Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 1232 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Hanke, het worden idd continue verschillende behandelaren. Heel spannend en heftig.
Maar wat jij zegt klinkt wel logisch.
Eenzaamheid... Geen idee.

Ik vind na pittige therapie sowieso heel eenzaam. Zoveel en zo moeilijk, en niemand die dat weet of begrijpt of tegen wie je dat kan zeggen.
Ja, in bepaalde vormen kan je dat ook emdr-en. Je kan ook de angst voor de reactie op de emdr emdr-en, of via emdr kijken of je een krachtbron kan installeren, die je kan helpen op moeilijke momenten.

Als het je lukt om dit (eventueel door een mail) bespreekbaar te maken bij hapto kan ze met je meedenken wat mogelijk bij jou kan passen.

Ik vind het heel mooi dat je kan voelen behoefte te hebben aan troost en steun. Heel logisch, heel normaal. En weer een grote stap, dat je neiging niet is om weg te duwen, maar om toenadering te zoeken.
Heuh, ik zei niet dat ik er wat mee ging doen he Maisnon. Hoe erg ik haar ook gemist heb, wsl kijk ik de eerste 5 minuten argwanend naar coach, lul in dan 10 minuten in het wilde weg over onbelangrijke dingen, en heb ik haar nodig om ter zake te komen...

Getroost worden is een droom.
In praktijk kan ik dan niet huilen, verstijf ik, of lach ik alles weg en neem afstand.
Met heel veel pijn in mijn hart, want het kleine meisje zou niets liever willen dan bij coach wegkruipen en echt getroost worden.

Ik kan het echter niet. Ik kan het ook niet uitleggen.
De behoefte is zo groot. Maar ik kan het niet.

Ik ga kijken wat ik bespreekbaar kan maken met hapto. Praten met haar lijkt ineens totaal veilig na gisteren haha, zolang het maar niet over vroeger gaat. 🤪
Ik dicht je niks toe wat je niet gaat doen. Neiging tot betekent niet dat je haar meteen om de hals moet vliegen en in tranen uitbarst :)

Fijn om veel van jullie weer even te lezen.

Olle, hoe is het met jou? Als je niks wil delen is dat ook prima natuurlijk :bigkiss:
Dankjewel weer voor al je overwerk hier Maisnon... Je helpt zo enorm met je kennis en ideeën.
Ik vind het zo lullig dat je dan in je vrije tijd nog aan het werk moet...

Zijn de kinderen alweer naar school? Aka is er alweer rust in de hut?

Dankjewel allemaal.
Dat jullie zo geduldig blijven luisteren en meedenken. Ik weet dat ik teveel ventileer hier.
Maar het is de enige plek waar k het kwijt kan, en mijn wereld staat elke keer weer op zijn kop, en dat kan ik verder nergens laten merken.

Ik vind het zo ontzettend lief dat jullie de moeite blijven nemen...
Me nog niet zat zijn.
Dat betekent echt heel heel veel voor me.

Dank jullie wel. Allemaal.
Het blijft verbazend dat jullie die moeite nemen.
Elke keer weer.
Dat je hier durft te ventileren, dat je dat hier kunt, daarmee help jij op jouw beurt anderen weer. Mij help je er enorm mee. Door wat je hier schrijft weet ik dat ik niet zo totaal alleen ben als ik me voel. En dat ik misschien ook niet helemaal gestoord ben dat ik voel/ervaar wat ik doe. Ergens weet ik echt wel dat ik niet 'de enige ben', maar zo voelt het wel en in het offlineleven ben ik wel alleen en weten dat er (ook al is dat dan online) mensen zijn die het wel begrijpen, die niet direct wegkijken, die met iemand als jou (en dus iemand als mij) mee willen denken. Dat helpt. Dus Avo blijf alsjeblieft jezelf, blijf schrijven en weet dat je niet alleen bent.
Forever is a hell of a long time
:hug:
Ja zo voelt het in het offline leven he?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven