ex dreigt met zelfmoord

19-11-2012 23:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn al bijna 6 jaar uit elkaar. Ex heeft nadat we uit elkaar waren een nieuwe vriendin gekregen, en ik heb ook een vriend. So far so good zou je denken.

Helaas zijn er al 5 jaar problemen met hem , steeds weer iets anders, uiteindelijk is vorig jaar de scheiding uitgesproken. Nu waren we nog bezig met financieele afhandeling., dat waren nog een aantal punten van verschil. Afgelopen week zijn we nog iets dichter bij het eindresultaat gekomen.

En nu vandaag kreeg ik een mailtje van vriendin van ex, dat hij een einde aan zijn leven wilde maken, en ze ging me precies vertellen hoe hij dat wilde doen. Hij wilde van het dak van mijn huis afspringen, en daar een brief bij achterlaten dat ik dan alles had wat ik wilde. Ik moest dat mijn kinderen maar even vertellen.

Maar ondanks het feit dat we er financieel nog niet helemaal uit , zijn, is de situatie zo, dat hij er vele malen (en echt vele malen) beter uitspringt dan ik. Prima, geen probleem mee, maar hij wilde zijn afspraken niet nakomen, en daar heeft mijn advocaat (terecht) hem op gewezen. En nu dit.

Ik voel me niet verantwoordelijk, want ik weet hoe de situatie werkelijk zit, maar leuk is de hele situatie niet.

Ik wil niet morgen beneden komen en hem dan op mijn oprit vinden. Of nog erger dat 1 van mijn kinderen hem vind. dat is toch afschuwelijk
Ik moet eerlijk zeggen dat ik direct voor zijn deur had gestaan. dat hij maar eens even heel goed luistert en je in de ogen kijkt. Eenmaal de kinderen erbij betrekken, dan hebben we over iets heel anders. Hij moet maar eens wagen de keuze te maken...dat hij weet wat hij iedereen precies aandoet. Of hem dat nou weerhoud of niet, hij zal luisteren. Ik zou woest zijn. Een goeie harde klap in z'n smoel. Wat een chanterende lul zeg. Sorry, 1 min had ik voor z'n deur gestaan.
Ik zie hier nou ook iemand het advies geven dat moet hopen dat íe zelfmoord pleegt. Ben je helemaal gek, verlaag je niet tot zijn niveau, en iets waar je absoluut van uit kunt gaan is dat als je kinderen volwassen zijn je dat kwalijk zullen nemen. Het is en blijft de vader. Zulke achterlijke wensen, bijten je jaren later nog in je kont. Be carefull what you wish for, klopt echt. Want uiteindelijk blijf jij achter met de kinderen en niet hij, zullen uitspraken kunnen grtere brokken leveren dan dan die hij creëert. Sorry wat een achterlijk advies.
quote:piepjepiep schreef op 21 november 2012 @ 01:14:

Ik zie hier nou ook iemand het advies geven dat moet hopen dat íe zelfmoord pleegt. Ben je helemaal gek, verlaag je niet tot zijn niveau, en iets waar je absoluut van uit kunt gaan is dat als je kinderen volwassen zijn je dat kwalijk zullen nemen. Het is en blijft de vader. Zulke achterlijke wensen, bijten je jaren later nog in je kont. Be carefull what you wish for, klopt echt. Want uiteindelijk blijf jij achter met de kinderen en niet hij, zullen uitspraken kunnen grtere brokken leveren dan dan die hij creëert. Sorry wat een achterlijk advies.

Wees gerust piepjepiep, ondanks dat ik des duivels op hem (en haar) ben, zal ik dat advies niet ter harte nemen. Want ik heb ook nooit de kinderen de omgang met hun vader ontzegd, ondanks dat hij wel voor conflictsituaties zorgde, zorgde hij (tot nu toe) in praktische zin wel goed voor ze. Ze kregen prima eten voorgeschoteld, hij ging met ze naar de film of bowlen.

Creeert hij op een bepaalde manier een afstand tussen hem en de kinderen, dan ligt dat aan hemzelf en niet aan mij.

Ja voor zijn deur staan: ik ben gisteren langsgereden, maar hij was er niet, alles donker. Dus ik kon hem nergens mee confronteren.

Wat de politie nog wel zei, was dat het hun bevreemdde, dat zijn vriendin mij per mail benaderde over zoiets belangrijks, en niet per telefoon (mijn nr staat in zijn tel, en ik weet zeker dat ze in zijn tel kan) of persoonlijk.

Weet je, ik hou er zelfs nog rekening mee, dat ze met z´n tweeen met al zijn geld er vandoor zijn gegaan. want naar de notaris is nog niets door hem overgemaakt.

Slechte gedachte misschien, maar gezien de vele dingen die ik de afgelopen jaren met die 2 heb meegemaakt, laat ik alle opties open.
Zou zo maar kunnen, jij kent je ex en zijn grappen en grollen tenslotte het beste.

Zorg ervoor dat je veilig en zeker bent, dat je niet van hem afhankelijk bent (ben je volgens mij ook niet) en als ook de politie de gang van zaken omtrent informeren vreemd vind, zou ik er geen aandacht meer aan schenken. We zijn nu al dagen verder en er is nog niets gebeurd. Ook heb j ena de ene mail niets meer terug gekregen, dus ik kan me niet indenken dat hij dit serieus meent.

Succes en sterkte met deze persoon!
Weet nu gewoon zeker dat er een spelletje wordt gespeeld. Ben echt kapot nu.

We zijn bij de notaris geweest, ex zou betalen, heeft hij tot nu toe nog niet gedaan (notaris gesproken) en gaat hij natuurlijk ook voorlopig niet doen, want niemand mag met hem in contact komen, zijn vriendin schermt hem van de buitenwereld af. Wie weet zitten ze al met alle poen ergens op de Bahama´s. zoals ik al zei, ik laat gezien het verleden alle scenario´s open.

Nu kreeg ik vandaag een brief van zijn broer, of ik even een bedrag wilde betalen aan de erven. Dit bedrag is bijna 3 x zo hoog als ik uit overbedeling zou krijgen. Nou klopt het sowieso niet, want ze eisen een totaal bedrag van mij wat eigenlijk (indien ik werkelijk de helft moet betalen) door ons allebei zou moeten worden betaald. Maar daar zijn de advocaten nog over in conclaaf. Maar ze vorderen dus het gehele bedrag op mij. nou ja dat klopt niet, daar maak ik me ook niet druk om.

Maar ik word nu even aan alle kanten onder druk gezet. Ik zelf heb een paar honderd euro op de bank staan, mijn ex en zij familie hebben tonnen, en zelfs mijn deel wat ik zou krijgen uit de scheiding zou ik niet eens iets aan hebben, want dat wordt ahw meteen terugggevorderd. Of dat terecht is, is nog maar zeer de vraag, maar leuk is het niet zo´n brief.

Leuke ex-schoonfamilie, ik weet zeker dat de grootouders niet zouden willen dat hun eigen kleinkinderen dit zou worden aangedaan. Ik heb straks niet eens een huis, geen geld, maar moet wel de volledige zorg voor mijn 3 kinderen op mijn schouders nemen, vanwege een ex die zgn suicidaal is.

Dit klopt van geen kanten. Maar ja vervelend blijft wel dat ze me aan alle kanten aan het pressen zijn. Weet niet hoe lang ik het nog volhou.
Hij leeft dus nog, en neemt het er goed van.

Laat je niet piepelen, recht is recht en daar kan hij of zijn vriendin niks tegen doen.
Laat je niet gek maken! Er spelen nu veel zaken op veel vlakken. Mail van vriendin over ex, brief van broer over ex en afwikkeling. Maar niets van ex zelf!

Kijk naar de gemaakte afspraken. Aan welke houdt hij zich nu niet? Daar mag je hem op aanspreken. En de brief van broer, dien je in bij de notaris met de vraag wat je hier mee aan moet.

Vraag de kennis op, daar waar je het kan vinden.

Chantage en manipulatie, dat mag je naast je neer leggen.
quote:louba schreef op 21 november 2012 @ 14:49:

Laat je niet gek maken! Er spelen nu veel zaken op veel vlakken. Mail van vriendin over ex, brief van broer over ex en afwikkeling. Maar niets van ex zelf!

Kijk naar de gemaakte afspraken. Aan welke houdt hij zich nu niet? Daar mag je hem op aanspreken. En de brief van broer, dien je in bij de notaris met de vraag wat je hier mee aan moet.

Vraag de kennis op, daar waar je het kan vinden.

Chantage en manipulatie, dat mag je naast je neer leggen.

Hij houdt zich bijna aan geen enkele afspraak, financieeel, noch praktisch. Ik heb de brief van broer al aan de notaris gemaild, weet dat die brief niet klopt, maar het voelt gewoon zo kl*te, dat ze me aan alle kanten onder druk proberen te zetten.

Het enige wat ik wil is gewoon lekker verder leven met mijn kinderen en mijn vriend. Financieel zou ik, indien alles op de goede manier geregeld zou zijn, veel minder hebben dan ex, hooguit mss 1 x per jaar op vakantie kunnen (ex gaat 6x), maar ik ben daar tevreden mee, ik wil gewoon rust, maar niet ten koste van alles. want dat zou betekenen dat ik toegeef aan hun gemanipuleer en chantage, en dat zou betekenen, dat ik straks geen woonruimte meer heb, geen geld. Ik ben al 6 jaar uit elkaar, ik wil gewoon verder, maar het wordt me op een of andere manier niet gegund.

Overigens weet ik dat deze familie bekend staat, dat ze wat dat betreft over lijken gaan. Alleen ben ik daar veel te laat achtergekomen.
Nogmaals, laat je niet gek maken meid! Probeer alles volgens de regels te doen. Goed om het al bij de notaris te leggen.

Bel anders ook met het juridisch loket.

Mensen die over lijken gaan, daarbij moet je vooral veel en hard op de rem trappen. Alles 3x laten checken. Niet uitgaan van goede bedoelingen, maar alles onder de microscoop en tegen het licht houden.

Heel vermoeiend, maar wel lonend uiteindelijk! Ik wil je heel erg veel succes wensen!
Thnx Louba
quote:piepjepiep schreef op 21 november 2012 @ 01:14:

Ik zie hier nou ook iemand het advies geven dat moet hopen dat íe zelfmoord pleegt. Ben je helemaal gek, verlaag je niet tot zijn niveau, en iets waar je absoluut van uit kunt gaan is dat als je kinderen volwassen zijn je dat kwalijk zullen nemen. Het is en blijft de vader. Zulke achterlijke wensen, bijten je jaren later nog in je kont. Be carefull what you wish for, klopt echt. Want uiteindelijk blijf jij achter met de kinderen en niet hij, zullen uitspraken kunnen grtere brokken leveren dan dan die hij creëert. Sorry wat een achterlijk advies.Nee, een goede harde klap in z'n smoel is een constructieve bijdrage...
quote:Exces schreef op 20 november 2012 @ 07:45:

Lieve TO, vanaf 12 jaar mogen kinderen zélf kiezen waar ze willen wonen en ze mogen ook zélf beslissen of ze wel of niet naar hun vader willen in het weekend.

Misschien de advocaat eens vragen? En dat duidelijk maken naar je ex toe?

Je hoeft je geen zorgen te maken om de omgangsregeling, om het doodsimpele feit dat een 16-jarige puber daar zelf wat over te zeggen heeft. Als die zegt; tabé, ik ga bij de ander wonen, dan heb jij dat maar te accepteren. Goed, daar moeten dan afspraken enzo over gemaakt worden en het kan zijn dat dat via de rechter moet, maar de uiteindelijke beslissing daarin ligt bij de kinderen en niet bij de ouders.

Is anders als het gaat om jonge kinderen, maar jij hebt het over pubers.

Ook je dochter, die is al eens bedreigd en daar heb je ook nog eens bewijs van. Dan gaat ze toch lekker niet naar pa, mag ze helemaal zelf weten. Ik zou de kinderen de keus geven en de advocaat dat op papier laten zetten.Wat een smerig ouderverstotend advies
Ja Meerminder, het wijzen is begonnen...
Inmiddels ga ik dat mailtje steeds minder serieus nemen. Hij heeft nog niets overgemaakt naar notaris, hij is gewoon verdwenen, niemand mag van vriendin contact opnemen. In de 1e instantie denkt iedereen, o, ok we laten hem even met rust.

Maar nu (ook volgens mijn advocaat) begint de twijfel te rijzen.

Het lijkt nl op een complottheorie. Ex heeft heel lang moeilijk gedaan om mij het bedrag uit overbedeling te betalen. (terwijl hij financieel daar wel tot toe in staat was)

Hij heeft de rechterlijke uitspraak naast zich neergelegd. Vorige week uiteindelijk toch naar de notaris, dus ik dacht, he he eindelijk.

Maar nu verdwijnt hij gewoon, zonder ook de notaris te betalen. Vervolgens krijg ik brief van de familie of ik maar even een bepaalde bedrag (3x het bedrag wat ik zou krijgen) wil betalen.

Hier klopt iets niet. Maar ik betaal niet, want van een kale kip kun je niet plukken.

Iemand een idee, wat ik kan doen?
Ja gewoon weer contact opnemen met je advocaat, kort geding aanspannen waarbij je hem in gebreke stelt en het bedrag vorderd plus de extra gerechtelijke kosten.

Daarnaast is dit hele gebeuren iets tussen jou en ex. Niet tussen jou en de vriendin/broer van de (h)ex. Dus die brieven lezen, doorsturen aan de advocaat en in een mapje bewaren. Verder geen actie ondernemen.
Er ligt al een gerechterlijke uitspraak. Met dat vonnis in handen kun je met je advocaat nieuwe stappen ondernemen.
Tja als je het zo leest, lijkt het heel simpel. Maar ex en hex reageren nergens op.

Er is in april 2011 een rechterlijke uitspraak geweest, die legt hij gewoon naast zich neer. Vorige week bij de notaris een officeele akte getekend, komt hij niet na. Hij heeft lak aan officieele instanties.

Als hij niet thuis is, maar bij vriendin (of ergens in buitenland, die optie hou ik open)waarvan (behalve een emailadres) geen adres of telnr bekend is, komen brieven ook niet aan. Tel neemt hij niet op.

Het enige wat kan is denk ik beslag laten leggen op zijn huis en bankrekening. Een harde maatregel, maar ja wel de enige oplossing denk ik

Damn, ik had nooit kunnen denken, ooit in zo´n horrorscenario terecht te komen.
Je moet je niet door hen laten intimideren, dat doet hij ook niet zelfs niet door gerechtelijke instranties!

Waarom zou je uberhaupt contact met hem willen? Als hij je belt zeg je gewoon heel rustig: dat ligt bij onze advocaten daar praat ik niet rechtstreeks met jou over. Of de rechter heeft zo besloten. (Punt!) Verder geen woorden aan vuil maken. Lekker laten gaan, jij staan in je recht, heb je zelfs uit de mond van de rechter gehoord!

De kinderen moet je er buiten houden, willen ze naar hun vader prima. Hoe laat kom je terug? Moet je opgehaald? Verder niet moeilijk over doen.

Haal je geluk en liefde uit de mensen om je heen en laat dat sterker zijn dat de haat die je voor hem voelt. Vergeef jezelf dat je ooit voor hem gevallen bent, jij kende deze kant van hem ook niet destijds. Echt dat geeft zo veel rust!! Kop op en wees sterk!
quote:beelicious schreef op 22 november 2012 @ 10:15:

Je moet je niet door hen laten intimideren, dat doet hij ook niet zelfs niet door gerechtelijke instranties!

Waarom zou je uberhaupt contact met hem willen? Als hij je belt zeg je gewoon heel rustig: dat ligt bij onze advocaten daar praat ik niet rechtstreeks met jou over. Of de rechter heeft zo besloten. (Punt!) Verder geen woorden aan vuil maken. Lekker laten gaan, jij staan in je recht, heb je zelfs uit de mond van de rechter gehoord!

De kinderen moet je er buiten houden, willen ze naar hun vader prima. Hoe laat kom je terug? Moet je opgehaald? Verder niet moeilijk over doen.

Haal je geluk en liefde uit de mensen om je heen en laat dat sterker zijn dat de haat die je voor hem voelt. Vergeef jezelf dat je ooit voor hem gevallen bent, jij kende deze kant van hem ook niet destijds. Echt dat geeft zo veel rust!! Kop op en wees sterk!

Ik wil verder geen contact met hem, maar heb zowat geen geld meer. Als hij vorige week gewoon de notaris had betaald was er niets (iig minder) aan de hand.

De kinderen hou ik er buiten, maar ik moest ze wel vertellen dat ze dit weekend niet (en wanneer ooit weer wel) naar hem toe kunnen omdat..... (zie OP), heb ze niet exact verteld wat erin die mail stond, alleen dat het met papa even niet zo goed gaat, en dat hij even met rust gelaten moet worden. Hij belt mij echt niet, integendeel, hij is gewoon verdwenen.

Ik probeer ook sterk te blijven, heb gelukkig een lieve vriend, lieve vriendinnen om me heen. Maar er is al zoveel gebeurd de laatste paar jaar, zelfs het sterkste elastiekje kan ooit knappen.

Maar iig bedankt voor je mooie woorden.
Ik meen de woorden hoor Nabita. Ik kreeg ze ooit en heb ze opgevolgd en ben nu heel sterk! Vandaar dat ik ze jou ook zo gun!
quote:beelicious schreef op 22 november 2012 @ 10:36:

Ik meen de woorden hoor Nabita. Ik kreeg ze ooit en heb ze opgevolgd en ben nu heel sterk! Vandaar dat ik ze jou ook zo gun!Thnx
Oei schrijf ik je naam ook nog verkeerd haha, komt omdat ik en Nabita ken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven