geheim verdriet
vrijdag 28 januari 2011 om 09:45
quote:Fame schreef op 17 december 2010 @ 00:31:
[...]
Precies, verwijzing vragen aan je huisarts. 8 zittingen worden vergoed vanuit de basisiverzekering. Kan je in ieder geval heel veel vertellen!Daar zou ik niet al te voetstoots van uit gaan, want dan moet het dus wel 'eerstelijnszorg' zijn (kwam ik zelf achter nádat ik al voor een paar honderd euro bij een psycholoog had gezeten). Blijkbaar valt niet ieder probleem daar onder.
[...]
Precies, verwijzing vragen aan je huisarts. 8 zittingen worden vergoed vanuit de basisiverzekering. Kan je in ieder geval heel veel vertellen!Daar zou ik niet al te voetstoots van uit gaan, want dan moet het dus wel 'eerstelijnszorg' zijn (kwam ik zelf achter nádat ik al voor een paar honderd euro bij een psycholoog had gezeten). Blijkbaar valt niet ieder probleem daar onder.
maandag 31 januari 2011 om 09:34
Wat een verdrietige situatie. Gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Zag al voorbij komen om een brief te schrijven, geen verkeerde tip! Weet niet of hij begraven is, of gecremeerd, maar wanneer het eerste, dan kun je misschien die brief meenemen naar de begraafplaats? Daar niet achterlaten, maar voorlezen?
Of wanneer dat te heftig is, hem thuis hardop voorlezen, zodat je je gevoelens echt hebt uitgesproken?
Die tip over schaduwwedunaars/weduwen is ook een hele goeie.
En voor rouwverwerking in het algemeen: Riet Fiddelaars-Jaspers
heeft veel boeken geschreven die kunnen helpen bij het verwerken.
En een gesprek met iemand die objectief is, of dat nu een psych is of een andere hulpverlener, kan ook helpen!
Heel veel sterkte, lieve warme knuffel van Carenza
Of wanneer dat te heftig is, hem thuis hardop voorlezen, zodat je je gevoelens echt hebt uitgesproken?
Die tip over schaduwwedunaars/weduwen is ook een hele goeie.
En voor rouwverwerking in het algemeen: Riet Fiddelaars-Jaspers
heeft veel boeken geschreven die kunnen helpen bij het verwerken.
En een gesprek met iemand die objectief is, of dat nu een psych is of een andere hulpverlener, kan ook helpen!
Heel veel sterkte, lieve warme knuffel van Carenza