Gek van paniek worden

28-12-2020 06:35 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een vrouw van 38 en heb sinds 4 weken paniek ben van de een op de andere dag overvallen door een paniekaanval kon alleen maar denken dat ik knettergek werd.
Naar de huisarts geweest en een verwijzing naar een psycholoog gekregen waar ik pas eind januari terecht kan.
Maar iedereen heeft het over aanvallen maar het lijkt wel of die paniekaanval niet wegzakt soms wat meer soms wat minder maar het vreselijk gevoel blijft.

Als ik mijn ogen opendoe bam meteen paniek trillen als een malle huilen.
Ik kan niet meer ben zo moe ervan en vooral heel ongelukkig.
Als het even wat afzakt kan ik alleen maar denken oh jee als er maar geen aanval komt weer.
Wat is dit in vredesnaam?

Kan niks eten binnenhouden sta stijf ervan.

Ik sta iedere dag huilend onder de douche en trillend
Hoe kom ik hiervan af ?
Je veroordeelt jezelf door te zeggen dat je je schaamt. Stop daarmee, het levert je niets op en mogelijk brengt het zelfs nog meer paniek en negatieve gedachten.
Oxa deed bij mij toendertijd helemaal niks. Paniek brak er doorheen. Focus op dat je therapie gaat starten. Probeer een warme douche te nemen. Geen koffie enz. Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Enig idee wat er triggert? Vind je de intake morgen spannend, of had je bv geen plan/ doel voor vandaag, een vervelende opmerking naar je hoofd gehad, enge film gekeken gisterenavond of misschien wel naar gedroomd?

Je hebt vandaag een slechte dag, het is wat het is. Voordeel van slechte dagen is dat het morgen vast beter gaat dan vandaag, dus morgen met frisse moed beginnen.

Heb je nou al een keer de luisterlijn geprobeerd?
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Zelf mijn doelen gehaald vandaag, drie uur gelopen en de hele middag gekookt. Was vanavond alsnog overprikkeld en toen mailde de psychiater voor morgen af. Stress ff enorm dus nog maar een flink stuk gelopen. Nu wel weer rustig, en aangezien bij morgenochtend de auto niet in hoef nog maar een keertje slaapmedicatie ingenomen, dus hoop op weer een goede nacht!

Welterusten vast allemaal
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
24-01-2021 22:37
Zelf mijn doelen gehaald vandaag, drie uur gelopen en de hele middag gekookt. Was vanavond alsnog overprikkeld en toen mailde de psychiater voor morgen af. Stress ff enorm dus nog maar een flink stuk gelopen. Nu wel weer rustig, en aangezien bij morgenochtend de auto niet in hoef nog maar een keertje slaapmedicatie ingenomen, dus hoop op weer een goede nacht!

Welterusten vast allemaal
Ik merk laatste paar dagen wel mini lochtpuntjes en positiviteit bij je! Ben blij voor je. En trek je niks aan vd rotreacties
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
24-01-2021 20:39
Op welke momenten neem je oxa?
En merk je dat t spul werkt?

En accepteer dat de dag van vandaag was zoals hij was.

Je hebt niet de hele dag in bed gelegen want je hebt gewandeld.

Morgen weer een dag.
Jou reacties doen mij ook goed..wilde alleen bedanken 💜
Alle reacties Link kopieren
Elfje wat fijn ! Goed van je

Ik heb net de intake gehad voelde goed aardige vrouw

Maar wat ben ik slecht ging vanmorgen uit bed en naar beneden en ging bijna onderuit koud zweet duizelig misselijk heel naar

Ik kon ook bijna alleen maar huilen tijdens de intake
Nu toch weer even liggen beroerde gevoel blijft

Maandag eerste gesprek
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo snel voor een gesprek kan komen Zon.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
25-01-2021 15:30
Ik merk laatste paar dagen wel mini lochtpuntjes en positiviteit bij je! Ben blij voor je. En trek je niks aan vd rotreacties
Dank je, maar ik ben TO niet😉
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
25-01-2021 15:48
Elfje wat fijn ! Goed van je

Ik heb net de intake gehad voelde goed aardige vrouw

Maar wat ben ik slecht ging vanmorgen uit bed en naar beneden en ging bijna onderuit koud zweet duizelig misselijk heel naar

Ik kon ook bijna alleen maar huilen tijdens de intake
Nu toch weer even liggen beroerde gevoel blijft

Maandag eerste gesprek
Fijn dat ze goed voelt! Zijn de gesprekken ook online?
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
01-01-2021 11:28
https://www.depsycholoog.nl/dwanggedachten/

Misschien heb je hier iets aan, een voorbeeld van een dwanggedachte die hier word genoemd is : O jee, dadelijk doe ik mijn baby iets aan, dat kan bijvoorbeeld voorkomen bij een postnatale depressie. Dwanggedachte gaan over dingen die je bang maken de controle over jezelf te verliezen. Dus je denkt juist aan dingen die je NIET wilt doen.

Een dwanggedachte kan je heel bang maken, maar jij bent, ondanks je angsten, en hoe raar je je ook voelt, nog steeds de baas over je handelen.

Wat helpt is, als je zoiets denkt, contateren dat je weer een dwanggedachte hebt, zoiets als: ach, daar is er weer eentje, zo'n gekke dwanggedachte. Daarmee lach je ze als het ware uit. Net als de boeman, die krimpt ook als je hem uitlacht, kijk maar naar Harry Potter ;-)
Ik heb dit stukje wel 10 x gelezen want ze zijn er weer die rotgedachtes
Ik weet alleen niet hoe ik met de paniek die ervan krijg mee om moet gaan ?
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
24-01-2021 07:16
Bij mij helpt het juist om ze in de middag toe te laten en daarna te mediteren, dan ben ik s avonds rustiger en val ik makkelijker in slaap. Ze overkomen je nu nog, maar je kan ze sturen. Misschien eens proberen om het als het ware in te plannen? Tussen vier en vijf ze laten komen, daarna lekker koken ( koken is voor mij kalmerend) en dan er een rustige avond van maken?

Maar het is al niet meer de hele dag, blijf die vooruitgang ook zien. Haal daar het vertrouwen uit dat het beter wordt en weer overgaat.

Gisteren had ik een lastige dag, gewoon te druk waardoor de spanning behoorlijk was. Heb gisterenavond flink stuk in het donker met de hond gelopen, slaapmedicatie ingenomen en heb zomaar zeven uur geslapen 😱. Dat is heel lang geleden. Enige jammere is dat ik normaal na slaapmedicatie meer last heb van mijn gedachten/ stemming dus begin zo maar weer met een flink stuk lopen. Hoef verder niets vandaag dus ga vooruit koken voor de hele week, is zoals gezegd ook helpend voor me.
Ik weet niet hoe je die gedachtes moet sturen elfje ?
Soms gaan ze buitelen over elkaar heen over paniek over enge dingen
Alle reacties Link kopieren
Ja de behandeling is online trouwens
Alle reacties Link kopieren
Zonenregen schreef:
26-01-2021 05:49
Ik weet niet hoe je die gedachtes moet sturen elfje ?
Soms gaan ze buitelen over elkaar heen over paniek over enge dingen
Die tips staan het en der in je topic. Je hebt er net zelf nog een gequote 😉.

Maar de gedachte zingen of hem uitlachen als de boeman van Harry Potter kan werken.

Je kan zoeken naar de kerngedachte (bv ik ben bang dat ik gek wordt, kan je op verschillende manieren denken) en daar een realistische gedachten tegenover zetten en die blijven herhalen ( dit voelt naar maar gaat weer over bv).

Checken of de gedachte waar is ( wordt ik gek? Zo voelt het wel maar is nog nooit gebeurd en zal ook niet gebeuren).

Accepteren dat je de gedachte hebt, en bv kom maar op denken.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens daar bedoelde is dat je ze op een moment dat je rustig bent ze oproept. Liefst zet je dan een wekker, gaat bv op de bank zitten met een kopje thee en gaat bewust die gedachtes denken. Op dat moment zal je merken dat ze veel.minder invloed op je hebben dan als ze je onverwacht overkomen, en maakt het makkelijker om de tips uit te proberen en te kijken wat voor jou werkt.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het zonenregen? Wat rustiger nu je weet dat therapie gaat starten?
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
27-01-2021 21:15
Hoe is het zonenregen? Wat rustiger nu je weet dat therapie gaat starten?
Ja,hoe is het nu? Gaat het ietssss beter? Ik voel mij ook ff niet zo..erg angstig..tips hier doen mij goed
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je rammie. Heb jij ook Therapie?
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Hoe gaat het met je/jullie?
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
25-03-2021 10:29
Hoe gaat het met je/jullie?
Pfff ik zeer hoog in de paniek en hyperventilatie,mede doordat ik corona heb gehad..was er zooo bang voor.

Kreeg net ook paniek uit het niets in de tuin..werd te heet en daardoor angstig. Terwijl ik dacht lekker ontspannen.

Ik word onderhand zoooo moe van mezelf😑

En met jou? En de rest?
Alle reacties Link kopieren
Met mij nog niet veel beter, medicatie lijkt nog niet veel te doen. Niet zo depressief dat ik ook in de paniek schiet, maar wel flink depressief nog. Moet wachten op stabiliteit voordat ik aan therapie mag beginnen maar het schiet nog niet op....
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte gewenst aan jullie. Vreselijk om je zo te voelen terwijl je zo je best doet om eruit te komen :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
02-04-2021 22:06
Veel sterkte gewenst aan jullie. Vreselijk om je zo te voelen terwijl je zo je best doet om eruit te komen :hug: .
Aahh lief..thanx🙏

@zilverelfje..balen,maar hebben ze wel tips gegeven hoe? Omdat je moet wachten op therapie..
Alle reacties Link kopieren
@rammie, Ze hadden de hoop dat deze medicatie (aripiprazol en tracydal) mij een wat stevigere bodem zou geven. Het gaat ook wel ietsje beter, maar veel last van bijwerkingen en nog te veel en te diep aan het schommelen. Krijg wel ondersteunende gesprekken hoor, maar dus nog geen echte therapie uit angst dat dat weer teveel doet wankelen en ik terugval naar suïcidaal.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven