Huishouden en moe zijn

14-08-2017 18:26 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is een rommelig en vies.
Moet echt nodig opruimen en schoonmaken. Alleen ik heb er echt geen puf voor.
Door mijn gezondheid ben ik altijd moe. Nu werk ik altijd onregelmatig. (geen goede combi met mijn gezondheid, wel een leuke baan).
Als ik terug kom na mijn werk ben ik altijd heel moe. Als ik laat moet beginnen, doe ik overdag rustig aan om het vol te houden op mijn werk.
Dus het huishouden valt mij zwaar. Eigenlijk zou ik iemand moeten inhuren voor hulp. Maar ik wil het toch eerst eens zelf proberen...
Nu heb ik in het weekend vaak geen zin in huishouden.
Hebben jullie misschien tips voor mij om een ritme te krijgen in huishouden en werken? Liefst zo dat ik niet het hele weekend bezig hoef
zonnebloemje schreef:
24-08-2017 20:56
De afgelopen dagen is er veel gebeurd.
Zaterdagochtend ben ik met broer en schoonzus naar de ikea geweest. Daar heb ik veel kasten gekocht.
Zaterdag middag zijn er nog vrienden van mij gekomen om te helpen met alles.
We hebben de kleine slaapkamer helemaal leeg gehaald. Dat is nu mijn slaapkamer geworden.
Daar is een grote pax kast gekomen. Zoveel kleding heb ik niet. Maar er kan ook mooi ander spullen in.
Heb een mooie plank gekocht. Die is op zit hoogte is opgehangen. Daar onder heb ik een ladeblok, voor mijn make-up en sieraden. Moet er nog een krukje bij en nog een spiegel. Het bed en de nachtjes had ik al. Het is nu echt een mooie slaapkamer.
Zondag is iedereen weer geweest. De woonkamer hebben we anders ingericht. En de nieuwe kast is toen in elkaar gezet.
Toen heb ik met schoonzus de nieuwe kasten ingericht. In de gang is ook een nieuw kastje en een bankje gekomen.
Voorde rest hebben de mannen de bijkeuken handiger ingericht Maar daar is niets nieuws bij gekomen.
Er moet nog wel wat veranderd/vernieuwd worden. Dat komt met de tijd.
Ben ook bezig om te proberen om spullen te verkopen.
Maar het is al een hele verbetering
Wat fijn Zonnebloempje! Het gaat vast helemaal goed komen met je schoonmaak-en opruimroutine.
Geniet van je nieuwe leefomgeving en veel sterkte met je gezondheid. Ik hoop voor je dat het wat beter zal gaan! :rose:
Lichamelijke moeheid en geestelijke moeheid hoeven totaal niet samen te gaan. Ik heb door mijn ziekte lichamelijke vermoeidheid. Daardoor kan en wil ik geestelijk heel graag maar kan ik het soms lichamelijk niet aan. Een beetje inlevingsvermogen zou soms wel op zijn plaatst zijn hier. En omdat het voor jou niet geld wil dat niet zeggen dat het voor een ander net zo is! Ik vind het heel goed dat er mensen zijn die je helpen zonnebloem soms kan je dingen gewoon niet alleen. En hoop dat je straks lekker schoon huisje hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook echt blij dat ik zulke lieve familie en vrienden heb.
Zonder hun was dit niet gelukt.
Er moet nog veel dingen weg. Maar ga eerst proberen om dingen te verkopen.
Zo ook mijn hele grote boeken verzameling. Wil straks dan een e-reader. Alleen mijn Suske en Wiske collectie blijft.
Maar zo heb ik nog wat spullen wat weg kan. Eerst maar eens proberen te verkopen. Weggeven of weggooien kan altijd nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven