Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Het onderzoek is a.s maandag LA morgenmiddag mag ik met de voorbereiding beginnen.De uitslag krijg ik een week later en dat vind ik eigenlijk nog het meest spannende zeker omdat ik al een keer kanker heb gehad
oh maandag al, tjee bankje.

Kan me heel goed voorstellen dat je heel erg gespannen bent.

Kun je nog wel een beetje slapen?

Gaat er morgen iemand met je mee naar het ZH?

LA ,Choco was gister heel even op de 3000

Ik heb zeer goed geslapen maar merk dat ik nu behoorlijk zenuwachtig ben, Ga zo buiten lezen ,heb een roman meegenomen waarbij je neit zo hoeft te denken.
.
quote:lieveranoniemm schreef op 26 juni 2010 @ 16:01:

:

@ste: Goed hoor dat gesprek met de HA. Weet je al wat je gaat zeggen?

Niet lullig bedoeld maar enige tijd geleden plaatste je op het forum een berichtje dat je de crisisdienst ging bellen, wat je de volgende dag weer was 'vergeten'.

Heb je misschien last van stemmingswisselingen? Dat het er de ene dag rooskleuriger uitziet dan de andere dag?

Misschien is het goed om ook tijdens het gesprek (als het zo is hoor) ook wat te vertellen over de gevoelens en gedachten die je op een 'slechte' dag hebt.

Ik was niet van plan om de crisisdienst te bellen hoor, dat was iemand anders.

Ik wilde een afspraak maken met de huisarts, maar aangezien dat alleen voor 12 uur kan, en ik door mijn vern**kte ritme toen nog niet wakker was kon dat niet meer.

Het gaat vandaag echt weer niet. Voel me zo eenzaam en alleen met dit weer.
bankje: hoe is het gegaan?

.
Nou ja, op een schaal van 1 - 10 wat betreft wereldproblematiek stelt het natuurlijk niks voor , maar uh, ben er dus even helemaal niet blij mee. Het zal de stress wel zijn ofzo.
GE Ik vind het raar dat ze iemand die werk van maanden in 2 weken moet doen ,ook nog eens opzadelen met extra werk. Let je wel op je grenzen! hoe leuk het werk ook is als jij straks in een zwart gat valt als alles klaar is heeft niemand er wat aan

Het onderzoek is me meegevallen ,alleen moesten ze 4x prikken voordat het infuus er inzat, Ze hebben geen poliepen gevonden dus dat is een meevaller.
fijn dat het onderzoek wel mee viel bankje.

Krijg je dan a.s. maandag de uitslag?

@GE: poe het wordt wel veel nu als ik het zo hoor. Ik vind het niet gek dat je dat van te voren had willen weten.

Als je nu al merkt dat je over je grenzen gaat moet je misschien toch een deel van het werk teruggeven.

@ste: Heb je de afspraak met de HA al gehad?
.
Mag ik mee doen? Het gaat met mij ook niet zo geweldig. Voel me vreselijk alleen en eenzaam en dat wordt versterkt door 'het mooie weer'.

@ GE: dan maak je wel een goede indruk op mensen, als ze er vanuit gaan dat jij dat zo kan doen.

Blijf je grenzen in de gaten houden he.

De wereld vergaat niet als de deadline niet wordt gehaald. (ik heb er heeeel erg lang over gedaan om dat te leren)

Succes donderdag met de vergadering.

Misschien kun je voor jezelf bedenken wat je wel en niet kunt/wilt doen.

Qua inspanning, uren etc.
quote:Soesje78 schreef op 29 juni 2010 @ 11:27:

Mag ik mee doen? Het gaat met mij ook niet zo geweldig. Voel me vreselijk alleen en eenzaam en dat wordt versterkt door 'het mooie weer'.

Hai soesje,

Tuurlijk ben je welkom hier! De TO is op huwelijksreis dus kan je nog even niet verwelkomen.

Ben je nieuw op het forum of alleen op dit topic?

Wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt

Ik word zelf juist (eindelijk) vrolijk van het mooie weer maar ik weet dat er hier een aantal mensen meeschrijven die juist het tegenovergestelde hebben.

Misschien kun je iets meer over jezelf vertellen als je wilt?

Hoeft niet hoor, je kunt ook even de kat uit de boom kijken en gewoon meekletsen.

Weet in elk geval dat je hier welkom bent!

Welkom soesje!

.
Fijn en verdiend! Dat vertrouwen krijg je niet voor niks.

Zelfs de laatste deadline is niet het einde van de wereld.

Ok het is niet goed, en je moet er ook niet vanuit gaan en werken voor de deadline. En eigenlijk ook alleen wat aannemen als je de deadline kunt halen. Dus als je de deadline niet haalt had je er van kunnen leren in de zin van dat je de opdracht niet had moeten aannemen en nee moet zeggen.

Ik heb zelf lang met drukwerk gewerkt en werd af en toe gek van die deadlines. Meestal vond ik het super om onder druk te werken en te jagen naar de deadline, maar soms....

Vooral als er veel hogere mensen bij betrokken waren, bijvoorbeeld de directeur. Daar zeg je niet gauw nee tegen.

Bij mij was het omslagpunt onderweg naar een weekendje weg. Ik werd opgebeld en moest eigenlijk meteen terugkomen om een fout op te lossen. Achteraf bleek dat de directeur zelf akkoord was gegaan met de betreffende tekst en zogenaamde fout.

Hoe dan ook, onder invloed van mijn toenmalige vriend heb ik toen besloten dat ik niet terug kwam van mijn weekendje weg en nog liever ontslag nam.

Dat heeft als resultaat gehad dat ik excuses kreeg van de betreffende directeur.

Ik laat je vraag over hoe het met mij gaat even onbeantwoord.

Even geen zin om daar antwoord op te geven...
.
quote:green_eyes schreef op 29 juni 2010 @ 19:43:

Haha, wel heel herkenbaar wat je allemaal schrijft.

Je hebt het wel goed aangepakt destijds!

Het is ook wel een beetje een reden (er zijn er nog meer, waaronder het faalangstgebeuren ) waarom ik een soort haat-liefde verhouding met m'n werk heb. Ik zou het niet willen missen, maar het is best uh.. ingewikkeld soms!

En wat betreft het andere:

Met dank aan mijn ex hoor, dat ik toen zo heb gereageerd. Maar heb het wel altijd in mijn achterhoofd gehouden, voor als ik weer in zo een situatie kwam. Voelde me toen wel stoer

Faalangst herken ik niet, dus ik weet niet zo goed wat ik daarop moet schrijven. Mijn beste vriendin(waar ik vorige week ook mee op vakantie was) had last van faalangst. Al op de middelbare school. Zij heeft toen via school een soort faalangsttraining gehad en dat heeft haar erg geholpen.

Niet dat het nu 100 % weg is, maar wel dat ze weet wat ze er nu mee moet doen.

Misschien een tip voor jou?

Probeer je echt voor te bereiden op donderdag he, met die vergadering.

En als je nee zegt (dit schrijf ik omdat ik het zelf doe) niet in allemaal excuses verzanden. Nee is nee en er is echt geen uitgebreide uitleg nodig. Daar schiet niemand wat mee op.
Heb morgen mijn afspraak bij de huisarts. Ben erg zenuwachtig. Ben bang dat ze niks bijzonders voor me kan doen, terwijl ik het zelf een beetje zie 'als keerpunt'.

Ga sowieso mijn medicatie aankaarten. Ik gebruik nu ongeveer een halve paroxetine in de 3 dagen, omdat het me niet lukt om helemaal af te kicken. Wellicht kan ze me daarbij helpen, of kan ik andere medicatie gaan gebruiken icm bezoek aan een psychiater.

Maar ik ben zó negatief over alles dat ik daar ook weinig heil in zie. Maar misschien dat een psychiater meer voor me kan doen dan een psycholoog, dat wil zeggen, kan diagnosticeren. Want ik hoop nu eigenlijk (ook al klinkt dat raar en misschien respectloos voor mensen die een aandoening hebben) dat ik 'iets' heb in plaats van dat ik gewoon een luie, gemene, negatieve mislukking ben, want dat ben ik nu wel.
Ik weet niet of het voor jou een probleem is, maar probeer eerlijk te zijn! Dus het niet opeens allemaal bagatelliseren, maar dus gewoon volledig zijn. Of nou ja, je hoeft natuurlijk niet alles te vertellen, maar wees wel gewoon eerlijk over wat er met je aan de hand is en waar je tegenaan loopt.

Weet niet hoe laat je afspraak is, maar misschien kan je het nog even kort op papier zetten als je denkt dat dat je zou kunnen helpen in het gesprek.

Succes Ste!
Nou, ik ben net weer terug.

Ze was heel aardig, en hartstikke jong (nog geen 30 volgens mij) dus dat was wel fijn.

Ik word deze week gebeld door een psychiatrisch verpleegkundige die ook daar in dat gezondheidscentrum werkt. Als het goed is kan ik volgende week al terecht. Zij gaat dan tijdens een aantal gesprekken alles in kaart brengen, en me eventueel doorverwijzen. Ik hou dan ook contact met m'n huisarts voor wat betreft m'n medicijnen en dergelijke.

Ik moet ze nog wel blijven gebruiken, en dan gaan we volgende week waarschijnlijk kijken of ik beter iets anders kan gaan gebruiken. Ze zei wel dat 10 mg heel erg weinig is (omdat de normale dosis bij paroxetine meestal 40 mg is, dat wist ik niet, ik dacht 20) en dat ik dus nu makkelijk moet kunnen stoppen. Nou, dat is echt niet waar, want als ik nu een aantal dagen niks neem voel ik me geestelijk en lichamelijk echt belabberd.

Ik voel me nu wel oke, en ben dus een beetje bang dat ik me aanstel, en dat ik volgende week niet goed weet wat ik moet zeggen. Ongetwijfeld krijg ik deze week weer een inzinking, dus dan ga ik denk ik even opschrijven wat ik tijdens zulke momenten voel en denk.

Ben wel echt blij met mijn nieuwe huisarts hoor.
quote:Soesje78 schreef op 29 juni 2010 @ 11:27:

Hee Soesje, tuurlijk mag je meedoen! Je mag hier schrijven en niet schrijven wanneer je wil, ik kom ook af en toe aanwaaien als ik iets te melden heb.

En wat naar dat je je eenzaam en alleen voelt, shit he, dat 'mooie weer', ik heb precies hetzelfde.

@ste: goed dat je geweest bent en echt fijn dat je zo'n lieve jonge HA blijkt te hebben.

Ook de uitkomst, met een psychiatrisch verpleegkundige wat dieper ingaan op de problemen lijkt me ook een goede tijdelijke oplossing.

Wat betreft je paroxetine, ik heb het een aantal jaren geslikt, gebruik nu een ander AD. Maar 10 mg in 3 dagen lijkt mij ook weinig. Misschien heeft het er mee te maken dat je zelf gelooft dat je er anders last van krijgt?

Hoe lang ben je helemaal gestopt geweest?
quote:lieveranoniemm schreef op 30 juni 2010 @ 15:06:

@ste: goed dat je geweest bent en echt fijn dat je zo'n lieve jonge HA blijkt te hebben.

Ook de uitkomst, met een psychiatrisch verpleegkundige wat dieper ingaan op de problemen lijkt me ook een goede tijdelijke oplossing.

Wat betreft je paroxetine, ik heb het een aantal jaren geslikt, gebruik nu een ander AD. Maar 10 mg in 3 dagen lijkt mij ook weinig. Misschien heeft het er mee te maken dat je zelf gelooft dat je er anders last van krijgt?

Hoe lang ben je helemaal gestopt geweest?

Ik ben begin deze lente begonnen met afbouwen, omdat ik het zweten in de zomer helemaal zat was. Nu zit ik dus op een halve per 3 dagen, als ik minder neem krijg ik last van schokjes in m;n hoofd, misselijkheid, duizeligheid, diarree, om ALLES huilen, noem maar op.

Ik zou wel weer kunnen beginnen met een hele per dag, maar dan ben ik weer terug bij af, terwijl ik liever niks meer gebruik, of misschien een ander middel waarvan ik minder ga zweten enzo.
Mag ik weer even zeuren ? Voel me rot, morgen is de sterfdag van mijn vader, ondanks dat het al weer een aantal jaren terug is blijft het altijd een rotdag. Morgen is de sfeer op mijn werk hetzelfde als de dag dat ik het bericht kreeg dat hij was gestorven.( Vlak voor de zomervakantie iedereen was al in vakantiestemming) Die sfeer is er nu ook al voel me rot, jankerig
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven