is hij snel getroost
quote:viva-amber schreef op 11 augustus 2016 @ 20:39:

Het is geen kwestie van zijn onzekerheid over zorgen voor de baby. Hij is niet in staat om veilig met het kind om te gaan en hij is ook niet in staat gebleken om zelf tijdig hulp te zoeken. Pas nu hij er min of meer toe wordt gedwongen komt er beweging in. Nog steeds is hij niet open over zijn gedrag en motieven.

Hij kan op dit moment helemaal niet voor een baby zorgen en zeker niet zonder toezicht. Niet meer alleen laten met de baby tot de hulpverlening zo ver is dat het wel weer veilig kan en dat er goede afspraken zijn over triggers en hoe jullie daarmee omgaan. Harde afspraken over tijdig om hulp vragen en ook afspraken over consequenties wanneer hij afspraken niet na komt.Inderdaad, mooi verwoord.
quote:Youk79 schreef op 11 augustus 2016 @ 21:46:

[...]

Hmm, ja, ik liet me misschien een beetje meeslepen. Beetje afreageren na minder leuke dag denk ik.

Ik sta wel voor mijn punt hoor, dat wel, maar ik kan inderdaad wel wat minder voor TO spreken.Ik vind het helemaal niet erg, ik waardeer je reacties juist. Bedankt.
quote:Gatti schreef op 11 augustus 2016 @ 21:53:

T.o. je kan toch niet 24/7 instaan voor de veiligheid van je baby zolang je man in hetzelfde huis is.

Er kan nog steeds weer iets gebeuren ondanks dat man zegt dat hij 't ook erg vind.

Waarom bescherm je je baby niet beter.Ik kan inderdaad niet 24/7 erbij staan. Wel kan ik zorgen dat er geen momenten meer zijn dat ze alleen zijn - de trigger momenten weghalen.
Ik vind helemaal niet dat TO alleen op de 'lievere' reacties reageert. Ik vind het knap dat ze uberhaupt nog blijft reageren op al het gezaag van mensen die het beter weten dan Veilig Thuis, of precies weten hoe het gezin in elkaar steekt zonder TO of man ooit gezien of gesproken te hebben, of realiteitszin (dat de politie hiervoor man uit huis zou komen trekken bijvoorbeeld). Veel stuurlui, erg veel wal.

Ik snap best dat het onderwerp allerlei emoties oproept, maar jeumig. Niet iedereen reageert hetzelfde, en dat maakt het niet meteen ongeloofwaardig of zelfs fout. Ik lees veel "geen moeder zou...." Nou, ik ben ook moeder, maar ik vind dat TO het goed doet op basis van wat ik lees. En nu?
quote:Horseay schreef op 11 augustus 2016 @ 22:15:

[...]

Ik vind het helemaal niet erg, ik waardeer je reacties juist. Bedankt.Dat vind ik fijn om te horen!
Het is zoals het is
quote:Lovely1987 schreef op 11 augustus 2016 @ 22:00:

[...]

Dit inderdaad....zolang hij in hetzelfde huis is kun jij je baby eigenlijk niet eens tegen hem beschermen. Of ga weg met je kinderen of laat hem weggaan. En als hij niet weg wilt dan bel je de politie.De deskundige hulplijn (veilig thuis) heeft tweemaal meerdere adviezen gegeven, maar geen over man uit huis zetten, weggaan oid. Ik sta tevens negatief tegenover weggaan. Er is ook een ouder kind in het spel.
quote:elein schreef op 11 augustus 2016 @ 22:17:

Ik vind helemaal niet dat TO alleen op de 'lievere' reacties reageert. Ik vind het knap dat ze uberhaupt nog blijft reageren op al het gezaag van mensen die het beter weten dan Veilig Thuis, of precies weten hoe het gezin in elkaar steekt zonder TO of man ooit gezien of gesproken te hebben, of realiteitszin (dat de politie hiervoor man uit huis zou komen trekken bijvoorbeeld). Veel stuurlui, erg veel wal.

Ik snap best dat het onderwerp allerlei emoties oproept, maar jeumig. Niet iedereen reageert hetzelfde, en dat maakt het niet meteen ongeloofwaardig of zelfs fout. Ik lees veel "geen moeder zou...." Nou, ik ben ook moeder, maar ik vind dat TO het goed doet op basis van wat ik lees. En nu?

Bedankt nogmaals elein.

Sommige reacties vind ik erg aanvallend en hard. Doordat ik weet dat ook zij het beste met mijn baby voorhebben, waardeer ik ook die reacties.

Voor vandaag ga ik slapen, bedankt weer voor alles.
Slaap lekker!
Het is zoals het is
quote:Horseay schreef op 11 augustus 2016 @ 22:20:

[...]

De deskundige hulplijn (veilig thuis) heeft tweemaal meerdere adviezen gegeven, maar geen over man uit huis zetten, weggaan oid. Ik sta tevens negatief tegenover weggaan. Er is ook een ouder kind in het spel.Hou je goed in de gaten hoe het met oudste kind gaat? Je hebt gezegd dat die relatie altijd goed was, maar aangezien man nu zo doet als hij doet lijkt het me goed een extra oogje daar in het zeil te houden. Dat oudste kind niet op eieren gaat lopen en ook gewoon lekker zichzelf kan zijn thuis. Ik zou ook checken wat kind van de agressie van man meekrijgt.
To, ik vind het echt heel heel heel bijzonder dat er niet breder is gekeken voor een veiligheidsplan dan de stappen die je nu zijn aangeraden. Ik sta denk ik onder de negeer ofzo, maar ik denk ook juist in het belang/herstel van je man en de daarmee hangende veiligheid van je kleintje. Ik zou me (buiten professional ook moeder van 2 kleintjes) enorm klem voelen zitten, ondanks alle goede bedoelingen van man. Op dit moment. Nu het rustig is. En hij minder triggers ervaart. En even kan denken.

Liefje, ik ben de laatste (op Youk na ) die je man afschrijft als vader en partner en goed mens. Maar echt, probeer alsjeblieft, beloof het me, de realiteit te blijven zien. En zorg goed voor jezelf en je kindjes. Jij moet nu even de stabiele factor zijn die in staat voor veiligheid want je man kan het nu niet.
quote:Horseay schreef op 11 augustus 2016 @ 22:20:

[...]

De deskundige hulplijn (veilig thuis) heeft tweemaal meerdere adviezen gegeven, maar geen over man uit huis zetten, weggaan oid. Ik sta tevens negatief tegenover weggaan. Er is ook een ouder kind in het spel.Maar hoe bescherm jij je baby dan? Ga je die 24:7 in je armen houden? En ik kan niet geloven dat een instantie als veilig thuis zeer rustig zou reageren als ze horen dat een baby meermaals is geslagen en de keel ook nog is dichtgeknepen.
Het is allemaal natuurlijk heel erg en zorgwekkend, maar er wordt nergens gesproken over 'dichtknijpen van de keel'. Vastpakken bij de keel is iets anders dan wat sommige mensen er nu al pagina's lang van maken.

Hoewel zorgwekkend en goed dat er actie wordt ondernomen door TO.. En hoewel ik het óók verontrustend vindt dat man van TO zelf 'niet echt geschrokken is'.

Maar losgaan over dichtknijpen, praten over een 'psychopaat'.. Nee.
Wow...

Heb hele topic door gelezen en ik vermoed dat jij helemaal niet alles heb verteld aan veilig thuis .

De omzwaai van je man in nog geen 48u na zijn acties is wel apart.. Nu wilt opeens aan zijn behandelaar vertellen..

Waarom belt of mailt hij zijn behandelaar niet meteen ? Waarom zeg jij niet dat hij dat moet doen. Wil jij echt tot de afspraak datum hem de "oplossing" even tot 10 tellen laten toepassen?

Arme kinderen.. Arme baby..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Dit is net zo geschreven als die keer dat de man van een vrouw ineens zoveel geld had uitgegeven. iedereen helemaal meegegaan in het verhaal en toen bleek t allemaal mee te vallen. Valt me op dat TO op dezelfde rustige beredeneerde manier antwoord geeft. Ik weet niet of ik t goed heb natuurlijk maar het valt me wel op.
quote:mamsvan schreef op 12 augustus 2016 @ 00:03:

Wow...

Heb hele topic door gelezen en ik vermoed dat jij helemaal niet alles heb verteld aan veilig thuis .

De omzwaai van je man in nog geen 48u na zijn acties is wel apart.. Nu wilt opeens aan zijn behandelaar vertellen..

Waarom belt of mailt hij zijn behandelaar niet meteen ? Waarom zeg jij niet dat hij dat moet doen. Wil jij echt tot de afspraak datum hem de "oplossing" even tot 10 tellen laten toepassen?

Arme kinderen.. Arme baby..Ze heeft anoniem veilig thuis gebeld en heeft meteen adviezen gekregen, hoe kan ze dan gerichte goede adviezen hebben gekregen als ze niet weten wie zij is? En normaal gaan ze eerst uitzoeken hoe het gezin is na een "anonieme" tip. En dat is niet al binnen een dag geregeld toch? Of ben ik nou gek?
Sorry maar geloof er geen ruk van.
Iemand die zn frustraties botviert op een baby (een BABY!) is volslagen idioot en ongeschikt voor het ouderschap.

Ik zou zo iemand nog niet als kennis dulden. Laat staan als echtgenoot.

Jaja en hij is ook lief en zielig.

Blablabla.
if we all light up, we can scare away the dark...
Nee. Ik denk niet dat het anoniem is gezien t feit dat ze volgende week weer contact hebben. En dat is prima.
quote:Timetraveler schreef op 11 augustus 2016 @ 22:29:

[...]

Hou je goed in de gaten hoe het met oudste kind gaat? Je hebt gezegd dat die relatie altijd goed was, maar aangezien man nu zo doet als hij doet lijkt het me goed een extra oogje daar in het zeil te houden. Dat oudste kind niet op eieren gaat lopen en ook gewoon lekker zichzelf kan zijn thuis. Ik zou ook checken wat kind van de agressie van man meekrijgt.Dat doe ik inderdaad, dankje.
quote:konijn82 schreef op 11 augustus 2016 @ 22:38:

To, ik vind het echt heel heel heel bijzonder dat er niet breder is gekeken voor een veiligheidsplan dan de stappen die je nu zijn aangeraden. Ik sta denk ik onder de negeer ofzo, maar ik denk ook juist in het belang/herstel van je man en de daarmee hangende veiligheid van je kleintje. Ik zou me (buiten professional ook moeder van 2 kleintjes) enorm klem voelen zitten, ondanks alle goede bedoelingen van man. Op dit moment. Nu het rustig is. En hij minder triggers ervaart. En even kan denken.

Liefje, ik ben de laatste (op Youk na ) die je man afschrijft als vader en partner en goed mens. Maar echt, probeer alsjeblieft, beloof het me, de realiteit te blijven zien. En zorg goed voor jezelf en je kindjes. Jij moet nu even de stabiele factor zijn die in staat voor veiligheid want je man kan het nu niet.Sorry als ik je onbewust heb genegeerd, ik heb wel alles van je gelezen. Ik kan me vinden in je schrijven. De 3 afzonderlijke stappen van VT hebben ook betrekking tot andere hulpverleners, dus ik vertrouw er op dat die stappen geschikt zijn.
quote:Lovely1987 schreef op 11 augustus 2016 @ 22:52:

[...]

Maar hoe bescherm jij je baby dan? Ga je die 24:7 in je armen houden? En ik kan niet geloven dat een instantie als veilig thuis zeer rustig zou reageren als ze horen dat een baby meermaals is geslagen en de keel ook nog is dichtgeknepen.Niet dichtgeknepen, vastgepakt. En waarom zij "zeer rustig" reageren? Misschien omdat ze vertrouwen hebben in de stappen die ik ga doen (die zij hebben opgesteld), of omdat zij een beter beeld van mij gekregen dmv telefonisch contact ipv de platte tekst hier. Ze vonden de situatie wel alarmerend, uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven