Even mijn ei kwijt, bomaanslag
woensdag 21 november 2012 om 12:09
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.
Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.
PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.
PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
woensdag 21 november 2012 om 12:36
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:32:
[...]
Eens.
Ja lekker makkelijk zijn jullie. Zou je dat ook tegen je eigen opa en oma hebben gezegd die in het europa van de jaren 40 woonden toen de pleuris uitbrak... zo van, had je kunnen weten na wereld oorlog 1, dat het hier niet veilig is.
echt bekrompen gedachten van jullie.
[...]
Eens.
Ja lekker makkelijk zijn jullie. Zou je dat ook tegen je eigen opa en oma hebben gezegd die in het europa van de jaren 40 woonden toen de pleuris uitbrak... zo van, had je kunnen weten na wereld oorlog 1, dat het hier niet veilig is.
echt bekrompen gedachten van jullie.
woensdag 21 november 2012 om 12:37
woensdag 21 november 2012 om 12:38
Beste Yizrael,
Inderdaad is het voor de mensen in de Gazastrook een nachtmerrie. Vooral omdat het voorspelbaar was: een VN vergadering aanstaande waarbij een status verandering van Palestina wordt voorgesteld. Duidelijk dat de sentimenten daar nu minder positief over zijn...
(of we moeten geloven in een wonder: dat dit alles eindelijk wordt doorzien...)
Mijn hart gaat uit naar de familie van mij vriend, die als ratten in de val zitten
En natuurlijk ook voor jou sterkte
Inderdaad is het voor de mensen in de Gazastrook een nachtmerrie. Vooral omdat het voorspelbaar was: een VN vergadering aanstaande waarbij een status verandering van Palestina wordt voorgesteld. Duidelijk dat de sentimenten daar nu minder positief over zijn...
(of we moeten geloven in een wonder: dat dit alles eindelijk wordt doorzien...)
Mijn hart gaat uit naar de familie van mij vriend, die als ratten in de val zitten
En natuurlijk ook voor jou sterkte
woensdag 21 november 2012 om 12:38
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:35:
Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.
Sjeetje, iemand opent een topic over bomaanslagen en jij gaat klagen over oud en nieuw...
TO: sterkte, lijkt me heel erg eng
Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.
Sjeetje, iemand opent een topic over bomaanslagen en jij gaat klagen over oud en nieuw...
TO: sterkte, lijkt me heel erg eng
woensdag 21 november 2012 om 12:39
woensdag 21 november 2012 om 12:42
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:38:
Ik bedoel juist - zucht - dat ik haar snap! Snappen jullie dat dan ook!
dat staat er niet hoor.
Eerst sluit je je aan bij EN, die weer lekker hardvochtig komt oordelen en dan ga je het vuurwerk van O&N nog eens even fijn vergelijken met bommen en zeggen dat het rot is voor jou dat O&N er weer aankomt.
Heel naar voor jou inderdaad. Nog een beetje erg veel naarder voor TO.
Ik bedoel juist - zucht - dat ik haar snap! Snappen jullie dat dan ook!
dat staat er niet hoor.
Eerst sluit je je aan bij EN, die weer lekker hardvochtig komt oordelen en dan ga je het vuurwerk van O&N nog eens even fijn vergelijken met bommen en zeggen dat het rot is voor jou dat O&N er weer aankomt.
Heel naar voor jou inderdaad. Nog een beetje erg veel naarder voor TO.
woensdag 21 november 2012 om 12:43
Geen enkel medelijden met je. Het is een consequentie van daar gaan wonen. Hebben ze nog een Palestijns gezin weggejaagd voordat jij in je woning kon trekken?
Weet het hard, maar ik ben zo ontzettend klaar met dat gezeur in die regio. Israeli's vragen erom, Palestijnen vragen erom. Heb eigen geen sympathie meer voor een van beide kanten, maar aangezien voor elke dode Israeli zo'n 100 Palestijnen moeten sterven én de hele claim van Israel op dat land gebaseerd is op een sprookjesboek én de Joden 4000 jaar geleden ook al het toen daar woonachtige volk hebben verjaagd en uitgemoord (Kanaieten) ben ik over het algemeen toch meer op de hand van de palestijnen. En zeg nou zelf, een bom in een bus of clusterbommen en witte fosfor, wat is erger?
Weet het hard, maar ik ben zo ontzettend klaar met dat gezeur in die regio. Israeli's vragen erom, Palestijnen vragen erom. Heb eigen geen sympathie meer voor een van beide kanten, maar aangezien voor elke dode Israeli zo'n 100 Palestijnen moeten sterven én de hele claim van Israel op dat land gebaseerd is op een sprookjesboek én de Joden 4000 jaar geleden ook al het toen daar woonachtige volk hebben verjaagd en uitgemoord (Kanaieten) ben ik over het algemeen toch meer op de hand van de palestijnen. En zeg nou zelf, een bom in een bus of clusterbommen en witte fosfor, wat is erger?
woensdag 21 november 2012 om 12:46