Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 2130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Lucy, wat fijn dat je jezelf weer een beetje herkent. Wat een reis toch.
Hebben jullie deze week weer relatietherapie? Hoe is het, na jullie gesprek laatst?
Wat lief dat je in de rollercoaster waar je nu in zit nog aandacht hebt voor mij. Avo.

We hebben maandag weer relatietherapie gehad. Ik vind het heftig. Maar ik spreek me uit. Doe niet aan mooi weer. Dat heeft geen zin.

Afgelopen maandag was wel minder de diepte in, minder heftig dan vorige keer. De vraag was wat we nu waarderen in onze relatie. Bij die vraag heb ik aangegeven wat ik heel erg heb gewaardeerd in onze relatie, maar dat dat er voor mijn gevoel nu (even) niet meer is. En dat ik dat wel weer graag terug zou hebben.

We hebben het ook gehad over hoofd vs lijf. Over grenzen stellen. Hoe dat voor hem is, voor mij, en hoe we dat bij de kinderen zien. En over het gezin van herkomst van man, hoe hij dat beleefd heeft.

Nu de opdracht om 2x per week 20 minuten tijd voor elkaar te maken en te praten. En ergens voelt dat bedreigend en eng. Verplicht praten, verplicht aangaan. Niet als ik er klaar voor ben, maar gepland.

Maar ik merk dat man na dit gesprek milder is. Omdat we het misschien wel hebben gehad over wat we hadden. En hij dat misschien ook wel mist. Misschien.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Oke, dat klinkt alsof jullie in dit gesprek de verbinding opgezocht hebben.
En komende weken dus 2x per week gaan zoeken. Snap wel dat dat spannend is ja.
Ben ook wel benieuwd wat het jullie oplevert.
Fijn dat dit gesprek wat milder verliep Lucy, en goed dat je je 'gewoon' uitspreekt nu.
Fijn dat je gewoon tussen haakjes zet. Want gewoon, zo voelt het niet. Het voelt doodeng.

Dat, en de combinatie met werk waar ik iets niet goed uit had gezocht en onterecht onrust heb veroorzaakt, en meer eigen taken op pak maar ook merk dat mijn hoofd eigenlijk toch minder werkt dan ik denk, maakt dat ik wat overwhelmed ben. Maar dat is okee. Voelen wat ik ervan vind en me constant bewust zijn van vermijding en daarbij de grenzen opzoeken. Ooit wordt het makkelijker. Toch?

Hoe zit jij er nu bij, Avo?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Oh Selune, dat klinkt echt niet als een fijne dag! Ik hoop dat je nu een beetje bij kunt komen, opladen voor morgen. Ik wens je heel veel succes en sterkte en vooral een niet te hoge lat.

Wij hebben trouwens ook mogelijkheden tot coaching op het werk. Ik zat er voor de vakantie nog over te twijfelen, je kon zelf een gesprek inplannen. Maar ik weet bij god niet wat ik daar zou willen bespreken. Ik kom momenteel niet echt veel verder dan dat ik niet lekker in mijn vel zit. Alles wat verder gaat dan op routine draaien is eigenlijk al teveel gevraagd.

Ik ben echt blij dat ik volgende week 3/5 lessen toetsen moet afnemen. Lekker duidelijk en geen lesvoorbereidingen. Wel aanpoten, vooral bij de spreektoetsen, maar dat gaat gewoon volgens rooster en ik hoef zelf niks te bedenken of te organiseren.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven