heeft of hebt ?
donderdag 10 november 2011 om 18:36
Ik kom uit een boeren dorpje en had een paar jaar geleden nog nooit iemand gehoord die zei: hij hebt dat gedaan! zij hebt dat gezegt! wij hebt dat bedoeld!
Hier in de buurt is het altijd, hij heeft het gedaan.
Mij viel dan als eerst op dat het type die een beetje aso en kamper volk is, altijd het woord hebt gebruikte.
Maar ik hoor nu veel vaker ook nette mensen hebt zeggen.
Ik krijg er echt soms de rillingen van als ik iemand hoor praten en hij gebruikt steeds het woord hebt ipv heeft. Want het moet toch ook heeft zijn en niet hebt?
En de mensen die hebt gebruiken? Waarom doen ze dat? Dat is toch niet goed nederlands?
Hier in de buurt is het altijd, hij heeft het gedaan.
Mij viel dan als eerst op dat het type die een beetje aso en kamper volk is, altijd het woord hebt gebruikte.
Maar ik hoor nu veel vaker ook nette mensen hebt zeggen.
Ik krijg er echt soms de rillingen van als ik iemand hoor praten en hij gebruikt steeds het woord hebt ipv heeft. Want het moet toch ook heeft zijn en niet hebt?
En de mensen die hebt gebruiken? Waarom doen ze dat? Dat is toch niet goed nederlands?
donderdag 10 november 2011 om 18:58
donderdag 10 november 2011 om 18:58
quote:itsssme schreef op 10 november 2011 @ 18:58:
Gelukkig woon ik erg ver weg van rotterdam/amsterdam/den haag.
Niks voor mij.
En ik ben niet goed in spellen, tja slechte meester gehad vroeger
of slecht opgelet.Gelukkig woon je dan ook een eind bij mij uit de buurt; ik heb zo'n hekel aan mensen die zich ergeren aan mijn accent.
Niks voor mij.
of slecht opgelet.Gelukkig woon je dan ook een eind bij mij uit de buurt; ik heb zo'n hekel aan mensen die zich ergeren aan mijn accent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 10 november 2011 om 18:59
Niks voor mij.
of slecht opgelet.Tsja, die dorpsschooltjes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, tegenwoordig. Kun/ken/kan jij ook niks aan doen.
Niks voor mij.
of slecht opgelet.Tsja, die dorpsschooltjes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, tegenwoordig. Kun/ken/kan jij ook niks aan doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 10 november 2011 om 19:00
Niks voor mij.
of slecht opgelet.Zow!
Niks voor mij.
of slecht opgelet.Zow!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 10 november 2011 om 19:10
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 november 2011 @ 18:47:
Veel Rotterdammers zeggen : " hij heb(t) dat op tafel neergelegen " of " het ken best zijn dat hij jouw tante heb(t) gekend ".Of, ik heb jouw vrouw gen***t, en ze heb tegen mij gezegd, dat ze het wel lekker heb gevonden.
Veel Rotterdammers zeggen : " hij heb(t) dat op tafel neergelegen " of " het ken best zijn dat hij jouw tante heb(t) gekend ".Of, ik heb jouw vrouw gen***t, en ze heb tegen mij gezegd, dat ze het wel lekker heb gevonden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
donderdag 10 november 2011 om 19:12
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 november 2011 @ 19:01:
[...]
In Rotterdam zitten we gewoon op een stoel.
Niet alleen in Rotterdam hoor. Ik zit hier ook op een stoel voor mijn pc.
[...]
In Rotterdam zitten we gewoon op een stoel.
Niet alleen in Rotterdam hoor. Ik zit hier ook op een stoel voor mijn pc.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 10 november 2011 om 19:12
donderdag 10 november 2011 om 19:13