Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 1323 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Misschien omdat het voelt alsof ik het uitgelokt heb. Ik keek hem "verkeerd" aan. Ik heb mijzelf niet veilig kunnen houden. Niet kunnen zeggen wat hij wilde horen. Niet gelachen om zn grapjes. Maar ook niet voor mijzelf op gekomen. Niet weggelopen. Geen weerwoord gegeven. Ik heb het ondergaan. En ik heb de afgelopen maanden gezocht naar de diepere boodschap. Er was altijd een diepere boodschap.

Ik heb hem niet kunnen vinden.

En die fles wiskey aan de deur had ik ook al bedacht. Als hij over 10 jaar nog leeft dan (hij is nu 65. Nog anderhalf jaar, gaat hij met pensioen).

Avo, ik snap de tegenstrijdigheid van je delen heel goed, en hoe verwarrend het voor jou is. Je strategie klinkt werkbaar en goed.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Weet je, eigenlijk was die hele sessie gewoon mijn jeugd in een uur.
Ja Lucy, dat kan ik me levendig voorstellen. Geen wonder dat je geen weerwoord had, geen wonder dat het je zo diep geraakt heeft.

En dat in een setting waar je had mogen verwachten veilig te zijn.

Ik ben plaatsvervangend echt heel boos.
Knap dat je het geuit hebt dan Lucy.
En wij vinden dus niet dat je er klaar mee hoeft te zijn. Wij vinden zelfs dat hij te ver gegaan is en je gelijk hebt.
Bespreek het maar met je psych.
Deze klinkt fijn. Misschien kan ze dit een stukje met je verwerken, zodat je je nacht weer terugkrijgt.
Xx
Ik ben ook heel erg team whiskeydoorhetraam.
Toen dit net gebeurd was en je er over durfde te delen was ik al heel boos. Ik dat ben ik nu weer.
Ik weet dat hij (zij) je ook echt veel verder geholpen hebben, en dat vind ik heel fijn voor je. Maar ik vind nog steeds dat wat deze man gedaan heeft echt niet kan, dat hij je beschadigd en getraumatiseerd heeft.
Lieverd, je schrijft dat je na een sessie met hem van een brug wilde springen, omdat hij vond dat je het leven niet waard was. Dat hij dit heeft gedaan is allemaal jouw schuld, want je keek niet goed, je zei niet het goede. Dat is zo niet ok dat ik er geen woorden voor heb. Of eigenlijk wel, dat noemen we misbruik.

Ik vind het heel naar voor je dat je er nog steeds zo veel last van hebt, maar ik kan het me heel goed voorstellen. Ik gun je dat je dit met je nieuwe psych kan bespreken, en dat ze je kan helpen om van de dromen af te komen. Hij had je in zijn macht. Je hoeft het nu niet meer toe te laten dat dat zo blijft.

Als dit te heftig is, laat het weten, dan haal ik het weg. Ik weet dat zij ook goede dingen gedaan hebben.
Lieve Avo, heel veel succes vandaag bij je marathon dag!
Heel veel succes, Avo!
Jullie zijn lief.

En succes vandaag Avo, ik denk aan je!
Knuffel voor jou Lucy :hug: :heart:

Wat een hork, zo iemand zou geen therapeut mogen heten. Ik kook van binnen om wat hij tegen je heeft gezegd. Je mag zoiets als therapeut al niet eens denken, laat staan uitspreken, en als dat wel het geval is dan is het hoog tijd voor intervisie….

Verder eens met alle lieve/wijze woorden die hierboven al geschreven zijn. Ik gun het je ook dat je dit durft te bespreken met je huidige psycholoog.

Avo, heel veel succes vandaag! Weet dat wij er zijn en dat je het niet fout kunt doen :rose:
Hier vandaag ook een spannende dag, ga vandaag een deel van mijn behandeling afronden. Geeft veel spanning, van binnen raast een wervelwind, maar sta er wel heel erg achter om hier te stoppen nu en probeer iedereen daarin mee te nemen. Wil het graag ‘goed’ afronden maar ben er ook bang voor. Gelukkig morgen ook naar mijn psycholoog, die gedachte geeft wel veiligheid.
bloemenvaasje wijzigde dit bericht op 26-08-2025 16:21
Reden: Herkenbaar
8.66% gewijzigd
Wauw bloem, wat een stap!
Klinkt als een goed doorvoeld besluit.
This is an unacceptable timeline
Wauw Bloem, wat een mooie stap! Hoe is het vandaag gegaan?

Ik merk dat ik op jouw berichtje over gt aansla. Dat ik hem wil gaan verdedigen. Dat het mijn eigen schuld is, dat hij het vast anders bedoeld heeft dan hoe ik het heb ervaren. Dat het geen slecht mens is, geen slechte therapeut.

Maar de laatste sessie was niet okee. Ik heb bij hem altijd gevoeld dat hij me kon maken of breken. Dat hij die macht over me had.

Aankomende sessie met psych staat emdr gepland ivm de poging van mijn dochter. Ik zal eens kijken of ik het de sessie erna kan en durf aan te kaarten.
Oh wat een stap Bloem!
Wil je delen wat het spannend maakt?
Jeetje, je begon daar toen we begonnen met schrijven toch?
Gewoon een traject afgerond daar! Wauw.
Wat maakt dat je er klaar voor bent om daar te stoppen? Zijn er dingen veranderd in die tijd?

Fijn dat je wel je eigen 'veilige' psych ziet morgen.
Blijf je die gewoon zien?
Knapperd!
Hapto ging goed. Emdr daar even aan de wilgen gehangen voorlopig.
Ik heb zelf gevraagd of ze naast me wilde komen zitten. En haar hand op mijn rug was fijn.
Troost. Niet alleen.
(Wat tegelijkertijd niet mocht. En slecht dat ik het gevraagd had. Lastig. Heel veel tegenstrijdig. En spanning en trillen)
Maar ik voelde dat het fijn was even niet alleen te zijn. Warmte ofzo.
Even getroost? Ik weet het niet. Geen woorden voor. Het raakte diep en het was fijn en ik durfde er niet van te ademen.

Nu zo intake.
Door de input van jullie, van coach, maar ook van hapto vandaag ga ik er redelijk oke in.
Deze keer proberen aan te geven hoe klem ik vorige keer gezeten heb.
Dat ik er (nog geen) woorden voor heb, of er niet over mag praten.
Ik ben nu iig ingesteld op vreselijk en falen, dus het kan alleen maar meevallen.
Sterkte Avo. En dat klinkt als een hele fijne sessie met hapto, ook als delen van jou het er niet mee eens waren.
Oke, spanning toch wel enorm.
Maar ik zit deze keer in een fijne ruimte, met dingen om me heen die het veilig houden, die me helpen gronden.
Maar wat vind ik videobeeld van mezelf toch naar.
Wat jammer dat de intake niet live kan.

Maar je bent een held dat je ook dit gesprek (online) weer aangaat :heart:
Dat klinkt als een hele fijne sessie met hapto, waarin je goed voor de Avo van nu gezorgd hebt. Heel knap.

Ook heel knap dat je het gesprek van vandaag weer aangaat, ondanks de angst en het beeld.
Live is ook weer eng. Dit is in elk geval 'veilig' thuis. En ik plak het mezelf altijd af.
Dat scheelt veel. Ook dat het geen zichtbare camera is.

Gesprek ging oke.
Uitgesproken dat het een risico is dat ik grenzeloos ja zeg en dingen doe omdat ik denk dat het verwacht wordt of het dan goed doe.
Ze heeft me heel erg geholpen daarmee, steeds checken.
Heb uiteindelijk maar 2 situaties benoemd. Toen heeft zij voor me besloten dat het genoeg was, en dat ik het lijstje meeneem tzt.
Ze was heel geduldig en vriendelijk (jezus wat zijn ze daar allemaal complimenteus en lief).
En ik ben doodsbang. Ik heb gepraat. En dat is opgeschreven. En nu weet 'iedereen' het. En ik heb zelf gemerkt hoe goed hun beveiliging is enzo.
Maar het is niet meer van mij. Voor mijn idee ligt het op straat.
Ik heb het enige gedaan wat echt echt echt niet mocht...
Avo wat vreselijk eng hè, dat je het niet meer terug in de fles kan duwen.
Maar ook: het geheim is een vampier die je ziel leegzuigt. En vampiers kunnen slecht tegen licht. En nu laat je nog wat meer licht toe door te delen met deze mensen.

Lucy, de suggestie van emdr voor wat er gebeurde in die laatste sessie vind ik een goed advies. Hoe de woorden rondzingen (en wat al gezegd is: echt vreselijk wat hij tegen je heeft gezegd en hoe achteloos er met de impact daarvan is omgegaan), hoe sterk jij je schuldig voelt en schaamt, dat is zo rot om mee te zeulen.
This is an unacceptable timeline
Oh Avo, wat spannend voor je. En wat ontzettend goed gedaan. Mooi dat ze je grenzen mee hielp bewaken en niet om meer vroeg.
Bloemenvaasje, jij ook sterkte op deze bijzondere dag. Klinkt alsof je het heel goed aanpakt.
Bloem, wat een spannende mijlpaal vandaag! Het afsluiten van een fase. Hoe ging het?
Fijn dat je morgen naar je eigen veilige psych mag, om te uiten hoe je je voelt.

Avo, wat knap dat je het aangegaan bent, en dat je bij een aantal dingen kon aangeven dat je het moeilijk vind of waar je valkuilen liggen. Fijn dat de therapeut je hielp bij het bewaken en niet te veel vragen. Maar ik snap de angst, gepraat, stout geweest. Ik zie: de regie in eigen hand genomen, doodeng maar goed voor jezelf gezorgd. Tyche zegt het weer eens prachtig: soms wordt de last uiteindelijk minder zwaar als je hem deelt, omdat er meer schouders zijn die je ondersteunen met dragen. Maar ik snap dat het (nog) niet zo voelt.
Hoe gaat het nu verder?
Dank jullie wel! Het ging goed, ik denk dat ik trots op mezelf mag zijn. Nu onderweg naar huis en kapot, was een lange dag. Nog een uurtje en dan hopelijk een fijne knuffel van man. Nu een beetje bang voor paniek intern, maar het komt vast goed.

Avo, even geen woorden :hug:

Lucy, ik snap je behoefte om te verdedigen. Maar dat hoeft niet, die laatste sessie was niet oké en het was niet jouw taak om het veilig te houden of veiligheid te moeten verdienen door het ‘goed’ te doen.
Ik voel me zo leeg en verdrietig nu….

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven