ex dreigt met zelfmoord

19-11-2012 23:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn al bijna 6 jaar uit elkaar. Ex heeft nadat we uit elkaar waren een nieuwe vriendin gekregen, en ik heb ook een vriend. So far so good zou je denken.

Helaas zijn er al 5 jaar problemen met hem , steeds weer iets anders, uiteindelijk is vorig jaar de scheiding uitgesproken. Nu waren we nog bezig met financieele afhandeling., dat waren nog een aantal punten van verschil. Afgelopen week zijn we nog iets dichter bij het eindresultaat gekomen.

En nu vandaag kreeg ik een mailtje van vriendin van ex, dat hij een einde aan zijn leven wilde maken, en ze ging me precies vertellen hoe hij dat wilde doen. Hij wilde van het dak van mijn huis afspringen, en daar een brief bij achterlaten dat ik dan alles had wat ik wilde. Ik moest dat mijn kinderen maar even vertellen.

Maar ondanks het feit dat we er financieel nog niet helemaal uit , zijn, is de situatie zo, dat hij er vele malen (en echt vele malen) beter uitspringt dan ik. Prima, geen probleem mee, maar hij wilde zijn afspraken niet nakomen, en daar heeft mijn advocaat (terecht) hem op gewezen. En nu dit.

Ik voel me niet verantwoordelijk, want ik weet hoe de situatie werkelijk zit, maar leuk is de hele situatie niet.

Ik wil niet morgen beneden komen en hem dan op mijn oprit vinden. Of nog erger dat 1 van mijn kinderen hem vind. dat is toch afschuwelijk
Eigenlijk moet je hopen dat ie zelfmoord pleegt. Zij kinderen(dus die van jou) erven dan zijn geld en jij bent voogd dus wordt je goed betaald. Hij kan niet meer zeiken en het scheelt je een berg gezeik en geld aan advocaten. Misschien moet je hem dat eens schrijven.
quote:waterplant schreef op 20 november 2012 @ 12:51:

Eigenlijk moet je hopen dat ie zelfmoord pleegt. Zij kinderen(dus die van jou) erven dan zijn geld en jij bent voogd dus wordt je goed betaald. Hij kan niet meer zeiken en het scheelt je een berg gezeik en geld aan advocaten. Misschien moet je hem dat eens schrijven.Jij denkt dat veel geld het verlies van een ouder wel goed maakt voor die kinderen? En dat het helemaal niet schadelijk zou zijn als de kinderen ooit zo'n onsmakelijke boodschap van hun moeder zwart op wit onder ogen krijgen?
Je kijkt nog eens goed naar het mailtje. Hoe word het verpakt, dat hij zelfmoord gaat plegen? Als in eerst een alinea (of wat) ditendat en zusenzo en daarna opeens weet je, hij is nu van plan zélfmoord te plegen. heeft me al precies verteld dat ie het zo en zo gaat aanpakken! Dus daarom gaan we nu zo en zo...

In die stijl is het alleen maar een pressiemiddel ergens voor.

Mocht er staan: joh ik maak me zorgen, want hij heeft het erover dat ie zelfmoord wil plegen en hij vertelde me ook exact hoe en wat! Dat ze je nog net niet om hulp vraagt.

Denk erom dat zij de vriendin van hem is. Zij is verliefd op hem/houd van hem. Voor haar zou het ook een klap zijn als hij zelfmoord pleegt. Zij wil hem niet kwijt (neem ik aan) dus zou zij stappen ondernemen om te doen wat ze kan om hem tegen te houden.
Jij denkt dat het goed is dat die kinderen een vader hebben die zo labiel is dat de kinderen er nu al onder lijden en dat ze volstrekt achterlijk zijn dat ze niet in de gaten hebben dat hun vader een mafkees is.

Ondertussen zit TO met een vent die d'r al 6 jaar manipuleert en bedreigd en die zijn stiefzoon zijn eigen dochter laat bedreigen en het doet hem blijkbaar ook geen moer dat TO niet genoeg geld heeft om hun kinderen te onderhouden. TO hoeft hem trouwens niet te mailen, ze kan het ook door de telefoon zeggen.
quote:NummerZoveel schreef op 20 november 2012 @ 12:54:

[...]

Jij denkt dat veel geld het verlies van een ouder wel goed maakt voor die kinderen? En dat het helemaal niet schadelijk zou zijn als de kinderen ooit zo'n onsmakelijke boodschap van hun moeder zwart op wit onder ogen krijgen?

Ik zeg idd altijd: geld maakt niet gelukkig, je zegeningen tellen wel.

Hij heeft 3 prachtige kinderen, een vriendin, absoluut geen geldzorgen, een huis (met flinke overwaarde, dus daar ook geen zorgen over), hij gaat al een paar jaar 6x per jaar op vakantie.

Maar ook in mijn geval maakt geld niet gelukkig, maar moet wel mijn kinderen te eten geven. In de bijstand kom ik niet, omdat er een overbedeling is, waar ik juridisch recht op heb, maar ondertussen heb ik die nog niet ontvangen, want daar steggelt hij over. Dus zit nu tussen wal en schip, en dan dit er ook nog eens bij.

Zelfs het sterkste elastiekje knapt wel eens.
quote:waterplant schreef op 20 november 2012 @ 13:07:

Jij denkt dat het goed is dat die kinderen een vader hebben die zo labiel is dat de kinderen er nu al onder lijden en dat ze volstrekt achterlijk zijn dat ze niet in de gaten hebben dat hun vader een mafkees is.

Ondertussen zit TO met een vent die d'r al 6 jaar manipuleert en bedreigd en die zijn stiefzoon zijn eigen dochter laat bedreigen en het doet hem blijkbaar ook geen moer dat TO niet genoeg geld heeft om hun kinderen te onderhouden. TO hoeft hem trouwens niet te mailen, ze kan het ook door de telefoon zeggen.

Mijn kinderen weten hoe hun vader is, niet door mij, maar door hun eigen ervaringen. Er is zo verschrikkelijk veel gebeurd de laatste paar jaar. En trilogie erover schrijven zou nog te weinig zijn.

Maar het punt is idd dat hij zich nergens voor schaamt, zich niet kan inleven in anderen, alleen zijn eigen emoties tellen.

Ik heb echter nooit mijn kinderen de omgang met hun vader ontzegd, (dat zou ook weer een hoop gesteggel opleveren), het enige wat ik wil, is die scheiding helemaal rond hebben, zodat iedereen rustig verder kan met zijn/haar eigen leven.
Je kunt het uiteraard niet maken maar ergens zou je er toe komen om te zeggen: 'be my guest,wil je van het dak springen je gaat je gang maar ik hou je absoluut niet tegen'.

Wat een gemanipuleer zeg,jeetje.

Sterkte met de situatie..
Maar wat ik niet snap uit het verhaal: waarom zou hij zelfmoord willen plegen? Is hij depressief?

En waarom bij jou op het dak, na 6 jaar, terwijl hij een nieuw, rijk leven heeft?
Sommige mannen zijn zo. Hebben nog maar 1 doel. Jou levenslang proberen te manipuleren. Ik heb ook kinderen die door eigen ervaring weten hoe hun vader is. Een is volledig in zijn greep.

Voorkom ieder contact. Alleen nog communicatie via de advocaat. Neem nieuwe telefoonnummers en eis ivm dit dreigement een straatverbod. Dan springt hij maar van een ander dak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat Fame zegt. Ik beneid je niet, en als ie springt dan graag van een flatgebouw. Ik zou het in jouw plaats gewenst hebben, niet vanwege het geld maar 6 jaar gezeur en gezuig zou mij teveel worden en dat ie je kinderen in zijn gjank meesleurt. Sterker nog, ik zou hem nog best het laatste duwtje willen geven.
Mijn ex heeft hier ook mee gedreigd, ik trok me er niks van aan en zei zelfs heb je een touw nodig? Ja sorry hoor maar vaak is het onzin en aandachttrekkerij . Mensen die het echt willen praten er niet over.

Savonds kwam hij aan mijn deur en had een mes bij zich, ik deed de deur niet open en hij zei dat ie zichzelf ging neersteken waarop ik niks zei. Hij deed het namelijk echt voor aandacht.

Ineens hoorde ik hem schreeuwen dat ik 112 moest bellen, ik zei nog waarom je wilt toch dood??

Maar uit fatsoen toch gebeld en ze kwamen.

Hij zei tegen de broeder geef me maar een spuitje, ik wil dood!

De broeder zei ja meneer dan had u maar beter uw best moeten doen.

Iedereen zal anders zijn en ik weer niet of dit echt is maar bij mijn ex was het puur aandachttrekkerij
En had hij zichzelf ook gestoken girly of dat ook niet?

Vaak is het idd aandacht trekken maar heel soms ook niet.

Iig is het dan zijn eigen keuze om er een eind aan te maken.
Gipsygirl nee hoor, niks aan het handje.. Ja paar krasjes maar keer niet hoor.
quote:girlygirl08 schreef op 20 november 2012 @ 17:11:

Gipsygirl nee hoor, niks aan het handje.. Ja paar krasjes maar keer niet hoor.

En daar moet dan de ambulance voor uitrukken..

Eigenlijk hadden ze hem zelf die kosten moeten laten betalen.

Schaamde hij zich niet kapot tegenover jou?
quote:VotesforLeo schreef op 20 november 2012 @ 13:49:

Maar wat ik niet snap uit het verhaal: waarom zou hij zelfmoord willen plegen? Is hij depressief?

En waarom bij jou op het dak, na 6 jaar, terwijl hij een nieuw, rijk leven heeft?

Hij heeft wel een psychiatrische diagnose, althans dat zegt hij zelf, hij heeft volgens hem een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Is uitgekomen nadat we uit elkaar waren.

En waarom hij zelfmoord wil plegen? Ja dat snap ik dus ook niet, er is totaal geen reden toe. Zoals ik al zei: hij heeft 3 prachtige dochters, een vriendin, een mooi huis, absoluut geen geldzorgen, hij is steeds 6 x per jaar op vakantie geweest. Hij heeft een rijker leven dan menigeen. Maar als hij zijn zin niet krijgt dan gaat hij chanteren en manipuleren. Al vaker gebeurd, maar nu gaat hij dus een stapje verder.

Ben net langs zijn huis geweest, moets toch in de buurt zinn. Zijn auto staat voor de deur en het is donker.
Namita,misschien moet hij eens ervaren dat manipuleren en chanteren niet meer het resultaat oplevert wat hij tot nu toe gewend was.

Dreigt hij met zelfmoord dan zou je eigenlijk moeten zeggen 'niet dreigen maar doen.!' 'Mij maakt het niet uit dus ga je gang.'

Herken je hem ook in de de diagnose die gesteld is?
Gipsygirl hij heeft ook zelf de kosten moeten betalen hoor, doe mensen hebben wel wat beters te doen zeg! Geloof dat de rekening iets van 1500 euro was.

Achteraf schaamde hij zich dood toen ik met zijn moeder stond te babbelen maar daarna heeft ie nog geprobeerd de liefde te verklaren hoor..!

Mijn antwoord was nee natuurlijk!
[quote]girlygirl08 schreef op 20 november 2012 @ 19:04:

Gipsygirl hij heeft ook zelf de kosten moeten betalen hoor, doe mensen hebben wel wat beters te doen zeg! Geloof dat de rekening iets van 1500 euro was.

Achteraf schaamde hij zich dood toen ik met zijn moeder stond te babbelen maar daarna heeft ie nog geprobeerd de liefde te verklaren hoor..!

Mijn antwoord was nee natuurlijk![/quote]

Nah daar begrijp ik nou niks van..
quote:gypsygirl-1 schreef op 20 november 2012 @ 18:57:

Namita,misschien moet hij eens ervaren dat manipuleren en chanteren niet meer het resultaat oplevert wat hij tot nu toe gewend was.

Dreigt hij met zelfmoord dan zou je eigenlijk moeten zeggen 'niet dreigen maar doen.!' 'Mij maakt het niet uit dus ga je gang.'

Herken je hem ook in de de diagnose die gesteld is?

Ja gypsygirl, ik herken hem wel in die diagnose, ik herken er eigenlijk ook Asperger in, maar aangezien (voor zover ik weet) die diagnose niet gesteld is, mag je daar natuurlijk zelf geen etiketje op plakken.

Dat dreigen met zelfmoord heeft hij nog niet eerder gedaan, maar manipulatie en chantage wel.

Totaal geen compassie of empathie.

Maar heb idd al genoeg met hem meegemaakt.

Heb e.e.a. verwijderd op advies van een medeforumster, ivm herkenning, en daarmee wellicht samenhangende actie van zijn kant
Ben je niet bang dat je met al deze info heel erg herkenbaar wordt?
quote:leentjedb schreef op 21 november 2012 @ 00:27:

Ben je niet bang dat je met al deze info heel erg herkenbaar wordt?Kan zijn, maar dat maakt niets uit, heb niks misdaan, geen geheimen, mijn naaste omgeving weet hiervan.
Waar ik op doelde was je ex. Ben je niet bang dat hij hier terecht komt en je nog meer het leven zuur gaat maken? Jouw vrienden en familie maak ik me geen zorgen over. Over jou wel. Die ex van jou klinkt behoorlijk gestoord.
quote:leentjedb schreef op 21 november 2012 @ 00:41:

Waar ik op doelde was je ex. Ben je niet bang dat hij hier terecht komt en je nog meer het leven zuur gaat maken? Jouw vrienden en familie maak ik me geen zorgen over. Over jou wel. Die ex van jou klinkt behoorlijk gestoord.

O, zo bedoel je. tja heb niet het idee dat hij op een forum zoals dit beland, kan natuurlijk altijd. Misschien wel zijn vriendin, maar in feite vertel ik de dingen zoals ze zijn, en tegen wildvreemden.

Misschien kan ik mijn uitgebreide post beter weghalen, maar wilde even een voorbeeld geven dat ik hem wel herkende in een diagnose, en wat er zoal nog meer is gebeurd, en dit is nog maar een klein beetje.

Maar het is dus verstandiger om het weg te halen, denk je?
Ik zou het risico niet willen lopen als ik jou was. Better safe than sorry.
@Leentjedb , ik heb mijn post aangepast, maar ik denk dat mijn OP ook al herkenbaar zou zijn, mocht hij meelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven