Even mijn ei kwijt, bomaanslag

21-11-2012 12:09 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.

Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.

PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:38:

[...]

Nee dank je, ik neem liever de auto. En doe eens niet zo verongelijkt, het is een openbaar forum en als je iets post over Israel/Palestijen/Midden-Oosten dan weet je dat je ook de politieke discussie of de minder leuke opmerkingen kan aantrekken, gebeurt in andere topics net zo goed. Alsof iemand een topic kan openen over de beste make-up om haar blauwe plekken door mishandeling te verbergen en daarbij stelt dat we het niet over de mishandeling zelf moeten hebben. De angst van TO komt linea recta voort uit het veelbesproken conflict, dus de opmerking het niet politiek te maken was sowieso kansloos.

Maar goed, ook voor jou zal ik mijn mond niet houden noch de fiets pakken, maar ik heb mijn punt wel gemaakt.Nou,toch fijn om je punt gemaakt te hebben.. kijk je wel uit dat je je oog er niet mee uitsteekt??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Truffelmaffia, even oprecht vraag: Zie je of begrijp je echt het verschil niet tussen angst en doodsangst?
Jammer dat hier de beste stuurlui weer van de kant lopen te roeptoeteren.

Yisrael, niets van aantrekken hoor. Mensen hebben graag een mening, óók over zaken die zó complex zijn, dat geen weldenkend mens er meer een zinnige mening over kan vormen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
TO ik als volwassene kan me helemaal niks voorstellen van de situatie waarin jullie zitten. Hoe is dit voor je kinderen, snappen ze waarom ze de kelder in moeten?
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:38:

[...]

het is een openbaar forum en als je iets post over Israel/Palestijen/Midden-Oosten dan weet je dat je ook de politieke discussie of de minder leuke opmerkingen kan aantrekkenDit is de pijler Psyche. TO heeft hier niet voor niks gepost.

Politieke discussie hierover kun je voeren op Actueel.
De kinderen zijn niet klein, en blijven normaliter alleen thuis smiddags tot ik van mijn werk kom, nu heb ik hulp ingeschakeld omdat ik niet wil dat ze alleen zijn als het alarm afgaat.

Ze zijn wel wat gewend natuurlijk, en ook op school is het alarm afgegaan en weten ze wat ze moeten doen.

Ik ben niet bang, maar ik maak me wel zorgen, waar moet dit heen? Hoe gaat dit aflopen?

Mensen mogen best vinden dat ik een stomme keuze heb gemaakt door daar te gaan wonen, en ik ga me daar niet voor excuseren, maar ik laat me niet aanpraten dat ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor de ellende van een ander.
quote:bankje schreef op 21 november 2012 @ 13:44:

TO ik als volwassene kan me helemaal niks voorstellen van de situatie waarin jullie zitten. Hoe is dit voor je kinderen, snappen ze waarom ze de kelder in moeten?Kijk..dat zijn tenminste belangstellende vragen...
Maar als je dan terugkeert van je werk yizrael....ben je dan nooit bang dat je door een bomgeraakt wordt?
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 12:30:

Ik probeer niet te leven met die angst, het leven gaat oprecht door, de kinderen gaan naar hun clubjes, ik ga vanavond uit eten. Er wordt hier enorm op gehamerd dat alles moet doorgaan volgens routine. Maar je merkt de stress...aan het kind die weer extra veel duimzuigt, bedplassen, en ik moet toch zeggen dat ze een fatsoenlijke pyama aan moeten doen. Omdat we er misschien wel eens in het midden van de nacht eruit moeten.Is die plek dan zo belangrijk voor je dat je dit allemaal voor lief neemt? Ik kan me er niets bij voorstellen, kan je eens uitleggen (als het uit te leggen valt) hoe je dat voelt?
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 13:45:

De kinderen zijn niet klein, en blijven normaliter alleen thuis smiddags tot ik van mijn werk kom, nu heb ik hulp ingeschakeld omdat ik niet wil dat ze alleen zijn als het alarm afgaat.

Ze zijn wel wat gewend natuurlijk, en ook op school is het alarm afgegaan en weten ze wat ze moeten doen.

Ik ben niet bang, maar ik maak me wel zorgen, waar moet dit heen? Hoe gaat dit aflopen?

Mensen mogen best vinden dat ik een stomme keuze heb gemaakt door daar te gaan wonen, en ik ga me daar niet voor excuseren, maar ik laat me niet aanpraten dat ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor de ellende van een ander.Jeetje wat heftig allemaal. Angstig ook. Heel veel sterkte. Ik begrijp best dat je je zorgen maakt.
quote:powervrouw schreef op 21 november 2012 @ 13:51:

Maar als je dan terugkeert van je werk yizrael....ben je dan nooit bang dat je door een bomgeraakt wordt?Nee, zo kan je je leven niet (laten) leiden, daar begin ik niet aan. Ga zo ook met de meiden een stukje wandelen in het park, frisse neus, vanavond gewoon zoalls gepland uit eten. Alleen haal ik de babysitter wel even met de auto, want anders moet hij met de bus, de lijn die nu opgeblazen is...
quote:Bella1 schreef op 21 november 2012 @ 13:42:

[...]

Ik zal nog even een zin quoten van TO: PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.

Zij wil even haar verhaal en haar angst kwijt. MAG ze dat misschien, zonder meteen een politiek verhaal om haar oren te krijgen?

Ze mag het vragen, ik mag het negeren. Simpel. Vergelijk het met gedrag in andere topics, dan is het niet iets bijzonders ofzo. En nogmaals voor mij is haar verhaal en haar angst één op één verbonden met de politiek. Overigens staat het TO volledig vrij geen discussie te voeren, want dáár heb je twee mensen voor nodig.

Maar even een wedervraag, mag ik hier mijn vrijheid van meningsuiting vrijelijk gebruiken zonder dat iemand mij zijn mening wil opdringen over wat er wel en niet gezegd kan worden in een topic?

Nee? Waarom moet het dan wel voor TO gelden?
Joh verkas jij lekker naar het topic geen bommen op Gaza gooien. Kan je daar lekker je gal gaan spuien en laat dit topic met rust.
omdat jij jouw mening teveel opdringt in mijn optiek
quote:Twinkle1001 schreef op 21 november 2012 @ 13:45:

[...]

Dit is de pijler Psyche. TO heeft hier niet voor niks gepost.

Politieke discussie hierover kun je voeren op Actueel.

Bent u moderator? Nogmaals ik kan het een niet los van het ander zien en heb volgens mij een redelijke vrijheid om te bepalen wat ik in een post relevant vind of niet. En het is een openbaar forum, wil je alleen maar medelijden of jou welwillende reactie ga dan klagen bij vriendinnen via msn, whatsapp of iets dergelijks. TO heeft de vrijheid dit te posten, ik om te reageren.

Voor de rest verwijs ik dan steeds maar weer terug naar deze post.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 13:53:

[...]

Nee, zo kan je je leven niet (laten) leiden, daar begin ik niet aan. Ga zo ook met de meiden een stukje wandelen in het park, frisse neus, vanavond gewoon zoalls gepland uit eten. Alleen haal ik de babysitter wel even met de auto, want anders moet hij met de bus, de lijn die nu opgeblazen is...Ik vind dat wel heel sterk van je hoor...maar ik denk dat als je daar leeft je ook wel zo'n instelling moet hebben.....ik zou dat niet kunnen.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 13:45:

Mensen mogen best vinden dat ik een stomme keuze heb gemaakt door daar te gaan wonen, en ik ga me daar niet voor excuseren, maar ik laat me niet aanpraten dat ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor de ellende van een ander.

Ik kan me goed voorstellen dat het niet bepaald leuk is in delen van Israel nu, maar het is wat merkwaardig je handen af te trekken van een conflict op het moment dat je je laat horen als inwoner van een staat die er prat op gaat de enige democratie in de regio te zijn.

In een democratie worden verantwoordelijkheden nu eenmaal gedeeld.

Verder: met de televisiebeelden in mijn achterhoofd vind ik die angst allemaal wat decadent. Babysitter, kinderen naar clubjes, zelf uit eten: de verhoudingen zijn een beetje zoek omdat 'de andere kant' geen raketschild en überhaupt geen schuilkelders heeft. Ook geen drones en een miljardenbudget overigens.

Het openbare leven is daar zo goed als gestopt.
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:22:

[...]

Prima, ik wordt misselijk van klagende Israeli's die doen alsof zij zo zielig zijn terwijl een paar kilometer verder op honderden mensen sterven door bommen van de Israeli's zelf.Want lijken door de straten sleuren wat Hamas doet is wel netjes?
Ik ben benieuwd of de reacties op TO hetzelfde zouden zijn geweest als ze niet in Israel was gaan wonen, maar in Afghanistan en nu hier een topic opent dat ze zo bang is van de Taliban.

Of is het anders als je overweging in een oorlogsgebied te gaan wonen een religieuze is?
Tjessis Shepard. Je hebt het inlevingsvermogen van een asperge. TO is báng... net zo bang als de mensen in Gaza, die terwille van politiek geofferd worden voor de zaak. En nu wil ik je vriendelijk verzoeken om ergens anders je gal te gaan zitten spuwen. Dank je wel.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Offtopic; iemand met pleinvrees denkt toch ook dat er iets vreselijks gaat gebeuren als diegene naar een winkel oid gaat. Die angst is volkomen irreëel, maar het is toch duidelijk dat Truffel een angststoornis heeft? En iedereen weet toch inmiddels dat Truffel borderline heeft? Dan is het toch best logisch wat ze schrijft? Voor haar voelt het waarschijnlijk nog enger dan TO omdat die wel nuchter kan nadenken.

Sorry voor deze zijweg TO, heel veel sterkte. Ik ken mensen die in Israel wonen en ze hebben dezelfde enerzijds laconieke, anderzijds angstige houding als jij. Lijkt me heel moeilijk zeker omdat je kinderen hebt en geen man begrijp ik? Hopelijk heb je genoeg mensen om je heen
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:58:

[...]

Bent u moderator? Nogmaals ik kan het een niet los van het ander zien en heb volgens mij een redelijke vrijheid om te bepalen wat ik in een post relevant vind of niet. En het is een openbaar forum, wil je alleen maar medelijden of jou welwillende reactie ga dan klagen bij vriendinnen via msn, whatsapp of iets dergelijks. TO heeft de vrijheid dit te posten, ik om te reageren.

Voor de rest verwijs ik dan steeds maar weer terug naar deze post.TO heeft dit gepost met een bepaalde reden. Het staat niet voor niks onder de post psyche. Ze wil haar verhaal kwijt. Ze heeft meteen aangegeven géén politieke discussie te willen voeren! Wat begrijp je nou niet aan dat verhaal?!
quote:rionyriony schreef op 21 november 2012 @ 13:25:

lijkt me een hard leven. Als je wegtrekt dan geef je je buren hun zin. En waar je ook heengaat, tenslotte komen ze je altijd achterna en dan word je weer weggepest door de lievelingsmensen van rood Nederland.

Sterkte en succes!Is dit nodig?
quote:evelynsalt schreef op 21 november 2012 @ 14:02:

[...]

TO heeft dit gepost met een bepaalde reden. Het staat niet voor niks onder de post psyche. Ze wil haar verhaal kwijt. Ze heeft meteen aangegeven géén politieke discussie te willen voeren! Wat begrijp je nou niet aan dat verhaal?!Ik heb gevraagd of de mods hier mee willen lezen want ik vind het heel vervelend zoals het nu gaat.
Oh fijn. Ik was ook al van plan dat te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven