Gevoelig voor stemming van anderen

06-12-2019 22:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier tips voor?
Ik ben zelf mentaal niet altijd de stabielste. Zeer gevoelig voor hormonale schommelingen enzo.
Maar ik ben soms ook extreem gevoelig voor stemming van anderen. De onuitgesproken stemming.
Gister moest ik verplicht als 2e examinator bij een praktijkexamen zitten van iemand.
Nu had ik geen goede dag, weinig slaap en niet goed gegeten en het was alsof haar stemming bovenop de mijne er bij kwam.
Ik had het steenkoud, zij hield haar jas aan en we zaten gewoon binnen. De rest van de dag heeft mn humeur extreem geschommeld tot aan huilens en paniek toe. Geen houden aan.
Hoe kan ik me afschermen voor zoiets?
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
07-12-2019 00:41
Eigenwaarde enzo is prima, meestal.
T is juist op mindere dagen kan ik me niet afsluiten en beinvloeden stemmingen om me heen nog meer.

Maar juist op die momenten zou ik willen dat ik een gordijn dicht kon schuiven. (Of liever een loden deur)
maar je weet helemaal niet wat de stemming is van een ander. Je ziet wat een ander doet en geeft daar je eigen interpretatie aan en vervolgens ga je dat projecteren op jezelf en haal je jezelf in het hoofd dat je je precies zo voelt en dat dat komt door de ander. Iets minder fantaseren en iets meer realisme kan helpen
Verbinder schreef:
07-12-2019 03:39
Dit.
En je kunt ook je hand voor je bovenbuik leggen. Daar zit een belangrijk punt (net boven de navel) waar veel indrukken binnenkomen.
Met je hand stop je die stroom. En wat Girafjes ook zegt, visualiseer een afscherming om jou heen.
ja natuurlijk, indrukken komen binnen via je waarneming: zien, horen, voelen, proeven,
Apatura schreef:
07-12-2019 12:44
Dat zeg ik niet.
Ik vraag tips hoe ik me af kan sluiten zodat mijn energie niet opgeslurpt wordt.

En iedereen kent dit... bedenk maar als je bij t kerstdinner naast je minst favo familielid komt te zitten die jou persoonlijke ruimte niet respecteerd.

En als ik moe bent is mijn persoonlijke ruimte iig iets groter dan waneer ik fit ben.
Soms heb je geen keus. Vandaar mijn vraag.
jij bent degene die je eigen energie beheert, je kan je niet afsluiten voor jezelf. Je moet je ideeën zoals dat anderen je energie opslurpen niet zo serieus nemen dat scheel al een hoop
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-12-2019 12:44
Dat zeg ik niet.
Ik vraag tips hoe ik me af kan sluiten zodat mijn energie niet opgeslurpt wordt.

En iedereen kent dit... bedenk maar als je bij t kerstdinner naast je minst favo familielid komt te zitten die jou persoonlijke ruimte niet respecteerd.

En als ik moe bent is mijn persoonlijke ruimte iig iets groter dan waneer ik fit ben.
Soms heb je geen keus. Vandaar mijn vraag.
Wat energie slurpt in zo'n situatie, is je eigen ongemak en ergernis. Dat heeft weinig met het aanvoelen van andermans stemming temaken.
Girafjes schreef:
06-12-2019 23:49
Probeer je in te beelden dat je beschermt zit. Bijvoorbeeld dat er een koepeltje om jou heen zit, een dekentje of dat je in een ei zit ofzo.
Ik zou dit combineren met vanuit het niets heel hard lachen!
Apatura schreef:
07-12-2019 11:55
Zelfs mn huisarts noemde me 'gevoelig'. Ik reageer sterk op hormonen, koperspiraal enz.
En dus ook op onuitgesproken zaken en gevoelens om me heen.
Ik snap de gevolgtrekking niet. Als ik niet goed tegen een bepaald merk wasverzachter kan ga ik toch ook niet mijn studenten uitmaken voor energetische vampiers? Dit is vast niet wat de dokter bedoelde.
Apatura schreef:
07-12-2019 00:47
Ze is gewoon iemand die al mn energie verteerd door alleen maar in dezelfde ruimte te zijn. Brrrrr
Werk je in het onderwijs, en zo ja is dat wel verstandig gezien je (tijdelijke?) mentale instabiliteit? Ik vind dit soort uitspraken een beetje zorgelijk eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-12-2019 16:34
Werk je in het onderwijs, en zo ja is dat wel verstandig gezien je (tijdelijke?) mentale instabiliteit? Ik vind dit soort uitspraken een beetje zorgelijk eigenlijk.
Nou inderdaad...nogal slachtofferig ook.
En als je dan toch in het onderwijs werkt: het is verteertT en respecteerT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven