Hoeveel energie heb jij?
maandag 20 juli 2020 om 17:34
Soms weet ik t even niet. Ben ik lui en moet ik niet klagen en gewoon doorbijten, of ben ik terecht moe?
Ik red t niet met mn huishouden en ben bang dat ik niet goed voor mn dochter zorg.
Mijn dochter is 5 en als ik weekend heb of ochtenddiensten is ze bij mij. Is ze er niet dan heb ik middag of nachtdienst. Effectief is ze 50 /50 bij mij en bij haar vader.
Nu heb ik kans dat ik mogelijk weer kantoortijden ga werken maar hoeveel uur dan en kan ik dat wel en en....
Verder vind ik dat ik te vaak de tv aanzet voor mn eigen gemak, (vooral op zondag), te laat eet (alles na 18.15), het een zooitje is in huis (helft van de eettafel vol knutselzooi tijdens t eten).
Mn badkamer is niet gepoetst sinds mn hulp is geweest. Maar die heb ik afgezegd want te duur en vond haar niet heel effectief.
Ik heb nog n to do lijst van 3 A4tjes.
En dan vraagt mn dochter gister nog: mama krijg jij ook weer een vriendje?
Ik zou niet weten wanneer en hoe.
Ondertussen sport ik te weinig en snaai ik teveel waardoor ik in een jaar tijd een kilo of 5 ben aangekomen en mn bmi weer aan de verkeerde kant van de 25 zit.
Zucht en help.
groet van n hele vermoeide mama, want iets anders voel ik me niet echt meer in mn vrije tijd.
Ik red t niet met mn huishouden en ben bang dat ik niet goed voor mn dochter zorg.
Mijn dochter is 5 en als ik weekend heb of ochtenddiensten is ze bij mij. Is ze er niet dan heb ik middag of nachtdienst. Effectief is ze 50 /50 bij mij en bij haar vader.
Nu heb ik kans dat ik mogelijk weer kantoortijden ga werken maar hoeveel uur dan en kan ik dat wel en en....
Verder vind ik dat ik te vaak de tv aanzet voor mn eigen gemak, (vooral op zondag), te laat eet (alles na 18.15), het een zooitje is in huis (helft van de eettafel vol knutselzooi tijdens t eten).
Mn badkamer is niet gepoetst sinds mn hulp is geweest. Maar die heb ik afgezegd want te duur en vond haar niet heel effectief.
Ik heb nog n to do lijst van 3 A4tjes.
En dan vraagt mn dochter gister nog: mama krijg jij ook weer een vriendje?
Ik zou niet weten wanneer en hoe.
Ondertussen sport ik te weinig en snaai ik teveel waardoor ik in een jaar tijd een kilo of 5 ben aangekomen en mn bmi weer aan de verkeerde kant van de 25 zit.
Zucht en help.
groet van n hele vermoeide mama, want iets anders voel ik me niet echt meer in mn vrije tijd.
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 29 juli 2020 om 19:51
woensdag 29 juli 2020 om 19:54
Ik had maar 5 van de 9 kenmerken toen en bij 6 krijg je pas een diagnose. Ik heb wel ritallin en strattera geprobeerd maar dat hielp niet zo.Whateffa schreef: ↑29-07-2020 19:09Hoe bedoel je dat? Gezakt voor t examen? Als je prikkels onvoldoende verwerkt worden - dus na drukte voldoende tijd om bij te komen - dan wordt je steeds meer moe. Als je dat echt langere tijd aanhoudt, brand je op en kun je uitvallen (helaas bij mij vaker gebeurt). Dus als jij last hebt van 'ADD light' dan zou ik die prikkelverwerking serieus nemen, zeker als je het gevoel hebt dat je altijd moe bent. Tijd om helemaal niets te doen is echt heel erg belangrijk, zeker als je problemen hebt met prikkelverwerking.
Been there, done that, got the T-shirt.