Hoeveel energie heb jij?
maandag 20 juli 2020 om 17:34
Soms weet ik t even niet. Ben ik lui en moet ik niet klagen en gewoon doorbijten, of ben ik terecht moe?
Ik red t niet met mn huishouden en ben bang dat ik niet goed voor mn dochter zorg.
Mijn dochter is 5 en als ik weekend heb of ochtenddiensten is ze bij mij. Is ze er niet dan heb ik middag of nachtdienst. Effectief is ze 50 /50 bij mij en bij haar vader.
Nu heb ik kans dat ik mogelijk weer kantoortijden ga werken maar hoeveel uur dan en kan ik dat wel en en....
Verder vind ik dat ik te vaak de tv aanzet voor mn eigen gemak, (vooral op zondag), te laat eet (alles na 18.15), het een zooitje is in huis (helft van de eettafel vol knutselzooi tijdens t eten).
Mn badkamer is niet gepoetst sinds mn hulp is geweest. Maar die heb ik afgezegd want te duur en vond haar niet heel effectief.
Ik heb nog n to do lijst van 3 A4tjes.
En dan vraagt mn dochter gister nog: mama krijg jij ook weer een vriendje?
Ik zou niet weten wanneer en hoe.
Ondertussen sport ik te weinig en snaai ik teveel waardoor ik in een jaar tijd een kilo of 5 ben aangekomen en mn bmi weer aan de verkeerde kant van de 25 zit.
Zucht en help.
groet van n hele vermoeide mama, want iets anders voel ik me niet echt meer in mn vrije tijd.
Ik red t niet met mn huishouden en ben bang dat ik niet goed voor mn dochter zorg.
Mijn dochter is 5 en als ik weekend heb of ochtenddiensten is ze bij mij. Is ze er niet dan heb ik middag of nachtdienst. Effectief is ze 50 /50 bij mij en bij haar vader.
Nu heb ik kans dat ik mogelijk weer kantoortijden ga werken maar hoeveel uur dan en kan ik dat wel en en....
Verder vind ik dat ik te vaak de tv aanzet voor mn eigen gemak, (vooral op zondag), te laat eet (alles na 18.15), het een zooitje is in huis (helft van de eettafel vol knutselzooi tijdens t eten).
Mn badkamer is niet gepoetst sinds mn hulp is geweest. Maar die heb ik afgezegd want te duur en vond haar niet heel effectief.
Ik heb nog n to do lijst van 3 A4tjes.
En dan vraagt mn dochter gister nog: mama krijg jij ook weer een vriendje?
Ik zou niet weten wanneer en hoe.
Ondertussen sport ik te weinig en snaai ik teveel waardoor ik in een jaar tijd een kilo of 5 ben aangekomen en mn bmi weer aan de verkeerde kant van de 25 zit.
Zucht en help.
groet van n hele vermoeide mama, want iets anders voel ik me niet echt meer in mn vrije tijd.
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 20 juli 2020 om 19:22
Het is dat het nu mijn werkplek is, maar daarvoor was het een berg met een flinke kop er op
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 20 juli 2020 om 19:23
Ja, herkenbaar en ik denk altijd maar wel dat het weer voorbij gaat.
Wat ik probeer te doen is te kijken waar je energie van krijgt. Boek lezen, muziekje luisteren, vriendin op bezoek en dat soort dingen.
En zo af en toe een oppas al is het maar voor twee uurtjes!
maandag 20 juli 2020 om 19:25
Vanwege corona worden tentamens van mijn studie momenteel online gedaan en dan moet je een 'schone' werkplek hebben.
Alleen dat is voor mij al een reden om te wachten totdat de tentamens weer gewoon op de uni gedaan kunnen worden.
Voordat ik een tafel heb zonder zooi......................
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 20 juli 2020 om 20:02
Jarenlang mezelf hetzelfde afgevraagd en het antwoord is nee, ben niet lui maar doodmoe. En soms heb je het niet door wat wat precies is.
De reacties vind ik hartverwarmend en hopelijk geeft het lezen ervan je wat ademruimte. Mij hielp het om al het "moeten" uit het raam te flikkeren en de lat niet lager te leggen maar door tweeën te breken en weg te gooien.
De reacties vind ik hartverwarmend en hopelijk geeft het lezen ervan je wat ademruimte. Mij hielp het om al het "moeten" uit het raam te flikkeren en de lat niet lager te leggen maar door tweeën te breken en weg te gooien.
maandag 20 juli 2020 om 20:14
Ik heb geleerd dat leder een ander energielevel heeft.
Maar lees ik nu goed dat op de momenten kind bij ex is, jij dus altijd werkt en nooit echt even alleen bent en echt niks kan doen voor jezelf (op de bank liggen etc)?
Mijn energielevel is ook niet bijster hoog. Heb wel een ziekte die het erger maakt, maar daar buiten is het level alsnog laag. Denk ik.
Waar anderen 4 kinderen hebben, op vrijdagavond het terras op gaan en 38 uur werken en dan op zondag nog op het voetbalveld staan aan te moedigen (nee, echt, deze mensen bestaan
). Ben ik na een werkweek en zorg voor 5 jarige echt moe. De weekenden dat ik alleen ben, doe ik bar weinig....
Dus nee, ik vind je niet gek. En denk dat je te grote eisen stelt. Rommelige eetkamer is echt niet erg. Tv op zondag is toch prima!
Ik kies er vaak voor om het huishouden lekker te laten en steek die energie dan liever in zoon of een lekker heet bad voor mijzelf.
Maar lees ik nu goed dat op de momenten kind bij ex is, jij dus altijd werkt en nooit echt even alleen bent en echt niks kan doen voor jezelf (op de bank liggen etc)?
Mijn energielevel is ook niet bijster hoog. Heb wel een ziekte die het erger maakt, maar daar buiten is het level alsnog laag. Denk ik.
Waar anderen 4 kinderen hebben, op vrijdagavond het terras op gaan en 38 uur werken en dan op zondag nog op het voetbalveld staan aan te moedigen (nee, echt, deze mensen bestaan
Dus nee, ik vind je niet gek. En denk dat je te grote eisen stelt. Rommelige eetkamer is echt niet erg. Tv op zondag is toch prima!
Ik kies er vaak voor om het huishouden lekker te laten en steek die energie dan liever in zoon of een lekker heet bad voor mijzelf.
maandag 20 juli 2020 om 20:18
Wees niet zo streng voor jezelf. Een huis is om in te leven, het hoeft geen showroom te zijn.
Je dochter heeft een dak boven haar hoofd, krijgt te eten en liefde. Je dochter vindt jou vast geen slechte moeder omdat je een keer de tv aanzet of de tafel vol staat.
Ik ben ook geen fan van het huishouden. Soms helpt het bij mij wel iets gewoon maar te gaan doen, ook al heb ik er geen zin in. Alle tijd die je in je hoofd gebruikt om er over te piekeren, had je al lang genoeg aan gehad om het te kunnen doen.
Ik heb wel eens een tip gelezen om iedere dag na het avondeten een kookwekker te zetten op bijv. 20 minuten. In die tijd ga je aan het werk en de rest van de avond doe je waar je zin je hebt.
Je dochter heeft een dak boven haar hoofd, krijgt te eten en liefde. Je dochter vindt jou vast geen slechte moeder omdat je een keer de tv aanzet of de tafel vol staat.
Ik ben ook geen fan van het huishouden. Soms helpt het bij mij wel iets gewoon maar te gaan doen, ook al heb ik er geen zin in. Alle tijd die je in je hoofd gebruikt om er over te piekeren, had je al lang genoeg aan gehad om het te kunnen doen.
Ik heb wel eens een tip gelezen om iedere dag na het avondeten een kookwekker te zetten op bijv. 20 minuten. In die tijd ga je aan het werk en de rest van de avond doe je waar je zin je hebt.
maandag 20 juli 2020 om 20:22
Wat mij helpt (ook alleenstaande moeder) is om af en toe een klusjesdag te houden. Met vriendinnen of met mijn ouders. Een lijst maken en met zn allen een dag aan de slag, zodat er weer ruimte ontstaat. Dit zijn geen grote klussen, hoor, juist kleintjes. Maar het is zo fijn om even geholpen te worden.
Klusjes:
Oud papier Weg
Schuur opruimen
Kamer dochter opruimen, speelgoed & kledingkast
Oude, te kleine, kapotte spullen weggooien
Voorraadkast opruimen en lijstje maken
Fietsbanden oppompen, zadel hoger etc.
Lampje vervangen
Allemaal klusjes die niet veel tijd kosten, maar ik er echt niet meer naast gedaan krijg. En laat je boodschappen bezorgen. Maak een plan voor twee weken, kinderen willen toch altijd ongeveer hetzelfde eten. Gevarieerd hoeft echt niet. En maak jezelf wat meer prioriteit, niet iets leuks voor jezelf doen als al je taken af zijn. Maar iets leuks voor jezelf doen zodat je een beetje bent opgeladen en er weer een beetje tegen kan. (En corona met een kind thuis is mega overbelastend geweest voor velen. Duurt even voordat we daarvan hersteld zijn...
Klusjes:
Oud papier Weg
Schuur opruimen
Kamer dochter opruimen, speelgoed & kledingkast
Oude, te kleine, kapotte spullen weggooien
Voorraadkast opruimen en lijstje maken
Fietsbanden oppompen, zadel hoger etc.
Lampje vervangen
Allemaal klusjes die niet veel tijd kosten, maar ik er echt niet meer naast gedaan krijg. En laat je boodschappen bezorgen. Maak een plan voor twee weken, kinderen willen toch altijd ongeveer hetzelfde eten. Gevarieerd hoeft echt niet. En maak jezelf wat meer prioriteit, niet iets leuks voor jezelf doen als al je taken af zijn. Maar iets leuks voor jezelf doen zodat je een beetje bent opgeladen en er weer een beetje tegen kan. (En corona met een kind thuis is mega overbelastend geweest voor velen. Duurt even voordat we daarvan hersteld zijn...
maandag 20 juli 2020 om 20:22
Heerlijk relativerende opmerking!
maandag 20 juli 2020 om 20:25
Het is echter niet altijd een probleem van geen zin, was dat het maar, maar van geen energie. Dat hoeft niet alleen de energie te zijn voor de taak zelf, maar ook de energie om er überhaupt aan te beginnen. Als ik kijk naar mijzelf (en ik besef dat het door mijn ass komt, maar vast ook mensen zonder die diagnose kunnen er kast van hebben) is het alsof ik bij alles wat ik moet of wil doen door een extra rem heen moet. Waar andere mensen alleen de aanknop moeten vinden, moet ik eerst nog de stekker in het stopcontact steken, het apparaat goed instellen en dan kan ik pas de aanknop in drukken. Het beginnen kost alleen dan al een hele hoop energie, meer energie dan bij iemand voor wie alleen de tegenzin het probleem is.huisduif schreef: ↑20-07-2020 20:18Wees niet zo streng voor jezelf. Een huis is om in te leven, het hoeft geen showroom te zijn.
Ik weet uiteraard niet of dit ook voor TO geldt, maar als ze zich er in herkent helpt het misschien om minder hard voor zichzelf te zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 20 juli 2020 om 20:40
Ow, en wat betreft lui: mijn jongste heeft een poos de neiging gehad om bij alles waar ie geen zin in had te zeggen dat ie nu eenmaal lui was. Hij heeft autisme en vindt veel dingen eng, maar dat kun je als puber natuurlijk niet toegeven, dus dan maar lui.
De psychiater zei toen: lui is geen diagnose.
Sindsdien wordt de term 'lui' hier eigenlijk niet meer gebruikt, want hij impliceert iets negatiefs wat veroordeeld moet worden
Die 'lui'heid kan voortkomen uit angst (zoals bij mijn zoon), of uit vermoeidheid (zoals ik lees bij TO), of uit een lage hoeveelheid energie (zoals bij mij). En vast uit nog meer.
De psychiater zei toen: lui is geen diagnose.
Sindsdien wordt de term 'lui' hier eigenlijk niet meer gebruikt, want hij impliceert iets negatiefs wat veroordeeld moet worden
Die 'lui'heid kan voortkomen uit angst (zoals bij mijn zoon), of uit vermoeidheid (zoals ik lees bij TO), of uit een lage hoeveelheid energie (zoals bij mij). En vast uit nog meer.
maandag 20 juli 2020 om 20:51
waar ik dus echt wel energie van krijg is van een opgeruimde tafel. net dochters tekeningen in de mand geschoven. Dochter heeft netjes geholpen met afruimen en haar spullen van de bank gehaald en naar haar speelhoek/slaapkamer gebracht. (tnx voor t idee) En haar lego bijelkaar geraapt en in de vensterbank gezet. Nu is de vloer tenminste leeg.
De vaatwasser staat aan en het aanrecht is leeg.
Dingen over iedere dag een rondje wandelen negeer ik even. Als ik die rust en ruimte had bestond het hele probleem niet.
Als ik tijd heb en handen vrij sta ik graag in de sportschool of bij vrije avond wil ik mn sport weer pakken maar dat is al sinds de scheiding een kostbare aangelegenheid om daar te komen. Want of t kost me verlofuren of oppas.
O wat zou t fijn zijn om even in de vakantie vanalles e kunnen laten vallen. Niet meer was, afwas, vuile vaat, 'mama mag ik......', kalkaanslag in de badkamer enz.
Ik wil gewoon dat t me wel lukt om wekelijks goed te stofzuigen, de wc en de badkamer schoon te maken. en dat ik tijd overhoud om de laatste dingen schilderwerk af te maken en plintjes te plakken.
De vaatwasser staat aan en het aanrecht is leeg.
Dingen over iedere dag een rondje wandelen negeer ik even. Als ik die rust en ruimte had bestond het hele probleem niet.
Als ik tijd heb en handen vrij sta ik graag in de sportschool of bij vrije avond wil ik mn sport weer pakken maar dat is al sinds de scheiding een kostbare aangelegenheid om daar te komen. Want of t kost me verlofuren of oppas.
O wat zou t fijn zijn om even in de vakantie vanalles e kunnen laten vallen. Niet meer was, afwas, vuile vaat, 'mama mag ik......', kalkaanslag in de badkamer enz.
Ik wil gewoon dat t me wel lukt om wekelijks goed te stofzuigen, de wc en de badkamer schoon te maken. en dat ik tijd overhoud om de laatste dingen schilderwerk af te maken en plintjes te plakken.
maandag 20 juli 2020 om 20:56
Damn, wekelijksApatura schreef: ↑20-07-2020 20:51waar ik dus echt wel energie van krijg is van een opgeruimde tafel. net dochters tekeningen in de mand geschoven. Dochter heeft netjes geholpen met afruimen en haar spullen van de bank gehaald en naar haar speelhoek/slaapkamer gebracht. (tnx voor t idee) En haar lego bijelkaar geraapt en in de vensterbank gezet. Nu is de vloer tenminste leeg.
De vaatwasser staat aan en het aanrecht is leeg.![]()
Waarom wil je dat? Wil je dat omdat "iedereen" het kan of doet, of wil je dat omdat jij je er prettiger bij voelt? Wat moet je laten om dat voor elkaar te krijgen?
En wat gebeurd er als je zegt dat je het tweewekelijks doet, behalve dat het je minder druk en meer rust zal geven?
En als tweewekelijks voor jou niet genoeg is, maar wekelijks niet haalbaar, waarom dan niet toch die schoonmaakster?
maandag 20 juli 2020 om 20:57
ik ben ook afgelopen vrijdag naar een dierenpark geweest en daarna nog een nacht bij mn ouders geslapen.
2 uur rijden (enkele reis) en t levert me absoluut geen energie op. dat kost me altijd minimaal een dag om bij te komen.
Nu even wat drinken en James Martin op tv.
2 uur rijden (enkele reis) en t levert me absoluut geen energie op. dat kost me altijd minimaal een dag om bij te komen.
maandag 20 juli 2020 om 21:06
Heel herkenbaar, leuke dingen kosten vaak ook energie. Hoe leuk ze ook zijn.Apatura schreef: ↑20-07-2020 20:57ik ben ook afgelopen vrijdag naar een dierenpark geweest en daarna nog een nacht bij mn ouders geslapen.
Ik heb zelf drie energie pijlers, werk, sociaal leven en huishouden. Eigenlijk heb ik zonder de corona niet voldoende energie om ze in balans te houden. Meestal betaald ik de prijs dan met mijn huishouden.
Jij hebt er 4, jij hebt namelijk ook nog je kind. Alles wat je doet kost energie, het is aan jou de keuze hoe je die verdeeld. Echter kies je er voor meer in je huishouden te steken, dan betaal je daarmee met de energie van een andere pijler. De vraag is dan bij welke wil je dat vandaan halen? Of bekijk je het omgekeerd en bepaal je eerst welke pijlers voor jou het belangrijkste zijn en als dat betekent dat je minder energie overhoudt voor de pijler huishouden dan betekent dat dat je dat op een andere manier moet oplossen. Je kunt namelijk niet meer energie toveren. Althans je kunt het proberen, maar wat je dan doet is een voorschot nemen van de energie die je op een later moment nodig hebt. Dat is ook niet handig, want dan loop je het risico op een burnout.
Dus heb je de keuzes om de pijler die overblijft op een andere manier op te lossen, door die huishoudster bijvoorbeeld, of door minder belang aan die pijler te hechten zolang je huis nog leefbaar is.
maandag 20 juli 2020 om 21:06
lollypopje schreef: ↑20-07-2020 20:56Damn, wekelijksDat lukt mij al niet zonder kind.
Waarom wil je dat? Wil je dat omdat "iedereen" het kan of doet, of wil je dat omdat jij je er prettiger bij voelt? Wat moet je laten om dat voor elkaar te krijgen?
En wat gebeurd er als je zegt dat je het tweewekelijks doet, behalve dat het je minder druk en meer rust zal geven?
En als tweewekelijks voor jou niet genoeg is, maar wekelijks niet haalbaar, waarom dan niet toch die schoonmaakster?
Tweewekelijks lukt t me ook niet. T gebeurt gewoon niet nu.
Iedere cyclus (1,5 wk) zou fijn zijn.
Maar een wcmet kleine kinderen in huis moet toch gewoon wat vaker gedaan worden?
Punt is ik heb daar geen voorbeeld in. huishouden van mn ouders.... Neem liever geen nieuwe liefde mee. T is vol, stoffig en de wc stinkt
Mn ex vind mij een hele slechte huisvrouw omdat ik niet weet waar te beginnen en dingen niet zie liggen. Na 14jr aanhoren blijft dat in mn kop.
Als ik iemand over de vloer krijg neem ik liever een dag vrij om te poetsen en op te ruimen.
maandag 20 juli 2020 om 21:11
Knap hoor onregelmatig werken en alleen voor een kind zorgen. Geen wonder dat je moe bent. Gedachten nemen je dan graag mee op sleeptouw.(vooral die gedachten wat je allemaal zou moeten kunnen) Af en toe ga je vast wel als een wervelwind door het huis. En anders maar niet. Onderschat de impact onregelmatigheid niet. Je doet het prima.
maandag 20 juli 2020 om 21:14
Nou dan kan ik je de handschudden, mij lukt dat ook nietApatura schreef: ↑20-07-2020 21:06Tweewekelijks lukt t me ook niet. T gebeurt gewoon niet nu.
Maar een wcmet kleine kinderen in huis moet toch gewoon wat vaker gedaan worden?
Punt is ik heb daar geen voorbeeld in. huishouden van mn ouders.... Neem liever geen nieuwe liefde mee. T is vol, stoffig en de wc stinkt![]()
Mn ex vind mij een hele slechte huisvrouw omdat ik niet weet waar te beginnen en dingen niet zie liggen. Na 14jr aanhoren blijft dat in mn kop.
Als ik iemand over de vloer krijg neem ik liever een dag vrij om te poetsen en op te ruimen.Al is dat momenteel niet zo van toepassing helaas.
Ik gebruik nu deze coronatijd om weer een basis te leggen en alles netjes te krijgen, maar daar ben ik al maanden mee bezig. Steeds kleine beetjes en wat is gedaan bijhouden op een manier dat het in elk geval netjes oogt. Dus nog steeds niet wekelijks, gaat mij nooit lukken. Maar ik kan dit ook alleen omdat ik inlever op mijn sociaal leven deze maanden.
Maar TO als ik jou lees, neem die schoonmaakster en die kantoorbaan. Beiden betekenen namelijk meer tijd voor jezelf. Tijd waarin je niet aan hoeft te staan en energie kunt opbouwen. Wie weet hou je dan uiteindelijk wel energie over om meer zelf te doen.
En leer loslaten wat je ex zegt. Leer het beeld loslaten van de ideale huisvrouw. Hoe meer je moet, hoe meer je daar aan vasthoudt, hoe meer frustratie en die frustratie die kost energie. Energie die je anders misschien wel positief zou kunnen gebruiken
maandag 20 juli 2020 om 21:14
En daar kun je dus wel proberen anders in te worden.Apatura schreef: ↑20-07-2020 21:06Tweewekelijks lukt t me ook niet. T gebeurt gewoon niet nu.
Punt is ik heb daar geen voorbeeld in. huishouden van mn ouders.... Neem liever geen nieuwe liefde mee. T is vol, stoffig en de wc stinkt![]()
Als ik iemand over de vloer krijg neem ik liever een dag vrij om te poetsen en op te ruimen.Al is dat momenteel niet zo van toepassing helaas.
Je ex is niet voor niks je ex, een evt nieuwe lover durf je gewoon mee naar huis te nemen, ondanks stof en rommel, anders wordt hij op een dag ook weer je ex.
Dus: niet gaan poetsen voor iemand over de vloer mag komen, maar alleen mensen over de vloer laten komen waarvoor je niet hoeft te poetsen.
maandag 20 juli 2020 om 21:26
Herkenbaar topic.
Vind wel knap nachtdiensten en zorg voor kind, maar wanneer slaap je dan?
Ik ben ook zo onwijs moe. Heb nu vakantie twee weken, maar denk dat ik er een week aanplak.
Heb heftige tijd achter de rug, heel weinig geslapen enkele maanden, dubbele longontsteking, verbouwing en verhuizing en toen ik net verhuisd was kwam de lockdown.
2 thuiswonende kinderen, alleenstaand en een eigen bedrijf. Werk veel, vaak te veel maar aard van het beestje.
Mijn huis is netjes behalve de kamers van de kinderen. Was bijhouden lukt me standaard nooit.
Ik ben echt bekaf om 20 uur en ga dan het liefst naar bed (wat ik soms ook doe maar dan lig ik in de nacht weer wakker)
Tijdens de lockdown heb ik gewoon moeten werken.
Vind wel knap nachtdiensten en zorg voor kind, maar wanneer slaap je dan?
Ik ben ook zo onwijs moe. Heb nu vakantie twee weken, maar denk dat ik er een week aanplak.
Heb heftige tijd achter de rug, heel weinig geslapen enkele maanden, dubbele longontsteking, verbouwing en verhuizing en toen ik net verhuisd was kwam de lockdown.
2 thuiswonende kinderen, alleenstaand en een eigen bedrijf. Werk veel, vaak te veel maar aard van het beestje.
Mijn huis is netjes behalve de kamers van de kinderen. Was bijhouden lukt me standaard nooit.
Ik ben echt bekaf om 20 uur en ga dan het liefst naar bed (wat ik soms ook doe maar dan lig ik in de nacht weer wakker)
Tijdens de lockdown heb ik gewoon moeten werken.
maandag 20 juli 2020 om 21:33
En sinds enkele weken moet ik ook nog steeds één kind naar zijn werk brengen in de ochtend belachelijk vroeg en tussendoor al mijn werkzaamheden weer ophalen. Ook nu in mijn vakantie
Heb besloten toch weer een poetshulp te nemen, want achter de feiten aanlopen in huis geeft mij persoonlijk heel veel stress en ergenis. Het lukt me niet dat los te laten.
Heb besloten toch weer een poetshulp te nemen, want achter de feiten aanlopen in huis geeft mij persoonlijk heel veel stress en ergenis. Het lukt me niet dat los te laten.
maandag 20 juli 2020 om 21:42
ik heb ook gewoon doorgewerkt, wij kunnen niet thuiswerken.
Als ik middag of nachtdiensten heb is dochter bij haar vader.
afgelopen voorjaar is mn keuken verbouwt. 4 weken lang in de zooi. toen wel de nachten vrij maar met slopen en zelf schilderen enzo is dat ook niet rustgevend. en schoonmaken was ook geen optie met al dat bouwstof.
Om dat weer nachtdiensten te draaien is ook best pittig. Ook omdat mn routine van na de laatste nacht te gaan sporten zodat ik savonds moe ben, door corona helemaal foetsie was.
Als ik middag of nachtdiensten heb is dochter bij haar vader.
afgelopen voorjaar is mn keuken verbouwt. 4 weken lang in de zooi. toen wel de nachten vrij maar met slopen en zelf schilderen enzo is dat ook niet rustgevend. en schoonmaken was ook geen optie met al dat bouwstof.
Om dat weer nachtdiensten te draaien is ook best pittig. Ook omdat mn routine van na de laatste nacht te gaan sporten zodat ik savonds moe ben, door corona helemaal foetsie was.