Even mijn ei kwijt, bomaanslag

21-11-2012 12:09 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.

Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.

PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
Ik zag je nick niet...inderdaad heftig allemaal. Een tijdje buitenland ook geen optie?
quote:elninjoo schreef op 21 november 2012 @ 12:17:

Tja, dat is 'n risico als je er voor kiest in 't midden oosten te gaan wonen.

Eens.
Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:32:

[...]

Eens.

Ja lekker makkelijk zijn jullie. Zou je dat ook tegen je eigen opa en oma hebben gezegd die in het europa van de jaren 40 woonden toen de pleuris uitbrak... zo van, had je kunnen weten na wereld oorlog 1, dat het hier niet veilig is.

echt bekrompen gedachten van jullie.
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:35:

Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.Bah, wat een ongepaste opmerking.
This is not kosher!
Beste Yizrael,

Inderdaad is het voor de mensen in de Gazastrook een nachtmerrie. Vooral omdat het voorspelbaar was: een VN vergadering aanstaande waarbij een status verandering van Palestina wordt voorgesteld. Duidelijk dat de sentimenten daar nu minder positief over zijn...

(of we moeten geloven in een wonder: dat dit alles eindelijk wordt doorzien...)

Mijn hart gaat uit naar de familie van mij vriend, die als ratten in de val zitten

En natuurlijk ook voor jou sterkte
Heel ongepast. Maar het verbaast me niks.

Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.

Sjeetje, iemand opent een topic over bomaanslagen en jij gaat klagen over oud en nieuw...

TO: sterkte, lijkt me heel erg eng
Ik bedoel juist - zucht - dat ik haar snap! Snappen jullie dat dan ook!

Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.Ja, vuurwerk is zeker minstens zo erg als bomaanslagen en raketaanvallen. Arme jij
Jij snapt haar omdat je bang bent voor vuurwerk?!? Dat is totaal niet te vergelijken en wat mij betreft een belachelijke vergelijking.

Verder is dit niet jouw topic dus ik zal verder niet meer op jou reageren.
Knap dat jullie het leven toch zoveel mogelijk door laten gaan, ondanks de dreiging.

Hoelang moet je in de schuilruimte blijven?
This is not kosher!
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:38:

Ik bedoel juist - zucht - dat ik haar snap! Snappen jullie dat dan ook! Een vuurwerkknalletje is wel iets heel anders dan een dreigende bomaanslag Truffel
Anders doe je gewoon even niet alsof je achterlijk bent Truffelmania.
This is not kosher!
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:38:

Ik bedoel juist - zucht - dat ik haar snap! Snappen jullie dat dan ook!

dat staat er niet hoor.

Eerst sluit je je aan bij EN, die weer lekker hardvochtig komt oordelen en dan ga je het vuurwerk van O&N nog eens even fijn vergelijken met bommen en zeggen dat het rot is voor jou dat O&N er weer aankomt.

Heel naar voor jou inderdaad. Nog een beetje erg veel naarder voor TO.
Nou tegenwoordig zijn het geen vuurwerkknalletjes meer hoor, maar halve bommen, qua knal. Daarom snap ik de angst daar ook.
Geen enkel medelijden met je. Het is een consequentie van daar gaan wonen. Hebben ze nog een Palestijns gezin weggejaagd voordat jij in je woning kon trekken?

Weet het hard, maar ik ben zo ontzettend klaar met dat gezeur in die regio. Israeli's vragen erom, Palestijnen vragen erom. Heb eigen geen sympathie meer voor een van beide kanten, maar aangezien voor elke dode Israeli zo'n 100 Palestijnen moeten sterven én de hele claim van Israel op dat land gebaseerd is op een sprookjesboek én de Joden 4000 jaar geleden ook al het toen daar woonachtige volk hebben verjaagd en uitgemoord (Kanaieten) ben ik over het algemeen toch meer op de hand van de palestijnen. En zeg nou zelf, een bom in een bus of clusterbommen en witte fosfor, wat is erger?
Dames laat toch. Jullie weten toch wie het zegt ?
kijken jullie uit dat het geen truffeltopic wordt?
Shepard TO opent dit topic duidelijk niet om een politieke discussie aan te zwengelen, maar om even de angst te ventileren.
This is not kosher!
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 12:43:

Weet het hard, maar ik ben zo ontzettend klaar met dat gezeur in die regio.Ik denk dat TO er nog veel klaarder mee is.
Truffel, heel simpel gezegd: van een vuurwerkbom ga je niet dood als je gewoon in huis zit.

Edit: Bankje, je hebt gelijk.

TO, ik begrijp wel dat je daar woont. Als er geen oorlog is, is het er prachtig wonen. Ik ben er regelmatig geweest en ik begrijp wel dat je daar blijft.
Eens met Wellhello.
Ik snap dan weer niet dat mensen in NL gaan wonen. Onder de zeespiegel.... dan vrááááág je toch om problemen.

quote:Lady-Voldemort schreef op 21 november 2012 @ 12:44:

Dames laat toch. Jullie weten toch wie het zegt ?Ja, je hebt gelijk...Maar toch!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven