Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Het is veranderd, nichtje komt woensdagochtend en dan past mijn moeder op.

Ook niet helemaal prettig want dan is ze dus hier in huis. Ze eist altijd veel aandacht op. Woensdagmiddag en - avond heb ik afspraken dus had liever de ochtend rustig gehouden.

Maar ik kan ook gaan wandelen ofzo s ochtends, dat is misschien voor mezelf beter. Even weg.

En hebben jullie al gezien: We hebben 100 pagina's!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik zie er maar 61 of ligt dat aan mij?
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Vaag.. ik heb er 101.

Misschien heb je andere instellingen, meer posts per pagina ofzo.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Slim bedacht! Zou best kunnen... Hoe gaat het nu met je? Weet je al wat je woensdagochtend gaat doen?
Nee ik weet het nog niet.

Een optie is - als ik niet wegga - om te kijken of het lukt afspraken te maken met nichtje. Als ik uitleg dat ik moet werken op de computer en zij moet gaan spelen - of dat dan werkt. Ze is drie en communicatief zeer vaardig.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ze zonder haar broer komt (die moet naar school)

Ik heb nichtje altijd wel verwend met aandacht dus ze ziet mij als een vriendin. Niet een oppas. Misschien kan ik woensdag uitproberen of het ook anders kan.

Maar... dan ben ik dus wel weer met r bezig. Weggaan of heel lang slapen zijn ook nog steeds goede opties

Hoe het nu gaat: ben wel moe maar wel lekker moe, voldaan zegmaar. Heb best veel in de tuin gedaan vandaag dus lekker lichamelijk bezig geweest.
He green eyes, welkom!

Weet ff nie meer wue het vroeg maar gaat nog steeds niet lekker met mn rug. Het is mijn zakke plek in mijn lijf en ik kom nu bij diepe gevoelens en emoties dus denk dat dat erin zit. Komt er wel uit en kom er wel af

Ik ben dus choco, 24 jaar jong en heb een dysthyme stoornis. Whatever, er zit iets en daarvoor zit ik in dagbehandeling.

Ik heb 2 jonge rebelse poesjes en ga binnen 2 maanden trouwen

Schrijf de laatste tijd niet veel omdat therapie intensiever word en de bruiloft steeda dichter bij komt.

Nu ga ik slapen. Trusten all en tot snel hier
ben net thuis en kruip zo mijn bed in dus even een heel kort berichtje

Ste: heb je de HA nog gebeld?

Moon: fijn oppassen, is toch ook wel leuk? ik krijg altijd meer energie van oppassen op mijn neefje, maar je moet natuurlijk ook je grenzen bewaken.

@choco: wauw ben jij pas 24? ik ben 26 en had de indruk dat jij ouder was, je komt in elk geval heet volwassen over

voor twister, green eyes en de rest
Zal mezelf ook even kort voorstellen voor de nieuwe mensen. Ik ben ibi ben 26 jaar en ben vorig jaar getrouwd en een goede maand verleden verhuisd. Ik heb meerdere plakkers namelijk: cronisch depressief, kenmerken van sociaal vermijdende persoonlijkheidsstoornis, BingEatingDisoarder, angst en paniekstoornis en nog wat vage termen die met mijn jeugd te maken hebben. Heb helaas allebei mijn ouders verloren (vader toen ik 3 was en moeder toen ik 20 was) Ben vorig jaar opgenomen geweest voor een korte periode en heb dagbehandeling gevolgd. Momenteel slik ik nog AD en AP en heb ik een psychiatrisch verpleegkundige die 1 maal per week bij mij thuis komt. Ik werk momenteel 32 uur per week op HBO niveau en gek genoeg leg ik huisbezoeken af aan mensen die psychische problemen hebben.

Ben tante van een neef van 7 nicht van 3 en neefje van net een maand. Ben verzot op hun voor hun ga ik door.

Ik kom met zekere regelmaat hier aanwaaien. Mijn hele heftige slechte dagen zijn gelukkig inmiddels minder en de goede dagen wat meer. Maar ik heb vaak gewoon normale dagen. Dagen dat ik niet veel voel en tja das eigenlijk ook niet goed.

Ga nu gauw genieten van het goede weer.
Nee, heb de huisarts niet gebeld. Ik weet gewoon niet goed wat ik moet vertellen als ik daar zit. Heb het idee dat ik het toch zelf moet doen. Gewoon werk zoeken, en als ik dan een beetje structuur heb dan het dan vanzelf beter zal gaan. Maar ik weet niet of ik nou beter eerst hulp kan gaan zoeken en me dan weer goed genoeg voel om iets te gaan doen, of dat ik me door werken vanzelf beter ga voelen.
.
Ste, misschien als je zegt dat je al X maanden thuis zit (ik weet niet hoe lang) en je somber voelt, is het al genoeg.

Voor meiden van jouw en mijn leeftijd is het niet gewoon om thuis te zitten dus als je een beetje een arts hebt gaat er dan al een belletje rinkelen.

Toen ik voor het eerst naar de arst ging voor depressieklachten (moeder afspraak gemaakt, moeder mee) zei ik dat ik al 7 weken niet naar de universiteit was geweest en toen wist hij ook al genoeg eigenlijk.

Vragen als: slaap je goed (nee) eet je goed (nee) zie je veel vrienden (nee) zal hij misschien stellen en daar kan hij prima uit afleiden dat je hulp nodig hebt.

Werk zoeken kan ook maar ga je dat dan écht doen deze week?
Ibi, mooi te lezen hoe dol je bent op je neefje en nichtje.

Heb je genoten van het weer, zoals aangekondigd?
@Ste: ik sluit me aan bij green_eyes. Je moet het idd zelf doen, maar wat hulp daarbij lijkt me geen overbodige luxe. Ik vond het heel eng om naar mijn (nieuwe) huisarts te gaan om aan de bel te trekken, maar ben zo blij dat ik het uiteindelijk wél heb gedaan. Wat een lieve, begripvolle man is dat zeg! En binnenkort begint de therapie die me hopelijk een gelukkiger mens gaat maken.

Maak me ook zorgen om (het zelfstandig afbouwen van) je medicijngebruik. Hoop echt dat je binnenkort toch de stap durft te zetten om hulp te vragen.

@choco en ibi: ik dacht ook dat jullie een stuk ouder waren. 24 en 26 pas, wat een broekies! Dat komt misschien ook omdat jullie getrouwd zijn/binnenkort gaan trouwen en dan schat ik mensen automatisch ouder in. In mijn omgeving trouwen mensen pas rond hun 30e ofzo.

@LieverA: jou had ik wel rond de 26 geschat. Waarom weet ik niet. In ieder geval niet omdat je als een jong ding overkomt. Hoe gaat het nu met je?

@Moon: ik zag op een ander topic dat je erover nadenkt om weer een studie volgen. Ik zit in precies hetzelfde schuitje, maar had even geen zin om op dat topic te reageren. Welke richting zit je aan te denken? Ik ga binnenkort naar een opendag om me te oriënteren.
O Moon, hoop trouwens dat je niet dat je het erg vindt om het hier te hebben over studies. Anders reageer ik nog wel even op je andere topic. Misschien niet zo handig dit.
Twister, ik schrijf niet op het forum over welke richting het gaat. Het zal maar gebeuren dat er iemand zit die precies hetzelfde gaat doen en dan kan diegene mijn hele sexleven al lezen voordat we elkaar ontmoet hebben, bij wijze van spreken

Ik houd liever de studiepraat bij dat topic. Als ik het er dan even niet over wil hebben kan ik hier 'rustig' over andere dingen schrijven.

Twister, hoe oud ben jij dan? (als je dat wilt zeggen) Bij mij is mijn 82 mijn geboortejaar. Bij jou zal 2010 dat niet zijn
Ik zal me heeeel kort even voorstellen:

Moon, gestudeerd vroeger maar manisch depressief geworden en gestopt. Destijds op mezelf gewoond, nu bij ouders. Aan het orienteren voor toekomst, nu geen werk of studie.

Wel vrijwilligerswerk al bijna 4 jaar (jubileum)

Nou dat was t wel, voor nu

Geen partner trouwens.
Moon, ik snap het. Zal het hier niet meer over studies hebben. Althans, niet over de jouwe!

Ik ben 30 by the way.
Eén keer is genoeg
Eén keer is genoeg
Hai,

Grappig, van jou wist ik je leeftijd ook niet twister

Het helpt wel als er nieuwelingen komen.

Tss en waarom dacht je bij mij nou wel dat ik 26 was, ben ik zo onvolwassen in mijn berichten haha

@ste, jammer dat het vandaag niet is gelukt om de huisarts te bellen, maar morgen is er weer een dag.

Ik sluit me aan bij de berichten van de anderen dat het wel heel verstandig is.

Wat heb je te verliezen? Wat is het ergste dat de HA kan doen? Je niet serieus nemen misschien?

Kun je misschien iemand meenemen? een goede vriendin ofzo?

Je kunt ook zelf rechtstreeks een afspraak maken met een eerstelijns psycholoog. Dan hoef je niet langs de huisarts.

Maar een eerstelijns psycholoog kan geen medicatie voorschrijven. Afhankelijk van je zorgverzekering worden de eerste 10 gesprekken vergoed.

Probeer anders eerst in het topic te verwoorden wat je graag wilt van een psych, misschien kunnen wij je helpen.

@choco: wow over 2 maanden al de grote dag, spannend hoor! waar blijft de uitnodiging trouwens? ik heb nog niks gezien

@IBI: hoe gaat het in je nieuwe huis? zijn jullie al opgeschoten met klussen?
Twister, je kunt wel je eigen studietwijfels hier neerzetten als je wilt?

Voor mij is het gewoon handig om t in één topic te houden. Anders moet ik straks de adviezen overal vandaan plukken als ik ze terug wil lezen

Choco... spannend hoor, nog 2 maanden!
.
.
Heftig hoor G_E.

En je hoeft je geen mislukkeling te voelen, echt niet. Heb juist het idee dat je je aardig staande houdt tussen de ellende door. Er zijn er die om minder in de goot raken.

Heb weinig tijd nu maar bedankt dat je de vragen hebt beantwoord. Goed dat je aangeeft waar het genoeg is, ook

Goede avond gewenst
Ehm... dat in de goot raken: de klemtoon ligt op góót. Ik bedoel niet dat jij in de goot ligt zegmaar.

Voor de zekerheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven