ervaringen met studentenpsychologen?

07-04-2012 13:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met psychologen van de universiteit. Ik zit met een aantal problemen (niet studiegerelateerd) en ik las op de site van mijn universiteit dat je met allerlei problemen terecht kan bij de studentenpsychologen. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, heeft het goed geholpen ernaar toe te gaan? Praten ze alleen met je of helpen ze je ook praktisch je problemen op te lossen?

alvast heel erg bedankt!
Misschien heeft de functie van decaan op een uni een andere invulling maar op mijn oude uni zijn ze toch echt een aanspreekpunt voor de studenten:

http://www.ru.nl/studeren ... leiding/studentendecanen/
quote:vaire schreef op 08 april 2012 @ 22:18:

[...]

Don't try this at home een decaan op een universiteit is natuurlijk iets heel anders dan op een middelbare school (en een MBO?): geen probleemoplosser maar een soort van rector van de faculteit. Hij/zij zal je zien aankomen...

Ik denk dat jij in de war bent met een dean in het Engelse/Amerikaanse systeem? In NL is een decaan idd wel degelijk een probleemoplosser voor praktische studentenzaken.

Wat betreft die psycholoog, kan zijn dat ik idd net een verkeerde heb getroffen. Je kan altijd nog gewoon naar de huisarts gaan als de studentenpsycholoog niet bevalt.
Ik ben er ooit 1 x geweest. Was voor mij geen succes. Ik denk dat je met een psycholoog wel een klik moet hebben. Dat had ik niet. Misschien dat ik hem op een verkeerd moment trof, maar hij zat te gapen, keek op z`n horloge en gaf me nou niet echt het gevoel te luisteren. Na die inteek heb ik maar besloten, dat ik daar niet zo veel aan had. Maar denk dat dat meer over dat moment of die man zegt (of over mijn probleem, misschien was ik wel heel slaapverwekkend ) dan over studentenpsychologen in het algemeen.
Voor een depressie heb je een psychiater nodig hoor, een psycholoog mag je geen medicijnen geven.
Hoe kom je daar nu weer bij?? Weet je wel wat de verschillende beroepsgroepen doen?? Voor een depressie heb je echt niet per definitie een psychiater nodig hoor! Vaak schrijft de huisarts de medicijnen voor (als je die al krijgt, dat is namelijk niet standaard) en ga je voor de rest naar een psycholoog.
Een decaan is het hoofd van een faculteit en een studentendecaan maakt deel uit van de studiebegeleiding. Jullie hebben allebei een beetje gelijk dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven