Hoe overleef ik de kerst
zaterdag 24 december 2011 om 15:13
Morgen is het dan weer zover, kerst....
Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..
Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...
Oh kon ik dit jaar de kerst maar overslaan!!
Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...
Meer mensen die dit zo voelen??
Vanavond kerstavond en All You Need is Love op de buis waar ik altijd elk jaar heerlijk mee zat te snotteren..
Maar nu zit ik depressief thuis met een gebroken hart en nog een lange, lange weg te gaan...
Oh kon ik dit jaar de kerst maar overslaan!!
Ik heb echt een lieve familie waar ik naar toe ga maar vind het gewoon zo confronterend, om alleen te zijn en niet gelukkig...
Meer mensen die dit zo voelen??
zondag 25 december 2011 om 23:17
Hey lieve forummensjes, ik ben net terug van kerstviering bij m'n familie.. Heb ongeveer 576 keer tranen weg moeten slikken maar ik heb het overleefd en het was heus gezellig..
Ondanks dat ik het zwaar vond om zo nog meer geconfronteerd te worden met mijn gebroken hart, het gemis en het verdriet wat zo diep zit....
Anyway... morgen hele dag lekker niks, lang uitslapen en hele dag in m'n joggingbroek op de bank...
Welterusten allemaal!
Ondanks dat ik het zwaar vond om zo nog meer geconfronteerd te worden met mijn gebroken hart, het gemis en het verdriet wat zo diep zit....
Anyway... morgen hele dag lekker niks, lang uitslapen en hele dag in m'n joggingbroek op de bank...
Welterusten allemaal!
maandag 26 december 2011 om 00:25
maandag 26 december 2011 om 11:58
quote:jazz9 schreef op 26 december 2011 @ 10:06:
Ik vind sommige reacties een beetje overdreven. Ik heb geen ouders of broers en zussen om kerst mee te vieren. Ook vorig jaar niet toen ik net was ontslagen. Wees gewoon blij dat je nog naar familie kunt gaan.Wat vervelend voor je! Dus hier eerst een dikke
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen redenen waarom de kerst dit jaar (of altijd) niet gevierd hoeft te worden en het maakt niet uit waarom of hoe erg, iedereen mag het uiten!
Ook al snappen we elkaars redenen misschien niet allemaal, zoals eerder gezegd is het geen wedstrijd maar je mag hier gewoon zijn met je verhaal..
Ik vind sommige reacties een beetje overdreven. Ik heb geen ouders of broers en zussen om kerst mee te vieren. Ook vorig jaar niet toen ik net was ontslagen. Wees gewoon blij dat je nog naar familie kunt gaan.Wat vervelend voor je! Dus hier eerst een dikke
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen redenen waarom de kerst dit jaar (of altijd) niet gevierd hoeft te worden en het maakt niet uit waarom of hoe erg, iedereen mag het uiten!
Ook al snappen we elkaars redenen misschien niet allemaal, zoals eerder gezegd is het geen wedstrijd maar je mag hier gewoon zijn met je verhaal..
maandag 26 december 2011 om 12:04
quote:Eindeloos schreef op 24 december 2011 @ 20:47:
[...]
Uitzending gemist Ruby , vrijdag op ned 3, 21.20Heb het gisteravond laat nog gekeken, erg interessant moet ik zeggen...
Ik herkende er veel in, kan mezelf ook geen schop onder m'n reet geven momenteel, voel me schuldig en minderwaardig, moet veel huilen steeds en kan nergens van genieten.... Bah!
[...]
Uitzending gemist Ruby , vrijdag op ned 3, 21.20Heb het gisteravond laat nog gekeken, erg interessant moet ik zeggen...
Ik herkende er veel in, kan mezelf ook geen schop onder m'n reet geven momenteel, voel me schuldig en minderwaardig, moet veel huilen steeds en kan nergens van genieten.... Bah!
maandag 26 december 2011 om 12:58
quote:Ruby-Ann schreef op 26 december 2011 @ 12:00:
[...]
Thanks Eindeloos, ik ben weer wakker... zucht... weer een dag...
Hoe was jouw nacht, lekker geslapen?
Goeimiddag, Ruby-Ann, Prettige 2e Kerstdag gewenst,
ik ben net wakker, ja ook een manier om de dag door te komen?
Ik viel vanmorgen om 6.30 pas in slaap, teveel gedachten ( veel aan vroeger denken ), en neen, geen vrolijke dingen.
Maar goed, we zijn er weer, nog 1 dagje op de kiezen bijten, en morgen lopen we samen weer bij de Appie.
Ga jij het nog een beetje redden vandaag, ?
Sterkte, en een dikke voor jou!
[...]
Thanks Eindeloos, ik ben weer wakker... zucht... weer een dag...
Hoe was jouw nacht, lekker geslapen?
Ik viel vanmorgen om 6.30 pas in slaap, teveel gedachten ( veel aan vroeger denken ), en neen, geen vrolijke dingen.
Maar goed, we zijn er weer, nog 1 dagje op de kiezen bijten, en morgen lopen we samen weer bij de Appie.
Sterkte, en een dikke voor jou!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 26 december 2011 om 13:03
quote:Ruby-Ann schreef op 26 december 2011 @ 12:04:
[...]
Heb het gisteravond laat nog gekeken, erg interessant moet ik zeggen...
Ruby , je hebt het over Pavlov?
Meidje, je hebt toch gezien, dat als je depressief bent," jezelf, een schop onder de kont geven, of lekker gaan sporten, totaal Niet aan de orde zijn."
Dat gaat helemaal niet werken.
Praat je wel met iemand over je depressie?
Wees alsjeblieft niet zo hard voor je zelf.
Dat doet de buitenwacht wel!
[...]
Heb het gisteravond laat nog gekeken, erg interessant moet ik zeggen...
Meidje, je hebt toch gezien, dat als je depressief bent," jezelf, een schop onder de kont geven, of lekker gaan sporten, totaal Niet aan de orde zijn."
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 26 december 2011 om 13:25
quote:Eindeloos schreef op 26 december 2011 @ 12:58:
[...]
Sterkte, en een dikke voor jou!Thanks lieverd, voor jou ook een prettige 2e kerstdag gewenst voor zover dat mogelijk is natuurlijk
Dus ook teveel gedachten, heel herkenbaar..
Moeilijk om stop te zetten he, ook al ben je nog zo moe!
Dubbeldikke voor jou!
Ik hoef niks te redden vandaag, ga niks doen dus kan gewoon mezelf zijn en doen wat ik wil...
Merk dat ik heel erg in mezelf raak de laatste tijd, geen behoefte aan mensen om me heen maar gewoon me, myself and i...
Jij nog plannen vandaag?
[...]
Sterkte, en een dikke voor jou!Thanks lieverd, voor jou ook een prettige 2e kerstdag gewenst voor zover dat mogelijk is natuurlijk
Dus ook teveel gedachten, heel herkenbaar..
Moeilijk om stop te zetten he, ook al ben je nog zo moe!
Dubbeldikke voor jou!
Ik hoef niks te redden vandaag, ga niks doen dus kan gewoon mezelf zijn en doen wat ik wil...
Merk dat ik heel erg in mezelf raak de laatste tijd, geen behoefte aan mensen om me heen maar gewoon me, myself and i...
Jij nog plannen vandaag?
maandag 26 december 2011 om 13:29
quote:Eindeloos schreef op 26 december 2011 @ 13:03:
[...]
Ja precies, dat herkende ik juist ook aan dat programma.
Ik heb van mijn huisarts het advies gekregen voorlopig thuis te blijven en niet naar oplossingen te zoeken.
Gewoon rust nemen en dan straks kijken hoe het verder moet..
Ik vind het moeilijk om de confrontatie aan te gaan met de buitenwereld, is ook moeilijk te snappen voor mensen die niet voelen wat ik voel...
En soms denk ik ook, kom op, je stelt je aan, gewoon gaan!
Maar dat lukt dus niet....
Ik vind alles gewoon zinloos en leeg op dit moment, niks interesseert me...
[...]
Ja precies, dat herkende ik juist ook aan dat programma.
Ik heb van mijn huisarts het advies gekregen voorlopig thuis te blijven en niet naar oplossingen te zoeken.
Gewoon rust nemen en dan straks kijken hoe het verder moet..
Ik vind het moeilijk om de confrontatie aan te gaan met de buitenwereld, is ook moeilijk te snappen voor mensen die niet voelen wat ik voel...
En soms denk ik ook, kom op, je stelt je aan, gewoon gaan!
Maar dat lukt dus niet....
maandag 26 december 2011 om 13:39
@Twisted, ik kan het wel aangeven, maar daar wordt niks mee gedaan. Mijn ouders zijn niet op de hoogte wat er door mij heengaat, hoe vaak ik het ook aangeef.
Het voelt gewoon niet fijn om alleen te zijn, terwijl er mensen om me heen zijn.
Nu heb ik ook wat depressieve klachten, al een langere tijd, heb ook therapie, maarhelpt nog niet echt
Het voelt gewoon niet fijn om alleen te zijn, terwijl er mensen om me heen zijn.
Nu heb ik ook wat depressieve klachten, al een langere tijd, heb ook therapie, maarhelpt nog niet echt
maandag 26 december 2011 om 13:45
@ Ruby-Ann.
Dank voor je dubbele knuffel.
Neen, hier geen plannen vandaag, ik ben alleen, keuter een beetje rond, en vind het allemaal wel best.
Luister maar naar je huisarts, en pak vooral je rust.
Bij een depressie, wordt de factor slaap, vaak onderschat.
Terwijl juist de rust, je (soms) ook kan 'helen''.
Ik hoop oprecht voor jou, dat dit een tijdelijke gemoedstoestand is, en dat je , door middel van rust, weer op andere gedachten komt.
Anders wèl aan de bel trekken, hoor!
Neen, hier geen plannen vandaag, ik ben alleen, keuter een beetje rond, en vind het allemaal wel best.
Ik hoop oprecht voor jou, dat dit een tijdelijke gemoedstoestand is, en dat je , door middel van rust, weer op andere gedachten komt.
maandag 26 december 2011 om 13:56
quote:Eindeloos schreef op 26 december 2011 @ 13:45:
@ Ruby-Ann.
Klopt, ik heb sowieso al heel lang slaap problemen en tel daarbij een aantal heftige gebeurtenissen op en stress op het werk en hoppa, je gaat knock out...
Zal ik doen, fijne dag vandaag..
@ Ruby-Ann.
Klopt, ik heb sowieso al heel lang slaap problemen en tel daarbij een aantal heftige gebeurtenissen op en stress op het werk en hoppa, je gaat knock out...
Zal ik doen, fijne dag vandaag..
maandag 26 december 2011 om 14:03
Ruby-Ann, zou het zo kunnen zijn dat je gewoon verdriet hebt en in een rouwfase zit? Dat is iets anders dan een depressie, niet minder erg hoor, maar sta jezelf toe om het verdriet te voelen, je hoeft jezelf echt niet beter voor te doen dan dat je je voelt. Ik snap het wel, dat zijn we gewend, maar je verdriet doorleven werkt op de lange duur beter dan het weg te drukken. Neemt niet weg dat je jezelf nu extra mag/ moet verwennen en je mag lekker egoistisch zijn, niks mis mee!
maandag 26 december 2011 om 14:07
Ik heb zelf trouwens altijd meer moeite met Oudejaarsavond dan met de Kerst. Je wordt zo geconfronteerd met het afgelopen jaar en dit was me er eentje zeg! Had ik zelf niet kunnen bedenken.... En de herinnering aan andere jaren, aan mensen die ons ontvallen zijn, pfff, er zullen wel weer wat tranen vallen denk ik.
maandag 26 december 2011 om 14:13
Afgelopen jaar eerst heel ziek geweest, daarna opgekrabbeld en psychisch ingestort, hele goede therapeut getroffen, die mij tot mijn schrik zijn liefde verklaarde, en ik, kwetsbaar als ik was, dacht ineens ook veel te voelen voor hem, gevolg: huwelijkscrisis die nog niet voorbij is en niet-wetend of ik nog 'iets' ermee ga doen (qua aangifte ofzo) en hoe ik los moet komen van wat me is overkomen.
Maar de Kerst was/ is goed en ik heb weer grootste plannen voor de toekomst.
Maar de Kerst was/ is goed en ik heb weer grootste plannen voor de toekomst.